2022-05-27 GP Monako - #2 trening 17:00 - 18:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | C.Leclerc | Ferrari | 1:12.656 | 30 |
2 | C.Sainz | Ferrari | 1:12.700 | 32 |
3 | S.Perez | Red Bull | 1:13.035 | 31 |
4 | M.Verstappen | Red Bull | 1:13.103 | 33 |
5 | L.Norris | McLaren | 1:13.294 | 24 |
6 | G.Russell | Mercedes | 1:13.406 | 31 |
7 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:13.636 | 32 |
8 | F.Alonso | Alpine | 1:13.912 | 31 |
9 | S.Vettel | Aston Martin | 1:14.059 | 32 |
10 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:14.134 | 27 |
11 | K.Magnussen | Haas | 1:14.239 | 32 |
12 | L.Hamilton | Mercedes | 1:14.267 | 29 |
13 | V.Bottas | Alfa Romeo | 1:14.468 | 28 |
14 | A.Albon | Williams | 1:14.486 | 33 |
15 | G.Zhou | Alfa Romeo | 1:14.525 | 23 |
16 | L.Stroll | Aston Martin | 1:14.623 | 29 |
17 | M.Schumacher | Haas | 1:14.894 | 33 |
18 | E.Ocon | Alpine | 1:15.216 | 34 |
19 | N.Latifi | Williams | 1:16.276 | 33 |
20 | D.Ricciardo | McLaren | -:--.--- | 2 |
Ferrari w drugim treningu w Monako odjechało Red Bullowi
Kierowcy Ferrari w drugim treningu na torze w Monako nie mieli sobie równych. Charles Leclerc utrzymał prowadzenie w tabeli wyników wyprzedzając swojego zespołowego kolegę o nieco ponad 0,04 sekundy. Trzeci był Sergio Perez, który ponownie okazał się szybszy od Maksa Verstappena.Po południu słońce tylko nieco odpuściło kierowcom. Temperatura powietrza cały czas utrzymywała się w okolicy 30 stopni Celsjusza, a tor przez większość sesji rozgrzany był powyżej 50 stopni, tylko w końcówce, gdy słońce zaczęło już schodzić wyraźnie w stronę horyzontu, jego nawierzchnia nieco się schłodziła.
Drugą sesję treningową większość stawki dla odmiany rozpoczynała na średnich oponach, podczas gdy tym razem z tego trendu wypisało się Ferrari, które po porannych testach żółtych opon w drugim treningu zostało zmuszone do sprawdzenia twardszego ogumienia.
Kręty i ciasny tor uliczny w Monako w połączeniu z nowymi bolidami stanowił od początku weekendu wybuchową mieszankę. Gołym okiem widać, że nowym bolidom nie bardzo pasuje taka charakterystyka obiektu. Wielu kierowców miało problemy z utrzymaniem toru jazdy, ale niemal wszyscy w drugiej sesji zaczęli podejmować coraz większe ryzyko.
Najpierw Sebastian Vettel cudem uniknął uderzenia w bandę w szykanie przy basenie, gdy pełnym bokiem wychodził z pierwszej jej części. Kilka minut później mniej szczęścia w tym miejscu miał Daniel Ricciardo. Australijczyk w podobnym stylu atakował pierwszą część szykany, ale tym razem nie uniknął rozbicia swojego auta.
Po obowiązkowej przerwie kierowcy zaczęli zakładać do swoich bolidów miękkie opony i pojawiły się pierwsze nieśmiałe próby sprawdzania tempa kwalifikacyjnego.
W takich warunkach najlepsze okazało się Ferrari. Charles Leclerc także po południu ustanowił najlepszy czas okrążenia. 0,044 sekundy, czyli tyle co nic, stracił do niego Carlos Sainz.
Kierowcy Red Bulla w piątek nie mieli podejścia do zawodników Scuderii. Pereza i Verstappena na koniec dnia również dzieliła niewielka różnica czasowa, z tym że tym razem szybszy był Meksykanin, który po GP Hiszpanii może chcieć wykorzystać swoje doświadczenie w Monako na własną korzyść, tym bardziej, że Max Verstappen w ciągu sesji nie raz a co najmniej kilka razy ocierał się o bandy w ostatnim zakręcie.
Kierowcy Red Bulla w tempie kwalifikacyjnym wydają się tracić sporo do Ferrari. Jeżeli wierzyć dzisiejszym wynikom ich strata może sięgnąć nawet 0,4 sekundy.
Zmagający się z chorobą Lando Norris ponownie okazał się najszybszym kierowcą spoza duetu Ferrari - Red Bull. Brytyjczyk wyprzedził swojego rodaka George'a Russella oraz Pierre'a Gasly'ego.
Czołową dziesiątkę uzupełnili: Alonso, Vettel i Tsunoda.
Lewis Hamilton po południu był dopiero 12., oczko wyżej niż jego były zespołowy partner Valtteri Bottas. Fin rano musiał pauzować po tym jak jego mechanicy wymieniali w jego aucie skrzynię biegów. Po południu na tor wyjechał z 10 minutowym poślizgiem.
Stawkę oprócz Daniela Ricciardo, który już po 15 minutach sesji rozbił się na bandzie, zamykali Esteban Ocon i Nicholas Latifi.
Zdjęcia:
komentarze
1. Tomek_VR4
Cieszy forma Carlosa
2. Schumi83
Szkoda Riccardo , co się dzieje z tym chłopem ........
3. Midnight
Daniel Ricciardo! WON z McLarena! Czas oddać fotel i to jeszcze najlepiej w połowie sezonu. Do uja wafla ileż można marnować potencjał tak solidnej maszyny?! Kończ waść, wstydu oszczędź!
4. hubos21
Brawo, mają najwięcej wygranych treningów chyba :) Jutro zobaczymy, kto w bandzie wyląduje VER czy LEC?
5. Faustus
@3
Ten cytat z "Potopu" pasuje tutaj jak pięść do nosa. Wiesz w jakim kontekście padły te słowa :D?
6. belzebub
@4 Statystycznie to prędzej Sainz, a potem Leclerc i Verstappen.
7. Harman1997
Chcialbym zobaczyc takie podium
1. Perez
2. Alonso
3. Botas
8. K4rollof1
Fun fact: Czasy z drugiego treningu rok temu są o mniej niż sekundę szybsze od tych z tego roku.
9. Midnight
@5 Słowa Kmicica podczas walki z Wołodyjowskim
10. Faustus
@9
Wołodyjowski miał oszczędzić mu wstydu i zakończyć walkę, której nie mógł wygrać. Pan Michał bawił się z nim jak kot z myszą...
Rozumiem Twoje rozczarowanie Australijczykiem. Jednakże cytat nietrafiony. Na pocieszenie: wiele osób cytuje prośbę Kmicica w błędnym przekonaniu o jego wydźwięku. Głowa do góry, nie jesteś sam :D.
11. Faustus
Miało być "o jej wydźwięku" :D
12. berko
@3. Midnight
Cześć Bargiel, kotwica, AngryTiger, czy jakie tam jeszcze inne miałeś nazwy. Co do tego że RIC w McL zawodzi, racja. Reszta wypowiedzi poniżej krytyki. Cześć i czołem, nie do usłyszenia.
13. Midnight
@13 Niestety jesteś w błędzie panie kolego! Owszem, był tu pewien jegomość o tych trzech nickach ale niestety to nie ja. Pudło! Nic nie zmienia jednak faktu, że tegoroczny Ricciardo to ogur podobnie jak Stroll, Schumacher czy Latifi.
Trzymam kciuki żeby Mercedes wyszedł z bagna w jakim się znalazł. Wciąż ma jeszcze szansę. Z tym że jak już, to raczej obstawiałbym Russella, że włączy się do walki. Łatwo jednak nie będzie. Bo tym razem trzeba objechać nie tylko Red Bulla, ale i Ferrari. Na pewno będzie ciekawie. :)
14. Midnight
Miało być do @12
Swoją drogą nie jestem tu po to by jeździć po Hamiltonie. Jednak klasyfikacja kierowców, liczba punktów, podiów i wygranych pojedynków w stosunku do Russella daje coraz więcej do myślenia.
15. TomPo
Proponuje dodac do tabeli kolumne ze strata do lidera - byloby o wiele czytelniej.
16. TomPo
@10
Racja, tlumaczenie to "koncz juz, wstydu mi oszczedz"
Ale do tzw popkultury utarlo sie to jako "koncz juz, wstydu sobie oszczedz".
Oczywiscie dysputa akademicka, czy takie cos powinno istniec, bo wydzwiek oryginalu byl inny, no ale..
17. hubos21
@6
W Monako chyba nie
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz