komentarze
  • 1. Tomek_VR4
    • 2022-05-20 19:32:12
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Raczej mało prawdopodobne jest to, że Red Bull dał im schemat swojego bolidu
    Więc nie ma tu nic nadzwyczajnego zresztą nawet nie widać u nich znaczącej poprawy w osiągach

  • 2. belzebub
    • 2022-05-20 19:41:22
    • *.centertel.pl

    @1 Mało prawdopodobne? Przeczytaj jeszcze raz cały tekst. Z RBR do Astona przeszło kilku inżynierów, którzy pewnie mieli wgląd w tegoroczną konstrukcję byków, którą mogli później jako już pracownicy Astona przekazać nowemu pracodawcy.
    Skoro nowy projekt wg Astona był już w zeszłym roku, to źródło wycieku projektu bolidu RBR stąd pochodzi. Czego nie rozumiesz?
    Patrz na side pody, są kopiuj wklej i to kolejny raz kiedy Aston kopiuje konkurencję, bo sami nie potrafią najwidoczniej nic konkurencyjnego stworzyć...

  • 3. belzebub
    • 2022-05-20 19:45:15
    • *.centertel.pl

    Doprecyzowując, obecny wygląd Astona to nie jest idealna kopia RBR, tylko część została wykorzystana, stąd różnice w osiągach. Co zresztą było podobnie jak kopii Mercedesa, która również mocno osiągami odbiegała od oryginału. Jak widać kasa od Strolla służy jedynie do kupowania inżynierów z innych ekip i kopiowania od innych rozwiązań, jednak efekt finalny jest słaby.

  • 4. Denieru
    • 2022-05-20 19:59:59
    • *.

    @3
    Wstrzymałbym się z oceną osiągów, pamiętaj że "Różowy Mercedes" z 7 zespołu w stawce wskoczył na 3 pozycje w osiągach, niby skończyli sezon na 4 miejscu ale to głównie zasługa przeciętnych wyników Strolla.

  • 5. Falarek
    • 2022-05-20 20:37:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przecież Aston Martin wcale nie przypomina Red Bulla. To nie to samo co było w poprzednich sezonach z kopią Mercedesa. Jest parę rozwiązań z Red Bulla ale całościowo to nadal inny samochód.

  • 6. hubertusss
    • 2022-05-20 20:41:19
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @1 ty rozumiesz czytany tekst? Czy tylko tytuł czytałeś?

  • 7. Davien 78
    • 2022-05-20 20:43:07
    • *.116.132.58.vegawlan.pl

    Kurcze zapomnieli opatentować.

  • 8. berko
    • 2022-05-20 20:51:27
    • *.191.188.146.ipv4.supernova.orange.pl

    @6. hubertusss
    Tomkowi chodziło o to, że nikt z RB nie dał AMR specjalnie swoich rysunków, tak jak to było domniemane w 2020 roku na linii Mercedes - Racing Point.
    Wiadomo, że pracownicy którzy odeszli z RB do AMR swoje wiedzieli, widzieli i przekazali pracownikom AMR, ale RB nie sprzedał swoich rysunków Astonowi, bo nie ma w tym żadnego interesu.

  • 9. xandi_F1
    • 2022-05-20 21:18:06
    • *.25.13.22.ipv4.supernova.orange.pl

    a to teraz Newey jakby zmienił zespół to ma od nowa wymyślać konstrukcje? Pracowali przy tym. Zapisali sobie, zapamiętali, nie ważne. Kwestia czy mogli już legalnie pracować?

    W 2020 była taka kwestia, że dostali po prostu bolid Mercedesa na tacy z 2019 roku. A Mercedes im dał bo był pewny tego, że na 2020 wprowadzą DAS i inne poprawki.

  • 10. Arjbest
    • 2022-05-20 21:22:16
    • *.204.37.68.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Aston Martin kontynuuje tradycje kopiowania najlepszych.
    A zupełnie serio. Skoro FIA nie dopatrzyła się plagiatu, nie ma sprawy. RBR musiałby wskazać konkretne rozwiązania przeniesione ze swojego bolidu do Astona.

  • 11. nonam3k
    • 2022-05-20 21:40:26
    • *.adsl.inetia.pl

    Fajnie , Sebastian wrócił do RBR :)

  • 12. Gumek73
    • 2022-05-20 21:58:59
    • *.30.19.125.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Pytanie czy Helmut ma poparcie na swoją tezę, że ,,dane zostały pobrane" czy tylko tak chlapnął, bo jeśli to prawda, to była by to sytuacja podobna do tej, bodajże z 2007r Ferrari vs McLaren.

  • 13. Tomek_VR4
    • 2022-05-20 22:04:42
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Nie liczy sie to co na zewnątrz a to co w środku

  • 14. Glorafindel
    • 2022-05-20 22:06:08
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Oj oj oj ale mi przykro.
    A czy przypadkiem to nie RB podkupił pracowników Merca w zeszłym i w obecnym roku?

  • 15. Denieru
    • 2022-05-20 22:28:17
    • *.

    @14
    Tak samo jak Mercedes od RBR, Ferrari od Mercedesa, Alpine z samego FIA itd. ludzie pracujący w zespołach F1 mają pełne prawo do wyboru swojego pracodawcy a skoro jeden zespół oferuje lepsze warunki od drugiego to czemu ci ludzie mieliby z tego nie skorzystać ?

  • 16. YASHIU
    • 2022-05-20 22:46:59
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    11. nonam3k. Hahaha w punkt!!! Dobre :)))

  • 17. Aeromis
    • 2022-05-21 00:26:48
    • *.adsl.inetia.pl

    @14. Glorafindel
    Kopiowanie schematów i wprowadzanie ich w swój bolid nie jest legalne w F1. Zmiana zatrudnienia jest legalna w F1. To tyle z twojego "porównania".

  • 18. Bruce
    • 2022-05-21 10:51:40
    • *.toya.net.pl

    @9- nie musiałby, bo tak jak powiedział Horner, to jest wiedza pracownika i nikt mu tego nie wyjmie z głowy. Tylko, że nad projektem bolidu pracuje wiele ludzi i Newey może wskazać kierunek w jakim mają iść prace, ale dokładne projekty, kształty, zaokrąglenia to już kwestia aktualnej pracy i symulacji. Jest to niemal niemożliwe, żeby stworzyć dwa identyczne rozwiązania opracowane przez dwa zespoły ludzi, gdzie tylko kilka jednostek jest tych samych. Mogą to być podobne rozwiązania, ale nie identyczne. Pytanie na ile projekt Astona jest zbieżny z RBR.

    @12- firmy mają oprogramowanie sprawdzające jakie urządzenia podpinane są pod komputer, jakie dane są na nie kopiowane itp. nie wierzę, że w przemyśle takim jak F1, szczególnie w dużej ekipie z czołówki, która ma innowacyjne rozwiązania, nie ma zainstalowanego takiego oprogramowania. Wtedy bardzo łatwo sprawdzić czy ktoś nie skopiował na zewnętrzne nośniki jakichś danych wrażliwych

  • 19. Power_Driver
    • 2022-05-21 19:30:18
    • *.24.122.220.ipv4.supernova.orange.pl

    Szkoda że Mercedes w 2020 roku nie wypuścił nowych aut w różowym kolorze :)

  • 20. Power_Driver
    • 2022-05-21 21:37:24
    • *.24.122.220.ipv4.supernova.orange.pl

    @11 w takim rabies Horner jest szefem granatowych Aston Martinów :D

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2022 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo