komentarze
  • 1. Mariusz_Ce
    • 2019-01-24 22:19:02
    • *.play-internet.pl

    Nie to żebym krakal, ale czyżby silnik Hondy aż tak niedomagal, że już szukają wymówek. Inna opcją jest też to, że zapomniał jak RBR na zmianę z SF groziło odejściem bo chcą zmiany przepisów. Tak czy siak najbardziej zaklamany typ z wartego Go zespołu.

  • 2. ahaed
    • 2019-01-24 22:25:48
    • *.access.telenet.be

    Helmut, Helmut... Nie ma drugiego kierowcy, nie ma poleceń zespołowych... teraz że Mercedes dyktuje warunki... Oj. Ale jak 4 lata z rzędu mieliście najlepszy bolid i średnich kierowców to super było.

    To jest jedyny team w f1 który może odejść nawet dzisiaj. Nikt o nich by nie pamiętał nawet za 2 lata. Ferrari, Mercedes, Mclaren, Williams, Renault ... nigdy red bull nie będzie miał tej renomy

  • 3. nonam3k
    • 2019-01-24 23:01:02
    • *.adsl.inetia.pl

    2. Dlaczego nikt ma o RB nie pamiętać ? Tak się składa ze maja tyle samo tytułów co Mercedes z tym ze RBR wygrało je ze słabszym silnikiem w porównaniu do Mercedesa :)


    Moim zdaniem to RBR zasłużyło na pamięć nawet wtedy gdy odejdą z f1 ponieważ producent energetyków potrafił wyrwać 4 tytuły takim marka jak Ferrari czy McLaren/Mercedes .

  • 4. Sasilton
    • 2019-01-24 23:37:05
    • *.unknown.vectranet.pl

    Te 15mln i tak poszło by na coś innego. Pewnie by cisły symulacje i wydawały na małe głupoty, jak felgi u Mercedesa, które opracowanie pewnie kosztowało wiele milionów euro.

  • 5. elin
    • 2019-01-24 23:51:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 3. nonam3k
    Mercedes ma 5 tytułów, Red Bull 4.
    Co do reszty, pełna zgoda :-).

    Nie rozumiem, dlaczego Red Bull jest uważany za gorszy zespół i niby nikt nie będzie o nich pamiętał ... Ponieważ nie są związani z branżą samochodową ? Jeśli tak, to dość słaby argument. Od kilku lat jeżdżą w czołówce i sprawiają, że walka o tytuł staje się ciekawsza, więc oby jak najwięcej takich teamów w stawce. A że fanów również im nie brakuje, to wystarczy spojrzeć na trybuny podczas jakiegokolwiek weekendu GP ;-).

  • 6. Heytham1
    • 2019-01-25 07:16:26
    • *.play-internet.pl

    Taka prawda że wszystko robione ostatnio pod Mercedesa. Dla mnie śmierdzi to na kilometr...wprowadzać zmiany bo Mercedes nie może już bardziej rozwinąć bolidu? Śmieszne to jest...właśnie dobre to dla sportu bo inne ekipy byłyby w stanie w końcu zrownac się z Mercedesem i innymi ekipami...a nie trzy ekipy blisko siebie, przepaść i dopiero Renault. Dopiero kiedy wszystkie ekipy wykorzystały by potencjał można zmienić przepisy. A tak niby wprowadza się coś by poprawić jazdę za innym bolidem a tak na prawdę to wszystko ma drugie dno. I okaże się że Mercedes zdominuje nadchodzący sezon.

  • 7. sliwa007
    • 2019-01-25 08:24:51
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Rozumiem, że jakby tych zmian nie było to te 15mln wpłaciliby na cele charytatywne???
    Hipokryci, i tak by te pieniądze wydali na aerodynamikę tylko byłoby jeszcze gorzej niż w tym roku. Tak być może nie będzie lepiej ale gorzej też nie będzie.

    I kolejny raz rzucają kamieniem w Mercedesa gdy zmiany po jakimś czasie okazały się dla nich niekorzystne. A zmiany same w życie nie weszły, ktoś je wprowadził.

  • 8. berko
    • 2019-01-25 08:26:42
    • *.centertel.pl

    @3. nonam3k
    Tacy producenci jak Mercedes, Ferrari czy McLaren są w tym sporcie od wielu lat i każdy kojarzy je ze startami w F1 lub innej serii wyścigowej. RedBull pomimo sukcesów i ciągle dobrej formy nie ma takiej marki.

    Był taki zespół, Benetton, odnosili sukcesy... Kto o nich teraz pamięta (mowi)? Jeśli już to głównie za sprawą Michaela aniżeli sukcesów zespołu.

  • 9. Jacko
    • 2019-01-25 10:16:29
    • *.dynamic.chello.pl

    @5. elin
    Bo RB jest tylko i wyłącznie tworem marketingowym. Gdy przestanie spełniać swoją rolę, zarządcy i marketingowcy tego koncernu bez mrugnięcia okiem cofną finansowanie i go sprzedadzą. Co prawda w dzisiejszych czasach praktycznie wszystkie zespoły są zmuszone działać na bardzo podobnych zasadach, ale te "zasłużone" o których mowa, wywodzą się jeszcze z czasów prawdziwego sportu oraz czystej rywalizacji i jakaś cząstka tego jednak w nich pozostała.

  • 10. ds1976
    • 2019-01-25 13:17:07
    • Blokada
    • *.ksi-system.net

    Ale mądre gadanie powyżej co poniektórych... A czy nienawidzący Red Bulla zakumali, że jak "puszkowi" zwiną swój interes w F1 a nie znajdą kupca to od razu wylecą aż 4 bolidy ze stawki? I kto się będzie ścigał? Mercedes z Ferrari?

    A skoro Red Bull taki zły, to proszę mi wskazać zespół, który w ostatnich powiedzmy 10 latach zrobił więcej w celu promocji F1 na arenie międzynarodowej? Ich imprezy, pomysły są bezkonkurencyjne - i właśnie oni przyciągają młodzież do F1 a nie Merc czy Ferrari. Reszta stawki ma to w d...

    I co mędrcy, dalej chcecie by odeszli?

  • 11. elin
    • 2019-01-25 14:20:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 9. Jacko
    W sumie racja. Jednak z drugiej strony, Red Bull jako team jest już 14 lat w F1. Co raczej jasno pokazuje, iż podeszli do tego poważnie, a nie jako marketingowej przygody, typu - pokazać się, zaistnieć i odejść.
    W przeciwieństwie do większość w stawce nie bazują na współpracy z innymi zespołami z czołówki, ale sami konstruują bolidy - kupując jedynie silniki, resztę zawdzięczają sobie i potrafią to robić - rywalizują z historycznymi Ferrari, czy Mercedesem jak równy z równym, cztery razy zgarniając tytuł mistrzowski. Czy to mało ?
    Według mnie wystarczająco dużo, aby nie traktować ich jako zakałę F1 i pisać, że nikt nie będzie o Red Bullu pamiętał, ani za nimi tęsknił.
    Im więcej zespołów rywalizujących w czołówce, tym lepiej dla tego sportu i fanów.

  • 12. sliwa007
    • 2019-01-25 18:43:11
    • *.centertel.pl

    11. elin
    Myślę że jak wchodzili do F1 to nie planowali, że zostaną tutaj aż tak długo. To wszystko reguluje CA oraz bieżące wyniki marketingowe. Nie wyniki na torze tylko na koncie. Gdyby nie widzieli w tym zysków to nie podpisaliby obecnej umowy z FOM i juz dawno by odeszli.

    Ale masz rację z tym, że nie różnią się bardzo od Ferrari czy Mercedesa. Promują swój produkt tak samo jak wszyscy. Czy są gorsi? Oczywiście że nie, chociaż to chyba jedna z tych (nielicznych) marek w F1 którą albo się kocha albo nienawidzi. Zapracowali sobie na to swoją kłamliwością oraz pogardą do swoich zawodników.

  • 13. Kanthen
    • 2019-01-25 20:57:39
    • *.play-internet.pl

    @5 elin Mercedes ma 7 tytułów :)

  • 14. nonam3k
    • 2019-01-25 21:40:03
    • *.adsl.inetia.pl

    13. Wymien w których Latach

  • 15. berko
    • 2019-01-25 22:07:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    14. nonam3k
    Kanthen miał na myśli chyba mistrzostwa w klasyfikacji kierowców i tu faktycznie kierowcy Mercedesie wygrywali siedmiokrotnie.

  • 16. elin
    • 2019-01-25 22:56:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 12. sliwa007
    Myślę, że żaden zespół wchodząc do F1 z góry nie planuje jak długo zostanie. Dopiero będąc w tym środowisku i wiedząc jak wszystko wygląda w praktyce, podejmowane są decyzje - odejść czy zostać. Bardzo możliwe, że Red Bull nie zamierzał aż tylu lat tutaj jeździć. Jednak już samo zatrudnienie Adriana Neweya, jak dla mnie, wskazuje, że nie miała to być tylko krótka marketingowa przygoda i ważne były wynik, jakie mogą osiągnąć. Chociaż oczywiście wszystkie zyski i dodatkowe korzyści płynące z podpisania CA również były ( są ) ważne. Zresztą jedno łączy się z drugim - im lepsze wyniki na torze, tym lepszy marketing, lepszy stan konta i możesz wymagać lepszego traktowania podczas przedłużania umów z włodarzami F1. Czego chyba najlepszym przykładem jest Ferrari i ich ciągłe grożenie odejściem kiedy tylko zbliża się termin podpisania kolejnego CA.

    A czy zapracowali sobie na taką opinię wśród fanów tego sportu, jak napisałeś ... Pewnie tak. Jednak czy tylko Red Bull tak postępuje ? Wystarczy poczytać choćby ostanie wypowiedzi Toto Wolffa, czy wspomnieć traktowanie Bottasa ... - mówisz jedno, robisz drugie - taka polityka F1.
    Chociaż całkowite odsunięcie od publicznych wypowiedzi Helmuta Marko zdecydowanie by wyszło Red Bullowi na korzyść ;-).

    @ 15. berko
    Stawiam, że @ Kanthen miał na myśli - 7 tytułów Mercedesa jako dostawcy silników i tutaj pełna racja :-). Ja wspomniałam tylko 5, tych w konstruktorach.

  • 17. MicCal
    • 2019-01-26 14:05:28
    • *.static.tvk.wroc.pl

    @5 "Mercedes ma 5 tytułów, Red Bull 4."

    Elin, Mercedes ma 7 tytułów ;)

  • 18. elin
    • 2019-01-26 23:02:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ MicCal

    Jako zespół F1 pod nazwą Mercedes AMG Petronas Motorsport ... nadal upieram się, że zdobyli 5 tytułów mistrzowskich wśród konstruktorów ;-).

    Nie liczę dwóch tytułów, które z Mercedesem zdobył Juan Manuel Fangio w latach 1954-1955, ponieważ nie był wtedy jeszcze przyznawany tytuł wśród konstruktorów. Nie liczę również dwóch tytułów, które Mercedes zdobył jako dostawca silników z McLarenem i Brawn GP.

    A jeśli się mylę, to proszę o dokładne wskazanie - gdzie popełniam błąd ... ;-)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo