2007-09-29 GP Japonii - Kwalifikacje 7:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | McLaren | 1:25.368 | |
2 | F.Alonso | McLaren | 1:25.438 | |
3 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:25.516 | |
4 | F.Massa | Ferrari | 1:25.765 | |
5 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:26.505 | |
6 | N.Rosberg | Williams | 1:26.728 | |
7 | J.Button | Honda | 1:26.913 | |
8 | M.Webber | Red Bull | 1:26.914 | |
9 | S.Vettel | Toro Rosso | 1:26.973 | |
10 | R.Kubica | BMW Sauber | 1:27.225 | |
11 | G.Fisichella | Renault | 1:26.033 | |
12 | H.Kovalainen | Renault | 1:26.247 | |
13 | D.Coulthard | Red Bull | 1:26.247 | |
14 | J.Trulli | Toyota | 1:26.253 | |
15 | V.Liuzzi | Toro Rosso | 1:26.948 | |
16 | R.Schumacher | Toyota | brak czasu | |
17 | R.Barrichello | Honda | 1:27.323 | |
18 | A.Wurz | Williams | 1:27.454 | |
19 | A.Davidson | Super Aguri | 1:27.564 | |
20 | A.Sutil | Spyker | 1:28.628 | |
21 | T.Sato | Super Aguri | 1:28.792 | |
22 | S.Yamamoto | Spyker | 1:29.668 |
Kwalifikacje: Hamilton najlepszy na mokrym torze
Dwaj kierowcy McLarena ponownie okazali się najlepsi. Tym razem z pierwszego pola startowego do jutrzejszego Grand Prix Japonii wyruszy Lewis Hamilton, który wyprzedził Fernando Alonso 0.051s. Za dwójką kierowców McLarena uplasował się Kimi Raikkonen.Początek stawki nie odbiega od tego, do czego przyzwyczaili nas kierowcy w tym sezonie. Czwarte miejsce zajął Felipe Massa, piąty był Nick Heidfeld. Trzy najsilniejsze zespoły w tym sezonie potwierdziły, iż są najlepsze także na mokrym torze.
Szóste miejsce zajął Nico Rosberg, który przed kwalifikacjami wymienił silnik, przez co zostanie cofnięty na starcie o 10 pozycji. Bardzo udanie zaprezentował się Jenson Button. Do jutrzejszego wyścigu wyruszy z 6 pola startowego – po uwzględnieniu kary Rosberga. W najlepszej dziesiątce znalazło się miejsce również dla jednego kierowcy Red Bull – Mark Webber był ósmy.
Tuż za najlepszą dziesiątką kierowców, biorącą udział w ostatniej części kwalifikacji, znaleźli się dwaj kierowcy Renault. Na 13 pozycji kwalifikacje ukończył Szkot David Coulthard. Za nim znalazło się dwóch Włochów: Jarno Trulli i Vitantonio Liuzzi.
Na 16 miejscu znalazł się Ralf Schumacher. Na swoim ostatnim okrążeniu przy próbie wyprzedzania najechał na Sakona Yamamoto, czym zakończył swój dzisiejszy występ na torze Fuji.
Stawkę kierowców, jak w większości wyścigów w tym sezonie, zamykają kierowcy dwóch zespołów: Super Aguri i Spyker. Ostatni był Sakon Yamamoto. Nieznacznie lepszy był od niego drugi Japończyk biorący udział w kwalifikacjach – Takuma Sato. Dobrze spisujący się dotychczas Adrian Sutil pojechał słabo, był 20. Wyprzedzili go jeszcze Davidson, a także Wurz i Barrichello, którzy pojechali znacznie gorzej od swoich kolegów z zespołu.
Podczas kwalifikacji tor był mokry. Na szczęście nie padał deszcz, kierowcy zdecydowali się używać opon przejściowych. Niektórzy, tak jak Kimi Raikkonen, Adrian Sutil, Robert Kubica czy Sebastian Vettel zaliczyli krótki wyjazd poza tor – na szczęście bez żadnych konsekwencji.
Czy Lewis Hamilton wygra z Fernando Alonso i ponownie powiększy swoją przewagę nad Hiszpanem? A może do walki włączą się kierowcy Ferrari? Jak zaprezentuje się Robert Kubica, startujący z 9 pola startowego? Odpowiedzi na te pytania poznamy już jutro. Na relację z wyścigu zapraszamy do naszego serwisu.
komentarze
1. Sue
Już się cieszyłam że Hamilton będzie startował z 3 miejsca, aż tu nagle w ostatnich ich sekundach "1" :/ Mam nadzieje że jutro podczas wyścigu będzie padać i klasyfikacja kierowców na mecie będzie wyglądała zupełnie inaczej niż po kwalifikacjach.
2. Novy
Własnie ciekawi mnie miejsce Roberta.... czy jest zatankowany dosc mocno, czy inny był powód 10 miejsca startowego....
3. Supek
Hamilton nie dojedzie na pierwszym miejscu tego jestem pewien...ale co za taktyke wykombinowali Robertowi ?? Czyzby jeden postoj ?? No bo jakos nie wierze, ze Vettel w STR jest ot tak sobie szybszy od BMW o 0,3 s....albo cos nawalilo....szak mnie trafil jak widzialem czasy Roberta z drugiego sektora...no masakra
4. barteks
Jestem rozczarowany! :(
5. mcl
Supek . tak będze ALONSO bedzie pierwszy. Wiedzac jaka będzie jutro pogoda to ham nie poradzi sobie .i tym lepiej ALONSO będzie 1 i coraz bardziej zbliży się do mistrzostwa świata!!!!!!!!!!!!!! ha ha ha
6. Kazik
Niewiadomo jaką strategię na jutro zastosowano w przypadku Roberta.Jeżeli jedzie na jeden pit stop to ta taktyka może być słuszna w przypadku mokrego toru.Obciążenie paliwem ma w deszczowych warunkach nieco mniejsze znaczenie,dojazd do aleii serwisowej na Fuji trwa długo i nie ma obowiązku stosowania obydwóch mieszanek (opony)Nie tragizowałbym narazie .Jutro się okaże.Myślę,że Toro Rosso (Vettel) i Honda (Button) tak nagle nie stały się szybsze od BMW (Kubica).
7. pingu2000
porażka...
8. mcl
Sue . Ja też tak myślałam . Niech tego HAMiltona piorun trzaśnie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
9. mexi
Wydaje mi się, że punkty i tak będą. ALE nie zapominajmy, że prognozy przewidują jutro wyścig SUCHY. W takim wypadku uwazam, że jazda na jeden postój jest...bezsensowna :-) Jeżeli jednak spadnie deszcz, bedzie dla KUB lepiej. Dlatego myslę, że BMW zabezpieczyło się na pogodę bezdeszczową (HEI) oraz na ewentualne opady (KUB). Pytanie tylko, dlaczego znowu (?) Robert ma taktykę, która ma mniejsze szanse zadziałania.
10. lubie placki
bardzo słabo toyota i Renault a kubica....
11. maciotacio
supek- strategia bedzie pewnie taka jaka jest najczęściej czyli Robert może mieć o 2-3 okrążenia więcej paliwa od Nicka. Poprostu dzisiejsze słabe czasy Roberta są pewnie spowodowane słabą dyspozyjcją, bo patrząc na czasy obu kierowców BMW w Q2 to Nick był o 0,3s szybszy od Roberta. Jestem bardzo ciekaw co powiedzą po kwalifikacjach kierowcy BMW a zwałaszcza Robert.
12. mcl
popatrzcie na 2 pierwsze miejsca na wyniki chyba pomyłka ale dla mnie może zostać !!!!!!!!!! tylko zmienić kierowców
13. mexi
PS: Brata dla Vettela, naprawde pojechał świetnie. Nie spodobał mi się natomiast wybuch radości w McLarenie na wieść, że HAM zdobył PP. Odebrałem to jako wyraz zadowolenia że to nie Alonso. Sądzać teraz po tych czasach widac, że w Q2 Robert musiał mieć czas lpeszy od tego z Q3 o jakieś 1.3 sekundy minimum! A pewnie nawet z 1.5s Czyli jedzie dotankowany...albo miał cholerne problemy w Q3. Roziwązanie zagadki - jutro, ale stawiam na dotankowanie.
14. akasza
jak to jest ze 29 podajcie info o imrezie intelu,wczoraj nie mozna wejsc na strone o 22.00 a teraz robiecie blad przy czasach w P1? albo robi sie cos porzadnie albo w ogole!
15. barteks
KUBICA na 1 pit-stop ???
16. atomic
vettel zjedzie do pitstopu na 1- wszym okrążeniu żeby dotankować
17. atomic
mexi może mu tego brata zrobisz
???
18. Marti
Brawo dla Hamiltona, Buttona i Vettela, chociaż tym dwóm ostatnim sprzyjały warunki na torze, to jednak mimo wszystko niespodziewanie zakwalifikowali się w top ten. Niezależnie z jaką taktyką Robert pojedzie, to myślę, że 10. czas nie jest maximum z tego, co mógł dziś osiągnąć. Punkty jutro będą. Liczę, że wyścig będzie deszczowy. Aaa!! I oczywiście wielkie brawa dla mojego ulubionego kierowcy - Ralfa S. za ten wspaniały "manewr" pod koniec Q3.
19. Alakhai
nie rozumiem dlaczego mówicie ze ma być sucho skoro sie przewiduje 90 % prawdopodobieństwo opadów na jutro ...... mimo wszystko jednak jeśli Robert jedzie na jeden pit stop to i tak jak dla mnie straszna przepaść czasowa ; Hamilton wygrywa i jak widać mało kogo to cieszy :P , ale tak jak większość nie sadzę żeby znalazł sie jutro przed Alonso , Ferrari mimo wszystko może też namieszać ..... nic czekamy na jutro do 6 30 :)
20. vaxel
To, że Robert będzie jechał na jeden pit-stop wydaje się oczywiste, jednak nie wydaje mi się, że ta taktyka została dobrana ot tak sobie. Zastanawiające jest, że Robert nie radził sobie najlepiej również w pierwszych dwóch częściach sesji kwalifikacyjnej. I tu ciekawe czym jest to spowodowane - problemami z właściwym ustawieniem bolidu, czy też słabszą postawą ? A może jedno i drugie ? Ale moim zdaniem, właśnie z tego powodu zadecydowano o strategii jednego postoju.
21. eMJ
Kubica – debiutant + mało doświadczony inżynier = 10 czas w Q3
Heidfeld – doświadczony kierowca F1 + doświadczony inżynier = 5 czas w Q3
Dziękuje za uwagę.
22. maciotacio
Marti: chyba miałaś na myśli Q2, "manewr wyprzedzania" PIERWSZA KLASA !!! .... :D Było by super gdyby Ralf S. zakwalifikował się do Q3, ale do tego to mu jest daleko :)
23. maf1
Witam. Nie sądzę , że Robert jedzie na 1 pit-stop. Bez przesady , w Q1 i Q2 radził sobie dobrze i zajmował miejsca w "swoim poziomie". Może wlali mu trochę więcej paliwa niż Heidfeldowi (2-3rundy), ale myślę, że po prostu w Q3 mu nie wyszło. Vettel moze miec mało paliwa, fakt. ale Rosberg pojechał już na swoich możliwościach. No coż, tak uważam, choć wolalbym się mylić, deszcz byłby lepszy i taktyka na 1 pit-stop dla Robcia idealna w tej sytuacji, ale zobaczymy jutro.
24. Marti
Oczywiście, Q2 :-) sorki za pomyłkę
25. Marti
* pod koniec Q1 (tak powinno być) maciotacio też nie masz racji z Q2 :-)
26. jan5
Kubica raczej słabo we wszytkich częsćiach, ale myśle że zauważyli to pojedzie na jeden pit stop. Jeśli jutro będzie padać to strategia na jeden pit stop jest bardzo dobra. Jestem za Alonso od 5 sezonów, ale teraz myśle że jednak to hamilton zdobędzie mistrza.
27. mexi
atomic, jezeli myslisz choć trochę, to wiesz co miałem na myśli a nie będę pisał x postów aby poprawić jedną literkę. A brata to sam mu zrób.
Prognozy podobno przewidują jutro brak opadów...ale deszczowy wyścig może być ciekawy :-) Aby tylko nikt Roberta nie wypchnął na początku...bo u niektórych może być przerost ambicji nad możliwościami bolidu (Vettel pojedzie bardxzo agresywnie na starcie i nie da rady wyhamowac?). Jednoczesnie mam wrażenie, że na 70% Renówki naszego objadą...więc bedzie ciekawie :-)
28. jaros69
Nawet jak nie będzie padać to będzie mgła, mniejsza lub większa,a tor i tak nie będzie nagumowany. Kimi dziś jeździł nerwowo a liczyłem na jego PP. Wciąż mnie zadziwia "szlaeństwo" w boksie McLarena, gdy Lewis wygrywa , kiedy robi to Alonso tylko trochę pomachają rączkami.. Lewis pokazał dziś pazur, ciekawe czy kogoś jutro "podrapie"
29. barteks
KUBICA powiedział, że ma ustawiony bolid na suche warunki, więc jedyna nadzieja pozostaje w strategii BMW....
30. borgolot
Górale mówią, że będzie dysc. Mexi ma rację, doktorek zabespiecza się na dwie pogody.
Tor wydaje się trudny zwłaszcza mokry w wyścigu mogą dziać się różne rzeczy: samochód bezpieczeństwa itp...
Ech szkoda, że będe w pracy....
31. Marti
Mario Theissen powiedział, że prognozy na jutro nie są jednoznaczne i trzeba się nastawić zarówno na suchy jak i na mokry wyścig. Kierowcy raczej nie narzekaja na brak przyczepności na torze mimo takich warunków. jaros69 - dziwisz się z nastawienia pracowników McLaren'a? Jak mają go inaczej traktować, skoro szanowny mistrz z nimi nawet... nie rozmawia i traktuje jak największe zło (pobyt w McLaren'ie), które mu się w życiu przytrafiło. Nie dziwię się, że wszyscy mają go tam po dziurki z nosa. Niektóre fakty w wywiadach można przemilczeć, albo ukryć, ale jak widać, po zachowaniu ludzi (w tym wypadku pracowników McLaren'a) widać wszystko i nie trzeba już stawiać pytań.
32. totalfun
Moim zdaniem (porównując czasy) Robert ma ustawiony bolid na suchy tor i ma paliwa na 4 okrążenia więcej od Nicka. Jak jutro będzie padać to Robert nie zdobędzie nawet punktu, jak będzie sucho to znów pooglądamy ciekawe manewry Kubicy...
33. Peti
Niestety Panowie. To raczej napewno nie jest strategia jednego pitstopu (w przyp. RK). W Q1 i Q2 RK miał ŚREDNIO gorsze czasy o 0,3s, jak doliczymy to do czasu Nicka to po odjęciu od czasu RK wyjdzie, że RK pojechał w Q3 o 0,42s wolniej od HEI niż w Q1 i Q2. Ta różnica to będzie jakieś 2 do 3 okrążeń, więc można sądzić że RK gorzej czuje się na mokrym torze lub co gorsza ma gorzej ustawiony bolid (może nie gorsza). Tak czy owak nie liczyłbym na jedną wizytę RK w boksie jutro. Ale w takim razie co z VET i BUT?? Skąd oni przed BMW. Szykuje się kolejny nerwowy wyścig dla RK.
34. Peti
Taa, Renaulty mogą KUBka objechać. pomijam, że Vettel zkorkuje stawkę od niego w dół (chyba że startuje na oparach). Idealnie byłoby gdyby się Robertowi udał do pierwszej szykany wyczesać Vettela i Webbera - marzenia.
35. maczala1
Nie jest niestety różowo dla Kubicy. Najbardziej miarodajny jeżeli chodzi o czas w porównywalnych warunkach jest Q2 (prawie puste zbiorniki u wszystkich). I co tu mamy: KUB niemal identycznie co WEB, 0.1s gorzej od BUT i 0.3s gorzej od HEI. Widać ewidentnie że Kubicy nie szło. Tak więc kiepski czas w Q3 jest na pewno wynikiem dosyć kiepskiej jady Kubicy (ew. ustawień bolidu) oraz dolania większej ilości paliwa. Aly czy widząc kiepskie czasy stratedzy BMW zdecydowali zalać go maksymalnie (na 1 pit-stop), czy tylko na kilka kółek więcej ? To jest teraz zasadnicze pytanie .... a dowiemy się jutro :)
36. Str8ek
jeśli ktoś ma to prosze o jakiegoś linka (YouTube, gVideo czy coś podobnego) do Q3. nieststy pierwsze Q w tym roku, których nie mogłem oglądać. Chciałem przynajmniej posłuchać przez tela, ale jak usłyszałem Zientarskiego zamiast Borowczyka i Sokoła to podziękowałem...
37. lkjk
ej to jak to w koncu jest???? jak kubica moze byc 10 jesli ma czas 1.27.225????? a reszta kierowcow ma czas lepszy i sa na dalszej pozycji??? o co chodzi czyzby pomylka w zapisaniu czasu???
38. Mati_f1
Ja bym chciał tylko zauważyć, że Alonso miał gorszą strategię i to dużo w kwalifikacjach niż Hamilton. Fernando rozpoczął swoje ostatnie okrążenie w Q3 jakieś 1 min 10 sek przed końcem a Hamilton niecałe 15 sek przed końcem. To prawie minuta dłużej wypalania paliwa. Nie twierdze, że w McLarenie dają hiszpanowi gorszy samochód, ale choćby takimi zagraniami mogą znacznie utrudnić mu walkę z Hamiltonem.
39. wiktorf
lkjk przeczytaj sobie przepisy o kwalifikacjach w formule 1 a zobaczysz że to ty masz błąd we łbie a nie ludzie tworzący tę stronę
40. Wirus
ale bmw moim zdaniem robi juz ktorys raz ten sam blad, w piatek cale 2 treningi trenuja opony do wyscigu itp a w sobote sie skupiaja na ustawieniach do kwalifikacji.. ok ale ile razy juz bylo ze w sobote trening albo z powodu wypadku wtedy to RAI albo teraz mgly tej calej i nie moga do kwalifikacji powiedzmy sie wpasowac na 1 szybkie kolko.
41. Peti
Panowie, ja bym nie tragizował. Wszystko zależy od startu RK. Oczywiście Nicka nie sięgnie, ale pozostał 3 przed nim jest w zasięgu możliwości. Trzeba tylko uważać na COV i FIS bo okupują Roberta dokoła. Gdyby na starcie udało się łyknąć Vett, a może i WEB to byłoby luks. Wszystko będzie zależało od pogody. Do góry głowy. Ja obstawiam 6 dla Roberta.
42. barteks
Str8ek: o 17:00 skrót na Polsacie Sport a później powtórka na TV4.
43. MasterOD
Nie no, że Vettel wyprzedził Kubicę... ja jestem załamany. Oglądałem tylko pierwszą częśc kwalifikacji ale to nawet i dobże (nie dałem rady obejżeć reszty... musiałem gdzieś iść:P).... zobaczymy jutro. Oby miejsce pktowane dla Roberta i żeby Alonso i Raikonen zrobili Hamiltona... i będzie gicior:D
44. lkjk
wiktorf ty nie badz taki do przodu bo cie sznurowki wyprzedza. a po pierwsze nie bledu we łbie chyba ze to ty go masz i nie gadaj tak o kims kogo nie znasz po drugie to blad kezdemu moze sie zdarzyc. tak samo ty tez chyba jestes bledem
45. jaros69
Marti jak zwykle masz rację, tylko że ws do Alonso mechanicy MacLarena od początku sezonu nie byli tacy "wylewni"
46. Marti
jaros69 nie twierdzę, że mam rację, ale takie jest moje zdanie na ten temat :-) Mechanicy Alonso nie byli tak "wylewni" jak to nazwałeś, gdyż od samego początku wiedzieli jakim człowiekiem jest Alonso i co się po nim można spodziewać, gdy nie otrzyma uprzywilejowanego statusu. Po prostu :-)
47. mcmacix
Trochę mi się typowanie wali. Kubica stanowczo za nisko. Wkurzył mnie Hamilton, gdyby został na tym miejscu co kilka sekund przed zakończeniem Q3 to bym miał poprawnie wytypowaną całą pierwszą trójkę, a teraz jedyna nadzieja że w wyścigu poleje i się trochę pozmienia...
PS. Mam pytanie - czy istnieje jakiś manager F1 on-line typu piłkarskich (hattrick, goalunited, sokker itd.)?
48. shad2pl
Co do strategi BMW i jednoczesnie slabszego Q3 Polaka to wg. mnie jasne jest, ze Nick i Robert maja zupelnie odmienne ustawienia bolidu. Zreszta Mario nie jest czlowiekiem, ktory stawia wszystko na jedna karte i prawdopodobnie zabezpieczyl sie na wypadek suchego wyscigu. Potwierdzac to moga wyniki treningow, ktore odbywaly sie na suchym. Jezeli bedziemy mieli jutro suchy tor to ryzyko ktore podjal Robert sie oplaci, a wtedy mozna liczyc nawet na 5 (przy duzym szczesciu 4) miejsce. Top 3 jutro: Kimi, Ferdek, Felipe :]
49. Kristof
kub - weź pompkę jutro do bolidu , jak ci mechanicy złe ciśnienie ustawią w oponach to sobie dopompuj. do bani z takimi mechanikami !
50. prema
jeżdżę teraz volvo i nie chce mi się zmienić koła i co parę dni je dopompowuję. Prosta rzecz, kiedy ciśnienie spada w kole mam zdecydowanie mniejsze przyspieszenie. Jest jeszcze dużo innych konsekwencji.
W tunelu aerodynamicznym o ile pamiętam jakieś artykuły przygotowuje się bolid pod konkretnego kierowcę tzn. ma znaczenie kto będzie w nim siedział. a kierowcy bmw różnią się znacznie, więc pewnie zespół albo robił testy dla obu oddzielnie (mało prawdopodobne) albo dla jednego albo uśrednione.
do f1 nikt nie trafia przypadkiem a zwłaszcza robert, który nie miał sponsora
zespół osiągnął co chciał na ten sezon i tyle.
generalnie daje robertowi strategie, które są możliwe ale dużo mniej prawdopodobne
51. Riven
Niech Alonso wjedzie w tył Hamiltonowi!!!!!!!!!!!!!!
52. premier321
Było ciekawie ale Szumacher się zbłażnił.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz