komentarze
  • 15. pjc
    • 2010-10-14 10:15:24
    • *.244.91.2

    @dick777 moim zdaniem to nie są głupoty.
    Lepszej reklamy dla tej lokalizacji nie potrzeba.
    Widocznie wielu widzi opłacalność tych inwestycji skoro podjęto konkretne działania.

  • 16. fabian
    • 2010-10-14 10:39:22
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli ktoś z Was był w Soczi to jest w stanie sobie wyobrazić co Rosjanie mogą osiągnąć inwestując tam 100-200 mln $! Drugie Monte Carlo.... A kto tam nie był, powinien odwiedzić, polecam.

  • 17. dick777
    • 2010-10-14 10:39:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    15.pjc: Reklamy czego?! Myślisz, że po takiej imprezie w miejsce jej organizacji będą masowo zjedzać turyści, ktorzy zrekompensują poniesione straty. Ha, ha... Jeśli tak myślisz, to jesteś naiwny jak dziecko, i w ogóle nie kumasz, o co w tym wszystkim chodzi. Takie imprezy mają na celu wyłącznie łupienie głupiej gawiedzi, która buduje za swoje pieniądze (podatki) obiekty sportowe i potem jeszcze płaci za bilety, a gangi (FIFA, UEFA, MKOL, lokalni politycy, biznesmani i gangsterzy etc.) zbierają śmietankę, to znaczy ciężki szmal, i śmieją się do rozpuku głupiego motłochu, że daje się doić. Pominę milczeniem ustawianie wyników w niemal każdej dyscyplinie.

  • 18. pjc
    • 2010-10-14 10:52:13
    • *.244.91.2

    dick777 przecież turyści tam są zawsze.
    A jestem pewien,że z pewnością na takiej imprezie jak np.wyścig F1 i w takim miejscu jak Sochi (fabian ma rację) trybuny będą wypełnione do ostatniego miejsca.
    I o to chodzi.

  • 19. dick777
    • 2010-10-14 11:08:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    18.pjc: Powszechnie wiadomo, że wszystkie wyścigi F1 są deficytowe i bilety nie są w stanie pokryć kosztów ich ogranizacji oraz opłat, jakich żąda Bernie. Jedyny zysk organizatorów to wątpliwy prestiż, który w żaden sposób nie przekłada się na ich zyski. Zyski i to ogromne ma natomiast Bernie i ferajna z FIA.

  • 20. pjc
    • 2010-10-14 11:14:47
    • *.244.91.2

    Aha i powiedz mi proszę jeszcze gdzie wspomniane przez Ciebie grupy :) nie zbijają kasy.
    Poza tym wyczuwam na odległość przeciwnika poczynań naszego wschodniego sąsiada. Widzę że widzisz raczej negatywne strony wspomnianych inwestycji .
    Rozumiem,że skoro "...takie imprezy mają na celu wyłącznie łupienie głupiej gawiedzi" to nie obejrzysz ani jednego wydarzenia sportowego (przepraszam wg Ciebie pseudo-sportowego) transmitowanego z Sochi.
    Każdy ma swój punkt widzenia.

  • 21. pjc
    • 2010-10-14 11:18:50
    • *.244.91.2

    dick777, że Bernie liczy na ogromny zysk to akurat się w 100% zgodzę.
    Gdyby miał możliwość to dobre lata temu próbowałby ( nie wykluczam,że miał takie zamiary) zorganizować GP CCCP.
    Pozdr.

  • 22. FERRARI19
    • 2010-10-14 11:53:54
    • *.146.42.7.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Niech Putin zastąpi Petrova!

  • 23. saint77
    • 2010-10-14 12:02:21
    • *.87.210.74

    @9. TX1C:
    właśnie na tor uliczny nas nie stać, natomiast nowoczesny tor wyścigowy jest czymś, czega brakuje w Polsce bardziej niż nowej bazyliki czy pomników.
    Dlaczego? Poniewaz tor uliczny z racji swojej nazwy i lokalizacji byłby użytkowany jednynie raz w roku (przy dużym szczęściu:). Można by było zorganizować zawody GP F1 połączone z zawodami innego cyklu, np. GP2 czy Porsche. I to wszystko. Ile by miasto na tym zarobiło? Nie znam dokładnie realiów, ale sądze że obliczaliby straty i ile trzeba do "interesu" dołozyć.

    A teraz dlaczego nowoczesny tor wyścigowy położony w pobliżu jakiegoś dużego miasta typu Poznań, Kraków, Wrocław, Gdańsk itp.?
    Dlatego, że sam tor F1 to nie wszystko. Aby przynosił dochody powinien być użytkowany cały rok, może z wyjątkiem ścisłego "sezonu" zimowego w naszym polskim przypadku. Można by było organizować wyścigi innych serii w połączeniu z weekendem F1. Poza tym, przy zmiennej konfiguracji toru (układ, długość, trudność) znalazłoby się pewnie wielu chętnych do organizacji zawodów wyścigowych w innych terminach i seriach, przez cały sezon.
    Można by go wynajmować do testów, niekoniecznie F1.
    Przy takim torze z powodzeniem mogła by powstać szkółka kartingowa oraz klub.
    Zapewnie teraz znalazłoby się wielu chętnych aby pójść w ślady Roberta. Przecież to inwestycja w przyszłość.
    Wg mnie, przy lokacji toru można by uwzlędnić mozliwość umieszczenia w jego kompleksie miejsc dla klubów motorowych, sklepów oraz mniejszych mini-kompleksów sportowo-rekraacyjnych: basen, siłownia-fitnes, spa itp. Tak jak w całej Europie robi się ze stadionami piłkarskimi, aby miały się z czego utrzymać.
    W Polsce dzięki Robertowi Kubicy jest teraz ogromna szansa, aby sporty motorowe na stałe zostały wprowadzone do naszego życia. Jeśli nie będzie gdzie jeździć, to jak je rozwijać? W Poznaniu? Wielu z was tam było, podobnie jak ja. Chyba mozna sobie ten temat odpuścić....
    To niewyobrażalna głupota nie wykorzystać takiej okazji i nie pójść za ciosem.
    Ze swoim parciem na kasę Berni z pewnością dałby sznasę Polsce na organizację GP. To dla niego spory rynek, może nie taki jak w Rosji ale z pewnością bliższy. Przecież takie firmy jak Orlen czy Lotos z pewnością chetnie współinwestowałyby w takim przedsięwzięciu.
    Fakt, w Polsce jest to trudniejsze niż gdzie indziej w Europie ze uwagi na potężną biurokrację, ignorancję władz i urzędników, prak podstawowej infrastruktury itp. Ale od czegoś trzeba zacząć, bo jeśli tego nie zrobimy to obudzimy się kiedyś wiedząc, że Rosja, Chorwacja, Węgry, Czechy, Ukraina mają takie tory a my debatujemy nadal, czy pomnik papieża ma mieć 50 czy 60 metrów wysokości....
    I ludzie pokroju Roberta nadal będą wyjeżdżać z kraju, bo tu nie będą mieli możliwości rozwoju.

  • 24. mateos4
    • 2010-10-14 12:03:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli chodzi o zyski cz y też straty nie można przecież opierać się tylko na biletach. Wiadome jest przecież, że taki kibic musi gdzieś spać, jeść, nawet zaparkować. To może nie są jakieś ogromne sumy na jedną osobę, ale jeśli się policzy kilkadziesiąt tysięcy kibiców to już jest spora sumka z której zarabia i skarb państwa i właściciele. Trzeba pamiętać, że to nie tylko bilety pokrywają straty. Rosja dobrze robi i wie, że może wyciągnąć ogromne pieniądze z imprez typu IO, F1, MŚ

  • 25. Prozak
    • 2010-10-14 12:05:19
    • *.sta.asta-net.com.pl

    Iee tam pieprzycie trzy po trzy , u nich to trwa tak szybko bo od razu wiadomo kto najwięcej nakradnie i nikt się o to dalej nie kłóci , u nas każdy by chciał zaj..bać kawałek tortu dla siebie i dlatego cała ta szarpanina tyle trwa .

  • 26. cyk
    • 2010-10-14 12:42:35
    • *.tktelekom.pl

    Czytam tytuł i mysle sobie: Czyzby Pan Putin miał zastapić Pietrowa :) Jak znam zycie spisałby sie lepiej

  • 27. pjc
    • 2010-10-14 12:51:17
    • *.244.91.2

    @cyk dokładnie :)
    Z tą różnicą,że w razie niepowodzenia wszyscy w garażu po wejściu Putina by salutowali i stali na baczność a nie jak to było w przypadku Pietrowa okazywali totalny brak zainteresowania.(vide Suzuka).

  • 28. motteo
    • 2010-10-14 13:28:04
    • *.144.216.240

    po tytule sądziłem ze putin podpisaał kontrakt z Renault na nastepny rok :)

  • 29. lukasz1
    • 2010-10-14 13:31:28
    • *.adsl.inetia.pl

    Chyba już zapomnieliście że f1 to przede wszystkim najnowsze technologie, kasa, prestiż i rywalizacja "największych" mózgów i kierowców świata. Więc czym jest Rosja (wielki mocny kraj, dla którego Polska to jeden z wielu pionków), jeśli nie ma toru godnego f1? Wszystkie najmocniejsze kraje świata mają swoje GP, wyjątkiem jest USA (nie ma GP chwilowo, poza tym ma swoje serie). Więc Rosji zwyczajnie nie może zabraknąć w tym gronie bo to zwyczajnie oznaczało by jej...

    GP Rosji jest nie uniknione, a Pietrow jest tylko impulsem wprawiającym w ruch machinę.

  • 30. Luna
    • 2010-10-14 14:20:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Co do tematu głównego cieszę się.
    Co do waszych komentarzy utwierdziłam się w przekonaniu, że f1 to biznes i sportowa iluzja.
    Co do f1 w polandii, wyglądało by to dokładnie jak organizacja n-gine reno show w poznaniu- totalna rozpierducha.

  • 31. radosny
    • 2010-10-14 14:28:44
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    12. dick777 bardzo mądra wypowiedź.
    Podniosłeś mnie na duchu - znaczy są jeszcze myślący rodacy.

  • 32. hentq
    • 2010-10-14 14:49:10
    • *.50.133.226

    Rosja 2014
    -Igrzyska
    -Mistrzostwa w piłce nożnej
    -Tor f1
    A ŻEBY W POLSCE COŚ POWSTAŁO HAAHAHHAH ŻAL NIE MA O CZYM MYŚLEĆ
    ŻEBY JAKIŚ TOR ZROBILI POZNAŃ JEDYNY NA ZA KILKA LAT SIE ROZSYPIE JAK BY NIE TE EURO TO BY DO POLSKI TURYŚCI W 2012 WIE PRZYJECHALI BO NIE MA PO CO

  • 33. krzysiek000
    • 2010-10-14 14:54:37
    • *.mmpnet237.tnp.pl

    32. hentq
    Na wakacjach widziałem wielu turystów, chociaż mieszkam na wschodzie Polski. Jak widać są powody aby tutaj przyjeżdżać.

  • 34. dick777
    • 2010-10-14 15:21:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    20.pjc: Całkowicie mylisz się w swoim mniemaniu na mój temat. Choć mam rodzinne powody, aby nienawidzić Rosjan, tak nie jest. Ja ich nawet bardzo lubię, a dla odmiany szczerze nienawidzę Amerykanów (w domyśle jankeskich elit i jankeskiej władzy), ponieważ USA to prawdziwe imperium zła i obłudy.

  • 35. jarko dnb 85
    • 2010-10-14 18:04:23
    • *.toya.net.pl

    atomic takich jak ty to nalezy leczyc.ty "dorosly" wiesz jaki jest burdel w RPA??srednio dziennie ginie tam 50 osob w niewyjasninych okolicznosciach.gdybys nie zaliczal sie do tej ów "mlodziezy",to wiedzialbys jak wygladala Republika Poludniowej Afryki zanim Mandela doszedl do wladzy!tam byl wtedy spokoj jak w Szwajcarii a teraz jest tam taka bieda,ze na pewno nie chcialbys jej jezeli cena bylby Mundial!

  • 36. lukasz1
    • 2010-10-14 19:47:39
    • *.adsl.inetia.pl

    35. jarko dnb 85 Ludzie może i są biedni, ale kraj bogaty. Podobnie jest z Rosją, piękne miasta, cerkwie ze złotymi kopułami, itp. A za miastem bieda, oczywiście są wyjątki (z resztą tak samo jak w RPA).

  • 37. fanAlonso=pziom
    • 2010-10-14 20:04:30
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    35 z tego co wiem przed objęciem władzy przez mandele był tzw. apartheit czyli dyskryminacja czarnych wiec nie wiem czy an pewno żyło się lepiej

  • 38. roko
    • 2010-10-14 21:01:52
    • *.limes.com.pl

    @23 - saint77 - Myślę że to co piszesz to tylko pewna idee fix. Tam gdzie się coś ustanawia na zasadzie koncesji czy po uważaniu, to nie ma nic wspólnego z wątkiem o jakim piszesz. Choć z jednym się muszę zgodzić, że tor wyścigowy w Polsce winien i tak powstać choć bez napinania się że koniecznie pod Formułę1 po prostu aby był i tyle.

    Pozdrawiam

  • 39. pjc
    • 2010-10-14 21:36:41
    • *.235.6.219

    dick777 czy ja w kom.20 napisałem coś o nienawiści do Rosjan z Twojej strony?
    Uznałem tylko,że raczej nieprzychylnie oceniasz ich działania jeżeli chodzi o samą inwestycję.
    Pozdr.

  • 40. pjc
    • 2010-10-14 21:49:22
    • *.235.6.219

    Ale jedno muszę Ci przyznać.
    Często mamy inny punkt widzenia na różne sprawy co czasami jest powodem do ciekawej dyskusji.

  • 41. Lajkonik
    • 2010-10-15 10:00:17
    • *.150.162.180

    Czyli Pietrek zostaje w F1

  • 42. jarko dnb 85
    • 2010-10-15 19:02:55
    • *.toya.net.pl

    37. fanAlonso=pziom ale byl spokoj na ulicach.Czarni mieli prace u Bialych,a teraz Biali maja ogrodzone osiedla z ochrona,a Czarni zawiazuja sie w gangi.poza strzezonymi osiedlami bogatych,wszyscy chodza z klamkami,czyli jednym slowem zrobil sie tam ciezki burdel!

  • 43. dziarmol@biss
    • 2010-10-19 14:58:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    He he he ...czyli było wporzo ;-)) "Asfalt" leżał tam gdzie jego miejsce i wtedy przyszedł ten wstrętny Mandela i doprowadził do eskalacji przemocy. A jak był apartheid to był porządek ;-)) ot świat według rasisty ;-))
    Nic dodać nic ująć ;-)))

  • 44. jarko dnb 85
    • 2010-10-21 10:58:18
    • *.toya.net.pl

    no,widzisz ja jestem "Rasistą" ktory kibicuje Hamiltonowi,a ty jestes zwolennikiem dzialan takich ludzi jak wielki G.W.Bush jr.napewno wedlug ciebie jest teraz lepiej w Iraku,no bo w koncu jest demokracja,.a to ze codziennie gina niewinni ludzie w zamachach,to nieistotne,bo najwazniejsze ze nie ma juz tam dyktatury,nie?ot swiat wedlug hipokryty:))

  • 45. dziarmol@biss
    • 2010-10-22 21:51:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to nie system demokratyczny morduje a źli ludzie którzy za nic mają prawa człowieka do godnego spokojnego życia!!. I kto tu wychodzi na hipokrytę?? A wracając do apartheidu to czy to nie to samo co nazizm w europejskim wydaniu??wszak nazizm i apartheid to nic innego jak segregacja rasowa ! która czyni jednych ludzi lepszymi od innych tylko dlatego że mają inny kolor skóry ;-( I ty nazywasz mnie hipokrytą??


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo