Siedmiokrotny mistrz świata był absolutnie zdruzgotany swoją postawą po czasówce do GP Węgier. Z jego ust padła nawet sugestia, że Ferrari powinno go zmienić.
Tegoroczne problemy Lewisa Hamiltona w bolidzie SF-25 potwierdziły się podczas sobotnich kwalifikacji na Hungaroringu, na którym aż dziewięciokrotnie zdobywał pole position. Tym razem nie wszedł nawet do Q3, podczas gdy jego zespołowy partner, Charles Leclerc, niespodziewanie wygrał całą czasówkę.
Po zakończeniu zmagań Brytyjczyk nie krył rozczarowania swoją postawą. W rozmowie z F1TV pokusił się nawet o stwierdzenie, że jest niepotrzebny dla włoskiego zespołu:
"Zwyczajnie jestem niepotrzebny. To jest jasne. Po prostu pojechałem fatalnie i jest jak jest", przekazał siedmiokrotny mistrz świata.
Jeszcze mocniejsze stwierdzenie z jego ust padło w wywiadzie dla Sky Sports, gdy został zapytany o komunikat radiowy po zakończeniu Q2, w którym dwukrotnie podkreślił "za każdym razem":
"Za każdym razem chodzi o mnie. Zespół nie ma problemu. Widzicie przecież samochód, który jest na pole position. Prawdopodobnie musimy zmienić kierowcę."
Krótkim komentarzem nt. sobotniego wyniku Hamiltona podzielił się Frederic Vasseur, który starał się go wytłumaczyć tym, że w Q2 miał do dyspozycji tylko jeden świeży komplet miękkich opon:
"To oczywiste, że lepiej startować z pole position w Budapeszcie niż z 11. miejsca. Będzie oczywiście trudno, ale nie można porównywać 1. z 11. lokatą, a trzeba porównywać 0,1 sekundy w Q2", powiedział szef Ferrari, cytowany przez The Race.
"To jest ważniejsza kwestia, bo Charles nie był wcale daleko od odpadnięcia z Q2. O tym trzeba pamiętać podczas analizy całego dnia. Jest jednak jak jest. Musimy wykonywać lepszą robotę, by nie narażać się już w Q1 i Q2. Zresztą to, że musieliśmy użyć dodatkowego zestawu opon w Q1 nie było dobrym początkiem sesji. Z tego powodu pozostawał tylko jeden komplet na Q2."
02.08.2025 19:25 zmodyfikowany
2
0
Skopiuje czesc swojego postu, spod artykulu o kwali..
Niech nie panikuje, ale widac ze gosc jest zalamany. LEC zawsze byl bardzo mocny na jednym kolku, taki drugi RUS. Stracil do niego niecale 0.2 w Q2, ale pech chcial ze to bylo byc albo nie byc w Q3. Gdyby te same 0.2 stracil w Q3 to bylby gdzies na P6-P7, wiec az takiej tragedii by nie bylo. Nie bylby to wyniki, z ktorego moglby byc zadowolony, gdy drugi kierowca zgarnia PP, no ale P6 wygladaloby lepiej, niz P12 i odpadniecie w Q2.
02.08.2025 19:33
2
0
Wielka frustracja ze strony Lewisa.
02.08.2025 20:08
4
2
Wieku nie da się oszukać, wszedł do jaskini lwa, gdzie jeżdzi jeden z najlepszych zawodników w stawce i na co liczył? Że z marszu pokona młodego, utalentowanego zawodnika, który jest być może w swojej szczytowej formie?
No nie, tak to nie działa.
02.08.2025 23:25 zmodyfikowany
1
3
@sliwa007 co ty z tym wiekiem... Patrz na Alonso, 44 lata i gdyby nie g.ny Aston dalej jest w formie i mógłby spokojnie walczyć o majstra. Na marginesie dzisiaj pojechał niewiele wolniej od Mclarenów.To nie wiek jest tutaj problemem, tylko Hamilton przyzwyczaił się do bolidu skrojonego pod niego. Dwa, obecna generacja po prostu mu nie podchodzi. Problemy zaczęły się od roku 2022. Niestety Hamilton nie jest tak wszechstronny, jak np. Verstappen.
03.08.2025 01:16
0
@belzebub Alonso pojechał prawie identycznie jak tragiczny Stroll, więc polemizowałbym z tym jak dobry jest obecnie
03.08.2025 13:20
1
0
@T0ny , to nie jest żaden argument. Ile razy Stroll kończył gdzieś na końcu stawki, gdy Alonso potrafił - on ile bolid pozwalał kończyć kwale dużo wyżej. Zresztą sam Alonso wiele razy powtarzał, że nie są jego mocnym punktem. Jednak oprócz tego potrafi nawet z tego Astona coś wycisnąć, a Stroll ma tylko takie pojedyncze lepsze momenty, ale to szczyt jego możliwości.
Chyba od niedawna oglądasz F1.
03.08.2025 08:35
0
@belzebub sam sobie przeczysz że wiek nie jest problemem i że ver jest wszechstronny. Gówno prawda, właśnie ver jest młodszy i dlatego szybciej zaadoptował się do bolidów nowszej gen. to samo było z ham, tytuł zdobył w bolidzie gen V8 wolnossacym i o kolejne 2 się otarł, przesiadł się do bolidów nowszej generacji V6 turbo i też zdobywał tytuły. Masz rację z tym, że bolid miał skrojony pod siebie, byc może w przyszłym roku, zrobią bardziej pod niego i będzie lepiej.
03.08.2025 13:30
0
@grenszuc kto sobie przeczy??? Co ty bredzisz??? Nic nie zrozumiałeś. Wiek nie ma tutaj żadnego znaczenia. Do 2021 roku, czyli do starszej konstrukcji Hamilton był nie do zatrzymania. Verstappen próbował z nim walczyć i dopiero udało się to w 2021. Niemniej Max posiada najwidoczniej większe umiejętności do ścigania się w różnych konstrukcjach, bo o wiele lepiej sobie radzi w obecnej generacji. Ale nie ma tutaj wpływu wiek. Dla przykładu dałem Alonso, który ścigał się różnymi generacjami i nawet będąc starszym od Hamiltona dalej jest w formie.
03.08.2025 15:10
0
@belzebub Napisałeś " Na marginesie dzisiaj pojechał niewiele wolniej od Mclarenów" - jakby to było jakieś niesamowite kółko i wyciągnął z samochodu więcej niż się dało, a pojechał po prostu tak jak mu samochód pozwolił. Obecnie najlepsi kierowcy wyciągneliby pewnie z tego astona pole position i do tego się odnosiłem. A durne odzywki na temat tego ile oglądam F1 zachowaj dla siebie.
03.08.2025 20:19
0
@belzebub ww jakiej jest formie Alonso, że jeździ? To jest forma, że w połowie sezonu wyrównał punktowo do Najsłabszego i najgorszego kierowcy w stawce w "takim samym" bolidzie?
W jakich różnych konstrukcjach? Pisałem jak ham przesiadął się z v8 na 1.6 to się nie przystosował? Był młodszy i krócej to trwało, a ver ledwie zaczął z v8 przesiadł się w 1.6, zobaczymy za pare lat jak znowu coś zmienią a ver bedzie przy 40, z tym że ver juz się skończył więc gdzie tam do 40 tki.03.08.2025 00:14
5
1
No Ver akurat dzis pokazal swoja wszechstronnosc 😅😆🤣
Przypomne , ze Schumacher po powrocie do F1 w nowej generacji tez nie byl juz taki rewelacyjny jak w swoich najlepszych latach . Ale Hamilton nie zwala tempa i wszystkiego na zespol tylko szczerze mowi jak jest. Spadek formy dotyka kazdego np. Mika Hakkinen po 2 majstrach tez zaliczal straszne wyniki w dobrym bolidzie bo gdzies sie pogubil.
03.08.2025 13:18
0
1
@Papug_87 Właśnie można nie cierpieć Verstappena, ale dziś kolejny raz pokazał swoje umiejętności. Samochodem, który powinien odpaść w Q1 wszedł do Q3 i zrobił P8, podczas gdy Hamilton samochodem umożliwiającym walkę o pierwszą linię nie wszedł nawet do Q3.
03.08.2025 19:01
0
@mirek55
hahahaha, czyli jak Tsunoda odpadł w Q1 to znaczy, że samochód RB jest gorszy niż HAAS i tylko genialne umiejetnosci Verstappena sprawily, ze dostal sie do Q3? XDDDDD niektorzy tutaj napisza najwieksza glupote, byleby bylo na ich
03.08.2025 09:27
2
0
Ferrari nie powinno puszczać Carlosa. Mieli idealny duet. Zamienili kierowcę bardzo dobrego na kierowcę, który ma ewidentnie szczyt swoich możliwości juz za sobą.
03.08.2025 11:19
0
Tą generację powinny zakończyć w 2022r. Najgorsza jaka była w F1 i te bolidy jak podskakiwały. Masakra. Kasa się liczy miejmy 2026 będzie lepszy
03.08.2025 13:02
0
Tak jak wielu zauważyło obecna generacja Lewisowi nie leży. Po za tym Hamilton nigdy nie potrafił ścigać się bolidem w którym nie czuje się na 100% . Dochodzi sprawa hamulców brembo które krytykuje chyba przez całą karierę no i wiek . Pewnie ze wiek ma znaczenie choć w tym sporcie chyba nie jest decydującym czynnikiem .
Porównujecie wszechstronność Maksa , a ja chciał bym zapytać na jakiej podstawie . W zespole miał leszczy , jak był lepszy zawodnik to go usuwano by móc pchać Maksa w górę. Nie jeździł w innym zespole , ani konstrukcja nie skrojoną w 100% pod własny styl jazdy . Takie porównania moim zdaniem są bezsensowne.
Lewis ma przed sobą połowę sezonu 2026 . Pierwszą połowę i dwa wyjścia. Albo będzie ścigał się bo to kocha w zespole środka stawki jak Alonso albo zakonczy karierę.
03.08.2025 13:27
1
0
@Lulu mysle, ze 2025 traktuje jako taki test, a te wszystkie teksty i kajanie sie to troche marketing. Nowy zespol, Ferrari pod koniec zeszlego roku pokazywalo dobre wyniki, wiec moze liczyl na mocny bolid juz od poczatku, ale docelowo pewnie jest ciekawy 2026 i nowych regulacji. Jesli tam wypadnie kiepsko, zakonczy kariere.
Poki co ewidentnie nie leza mu kwalifikacje. W wyscigach jest lepiej, choc generalnie bez rewelacji, ale strata do LEC jest wciaz do odrobienia. Bez poprawy kwalifikacji bedzie jednak ciezko.
03.08.2025 13:45 zmodyfikowany
0
1
@Lulu "Porównujecie wszechstronność Maksa , a ja chciał bym zapytać na jakiej podstawie . W zespole miał leszczy , jak był lepszy zawodnik to go usuwano by móc pchać Maksa w górę. Nie jeździł w innym zespole , ani konstrukcja nie skrojoną w 100% pod własny styl jazdy . Takie porównania moim zdaniem są bezsensowne. "Który był lepszym partnerem w RBR od Maxa? 😂 Ricciardo, który miał więcej doświadczenia? Może Gasly? 😏Wszechstronność nie musi oznaczać, że trzeba sobie radzić w bolidach różnych zespołów. Podobnie jest z różnymi generacjami tego samego zespołu. Inaczej prowadzi się bolid RBR z np. 2015 i inaczej w tym. Co do bolidu skrojonego pod Verstappena, a myślisz że w Mercedesie było inaczej??? Po prostu Verstappen lepiej się dostosuje do trudniej prowadzonego się bolidu w przeciwieństwie do Hamiltona, który musi mieć konstrukcję, która prowadzi się niemal jak po szynach.
03.08.2025 16:51
0
Po pierwsze przesadza, a po drugie pokazuje, że ma słabszą psychikę od Sebastiana. Charles'owi to wisi od dawna. Siedzi, bierze pieniądze i czeka aż mu zrobią auto, którym jedną ręką zdobędzie tytuł. Tyle jest wart naprawdę.
03.08.2025 21:31
0
I chyba Lewis ma rację. Powoli kończy się jego czas. Nie ma bezkonkurencyjnego samochodu, nie ma mistrza...W takim Mercu jak miał każdy z nich by wygrywał, a tutaj trzeba się nakombinować.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się