WIADOMOŚCI

Horner broni decyzji dotyczącej zapasowego skrzydła
Horner broni decyzji dotyczącej zapasowego skrzydła
Decyzja o zamontowaniu w RB6 Sebastiana Vettela drugiego i ostatniego skrzydła w nowej specyfikacji bez wątpienia jest dość kontrowersyjna. Po tym jak Niemiec zniszczył pierwszą sztukę nowego elementu aerodynamicznego podczas dzisiejszej sesji treningowej i otrzymał zapasową, Mark Webber nie ukrywał podczas konferencji prasowej, że decyzja zespołu mu się nie spodobała.
baner_rbr_v3.jpg
Christian Horner natychmiast stanął w obronie decyzji, a zapytany wprost, czy ekipa z Milton Keynes faworyzuje jednego ze swoich kierowców, a konkretnie Sebastiana Vettela, zaprzeczył.

„Nie wydaje mi się. Myślę, że można było dziś zaobserwować, że rywalizacja między chłopakami była niezwykle zacięta” – mówił szef Red Bulla.

„Niestety, znaleźliśmy się w sytuacji, w której posiadamy tylko jedno skrzydło w konkretnej specyfikacji. Obaj kierowcy wypróbowali je wczoraj i jednemu z nich odpowiadało ono bardziej. Ponownie testowaliśmy je dziś rano”.

„Niestety, czasem muszę podejmować trudne decyzje – posiadając tylko jedno wolne skrzydło i biorąc pod uwagę sytuację w mistrzostwach, która była decydującym kryterium – skrzydło zostało dziś zamontowane w bolidzie Sebastiana”.

Horner przyznał jednak, że w zespole Red Bull nie będzie faworyzowania żadnego z kierowców. „Nie planujemy czegoś takiego. Jeśli faworyzowalibyśmy jednego z kierowców, to drugiemu nie pozwalibyśmy mu nawet jeździć z zapasowym skrzydłem”.

„Będziemy kontynuowali wspieranie obydwu kierowców w możliwie najlepszy i absolutnie uczciwy sposób. Jednak w niektórych przypadkach trzeba podejmować trudne decyzje. Jedna z nich została podjęta dzisiaj”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

109 KOMENTARZY
avatar
elin

10.07.2010 18:42

0

Niezbyt przekonujące wyjaśnienie - panie Horner ;-))


avatar
dziarmol@biss

10.07.2010 18:48

0

Niezbyt?? Toż to następny dowód na ewidentny nr1 (Vettel) i to jak po chamsku traktują moim zdaniem lepszego w tym sezonie Webbera;-((


avatar
zelik76

10.07.2010 18:49

0

No i Mark jest udupiony, tak samo jak Button, Rosberg z dziadkiem Schumacherem radzi sobie bardzo dobrze wywołując zakłopotanie w swojej ekipie, ale Merce już ratują twarz i nie patrzą na starego mistrza bo dostali bure od dyrektora i szefa Mercedesa. Jak ja się cieszę że Robert zostaje w Reni na dwa lata, bo w tych ekipach byłby popierdółką.


avatar
dziarmol@biss

10.07.2010 18:49

0

@Fanka Vettela jak Ci się teraz podoba Twój idol??


avatar
Troker1979

10.07.2010 19:00

0

mam nadzieje że tak jak w trzecim treningu vettel połamie to skrzydełko!!! Byłbym wtedy zadowolony po wyścigu nawet jakby robertowi nie poszło. Trzeba by było utrzeć nosa temu gówniarzowi lansowanemu za wszelką cenę na mistrza. Ostatnio stracił w moich oczach. Zero skromności i poczucie gwiazdorstwa. Przecież on nic jeszcze nie osiągnął. Kubica na jego miejscu byłby już mistrzem świata i pewnie zmierzałby po drugi!!! Mam wrażenie że obaj kierowcy redbulla to co najwyżej średni kierowcy!!!


avatar
xxxdusiaxxx23

10.07.2010 19:01

0

ja się zgadzam z zelik76 marację :P


avatar
pjc

10.07.2010 19:07

0

Delikatny kontakt na starcie i będzie po skrzydle:) Sądzę,że Vettel nie zdobędzie w tym roku mistrzostwa. Stawiam raczej na Marka.


avatar
Ataru

10.07.2010 19:21

0

Coz, Red Bull nie doda skrzydel, Red Bull je zabierze.


avatar
Cwirs

10.07.2010 19:23

0

Nie mam nic do Vettela, ale faktycznie Webber spoko kolo bezproblemowy i zaczynaja goscia robic w balona. A wymiata


avatar
orinocoPL

10.07.2010 19:30

0

No cóz, kontrakty sa po to, zeby je zrywac. Przedluzyli kontrakt z Webber'em na przyszly sezon, ale jakos nie widze Marka jezdzacego dla RB.


avatar
Snpr9

10.07.2010 19:46

0

Webber nie miętkim robiony, poradzi sobie, twardy z niego kangur ;) Jeżeli fryc nie będzie powtarzać manewrów z Turcji, to Australijczyk zostanie MŚ.


avatar
fankaVettela

10.07.2010 19:54

0

4. dziarmol@biss- A Zrobił coś złego? Podoba sie. Cały czas tak samo, szczególnie to jak jeździ. Akurat za bardzo nie widzę powodu żeby coś miało się zmienić. Nawet zakładając że masz racje w 2. (chociaż z tym ewidentnym dowodem faworyzacji to jak dla mnie mocno przesadzone) ale nawet jeśli... to powiedz mi jaki wpływ na tego typu decyzje zespołu ma on sam ?? i dlaczego miałabym o nim zmieniać zdanie?? ...Z tym że Webber jest lepszy w tym sezonie to też bez przesady, jeżdżą dosyć równo i trudno teraz stwierdzić kto jest na tym etapie lepszy, no ale jasne, Ty pewnie wiesz lepiej. Jutro równie dobrze Mark może wygrać wyścig. 5. Troker1979- "Zero skromności i poczucie gwiazdorstwa" -w którym momencie Ty to widzisz to ja już nie jestem w stanie pojąć...


avatar
zelik76

10.07.2010 20:03

0

No to jutro na starcie będzie ciekawie :) Będą fruwać części bo wkurzony Mark zrobi wszystko by łyknąć gwiazdeczkę.


avatar
seb_1746

10.07.2010 20:04

0

jazda na treningach też ma znaczenie (zniszczenie elementu samochodu to błąd), a to że oddali Vettelowi skrzydło Webbera jest wobec Marka nie fair. Jakby Vettel miał trochę honoru- to by wspomniał na konferencji coś na temat tego skrzydła, ale chyba raczej tego nie zrobił.


avatar
Ataru

10.07.2010 20:05

0

12. fankaVettela, oj, dziewcze, jednak ta jego zadowolona mina i cieszenie sie z tego, ze dostal to skrzydlo i z dzika radoscia tlumaczac dziennikarzom, ze nie wiadomo, ktore skrzydlo lepsze, a w tym samym momencie Webber ze spuszczona glowa i krzywa mina... jednak malo pozytywny widok. Kpiaco sie wypowiadal kangur i szkoda takie rzeczy ogladac. Jednak takie decyzje powoduja, ze traci sie sympatie do tego, ktory jest faworyzowany... Powinni wszyscy wygrywac na torze, a nie szef zespolu ustala kolejnosc, mnie sie to bardzo nie podoba, a Horner, ktory to teraz nadal mowi bez zajakniecia o braku faworyzacji...


avatar
jar188

10.07.2010 20:13

0

Jak to jest, że decyzję podejmuje szef a dostaje się kierowcy??? Albo gdy decyzje podejmuje ?FIA, sędziowie na korzyść zawodnika, i znowu bęcki dostaje kierowca? Dziwny ten świat. Swoją drogą Horner nawet kłamać nie potrafi dobrze, dla mnie to obok Domenicaliego najgorszy szef spośród starych zespołów.


avatar
saint77

10.07.2010 20:29

0

Moim zdaniem to oczywiste faworyzowanie jednego kierowcy. Mark ma również szanse na zwycięstwo i tytuł, a że Vettel jest pupilkiem Hornera to wiadomo, że nie pozwoli mu na to, aby chociaż w minimalny sposób stracił coś ze swojej "konkurencyjności". Oby jutro Mark objechał Vettela jak małego Kazia. @fankaVettela: piszesz swoje posty w taki sposób, że założę się o każde pieniądze, że pracujesz w dziale PR RedBull Polska.Trochę więcej obiektywizmu... Vettelejest dobrym kierowcą, ale straszny z niego burak, taki wczesny Hamilton x 10. Gdyby dostał bolid Renault pokazywałby postawę nieco lepszą od Pietrova więc te komentarze na poziomie orgazmu nad Vettele są - daruj - śmieszne.


avatar
seb_1746

10.07.2010 20:37

0

no nie wiem czy Vettel jest dobrą reklamą Red Bulla. Zależy kto jest grupą docelową tego typu specyfiku, bo jeżeli dzieci i wczesna młodzież to ok. , bo ten kierowca ma aparycję na poziomie Hanny Montany


avatar
saint77

10.07.2010 20:50

0

@18 seb_1746: oczywiste jest, ze Vettel swoją postawą poza torem nie przyczynia się pozytywnie do wizerunku zespołu, jednak zespół sam go faworyzuje, a on, jak zwykły dzieciak aż skacze z radości. Gdyby miał choć resztki honoru, to na konferencji spuściłby oczy i grzecznie przeprosił Marka. A on ma to głęboko gdzieś, bo najważniejsze jest przecież zwycięstwo za wszelką cenę, nawet kosztem udupienia innych. I jeszcze to durne tłumaczenie, że nie wiadomo które skrzydło jest lepsze - z głupim uśmiechem na twarzy. Przecież on robi z siebie idiotę i nawet o tym nie wie. Strasznie szkoda mi Marka, bo widać, że nie jest on wcale gorszy od Vettela na torze a zespół robi z nim to samo, co McL z Alonso w 2007. Jeśli ktoś potrafi cieszyć się jak wariat z uzyskanej przewagi cudzym kosztem, to dla mnie jest zerem. Oby to nowe skrzydło jutro mu odpadło na pierwszym kółku.


avatar
seb_1746

10.07.2010 21:14

0

19. saint77 - masz rację, albo koleś bezkrytycznie patrzy na siebie, albo jest totalnym idiotą (zresztą jedno nie wyklucza drugiego). Może on mieć poklask u Niemców albo dzieciaków, bo niestety u nas facetów, koleś o tak niemęskim zachowaniu raczej sympatii nie zyska. Dobrze, że Kubica nie jest takim pajacem.


avatar
cellam

10.07.2010 21:18

0

jeżeli 2 kierowców ma te same części i vetel je niszczy to jego problem i nie powinni mu dać nowszego skrzydła marka tylko stare teraz patrzeć jak vetel rozbije bolid to też marka dostanie ;-)


avatar
Janosoprano

10.07.2010 21:22

0

Dziarmol-nie ważne dla mnie co ONA napisała pięknie napisałeś i to jest faktem. Boże jak niektórzy są zapatrzeni.


avatar
fankaVettela

10.07.2010 21:24

0

15. Ataru - to decyzje Hornera widocznie nie wpływają tak na mnie i nie są powodem żeby zmieniać zdanie o Vettelu. Nie przekonują mnie też argumenty typu - niewłaściwa mina na konferencji. Ale Ty możesz miec swoje zdanie. Ja pewnie za bardzo go cenie żeby patrzeć obiektywnie. Może rzeczywiście powinien spuścić głowę, przeprosić grzecznie Marka, powiedzieć że jest mu przykro, że wygrał kwalifikacje tylko dzięki tej zmianie bo inaczej nie miałby z nim szans, może powinien też był sie rozpłakać żeby było bardziej widowiskowo. Może tylko w ten sposób nie zrobiłby z siebie idioty.


avatar
Maxy

10.07.2010 21:29

0

hahaha. ciekaw cyz kierowcom powiedzieli to samo :) prasa to przyjmie z jakis uszcyzpliwym komentarzem pewnie. ale mysle ze webber juz nie bardzo musi :)


avatar
Janosoprano

10.07.2010 21:34

0

Jak słysze to "Rock n'roll baby" to uważam że Vettel to prostak-jeśli kogoś uraziłem to przepraszam ale inaczej nie idzie tego określić. A Marka mi szkoda, zasługuje na więcej.


avatar
fankaVettela

10.07.2010 21:36

0

25. no naprawde, świetny powód żeby uważać go za prostaka.


avatar
jar188

10.07.2010 21:36

0

@19. saint77 , Trochę cię poniosło, Vettel ma przepraszać za decyzję szefa??SIC!!! Każdy na jego miejscu cieszyłby się z takiej decyzji szefostwa,to ,że nie kryje się z tą radością może kogoś i razić,to fakt, ale za każdym razem to piszę postawcie na miejscu Vettela Kubicę a Wasza ocena sytuacji będzie o 180stopni inna-ktoś mądry wymyślił takie słowo:hipokryzja.


avatar
seb_1746

10.07.2010 21:38

0

a po co ma płakać, wystarczy że jak jutro wygra będzie wrzeszczał i piszczał jak trzynastolatka na koncercie Britney Spears, no i oczywiście ten paluch, dzisiaj już go pokazywał. No niestety obiektywizmu mu trochę brakuje


avatar
strong1

10.07.2010 21:40

0

Oczywista oczywistość,że Biznes is biznes,a. Niemcy są bliżej Austrii,zwłaszcza gdy się ktoś w "Austrii wychowa". Chyba przeceniłem na początku sezonu potencjał Vettela na tę chwilę.Znowu przegrałby z Webberem,gdyby nie to skrzydło. Jest może dobry,ale nie bardzo dobry. Niektóre osoby to mnie zadziwiają, Jak można po takich historiach oisać,że Mark ma szanse na cokolwiek.Jeden człowiek nie wygra przeciwko korporacji. To już było przez takiego jednego przerabiane. Załatwią go gdzie chcą i jak chcę na treningu w kwalach na pit syopie=do wyboru do koloru.


avatar
strong1

10.07.2010 21:49

0

No fakt,że sainta77,bo tą żenującą sytuację należałoby w obliczu medialnego zgiełku zmilczeć ale też w tych okolicznościach ta radość Vettela jest okropnie sztuczna, nieszczera i na zasadzie "należy mi się". Tymczasem w Q miał jednego ryala,który był w gorszej sytuacji,


avatar
fankaVettela

10.07.2010 21:50

0

27. Gdyby na jego miejscu postawić Kubice nie byłoby problemu i to jest jeszcze bardziej oczywiste. 28. z pewnością masz racje bo jemu przecież przecież cieszyć sie nie wolno.


avatar
strong1

10.07.2010 21:50

0

"fakt,że sainta77 poniosło"


avatar
fankaVettela

10.07.2010 21:52

0

sorry za powtórzenie tam ale mecz oglądam i szybko pisze.


avatar
Smyczek

10.07.2010 21:56

0

Panowie, trochę więcej tolerancji! Każdy może kibicować komu tylko chce! Po części rozumiem waszą irytację, jakaś tam forma patriotyzmu w nas się odzywa.. Osobiście nie przepadam za Vetelem. To kolejne dziecko szczęścia, tak jak Hamilton. Ja wolę kibicować takim co się trochę napracowali na swoje uznanie - patrz Robert, a nie dostali bolid o prawie sekundę szybszy od drugiego najszybszego zespołu w stawce i gwiazdorują. Ja to podejrzewam, że nawet Horner nie jest ojcem sukcesu RBR, tylko jakiś super błyskotliwy facet, którego nazwiska nigdy nie poznamy, i jeszcze pewnie zarabia, wcale nie najlepiej, jak na swoje możliwości. Bo tak właśnie jest już ten świat poukładany... Cwaniacy zawsze górą - niestety :( Jedyne co pozostaje, to mieć nadzieję, że ktoś im wszystkim nosa utrze. A ja mam cichą nadzieję, że będzie to Robert, bo oprócz tego, że jest świetnym kierowcą, to jest przede wszystkim świetnym człowiekiem! No i jest NASZ własny :)


avatar
seb_1746

10.07.2010 21:56

0

31. odczep się od Kubicy; wg. mnie zachowanie Vettela i jego sposób cieszenia jest żałosny, jeżeli Ci się podoba to Twoja sprawa


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu