WIADOMOŚCI

Pierwszy dzień w Jerez dla Vettela
Pierwszy dzień w Jerez dla Vettela
Kapryśna pogoda w Hiszpanii ponownie przeszkodziła ekipom w przygotowaniach do sezonu 2010. Dzisiaj rozpoczęła się przedostatnia, czterodniowa, sesja testowa w Jerez. Najszybszym zawodnikiem dzisiejszego dnia okazał się Sebastian Vettel z Red Bulla, który po południu wyprzedził przodującego Felipe Massę.
baner_rbr_v3.jpg
Na kilka chwil przed zakończeniem sesji Lewis Hamilton zdołał także poprawić rezultat Brazylijczyka i ostatecznie stracił przeszło 0,4 sekundy do lidera.

Chwilami na torze było względnie sucho, a kierowcy mogli poprawić swoje rezultaty, jednak ogólnie warunki testowe były dalekie od idealnych. Z tego względu zasiadający dzisiaj za kierownicą Renault R30 Witalij Pietrow po raz kolejny wykonał skromną liczbę 55 okrążeń. Rosjanin na najszybszym okrążeniu uzyskał czas 1:26,237, co pozwoliło mu ostatecznie zająć 9 miejsce w klasyfikacji pierwszego dnia testów w Jerez.

Szczególnym wydarzeniem dzisiejszego dnia był oficjalny debiut na torze zaprezentowanego w piątek nowego Lotusa T127. Szansę poprowadzenia zielono-żółtego bolidu w pierwszym dniu otrzymał kierowca rezerwowy ekipy, Malezyjczyk Fairuz Fauzy, który bez wspomagania kierownicy pokonał dzisiaj aż 76 okrążeń, na najlepszym uzyskując czas 1:31,848. Co ważne nowy Lotus wypadł dzisiaj lepiej niż jego główny rywal, bolid ekipy Richarda Bransona, Virgin Racing VR-01.

Pech cały czas nie przestaje prześladować „wirtualnego” auta Virgin Racing. Timo Glock przejechał dzisiaj zaledwie 10 okrążeń.

Większość ekip, podobnie jak to miało miejsce w poprzednich testach, skrzętnie ukrywa przed obiektywami wścibskich fotoreporterów rozwiązania tylnych części swoich bolidów. Zespół Ferrari na drugą turę testów w Jerez przywiózł do Andaluzji drugie nadwozie oznaczone kodem 282, jednak większe zmiany szykuje dopiero na ostatnią sesję testową w Barcelonie.

Nie tylko pogoda przeszkadzała dzisiaj kierowcom na torze. Dzisiejsza sesja była aż pięciokrotnie przerywana czerwonymi flagami. Dwukrotnie do przerwania testów przyczynił się Rubens Barrichello, a pozostałe trzy przerwy były spowodowane przez: Lewisa Hamiltona, Felipe Massę oraz Paula di Restę, który na jednym z okrążeń na zakręcie numer 13 stracił panowanie nad bolidem.

Jutro kolejny dzień testów w Jerez. Za kierownicą Renault ponownie zasiądzie Witalij Pietrow, jednak prognozy pogody zapowiadają dalsze ulewy.
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

42 KOMENTARZY
avatar
REDY

17.02.2010 17:14

0

wielki szacun dla kierowcy lotusa, bez wspomagania takim bolidem nieźle, no i cały czas VR ma pecha ciekawe co to dalej będzie.


avatar
PrymusF1

17.02.2010 17:14

0

Wyniki ... ?


avatar
LoLeK_LOL

17.02.2010 17:20

0

masz wyniki, otworz oczy


avatar
Punksnotdead

17.02.2010 17:20

0

a co konkretnie z Virginem się stało?


avatar
Punksnotdead

17.02.2010 17:21

0

3. LoLeK_LOL: przed chwilą jeszcze nie było... ;)


avatar
lechu55

17.02.2010 17:23

0

Lotus jest głownym rywalem Virgin? Oby nie w walce o ostatnie miejsce :) Teraz napisze głównie fo tych co sie przejmują wynikami testów i marudzą ze Renault jest beznadziejne, słabe i w ogóle. Otóz to gówno prawda. Renault jak kazdy inny zespół testuje rózne ustawienia i cały czas je koryguje. Podac przykład? Prosze bardzo! Moze nim byc McLaren. Raz był na końcu stawki a raz na jej przedzie. Trzeba byc cierpliwym i czekac na początek sezonu. Ja sam mysle ze gdybym teraz mial cos typowac to byłbym w duzym kłopocie. Niektóre zespoly wygrały sesje testową dzieki paliwu a raczej jego niewielkiej ilości. Cięzko stwierdzic kto jest naprawde dobry, no i jeszcze nie ma wszystkich teamów. Campos i USF1 nadal pracują nad bolidem a StefanGP czai sie tylko czekająć na okazje wskoczenia do F1. Są jeszcze te nowe zespoły: Lotus i Virgin. Na co je naprawde stac? Przekonamy sie w marcu a dokladnie juz za niecały miesiąc. Zapowiada sie pasjonujący sezon, nie ma co.


avatar
14797

17.02.2010 17:40

0

A mnie ciekawi czemu Virgin pcha sie do f1. Dla mnie to dziwne bo przyjechac na testy i nie miec częsci, to chyba lekka pomyłka.Co do renault to jak na perova to chyba dobry rezzultat. Dlaczego Force I ndia wystawilo dwoch kierowcow? Dzisiejsze testy nie pokazaly nic szczegolnego OPRÓCZ: - Vr wygląda (oczywiscie tak nie twierdze) jakby sobie f1 olewalo. a w ich miejsce moglby zajac stefan gp. - Lotus... Niespodziewalem sie ze zrobi tak dobry rezultat - Petrov chyba troche malo tobi okrążen. Zapowiada się pasjonujący sezon jeszcze 25 dni...


avatar
elin

17.02.2010 17:41

0

6. lechu55 - wejdź w archiwum, news z 2009. 12.16. - " Oryginalny zakład na szczycie ", będziesz wiedział dlaczego ( i o co ) Lotus rywalizuje z Virgin ;-)


avatar
lechu55

17.02.2010 17:46

0

8.elin a tego nie widziałem:) Dobre hehe:) No jak VR chce wygrac zakład to niech sie do roboty bierze:)


avatar
david9

17.02.2010 17:54

0

To co odwala Virgin to już jest partactwo miałem nadzieje że troche inaczej to będzie wyglądało. Jak na razie Lotus bije ich na głowę a co do reszty póki co się nie wypowiadam


avatar
ripazha8

17.02.2010 18:02

0

jesli wszystkie nowe zespoly czyil VR Lotus Campos i USF1 to mamy ich 8 bolidow ktore bedom przepadac w Q1 w prawie kazdych quali


avatar
jar188

17.02.2010 18:04

0

A ja czekam na zapowiadane zmiany w R30 który ma otrzymać aż 40% nowych części (to faktycznie mogłoby potwierdzać, że trochę byli opóźnieni z rozwojem bolidu), ich oprawki mają obejmować m.in. przedni spojler, sekcje boczne oraz wielopoziomowy dyfuzor, wiele czyli już nie "dwupiętrowy" :) chociaż zdaje się inne zespoły albo już mają wielopoziomowy albo też pracują nad wprowadzenie go na pierwsze GP.


avatar
cyk

17.02.2010 18:11

0

Czytać juz tego nie mogę :/ Cały czas tylko macie jakies wnioski i to zwykle błędne:/ Pomiędzy 1 a 10 miejscem dziś jest prawie 5 sek różnicy. Dlaczego? Bo dziś pogoda znów pokrzyżowała plany i niemozna tych czasów brać pod uwagę :/ Wiemy jedno. Virgin ma problemy i to dziwne. Nie mówice że olewają sobie F1 bo po cholere tyle już zaiwestowali. Jakos niedawno był to wasz ukochany zespół z pieknym malowaniem a teraz ?? Ja nigdy nie wróżyłem im wysokich lokat ale nie spodziewałem się że będą mieli takie kłopoty. Lotus zaczoł dobrze, dziś pewnie sprawdzali systemy a jutro zaczną ostro sie przygotowywać. Moimi faworytami w dalszym ciągu są Ferrari(mają małe problemy z niezawodnością czy mam błedne odczucia???), Red Bull i Mclaren Renault to napisze po raz kolejny: ???????????? Stawiam że są w środku a w Bahrajnie lepiej być mile zaskoczonym niż gorzko rozczarowanym


avatar
Sadu1

17.02.2010 18:19

0

wszystko ladnie pieknie ale partnerem kubicy jest Vitaly Petrov a nie jakis Witalij Pietrow


avatar
Bari

17.02.2010 18:29

0

Virgin - bez komentarza cieszy mnie 4 miejsce STR, ale wiadomo jaka była pogoda i to tylko testy. Zobaczymy w Bahrainie.


avatar
baszczu

17.02.2010 18:33

0

bardzo ciekawie bedzie w Bahrajnie, wiadomo ze to tylko testy ale RBR wydaje sie mocne. tak mysle, RBR jezdzi na silniku Reno, wiec silnik musi być w porządku, daje dobre osiagi, nie wiadomo tez ile paliwa na pokładzie miał Vettel. jesli reno wprowadzi te zmiany o ktorych mowilo i jesli beda skuteczne to powinno byc dobrze.


avatar
papciar

17.02.2010 18:36

0

a stolicą Rosji jest Moscow a nie Moskwa?? piszemy po polsku a nie po angielsku.


avatar
dick777

17.02.2010 18:43

0

17. papciar, Spójrz na adres hosta Sadu1. Mieszka w Wielkiej Brytanii i już mu się pieprzy język polski z angielskim.


avatar
Kimi Rajdkoniem

17.02.2010 18:46

0

Proponuję nazwisko Pietrova pisać cyrylicą- będzie poprawnie


avatar
Renault F1 Team

17.02.2010 19:09

0

Nieważne jak się piszę: Witalij Pietrow czy Vitaly Petrov. Żadne z tych nie jest obraźliwe. Ważne, żeby nie pisać rusek, bo to obraża, tak jak polaczek, niemaszek, angol itd itd.


avatar
pqo

17.02.2010 19:20

0

na dzień dzisiejszy można napisać i Rusek, na pseudonim, bądź pieszczotliwą nazwę niechaj zapracuje na torze ;)


avatar
sk0k

17.02.2010 19:23

0

chwila moment... to ze jerstesmy w polsce nie daje nam prawa do przekrecania nazwisk wiec nie pieprzcie bzdur.w takim razie na plakacie kickboxera powinno byc napisane ze w glownej roi wystepuje żan klod wan dam ?


avatar
Gosu

17.02.2010 19:30

0

A ten znowu swoje :) Renault F1 Team chłopaku już poruszałeś ten temat i nie było za milo na forum. Daj sobie na looz proszę. Jeśli chodzi o testy to wiemy, że nic nie wiemy.


avatar
lechart

17.02.2010 19:35

0

Poprzednicy. Wyrazy obcojęzyczne w języku polskim powinno się pisać w wersji oryginalnej, a jeżeli takiej możliwości nie ma, to tak jak się je słyszy (wymawia). 20. Renault F1 Team. Zatem tak jak napisałeś. Witalij Pietrow (i odpowiedni akcent). I oby Robertowi dobrze się z nim współpracowało ( w co nie wątpię). Rosjanie są OK. Ważne jest też, że Witalij nie wyleciał z toru w tych trudnych warunkach. Natomiast jeżeli chodzi o wyniki czasowe testów, to nie należy ich brać zbyt poważnie. Prawda wyjdzie dopiero przy pierwszym GP.


avatar
cyk

17.02.2010 19:40

0

sk0k ale może to anglicy przekracają jego nazwisko?? uczyłeś sie kiedyś rosyjskiego?? jak tak to powinnienes wiedziec jak wygląda jego nazwisko w j.ros ang translacja : Vitaly Petrov, polska Witalij Pietrow i w czym problem ******


avatar
dick777

17.02.2010 19:46

0

22. Sk0k, Jesteś niedouczony. Spolszcza się wszystkie nazwy i nazwiska, które są pisane innym alfabetem niż łaciński, co jest logiczne i zrozumiałe. Co za tym idzie, nie spolszcza się nazwisk angielskich, niemieckich, francuskich, włoskich, węgierskich etc., nie licząc nielicznych historycznych spolszczeń typu Paryż, Rzym, Szekspir etc. Gdybyś uważał na języku polskim, nie ośmieszałbyś się wypisując głupoty.


avatar
jar188

17.02.2010 20:00

0

Zasady pisowni i interpunkcji nazw rosyjskich: usunąć spacje i dajcie se siana (to do tych niedouczonych lub zbyt leniwych żeby poszukać w 5 minut w sieci) http: //so.pwn.pl/ zasady.php?id=629697


avatar
lechu55

17.02.2010 20:10

0

Ale macie problem naprawde. Angielska werjsa to Petrov i tak będzie pewnie pisalo podczas relacji F1. Pietrow to wymowa polska wiec mozna na polskim serwisie uzywac nazwy polskiej. Czy to az tak trudno pojąć?


avatar
david9

17.02.2010 20:35

0

Problem macie zaje.... Petrov czy Pietrov.......


avatar
Bari

17.02.2010 21:24

0

ważne że wiadomo o kogo chodzi


avatar
STMan

17.02.2010 21:27

0

Ludzie Pietrov czy Piertrow to nie jest istotne. Nie widzicie, że Reno przebudowało podłogę????? Pamiętacie moją teorię o ich dyfuzorze, tych "wlotach" pod nosem i dziwnych elementach pod lusterkami? Pisałem, że będzie to kluczowe, dziś pisałem, że muszą zrozumieć dyfuzor, bo mają inny, nowatorski... A teraz myślę, że moja teoria spisku nie musi okazać się idiotyczna :) Zabudowali podłogę zaraz za przednimi kołami, żeby pewnie łapać powietrze na dyfuzor, albo robią sobie kolejny dyfuzor, tym razem z przodu :)


avatar
romekf1

17.02.2010 21:52

0

31. STMan faktycznie ta podłoga zaczyna sie zaraz za kołami z przodu:) to wyglada ciekawie. popatrzyłem na inne bolidy i tylko w reno jest takie cos:) oby ta twoja teoria spiskowa okazała sie prawdziwa:) pozdrawiam


avatar
romekf1

17.02.2010 21:54

0

sami zerknijcie na zdjecie 1 i 2 reno i na np redbula albo fi albo ferrari tam nic takiego nie ma tylko w reni jest


avatar
jzb

17.02.2010 23:12

0

Moje superduper tajne źródło w teamie z Enstone twierdzi, że nowe malowanie lusterek dało Reno pół sekundy na okrążeniu!!! Na torze wybuchła dzisiaj panika. Ilość czerwonych flag tylko potwierdza, że rywale nie wytrzymują tempa rozwoju narzuconego przez francuski team.


avatar
STMan

18.02.2010 00:05

0

32. romekf1 Mało tego, dzisiaj jeździli z inną podłogą, niż tą co zaprezentowali na początku (inne wybrzuszenia na wysokości silnika). Jednak w sumie ciężko jest stwierdzić czy to co chcieli zmieniać zrobili. Nie wiemy, jak wgląda auto od dołu (jak wygląda ta wielgachna stalowa płyta, jakie ma otwory i w ogóle ciężko byłoby porównać ją z czymkolwiek (mam nadziję, że wiecie o czym mówię - pod prawie całym bolidem, jest stalowa płyta, która, jak samochód dobije do asfaltu daje nam takie fajne iskierki :P)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu