WIADOMOŚCI

Mallya zgodził się na umowę Mercedes-Brackley
Mallya zgodził się na umowę Mercedes-Brackley
Szef Force India Vijay Mallya wyjawił, że musiał zaakceptować możliwość zaopatrywania w silniki Mercedes-Benz ekipy, która powstanie na bazie zespołu Honda Racing.
baner_rbr_v3.jpg
Regulaminy Formuły 1 nie pozwalają na to, by producent samochodów dostarczał jednostki napędowe do więcej, niż dwóch zespołów bez pełnej akceptacji FIA. To oznacza, że w teorii Mallya mógł zablokować możliwość sprzedaży silników Mercedesa innej ekipie, niż jego i McLaren.

Jednakże jak usłyszeliśmy na Jerez, Mallya zdecydował się nie wtrącać do sprawy by dać szansę zespołowi z siedzibą w Brackley na utrzymanie się w Formule 1.

"Zasady FIA mówią, że producent silników może dostarczać je tylko dwóm zespołom. Jeśli chodzi o Mercedesa to McLaren i Force India. Uważam, że specjalne jednoroczne pozwolenie zostało przyznane Mercedesowi, by ten dostarczał jednostki byłemu zespołowi Hondy w celu utrzymania go w stawce."

"Mógłbym mieć obiekcje, ale zdecydowałem się nie robić tego ze względu na dobro Formuły 1. Nikt nie lubi znikania zespołów. Mieliśmy nieszczęśliwe odejście Super Aguri w zeszłym roku i nie uważam, by odejście kolejnej ekipy było dobre dla sportu."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

20 KOMENTARZY
avatar
leo_

02.03.2009 19:38

0

ciekaw jestem, dlaczegp nie silniki ferrari , a może BMW. Gorsze czy droższe, czy co?


avatar
matwit

02.03.2009 19:53

0

tylko dla dwóch zespołow? Tak mówią przepisy? Jak to sie ma do zeszłego sezonu? Przeciez na silnikach Ferrari jeździły 3 zespoły...: Scuderia Ferrari, Scuderia Toro Roso oraz Force India. Teraz znowu są 3 zespoły. Dziwne te przepisy, skoro co roku są wyjątki :)


avatar
Budyn_F1

02.03.2009 19:54

0

Wie ktos moze na jakiej stronie mozna ogladac testy.


avatar
popek1

02.03.2009 20:14

0

matwit Ferrari też musiało mieć zgodę wszystkich zespołów


avatar
palk89

02.03.2009 20:20

0

@matwit, @popek1 "Zasady FIA mówią, że producent silników może dostarczać je tylko dwóm zespołom" Dla McLarena i Force India silniki dostarcza Mercedes a Ferrari jest producentem silników wiec może je dostarczać jeszcze dla dwóch dodatkowych zespołów


avatar
popek1

02.03.2009 20:53

0

palk sory ale ferrari musiało mieć zgodę FIA


avatar
Simi

02.03.2009 21:34

0

mądrze mówi


avatar
kisi

02.03.2009 21:36

0

f1today.nl


avatar
Skoczek130

02.03.2009 21:50

0

I tak jego sprzeciw byłby dla niego nie przynoszący korzyści, więc po co miałby się sprzeciwiac.


avatar
pjc

02.03.2009 22:35

0

A nie mówiłem,że Mercedes "macza" w tym palce.


avatar
walerus

02.03.2009 23:10

0

wiadomo o co chodzi - liczy na to iż dzięki zespołowi Brackley - Force India nie będzie zawsze ostatnie.....


avatar
wayn76

03.03.2009 03:20

0

max musiałby zapłacić dużo odszkodowania jakby się nie pojawiło 20 samochodów w stawce więc dla fia było lepiej dopłacić za utrzymanie 1 teamu niż pozwolić mu się wycofać z tego co wiem kontrakt jest podpisany ze stacjami tv do 2012 na 20 bolidów w stawce jak fia nie dotrzyma kontraktu to będą dużo większe straty


avatar
wayn76

03.03.2009 03:21

0

dla maxa oczywiście


avatar
bussyboss

03.03.2009 12:47

0

dla widowiska również...


avatar
Nikon

03.03.2009 13:32

0

Większa liczba bolidów większe widowisko.....:)


avatar
lukasz1

03.03.2009 16:42

0

Co sie tak do mercedesa pchają. Szybciej renoault i ferrari a teraz mercedes.


avatar
sivshy

03.03.2009 17:32

0

czy ja wiem, czy dla widowiska wycofanie teamu z Brackley byłoby wielką stratą? Przecież i tak podczas transmisji telewizyjnych, zespoły z ogona rzadko są pokazywane. No chyba że przy dublowaniu, lub gdy nic więcej nie dzieje się na torze. Żeby nie było, życzę temu zespołowi jak najlepiej, bo szkoda mi ich. Mam więc nadzieję, że utrzymają się w F1. Ale nie uważam też, abyśmy jakoś specjalnie odczuli ich brak. Tak samo jak nie odczuliśmy zbytnio braku Super Aguri.


avatar
sivshy

03.03.2009 17:34

0

@lukasz1: Dziwisz się? Każdy chce mieć najszybszy silnik ;]


avatar
morek150

04.03.2009 14:08

0

sivshy tylko ze super agurii to 1,5 roku historii a force india to jordan czyli pondad 15 lat histori, 5 wygranych wyscigów, a tak w ogóle po co ten news


avatar
sivshy

05.03.2009 23:34

0

@morek150: O ile wiem, SA też nie było budowane od podstaw, a zostało utworzone na bazie Arrowsa, który miał jeszcze dłuższą historię niż Jordan, bo został utworzony w 1977 roku. Każdy kij ma dwa końce... Po drugie, gdy przeciętny widz ogląda transmisję telewizyjną, to nie myśli o historii zespołu, który de facto nie jest już tym samym zespołem, a stajnią utworzoną na jego bazie, a o tym, co ciekawego dzieje się na torze. A jeśli kierowcy jadą na końcu stawki i niewiele wnoszą do całego widowiska, to mało kto zwraca na nich uwagę.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu