Nadzieje zespołu BMW Sauber na pierwsze miarodajne testy nowego F1.08 w Walencji pokrzyżowała pogoda. Robert Kubica podobnie jak wczoraj zasiadł za kierownicą nowego dzieła inżynierów BMW, podczas gdy Nick Heidfeld testował przejściową wersję F1.07.
Po wczorajszym udanym sprawdzeniu wszystkich systemów, zespół BMW liczył na rozpoczęcie pracy rozwojowej F1.08 przed startem sezonu. Niestety ze względu na silne podmuchy wiatru nie udało się przeprowadzić miarodajnych testów. Polak skupił się więc na dalszym sprawdzaniu systemów podczas długich przejazdów.Nick Heidfeld pracował nad standardową jednostką sterującą ECU oraz przygotowywał bolid pod kątem startów do wyścigów w przejściowej wersji F1.07. Niemiec jutro przesiądzie się do nowego F1.08, podczas gdy ubiegający się o fotel oficjalnego kierowcy testowego BMW Sauber, Marko Asmer, przejmie kierownicę F1.07.
16.01.2008 18:47
0
Mógłby mi ktos wytłumaczyć to zdanie "przygotowywał bolid pod kątem startów do wyścigów w przejściowej wersji F1.07" Czy to znaczy ze wersja przejsciowa F1.07 bedzie brała udział w wyscigach na poczatku tego sezonu ?
16.01.2008 18:56
0
raczej nie. Wszystkie wiekszosc zespolow (jak nie wszystkie) testuja wersje przejsciowe. wydaje mi sie ze robia to po to, gdyby nastapily jakies nie przewidziane incydenty itp. i rowniez po to by moc wyciagnac jeszcze wiecej wnioskow z poprzedniego modelu
16.01.2008 18:58
0
Reno jezdzi modelem z 2007 to i Bmw nie chce bmw zostac w tyle. A Maki i Ferarki to juz tylko modelami z 2008 roku. Czym to jest spowodowane nie mam pojecia :(
16.01.2008 19:09
0
kurde narazie jest jedno nadwozi F1.08, wersja przejsciowa zawiera cala elektronike na sezon 2008 i inne rozwijane czesci ktore beda w F1.08, dlatego tak robia...
16.01.2008 19:16
0
kempa007 miejmy nadzieje ze te wszystkie cuda i cudenka oraz te wszystkie testy dadza efekt w postaci podium w melbern :)
16.01.2008 19:47
0
oj by sie dzialo :D
16.01.2008 20:31
0
Na tym bolidzie jest nr 4 więc to bilid Roberta, a nick dostanie pewnie nowszy i lepszy bolid bo to on pewnie będzie nr 1 w timie, bo dobrze wiemy że Robert jest od nicka szybszy.
16.01.2008 20:35
0
A jest slabszy???po czym to wnioskujesz po nr na bolidzie???
16.01.2008 20:37
0
Ale wszystko wyjdzie w praniu, jak znowu Robert będzie miał takie problemy jak w sezonie 07 to powinien odejść z BMW bo tam nie dadzą mu wygrywać do póki jest tam niemiecki kierowca.
16.01.2008 20:37
0
Uważam, że jak nie przekąbinują ze strategiami tylko będa się trzymać ferrari to będzie dobrze./
16.01.2008 20:42
0
Robert niemal w każdych kwalifikacjach blog 1 i 2 jest od niego szybszy dopiero w 3 blogu jak Kubica ma dotankowany samochód pod korek to jest za nickiem, wszystkie testy jest szybszy od nicka.
16.01.2008 20:46
0
Mam nadzieję że ten sezon to Ferrari będzie musiało trzymać się BMW z moich spostrzeżeń widzę że BMW zrobiło duży krok do przodu.
16.01.2008 20:51
0
z tego co obserwuje to bmw jest bardzo pewne siebie i bardzo dobrze pozytywne nastawienie to polowa sukcesu
16.01.2008 20:52
0
Dobrze że Robert nie podpisał kontraktu na sezon 09 to może BMW nie będzie robić jaj jak w sezonie 07, może Robert dostanie propozycję z lepszego teamu.
16.01.2008 20:54
0
co do numeru na bolidzie to zobaczycie jutro, że pojawi się na nim numer 3 i nazwisko Heidfelda tuż pod wlotem powietrza. Skoro bolid jest jeden a kierowców 2 to trzeba robić takie "przemeblowania" Pozdrawiam.
16.01.2008 20:56
0
arek.jan a o jakim teamie myślisz?? Skąd wiesz, że w sezonie 2008 lub jak zapowiadają w 2009 to właśnie nie BMW będzie grało pierwsze skrzypce?
16.01.2008 21:01
0
Nie kumam dlaczego nie zrobili dwóch bolidów, przecież złożyć bolid to jak lego, części jak robią to nie w jednym egzęplażu. Żeby ten sezon nie był taki pechowy dla Roberta jak sam powiedział 80% awarii bolidów dotyczyła właśnie Roberta.
16.01.2008 21:09
0
xsamir Nie wiem jak ty ale ja widzę że Robert jest gorzej traktowany od nicka. Teraz to bolid już nie będzie aż tak ważny jak w sezonie 07, umiejętności kierowcy będą się liczyć bardziej, a Robert jest jednym z lepszych w te klocki jak nie najlepszy. Toyota dziś pokazała na testach że jest szybka, Truli jest nie młody, ja już dawno mówiłem że oni mają kasę i to kwestia czasu jak będą w czubie.
16.01.2008 21:14
0
BMW ma na ten sezon dobrą brykę to widać po minach Mario i spółki, żeby tylko nie psuły się im te nieszczęsne skrzynie ogólnie hydraulika, gdyby nie to to Robert w chinach byłby pierwszy i kto wie czy to nie była awaria z pit lane.
16.01.2008 21:27
0
Nie ma z kim pogadać, fani f1...
16.01.2008 21:38
0
No cóż, tak zazwyczaj na początku roku często jest, że jest tylko jeden nowy bolid, szczególnie wtedy, gdy konstrukcja jest mocno zmieniona w stosunku do swojego zeszłorocznego poprzednika. Testuje się go intensywnie i w miarę zdobywania informacji buduje ( składa ) następne. Robi się to z prozaicznych powodów by uniknąć przebudowy dwóch dopiero co zbudowanych samochodów. Bardzo prawdopodobnym jest, ze w marcu Nick i Robert będą jeździli dwoma innymi bolidami a ten pierwszy testowy zostanie maszyną rezerwową. A co do traktowania kierowców jednakowo to Robert niestety sam musi pokazać, że jest nie tylko świetnym testerem, ale też świetnym kierowcą wyścigowym i nie może tak dać odskoczyć Nickowi jak w zeszłym roku. Ma teraz nowego inżyniera Hiszpana i mam nadzieję, że lepiej będzie się z nim dogadywał niż z Irańczykiem Ahmadim. BMW chce mieć zwycięstwo i głowa Roberta w tym, żeby Im to dać - jak ? Nie wiem, ale jeśli wygra lub zdobędzie podium postawi Nicka w bardzo trudnej sytuacji. To Nick ma 31 lat a nie Robert, który ma jeszcze sporo czasu przed sobą, ale w tym sezonie musi wygrać rywalizację z kolegą z zespołu. Niemcy może i chcą by to Niemiec był lepszy, ale nie będą ryzykować straty punktów, aby udowodnić tą tezę, bo może okazać się to bardzo kosztowne, Renault, Toyota, Red Bull i Williams nie będą mieli skrupułów i nie dadzą bonusów BMW. Ten sezon może okazać się o wiele trudniejszy niż poprzedni.
16.01.2008 21:47
0
Tanis - No to tak Robert już pokazał, że jest kierowcą wyścigowym wysokiego formatu. Dlaczego czasem nie walczył na zabój ? Ponieważ musiał zdobywac punkty, które stracił przez defekty, a więc nie mógł pozwalac sobie na ryzyko. Po wypadku we Francji 4 miejsce. Czy to nie jest pokazaniem hm heroizmu zawodnika ? Teraz inne moje pytanie, gdyby na miejscu Roberta był inny zawodnik i patrząc na liczbę pkt jaką zdobył moim zdaniem byłoby papa jak dla Villeneuva. Robert jest kierowcą który czuje samochód nie jak Montoya, który mówił - dajcie mi samochód to pokarze ile można z niego wyciągnąc. Lecz sam nie dawał nic inżynierom. Najważniejsze w 2008 roku jest to, żeby nie było tak jak w 2007 Ferrari vs McLaren przerwa BMW przerwaaa Renault... Oby było wszystko na styk wtedy zero kalkulacji, wszystko jest robione na 110%. Jedna rzecz inna, gdzie muszę pochwalic Mario Theissena. On chce wiedziec dlaczego wygrywa i dlaczego przegrywa. Postęp jaki sobie wyznaczył jest świetnie nakreślony. 5 miejsce zespołu , 3 ( przez aferę 2 ) , następnie pewne 2 i w 2009 walka o MŚ. Honda popełniła ten błąd. Była już wmiarę blisko , nagle spadła i nikt nie wiedział dlaczego. A to jest najgorsze. :)
16.01.2008 21:53
0
Tanis widzę, że masz trochę wiedzy, ale to nie jest takie proste, Robert nie dał odskoczyć Nickowi to brak drugiego dobrego bolidu dało przewagę, w Australii to Robert by odskoczył do przodu a w Malezji Nick bał się wyprzedzenia i skosił nos w bolidzie Roberta, nie wspomnę o GP Europy, Nick miał widocznie zielone światło na wszystkie chwyty,żeby tylko być przed Robertem.
16.01.2008 21:56
0
Bardzo tajemnicze to BMW, nie chcą ujawniać czasów F.1.07 i F1.08... Czy są aż tak szybcy czy aż tak wolni?
16.01.2008 21:57
0
Morte masz rację
16.01.2008 22:04
0
Jedna uwaga do bardzo ciekawego postu MORTE Otóz kierwca wycigowy wygra gdy da inzynierom jak najwiecej informacji ale rowniez wycisnie z bolidu tyle ile trzeba w danej sytuacji i ile potrzeba casus-Hamilton w Chinach przesadzil z bolidem.
16.01.2008 22:21
0
Panowie,poczekajmy chociaż do Melbourne,co prawda jeszcze w h.. czasu ale historia F1 jest dowodem że nie ma sensu wnioskować i gdybać,a co do Roberta to spójrzmy na kariere Alonso.Początki są trudne i długo trwają.
16.01.2008 22:33
0
Dla mnie widać było, że w sezonie 07 Robert był nie tylko kierowcą wyścigowym, ale też testowym. Rok wcześniej był tylko testerem i pomógł zespołowi, bardzo poszli do przodu. Mario nie puści tak łatwo Roberta i spoko przedłuży na kolejne sezony bo Kubica jest niezwykle przydatny, nawet jak nie przywozi dużo punktów. A Robert w BMW zostanie, bo tam właśnie jest przyszłość, jest kasa i są sponsorzy
16.01.2008 22:51
0
Czy są już jakieś ustalenia regulaminowe odnośnie nowej formy kwalifikacji? Jeśli coś się zmieni, to najpewniej trzecia ich część.
17.01.2008 00:25
0
Na pewno skrócą czas trzeciej sesji kwalifikacyjnej (Q3) z każdemu znanych powodów
17.01.2008 01:03
0
pewnie nie jestem, aż takim ekspertem jak Wy, ale wydaje mi się, że większość z was zapomina o tym, co może pokazać renault... nie zapominajmy, które skrzypce grało w 2006 r. Z tej strony może być niespodzianka, może całkiem spora. Mc Laren też nie był tak mocny przed ubiegłym sezonem. Ja tam mam taką cichą nadzieję, że BMW będzie siedziało na plecach Ferrari, a o trzecie powalczy Mc laren z renault, może toyota ?... możemy sobie gdybać, z każdym testem będzie wiadomo więcej... PS mam pytanie... w jakim mniej więcej miesiącu domyślaliście się w zeszłym roku, że Mc laren będzie tak mocny ? mam nadzieję, że były jakieś informacje, bo w przeciwnym razie jakiekolwiek dywagacje przed pierwszymi kwalifikacjami, zerkanie na testowe czasy, porównywanie statystyk itp... nie ma żadnego sensu... dzięki z góry
17.01.2008 03:00
0
arek.jan, zasugerowałeś Toyotę jako lepszą drużynę dla Kubicy. Ciekawi mnie na ile jest ona niemiecka. Siedzibę mają w Kolonii, długi czas zatrudniali młodego Schumachera, teraz Glocka. Sponsorów pewnie za bardzo nie potrzebują. Może chodzić o niemiecki rynek? A może jakieś układy, tzw. teorie spiskowe, jeszcze z czasów wojny? W końcu niemiecki rewanżyzm w oczach przybiera na sile.
17.01.2008 03:40
0
jeden... heh... a niby komu mieliby się rewanżować ? dziwniejszego tekstu o formule nigdy nie czytałem... małą obsesją zalatuje...
17.01.2008 09:02
0
2008-01-16 21:56:53@ natleniony- jestem przekonany że tak szybcy że nawet fotokomórka nie miała szans odnotować ich przejazdów :)
17.01.2008 09:06
0
a ja czytałem na jednym z portali - że BMW ma znów problemy ze skrzynią biegów i czekają na kolejne poprawione wersje z fabryki z [Hinwill]....
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się