WIADOMOŚCI

Berger zmienia zdanie w kwestii nowych silników F1
Berger zmienia zdanie w kwestii nowych silników F1
Gerhard Berger, który w ubiegłym tygodniu doznał kontuzji jeżdżąc na nartach, zdradził że zmienił zdanie w kwestii nowych jednostek napędowych wprowadzonych do F1 w 2014 roku.
baner_rbr_v3.jpg
Wcześniej Austriak zdecydowanie wygłaszał opinie niezadowolenia z wprowadzenia do F1 mniejszych i bardziej skomplikowanych silników, wyposażonych w różne systemy odzyskiwania energii. Po wizycie na testach w Bahrajnie zmienił jednak zdanie, określając zmiany „czystą Formułą 1”.

„Z mojej perspektywy to ogromny krok do przodu” mówił cytowany przez agencję APA. „Do czasu mojej wizyty [na testach] w Bahrajnie byłem krytyczny. Na początku uważałem to za zbyt techniczne i zbyt skomplikowane dla fanów. Ale muszę się poprawić. To czysta Formuła 1.”

„Bolidy są o 20 km/h szybsze na prostych i mają także prawdziwą moc na wyjściach z zakrętów.”

10-krotny zwycięzca Grand Prix nie widzi także problemu w nieco cichszej pracy nowych jednostek napędowych V6 turbo.

„Krytyka [dźwięku] pochodzi głównie od ludzi, którzy nie słyszeli tych silników.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

13 KOMENTARZY
avatar
giorg

12.03.2014 08:58

0

Zgadzam się.


avatar
Skoczek130

12.03.2014 09:10

0

Obecnie jedynym problemem jest obawa przed tym, że żaden z bolidów nie dojedzie do mety. Awaryjność może być zbyt duża, co po prostu wypaczy rywalizację. Bo nie od zespołów zależy np. nieudany silnik Renault, który jest w plecy... ;]


avatar
rokosowski

12.03.2014 10:31

0

@2 Chciałeś napisać, że żaden z bolidów z sinikiem firmy renault nie dojedzie do mety. Ból dupy widzę zaczyna się wzmagać hahaha.


avatar
giorg

12.03.2014 11:55

0

Ale od zespołów zależy czy zbuduja własny silnik czy kupią od kogoś i od kogo.


avatar
Skoczek130

12.03.2014 11:59

0

@rokosowski - a ty zapewne szczysz z podniecenia, co?? Mam nadzieje, że odczujesz gorzki zawód, widząc kilka bolid z silnikiem Merca na poboczu hahaha... ;)


avatar
Sasilton

12.03.2014 12:01

0

2.Skoczek130 Chyba już się odzwyczaiłeś że F1 to nie tylko aerodynamika. Kiedyś silniki były różnie mocno rozwijane co inne elementy.


avatar
silvestre1

12.03.2014 12:18

0

Ja mam nadzieję, że te wszystkie zmiany zakończą erę dominacji jednego zespołu.


avatar
Skoczek130

12.03.2014 12:47

0

@Sasilton - nie chodzi oto. Co to za rywalizacja, w której klienci cierpią przez niefrasobliwość producenta?? RBR czy Lotus nie mają wielkiego wpływu na jednostkę Renault. To nie oni ją stworzyli... ;) Co innego, kiedy zespół spaprze bolid, a co innego, kiedy silnik jest spaprany. A tu ewidentnie zawalił producent. Może i RBR zbyt ciasno to wszystko upakował, ale nie zmienia to faktu, iż różnice w KM i prędkościach widać gołym okiem... widać duże różnice. ;)


avatar
Greek

12.03.2014 16:20

0

@8. Skoczek130 A kto im broni samemu stworzyć silnik? Są dwie strony medalu, takie Ferrari czy Merc muszą poświęcić więcej środków na projekt, rozwój i produkcję silników, w dobie oszczędzania wszystkiego i na wszystkim jest to bardzo istotne. A że RBR kupuje gotowe - to tylko ich wybór, z jednej strony ryzyko, ale z drugiej jedna bolączka mniej na głowie.


avatar
rokosowski

12.03.2014 18:06

0

@5 Nie szcze bo na szczęście nikomu nie kibicuję, ale za to pompuję ma maksa z hipokryzji która się teraz wylewa.


avatar
Skoczek130

12.03.2014 20:18

0

@Greek - tylko, że RBR to nie jest fabryczny team. ;)


avatar
Skoczek130

12.03.2014 20:19

0

@rokosowski - nietrudno było wywnioskować po twoich licznych wypowiedziach, że patrzysz bardzo przychylnie na Hamiltona, a wprost przeciwnie na RBR... ;)


avatar
devious

12.03.2014 21:37

0

Pół roku temu 90% kibiców straszliwie hejtowało nowe silniki a teraz jakoś pozamykali japy... jak zwykle ;)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu