WIADOMOŚCI

Będą zmiany dotyczące samochodu bezpieczeństwa?
Będą zmiany dotyczące samochodu bezpieczeństwa?
Kierowcy Formuły 1 po chaosie spowodowanym wyjazdem samochodu bezpieczeństwa w ubiegłotygodniowym GP Brazylii chcą, aby zespoły jeszcze raz przyjrzały się zasadom poruszania za tym pojazdem.
baner_rbr_v3.jpg
Przypomnijmy, że po wypadku Vitantonio Liuzziego na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, który jeszcze bardziej miał uatrakcyjnić walkę o mistrzostwo, gdyż z powrotem wyrównał stawkę. Tak się jednak nie stało, gdyż pomiędzy prowadzącymi kierowcami Red Bulla, a trzecim Fernando Alonso znajdowało się kilka dublowanych bolidów, które w myśl nowych zasad poruszania się za samochodem bezpieczeństwa nie mogły go wyprzedzić i zająć pozycji na końcu formowanej stawki.

Cała sytuacja z dublowaniem zawodników po GP Brazylii wywołała falę krytyki ze strony kierowców, którzy chcieliby, aby zasady pozwalały, podobnie jak to miało miejsce w ubiegłym roku, na przepuszczenie dublowanych bolidów i zajęcie im pozycji na końcu stawki.

„Sądzę, że panował tam ogromny chaos” mówił Adrian Sutil z Force India na temat sytuacji z GP Brazylii. „Byłem fanem zasad z ubiegłego sezonu, gdy można było się ‘oddublować’, to było dobre.”

Za przywróceniem możliwości wyprzedzenia samochodu bezpieczeństwa i zajęcia miejsca na końcu stawki dla dublowanych zawodników, opowiedzieli się także inni kierowcy, w tym: Rubens Barrichello, Robert Kubica a także Nick Heidfeld, który w Brazylii został ukarany za blokowanie Nico Rosberga podczas dublowania kilku wolniejszych zawodników.

Po GP Brazylii nadzieję na ponowne przeanalizowanie zasad poruszania się za samochodem bezpieczeństwa wyraził także Stefano Domenicali z Ferrari.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

28 KOMENTARZY
avatar
beltzaboob

12.11.2010 16:08

0

Jestem za. Burdel na tym Interlagos w pewnym momencie panował jak na cygańskim weselu. Za powrotem do poprzednich zasad przemawia też, obok względów estetycznych, zachowanie minimum zasad bezpieczeństwa.


avatar
fotoman

12.11.2010 16:18

0

punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia -jakoś Rosberg ,Schumi, Button, Ham. nie protestują - ale fakt, burdel był niewąski i też jestem za zmianami


avatar
Punksnotdead

12.11.2010 16:18

0

ja także jestem za. będzie bezpieczniej i atrakcyjniej.


avatar
xdomino996

12.11.2010 16:24

0

No ja tez za to co było w Brazyli to był czysty chaos gdyby nie sc i Webber mogł by z Alonso objechac Vettela


avatar
alert119

12.11.2010 16:27

0

A co jak ktoś został wyprzedzony cztery razy (bo nie raz tak się zdarzało)? Wtedy pozostali będą czekać, aż ten minie ich na torze te 4 razy wszystkich po kolei?


avatar
beltzaboob

12.11.2010 16:29

0

@5-przepis mówił zawsze o powrocie na poprzednie okr. nie na to samo, co liderzy. Logiczne.


avatar
matwit

12.11.2010 16:29

0

jak dla mnie powinno być tak, ze za samochodem bezpieczeństwa bolidu ustawiają się tak jak są aktualnie w klasyfikacji, bez względu na to, kto już został zdublowany, kto dopiero z moment byłby, a kto jedzie normalnie, w swojej pozycji. Wyprzedanie SC też jest niebezpieczne. Ktoś, kto się "oddublowuje" jedzie znacznie szybciej na torze i to w innym miejscu niż jest aktualnie SC, przez co może zdarzyć się coś nieoczekiwanego - tragicznego w skutkach. Np. tylko Senna dostał dubla, jedzie za pierwszą trójką, wyjeżdża SC- Senna jako ostatni, daje si e wyprzedzić wszystkim zawodnikom za SC i spada na koniec stawki z jednym okrążeniem w plecy. Wadą jest to, ze np. Glock dopiero co miałby być zdublowany i może Senna gdyby nie SC mógłby go za ileś okr. wyprzedzić - po SC już tak nie będzie mógł, bo będzie za Glockiem ale jedno okrążenie do ty lu. Tak wg mnie jest najbardziej racjonalnie. Lepiej namieszać na samym końcu stawki niż w okolicach 7 miejsca - tak jak to było w Brazylii (Rosberg za SC był dwa razy w boksie, a i tak nie spadł z 7 miejsca, bo jechał jako ostatni za SC)


avatar
Konik_mekr

12.11.2010 16:39

0

7. matwit, a co za problem przepuścić takiego marudera na okrążenie przed zjazdem SC już po uprzątnięciu części z toru? Co za problem, by czołówka zjechała, a ci zdublowani ustawili się w tej samej kolejności na końcu? Przepis z "nieoddublowywaniem się" jest bardzo krzywdzący np. dla kierowców, którzy zostali zdublowani, bo byli w boksach - wtedy nawet jeśli jechaliby szybciej niż czoło, mają duży problem z wyprzedzeniem lidera i odrobieniem kółka. Puszczanie słabszych zawodników jest najlepszym i najlogiczniejszym rozwiązaniem i czekam na zmianę przepisów na stare:)


avatar
mariusz199734

12.11.2010 16:43

0

Jestem za starymi zasadami ;-)


avatar
michal669

12.11.2010 16:44

0

Wszyscy wyżej są za, chociaż nie mają wpływu na ostateczną decyzję. ROTFL.


avatar
beltzaboob

12.11.2010 16:48

0

@10michal669-mów za siebie. ja tam mam gorącą linię z Jean Żabą...;) ROTFL?


avatar
konradosf1

12.11.2010 16:49

0

niech usprawnią te przepisy bo to troche nieprzyjemne dla zdublowanych że nie mogą wyrównać


avatar
perwolek

12.11.2010 17:18

0

Najprostrze rozwiązanie: zawodnik zdublowany zjeżdza do boksów i kończy swój wyścig. Żeby było sprawiedliwiej można dodać żę nie dotyczy to zawodnikó którzy zostali zdublowani na np 20 ostatnich okrążeniach - niech mają szanse dokączyć wyścig. Rozwiąże to problem maruderów i zwiększy bezpieczeństwo a przy okazji wyeliminuje zamieszanie za SC


avatar
mac7

12.11.2010 18:25

0

Ja jestem za!


avatar
Jaro75

12.11.2010 18:31

0

Oczywiste jest to jak powinno to wyglądać... Debile chyba nie wiedzą. To co było w Brazylli to była kpina i jaja zrobione z kierowców i z widzów. Syf...


avatar
ErniK

12.11.2010 18:40

0

powinni to zmienic, co to kurde ma byc ze Rosberg 3 razy byl w pit stopie a i tak byl przed Robertem...


avatar
smiglej

12.11.2010 18:56

0

jestem za a przy okazji mógłby wrócić zakaz wiazdu do alei serwisowej zaraz po wieżdzie samochodu bezpieczeństwa bo przecież żaden kierowca nie zatrzyma sie na torze z powodu braku paliwa


avatar
arassF1

12.11.2010 19:46

0

popieram, trzeba przecież dążyć do jak najbardziej atrakcyjnych wyścigów a to w prosty sposób przyczyniłoby się do tego.


avatar
Jacu

12.11.2010 20:48

0

Zawsze mnie to zastanawiało po jaką cholercie często zmieniają dobre sprawdzone zasady na nowe znacznie gorsze. Zamiast skupić się na poprawie widowiska i kontrowersyjnych zapisach zmieniają dobre na dziwaczne - chociażby właśnie jazda za SC czy zasady kończenia wyścigu za SC jak w tym roku w Monaco z tymi zielonymi flagami wprowadzającymi zamęt :/. Swoją drogą za dużo sztucznie komplikowanych zasad mamy obecnie w F1. Zasady powinny być jaśniejsze zwłaszcza jak chcą aby ten sport stawał się jeszcze bardziej popularny. Bo gmatwanie wszystkiego na pewno nie wpływa korzystnie na popularyzacje dyscypliny. Jak ostatnio tłumaczyłem ojcu zasady w qualu z oponami i później właśnie zamęt za SC - to krzyknął tylko "Jezu, co za głupota!!, Już nic nie wiem z tego wyścigu, gdzie kto jedzie" ;P.


avatar
Tukan

12.11.2010 21:28

0

Czarna flaga dla zdublowanego rozwiązała by sprawę.


avatar
Tukan

12.11.2010 21:28

0

rozwiązałaby*


avatar
Konik_mekr

12.11.2010 21:47

0

20. Tukan, tak do mety GP Brazylii dojechałoby 7 samochodów.


avatar
fabian

12.11.2010 22:10

0

Też uważam, że "porzedni" przepis o SC był lepszy i kropka!


avatar
kukus

12.11.2010 22:23

0

Jestesm za zmianą


avatar
Kwazar

12.11.2010 22:50

0

@19 Jacu Za każdą zmianę w przepisach jest bardzo konkretna kasa dla tych co się pod tym podpisują! Ot cała zagadka czemu przepisy zmieniają się co po chwila w te i wewte. Tak jest zresztą w całej technice, nie tylko w F1. Zbyt proste...? Mi też nie do śmiechu.


avatar
Jacu

13.11.2010 09:04

0

@25. Kwazar - no ta zapewne, ale jednak oficjalnie niby chodzi zawsze o urozmaicenie. Tylko jeszcze raz pytam po co zmieniają dobre zapisy nie będące kontrowersyjnymi na jakieś debilne. Przecież kasę za zmiany w przepisach i tak ktoś bierze, a można by tylko zmieniać te fundamentalne mające wpływ na widowisko - np.: dotyczące kwalifikacji. Mi się marzy coś na wzór dawniejszego "Superpole" z SBK w 3 części czasówki. Wtedy mógłbym z czołowej (tu: powiedzmy 10tki) obejrzeć przejazd każdego zawodnika z osobna a kierowcy dodatkowo nie przeszkadzali by sobie i każdy miałby pusty tor na szybkim kółku. Zamiast tego mam pokrętne przepisy, których nie rozumie połowa laików. Pozdro


avatar
Tom_Bombadil

13.11.2010 10:27

0

Nie można wyrzucać z wyścigu zdublowanych kierowców bo niejednokrotnie na koniec wyścigu przyjeżdżali na punktowanych pozycjach.


avatar
Kwazar

13.11.2010 10:51

0

@26 Jacu Zdaje się nie wyraziłem się dostatecznie jasno. Chodzi o premie za KAŻDORAZOWĄ zmianę, dodanie nowego przepisu a nawet usunięcie tych co już są! Im więcej paragrafów tym... Chyba nietrudno dopowiedzieć sobie resztę? Niestety wnioski końcowe są raczej przygnębiające a nie chcę psuć atmosfery moimi wynurzeniami przed wyścigiem. Dodam tylko że trzeba mieć duży talent żeby ciągle zmieniać zasady na gorsze. Większość kibiców (choćby tutejszych forumowiczów) na szczęście nie ma takich zdolności ;-)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu