komentarze
  • 22. jagodziana
    • 2010-07-14 18:57:22
    • *.chello.pl

    Spece wkońcu wzięły się za kanał F, lepiej późno niż później. Boję się jednak , że to będzie prawdziwy kanał ! Zanim go dopracują może być już koniec sezonu... Ale co tam najwyżej pokombinują z nowym skrzydłem.

  • 23. rafekf1
    • 2010-07-14 18:58:47
    • *.INTELINK.pl

    "Będziemy mieć Kanał-F w swoich bolidach już wkrótce". Gdzieś już to słyszałem;) Oby tym razem wprowadzili ten system jak najszybciej i co najważniejsze, oby dawał realne korzyśi. Jeśli tak będzie, to całkiem możliwe jest zdobycie przez Roberta sporej ilości punktów w drugiej połowie sezonu. Może jakieś podium od czasu do czasu. Na Witka już raczej nie liczę. Jeśli uzbiera 20 oczek do końca roku, to będzie to już sporu sukces moim zdaniem.

  • 24. f1fanf1
    • 2010-07-14 19:54:47
    • *.bielskobiala.vectranet.pl

    oby oby był gotowy to moze uda się w tym sezonie jeszcze wygrac wyscig.

  • 25. zenobi29
    • 2010-07-14 20:54:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oj niech coś z tym robią, niech robią.
    Bo konie wydarły do przodu , a oni zostali z wywróconym wozem;/

  • 26. arassF1
    • 2010-07-14 21:17:46
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    czy ja się mylę czy F-duct ma być w przyszłym sezonie zabronione?
    jeśli jednak jego konstrukcja nie przeszkadza w innych poprawkach to nie mam nic przeciwko.

  • 27. Jaro75
    • 2010-07-14 21:26:28
    • *.kalisz.mm.pl

    Poczekamy zobaczymy.Coś być musi do cholery za zakrętem :)) Najlepiej dłuuuga prosta dla Robsa :)) !!

  • 28. pawlak3
    • 2010-07-14 21:27:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @19 noke54
    prosta startowa Hungaroringu ma prawie 800m (dokładnie chyba 788), więc wcale nie tak mało
    i o ile mnie pamięć nie myli, to w tamtym roku McLaren obliczył, że KERS na tej prostej dawał im 19m przewagi (nie wiem ile to w czasie) nad bolidem bez niego; F-duct aż tak skuteczny może nie jest ale kilkanaście metrów zapewne będzie dawał (w dodatku mniej waży niż KERS)

  • 29. Luna
    • 2010-07-14 22:00:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    f1fanf1 naprawdę wierzysz, że reno będzie w stanie wygrać wyścig dzięki własnej, czystej szybkości? To skąd wezmą ponad sekundę, którą tracą do rbr? z kosmosu?

  • 30. kubikafan
    • 2010-07-14 23:37:05
    • *.opera-mini.net

    wes rożnice z walencji , tym bardziej ze robert slabo pojechal q! normalnie na zwyklych torach robert traci 0.3 do rbr

  • 31. jar188
    • 2010-07-15 00:00:15
    • *.chello.pl

    Ja bym wolał, żeby sobie odpuścili i zaczęli prace pod kontem przyszłego sezonu.
    Niech nawet wygrają jeden, dwa wyścigi, co to zmienia? Oprócz radości kibiców im samy nie wiele pomoże. Bolidy znowu zmieniają się za rok i to można powiedzieć, że znacznie więc ten sezon mogą sobie darować, albo mają ambicje mistrzowskie albo wiecznie będą kogoś gonić.

  • 32. fabian
    • 2010-07-15 01:02:33
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Żeby jeszcze tak Petroow jakieś punkty zbierał....

  • 33. Lajkonik
    • 2010-07-15 09:06:11
    • *.150.162.180

    Dlaczego Renault znowu na samym końcu. Konkurencje trzeba wyprzedzać a nie być 10 kroków za nią.

  • 34. oSZOŁOM F1
    • 2010-07-15 09:20:19
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Oby te poprawki coś dały .bo nie wiadomo jeszcze czy system bedzie mógł współgrać idealnie z F-duct poczekamy zobaczymy :))

  • 35. URAN
    • 2010-07-15 09:36:00
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    W sezonie2011 f-duct ma być zabroniony, ale toczy się dyskusja nad wprowadzeniem mechanicznego sterowania położeniem tylnego skrzydła, co powinno dać identyczny efekt jak f-duct. Problem polega na tym, że oponenci wysuwają argument o możliwości zablokowania się urządzenia w położeniu z małym dociskiem, co może spowodować wypadek na zakręcie, gdzie docisk jest potrzebny. Jak się to zakończy - nie wiadomo. Fakt jest faktem, że jeżeli cokolwiek może się wydarzyć teoretycznie, to jest tylko kwestią czasu aż wydarzy się praktycznie. To kwestia prawdopodobieństwa zajścia wydarzenia i odpowiednio dużej ilości prób.

  • 36. kubikafan
    • 2010-07-15 11:42:04
    • *.opera-mini.net

    Dla mnie osobiscie te tylne ruchome skrzydlo jest nie do przyjecia. Lepiej jak f-duct byl by dozwolony+kers moglo by byc ciekawie. Mclaren +f-duct+ ich kers ktory dawal najwiecej korzysci= MŚ

  • 37. kubikafan
    • 2010-07-15 12:02:17
    • *.opera-mini.net

    Kers renault tez byl dobry ale r29 był slabym autem . Renault tylko żeby nie pchalo kers do przedniego skrzydla bo to teoretycznie nie wroży sukcesow w przyszlym sezonie. Odniose sie jeszcze do przyszlego sezonu. Zespoły będą używały KERS, co za tym idzie - nowe konstrukcje . Wszyscy beda walczyli z kersem tzn. gdzie go usadowic poniewaz zbiorniki paliwa sa duzo wieksze niz w sezonie 2009 ! Pozostaje wiec pytanie kto sobie najlepiej poradzi z tym fantem+ opony ktore też sa wielka niewiadoma. Jestem przekonany ze r31 bedzie podobny do r30 tylko z nazwy, bo na pewno z barw bo licze na master card

  • 38. kubikafan
    • 2010-07-15 12:04:46
    • *.opera-mini.net

    ''bo napewno nie z barw '' błąd :-)

  • 39. Renault R30 F1
    • 2010-07-15 12:29:30
    • *.centertel.pl

    PAMIETACIE ZESZŁOROCZNE GP WEGIER? HAMILTON WYSTRZELIŁ Z CHYBA 5,6 NA1 NA STARCIE Z KERSEM ALE NIE ZMIEŚCIŁ SIE W PIERWSZYM ZAKRECIE;)

  • 40. noke54
    • 2010-07-15 12:55:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    39. Renault R30 F1 pomyliło ci się GP Węgier z GP Niemiec. Na Węgrzech Hamilton wygrał w zeszłym roku.

  • 41. Daimon_Frey
    • 2010-07-15 14:34:05
    • *.opera-mini.net

    Ja przepraszam ale jak właściwie dziala slynny kanał? Czy przypadkiem nie jest on otwarty na prostej startowej? A na szybkie zakręty jest zamykany (powietrze skierowane na tylnie skrzydło "uderza" w zamknięty kanał zapewniając lepszy docisk aero)? Pan Borowczyk tez pare razy mowil o kanale jakby to byl nowy KERS..

  • 42. lukasz1
    • 2010-07-15 15:52:38
    • *.adsl.inetia.pl

    35. URAN A ten system nie ma czasem słóżyc do wyprzedzania. Tylko kierowca B, który jest za kierowcą A, może użyc tego systemu. Było by to ciekawe, zwłaszcza jakby można było zmieniac jego położenie do każego zakrętu. Na prostą 0, na zakręt A 10, na zakręt B 20 itp. Dobrze żeby wszystko włączało się automatycznie bez kierowcy, mogli by też zrobic ruchome przednie skrzydło. Wtedy nie potrzebne by były kompromisy w aerodynamice. Wyobraźcie sobie o ile szybciej bolidy by jeździły na Monzy, Monako, Spa to byłby krok w przyszłośc. Oczywiście wszystko powinno byc tak zrobione, żeby nie zakłucało rywalizacji sportowej. Mogli by też zrobic ruchomy balans, nie wiem jak to zrobią ale może, kto wie.

  • 43. kubazyw
    • 2010-07-15 18:36:20
    • *.117.253.172

    Załuję, że tak późno będzie F-Duct w renault, ale dobrze że nie porzucili tego projektu. Wyścig na silverstone był słaby w wykonaniu Renault. Ich tempo było mizerne, ale jestem przekonany, że już w następnym gp będzie ok.
    obczajcie też to:
    http://pulsreklamy .pl/pages/index.php ?refid=kubazyw

  • 44. mariusz-f1
    • 2010-07-15 19:55:22
    • *.opera-mini.net

    31.jar188 - Zgadzam się z tobą. Więcej przez to mogą stracić, niż zyskać. Tym bardziej, że Renault o mistrzostwo i tak nie walczy, a i z Mercedesem, będzie bardzo ciężko wygrać wśród konstruktorów,mając TYLKO, jednego punktującego kierowcę. Dodać do tego jeszcze to, że ten system będzie i tak nieprzydatny w następnym sezonie, to jak dla mnie, jest to wyrzucanie kasy (niemałej) w błoto i myślę że lepiej ją można spożytkować.

  • 45. dziarmol@biss
    • 2010-07-15 19:56:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zbyt dużo się zmienia w F1 i zbyt szybko. W takim galimatiasie wygrywają tylko ci najsprytniejsi oraz ci którym sprzyja FIA. Mogliby przystopować ze zmianami na dwa lub trzy sezony i dopiero potem znowu coś zmienić. A tak później wychodzą takie kontrowersyjne perełki jak podwójny dyfuzor czy też kanał "punkt G" ;-))

  • 46. dziarmol@biss
    • 2010-07-15 19:59:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    cdn. które już na starcie sezonu dają taką przewagę której konkurencja nie jest w stanie zniwelować. No i jak to się ma do cięcia kosztów ??

  • 47. grzes12
    • 2010-07-15 22:07:05
    • *.146.213.227.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    A ja myślę że znamy przypadki .... że wczesne skupienie się na bolidzie na kolejny sezon zazwyczaj przynosi marne rezultaty . Dlatego Renault powinno dalej rozwijać tegoroczną konstrukcję z największym naciskiem na docisk aero ....

  • 48. tomiirow
    • 2010-07-15 23:25:22
    • Blokada
    • *.netmax.net.pl

    Ciekawe jakby bolid reno szedł teraz gdyby nie musieli wycofać tego ich super zmodyfikowanego dyfuzora z początku sezonu + wydech robiony na RB??

  • 49. Wiater
    • 2010-07-16 00:18:35
    • *.chello.pl

    @48 - Ten dyfuzor dawał tylko jakieś 0,2 sek na okrążęniu ;] Do tego najprawdopodobniej nie współgrałby z dmuchanym wydechem, no i konkurencja do tego czasu też miałaby taki dyfuzor ;D

  • 50. tomi1
    • 2010-07-16 05:33:38
    • *.hsd1.il.comcast.net

    podiów :)

  • 51. URAN
    • 2010-07-16 06:12:11
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @42 Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Ani słowa w swoim poście nie wspomniałem o wyprzedzaniu i przepisach dotyczących używania f-duct. To jest zupełnie inne zagadnienie. Natomiast to o czym piszesz, że powinno być automatyczne - raczej zapomnij. FIA w życiu sie na to nie zgodzi, skoro zabronili tak prostej w sumie rzeczy, jak automatyczna regulacja zawieszenia. Co by mogło być skwituję żartem: w Polsce od dawna POWINIEN być dobrobyt. Ale nie było, nie ma i nie będzie!

  • 52. Anteaus
    • 2010-07-16 15:29:03
    • *.lodz.msk.pl

    @41. Daimon_Frey Działanie tego systemu jest wbrew pozorom dość skomplikowane. Aby jednak nie zaciemniać sytuacji i nie opisywać tago jak na wykładzie z aerodynamiki można w uproszczeniu powiedzieć ,że zmienia on poprzez zmianę ciśnienia kierunek strugi powietrza która normalnie służy do chłodzenia skrzyni biegów a nastepnie docisku tylnego skrzydła ten sposób ,ze nie jest ona kierowana na tylne sprzedło tylko opływa je niezależnie nie powodując oporu aerodynamicznego.
    W skrócie otwarty kanł f zmniejsza opór aerodynamiczny i jest używany na szybkich partiach toru gdy ten docisk nie jest potrzebny. W momencie zamknięcia otrzymujemy docisk który jest potrzebny do np. szybkiego pokonywania zakrętów


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo