Willis: 105 procent zamiast 107 procent
Dyrektor techniczny najsłabszego w tym sezonie zespołu w Formule 1 – HRT stwierdził, że jego zdaniem wprowadzenie zasady w kwalifikacjach mówiącej o tym, iż aby wystartować w wyścigu należy osiągnąć przynajmniej 107% czasu najlepszego kierowcy z Q1, można by jeszcze poprawić, zmniejszając margines czasowy do 105%„Myślę, że w pierwszym wyścigu byłoby to problemem. Ale z technicznego punktu widzenia Formuły 1 limit powinien być jeszcze mniejszy niż ten, bardziej 5% niż 7%”
„Uważam, że powinniśmy oczekiwać od zespołów działania na pewnym poziomie, tego chcemy od Formuły 1. Oczywiście z naszą aktualną dyspozycją byłoby nam trochę trudniej z poziomem 105%, ale w przyszłości nie będzie to problemem.”
komentarze
1. pqo
Buhaha, "dzisiaj jestem mały jutro będę duży";d
2. łejn
Willis - jesteś hardkorem.
3. sebekorzel
ale urwał...
4. carlos11111
Usunięty
5. Janosoprano
Żeby nie żałował tych słów...
6. marcinnn
Warto byłoby wprowadzić jeszcze jedno ograniczenie - kierowca dwukrotnie zdublowany przez lidera kończy udział w wyścigu
7. fanAlonso=pziom
Usunięty
8. hlaine
6. to ile czasu HRT by pojeździło...? -naście okrążeń...?
9. ziutek
8. No to właśnie o to chodzi... Poza tym to by jeszcze bardziej zmobilizowało słabe zespoły do poprawy... Po co komu takie ciągniki na torze, co dają się wyprzedzić dobre parę razy w trakcie wyścigu?
10. roko
A pisałem ostatnio przy GP Europy że w 107% łapały się wszystkie ekipy na starcie a dopiero przy 105% odpadały HRT, zaś przy 104% Virgin Racing a Lotus dopiero przy 103%.
11. pqo
no, to było by ciekawie, biorąc pod uwagę to, że np w czasie deszczu, startować mógłby 1 kierowca ;D
Spoko, pewnie na to też by się znalazł przepis, ale np Alonso w monako by nie wystartował>?
12. bill79
11. „W wyjątkowych warunkach, w przypadku uzyskania odpowiedniego czasu w wolnych treningach, stewardzi mogą pozwolić zawodnikowi wystartować w wyścigu. W przypadku, gdyby więcej kierowców miałoby zostać dopuszczony w ten sposób, kolejność startowa będzie uzależniona od decyzji sędziów.” - jak by co jest tylna furtka dla... "faworytów"
13. xdomino996
oczywiście jak jak Hamilton bedzie miał powyżej 105% czasu lidera to go ten przepis nie obowiązuje tak ?
14. Ataru
Dla Hamiltona przepisy sa odrebne.
15. karlito
14. jedyny przepis dla Lewi : Żadnych zasad.
16. vip015a
13. xdomino996. < tak leśli by np. nie uzyskał dobrego czasu w qwalach ale dobrze by wypadł w treningach to został dopuszczony do wyscigu z ostatniego pola
17. Maxy
10. roko.
to samo sobie policzylem. i tez to zauwazylem. ale nie na wszystkich torach tak bylo do tej pory. we wczesniejszych wyscigach odpadałoby po 1-2 max. 3 kierowcow ( moze to duzo, moze nie)
18. petrov
no to szykuje się mocny HRT w 2011, ale ja raczej jestem ciekaw czy dacie rade z finansami
19. dzdzownica
ciekawe gdzie te cienkie ekipy będa bolidy poprawiać i testować? Tak to nigdy nie wejdą do F1. no chyba że dla nich odblokują ograniczone możliwości testowania.
20. sylb
Dziś na TVN TURBO oglądałem relację z sirocco cup, mają tam taki przycisk którym na 10s zwiększają moc silnika z 220KM na 270KM wiec dość spora różnica. Dodatkowo zboku samochodu jest wyświetlacz informujący ile jeszcze razy może użyć tego kierowca a w czasie gdy samochód ma zwiększona moc z przodu samochodu zapala się niebieska lampka. Normalnie rewelka.
21. jakiś typ
@20 Dobre to jest. Powinno być podobnie z KERSem. Np. liczba użyć = 2 x liczba okrążeń, każde użycie 3 - 5 s. Tak, żeby ułatwić dobremu kierowcy przebijanie się z końca stawki np. w razie usterki. Ale później musiałby radzić sobie bez KERSu, podczas kiedy inni z czołówki mieliby jeszcze zapas. Mogliby też zwiększyć moc, bo zdaje mnie się, że w poprzednim sezonie było to 40 KM. Nawet w Scirocco Cup mają do dyspozycji 50 KM, podczas gdy moc "podstawowa" jest przeszło 3 razy niższa.
Lampka to super opcja.
22. grzes12
Wlllis po części ma rację . 107 % najszybszego czasu nie jest problemem dla żadnego zespołu w stawce do osiągnięcia , nawet tak odbiegających od czołówki jak nowe . I w zasadzie nie wiem po co był wprowadzony , chyba tylko po to aby stworzyć pozory że raptem FIA dba o wysoki poziom ...
Chociaż nie neguję że ogólnie jest krok w odpowiednim kierunku i powinien zostać jeszcze bardziej zaostrzony , z klauzulą karencji dla nowych zespołów , do tego stopnia aby rzeczywiście do F1 wchodziły zespoły które byliby w stanie po roku rywalizacji prezentować dużo wyższy poziom niż zespoły serii GP2
23. atomic
@20 to ty kolego dopiero "zaczynasz wyścigi" widzę . a dla faceta szacun podnoszenie poprzeczki dla siebie , nie dla kogoś ,to jest coś .
24. Storrada
Ja tam jestem za. Tylko te ostatnie bolid przeszkadzają. Muszą poprawić swoje osiągi, a to ich by zmotywowało.
25. fezuj
14. Ataru - DOBRE !! 10/10
26. Jacu
Sam tnie gałąź, na której siedzi :) - ale brawa za ambicje się należą.
27. Kojag
A może jest tak pewny tych dobrych wyników, bo HRT ma już podpisaną umowę z Toyotą?
28. hellboy73
10.roko masz rację też to policzyłem,ale poczekamy zobaczymy :)tak czy inaczej powodzenia im życzę.pzdr
29. Budyn_F1
To niezle.
30. Wiater
Niech zrobią 101% ;) i pojedzie 8 bolidow ;]
31. matito
6. marcinnn
dobry pomysł
Będzie żałował tych słów jak w żadnym wyścigu nie pojedzie
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz