komentarze
  • 29. lukasz1
    • 2010-05-12 16:59:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    23. piotrek1989 w Q3 jeździ sie na oparach (z ilością paliwa wystarczającą na co najmniej 2 kółka - dla niekumatych).

    15. YASHIU Chciałbym żebyś miał racje. Wreszcie ktoś zamiast ulepszac stare wynalazki, wymyślił coś nowego nie znanego dla innych. Tak jak kiedyś jeden z teamów uszczelniając podłoge bolidu znacząco zwiększył jego przyczepnośc i nikt nie wiedział co kryje sie za tak dobrymi osiągami. To był chyba Williams lub Lotus. Kto wie może teraz będzie coś podobnego. I niech mi ktoś powie że f1 to jazda w kółko.

  • 30. Janosoprano
    • 2010-05-12 17:00:01
    • *.adsl.inetia.pl

    @26_FankaVettela-będę śledził ;)

  • 31. karmelo1920
    • 2010-05-12 17:12:54
    • *.adsl.inetia.pl

    29. Tą podłogę wykorzystującą ground effect skonstruował Colin Chapman, w Lotusie 79...to było COŚ...

  • 32. fankaVettela
    • 2010-05-12 17:21:56
    • *.net.stream.pl

    30.Janosoprano, ok, może kiedyś Cię przekonam że Vettel to fajny chłopak i sam go polubisz:) bo to że jest świetnym kierowcą (jeśli jeszcze w to nie wierzysz) to on sam Ci udowodni na torze, wygrywając wyścigi :)

  • 33. Janosoprano
    • 2010-05-12 17:40:18
    • *.adsl.inetia.pl

    @32-FankaVettela-czekam i nie twierdze że mnie nie przekona :)
    Jak na razie Raikkonenowi się nie udało ;P

  • 34. elin
    • 2010-05-12 17:46:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ferrari, McLaren i Mercedes podglądają, analizują ... Jeśli uda się im odkryć sekret konstrukcjii RB6, to zaraz takie rozwiązanie zostanie skopiowane, a jeśli nie będzie to możliwe, zawsze można spróbować zakwestionować legalność bolidu Red Bull ...
    Trochę wstyd, kiedy tak wielkie zespoły zamiast polegać na własnych konstruktorach wolą podglądać rozwiązania innych ...

    @ Janosoprano - coś dawno Ciebie na tym forum nie było ;-). Tylko, którego kierowce będzisz w tym sezonie ostro krytykować, skoro Kimi Raikkonen nie jeździ ... Czyżby kolej na Sebastiena Vettela ... ;-))
    Pozdrawiam :-)

  • 35. Janosoprano
    • 2010-05-12 18:03:36
    • *.adsl.inetia.pl

    #$_Elin_byłem ale ograniczałem się tylko do czytania zarówno artykułów jak i komentarzy ;P
    Nie krytykuję-jestem zawsze obiektywny :)
    A Vettel akurat raz tylko w tym sezonie zasłużył na krytykę jak i Hamilton, Rosberg, Alonso (tu Cię zaskoczę-Kubica) i wielu innych. Pozdrawiam Serdecznie!

  • 36. Janosoprano
    • 2010-05-12 18:05:27
    • *.adsl.inetia.pl

    PS- a Raikkonen to inna historia ( na szczęście historia ;))

  • 37. lukasz1
    • 2010-05-12 18:18:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    31. karmelo1920 dzięki za przypomnienie, całkiem mi z głowy wyleciało. Wtedy to najlepszy szpieg by tego nie wyszpiegował, nawet specjalnie zakrywali częśc bolidu żeby myśleli że tam jest ten przepis na sukces. Swoją drogą szkoda że podłoga w bolidach musi byc płaska :( W podłodze dżemie wielki potencjał, szkoda że twórcy przepisów sie tego obawiają. Jak wyglądała by podłoga, gdyby dac inżynierom wolną ręke? Pewnie teraz kierowcy w monako przejeżdżali by 1 kółko w 0,5 minuty. To by było coś. Ale sie rozmarzyłem :)

  • 38. RentonB
    • 2010-05-12 18:40:50
    • *.tbcn.telia.com

    Zespoly tak szybko tego nie odkryja poniewaz to cos kryje sie pod bolidem.

  • 39. Ataru
    • 2010-05-12 18:42:03
    • *.chello.pl

    Raikonen w przyszlym sezonie zdobecie tytul mistrza w RedBullu, wiec nie taka historia ;-)

  • 40. Janosoprano
    • 2010-05-12 18:51:52
    • *.adsl.inetia.pl

    #9-Ataru-heh ;-)

  • 41. elin
    • 2010-05-12 18:59:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    35. Janosoprano - raczej powiedzmy - obiektywny, ale z lekką nutą subiektywnej oceny poczynań danego kierowcy ;-) ( chociaż tak ma chyba każda osoba na tym forum )
    A co do Raikkonena ... to jeszcze zobaczymy, czy historia już zakończona, czy tylko roczny urlop na doładowanie motywacji ;-)

  • 42. gobl
    • 2010-05-12 19:04:07
    • Blokada
    • *.zana.trustnet.pl

    mam nadzieję że Raikkonena już nie zobaczę w bolidzie F1, jakoś za nim nigdy nie przepadałem ;P a w przyszłym sezonie to mistrzostwo jest zarezerwowane dla Kubicy, tak jak by ktoś się pytał :D:D

  • 43. Janosoprano
    • 2010-05-12 19:10:23
    • *.adsl.inetia.pl

    @41-Elin-niestety nie da się obiektywnie w 100% podchodzić do każdego kierowcy-ale jest na to recepta-postawienie poczynań danego kierowcy pod kierowce którego lubimy i wtedy widać czarne na białym czy nam się coś nie podoba czy nie czy to tylko nasza antypatia dla danego kierowcy;)
    A co do Raikkonena-ja szczerze się ciesze że nie muszę go oglądać i o nim słuchać :P

  • 44. gerber
    • 2010-05-12 19:22:13
    • *.home.aster.pl

    To się zaczyna robić jawne szpiegowanie! Jakim prawem inne zespoły miałyby się porozumiewać w sprawie genialnej konstrukcji Red Bulla? Żeby mogli sami zastosować te rozwiązania w swoich samochodach. Najlepiej to niech wszyscy się porozumieją i zrobią unifikację nadwozia i podwozia we wszystkich bolidach i będzie spokój!

  • 45. elin
    • 2010-05-12 19:42:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    43. Janosoprano - no tak, doskonale pamiętam z zeszłego sezonu, że nikt i nic Ciebie do Raikkonena nie przekona, więc już nie " męczę " ;-)

  • 46. Locker
    • 2010-05-12 20:16:32
    • *.adsl.inetia.pl

    Przypatrując się osiągom RB na prostych po ostatnim wyścigu, okazuje się że wcale nie byli najszybsi na tych prostych .Można by rzec byli przeciętni. Ale za tow zakrętach mieli prędkości największe. Z tych zakrętów wychodzili na proste z większą prędkością niż pozostali. Czyli sekret tkwi w aerodynamice. WRB bolid na zakrętach nie ucieka ani w nadsterowność ani w podsterowność .Tam gdzie inni muszą ujmować by nie wchodzić w uślizgi osi RB jedzie jak przyklejony. Teraz co ma wpływ na to aero? Myślę że wszystko .począwszy od długości, rozstawu osi wysokości bolidu .Skrzydełka łatwo innym skopiować .Całej konstrukcji by współgrała ze skrzydłami już nie. Dlatego w tym sezonie IMO nie uda się już nikomu dogonić RBw kwalifikacjach. wyścig to inna bajka .Tutaj na całokształt ma jazda kierowcy. Zużycie opon i hamulców. Co jak widać po ostatnim wyścigu S.V. Nie bardzo wychodzi .Weber miał łatwo .Mógł oszczędzać zarówno opony jak i hamulce.

  • 47. rafam
    • 2010-05-12 20:52:57
    • *.xcore.pl

    htt p://im g508.imageshack.us/im g508/879/rbrwydech jpg

  • 48. tomspoon
    • 2010-05-12 21:30:49
    • *.1-1.cable.virginmedia.com

    Pamiętając o "sztuczkach" zespołów jakie zdarzały się w przeszłości np renault kiedy wygrywało mistrzostwa 2x i kombinowało z sekwencją startową w oprogramowaniu izyskiwało przewagę na początku wyścigu można i trzeba trzymać ręke na pulsie redbulla
    a samochód owszem genialny inni niż wszystkie -szczególne z "pull rod suspension"

  • 49. luka55
    • 2010-05-12 21:47:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    eltek @ 28 pszepraszam ze cie urazilem , oczywiscie pisze sie wiedza no ale coz skoro tylko takie farmazony cie interesuja to przykro mi . pozdrawiam

  • 50. nomadwcm
    • 2010-05-12 22:04:44
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Szukają nie wiadomo czego, żeby ich tylko "udupić", a tak naprawdę nic nie znajdą. Media robią wielkie halo, bo na testach, czy tam przed sezonem, Red Bull coś ukrywał, każdy coś ukrywał, żeby inni nie mogli tego skopiować. Dla mnie proste.

  • 51. luka55
    • 2010-05-12 22:17:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dla mnie tez . popieram

  • 52. jaroadam
    • 2010-05-13 00:12:43
    • *.centertel.pl

    A dla mnie to śmieszne że trzy topowe zespoły dogadują się między sobą żeby skopiować coś niewiadomo co u lidera stawki zamiast pracować samodzielnie nad bolidem. Piaskownicą zalatuje.
    A co do FIA niech sprawdzą dokładnie każdą śrubkę RB6 bo to ich robota jest. Im bardziej sprawdząją i potwierdzają że wszystko jest zgodne z regulaminem tym bardziej sfrustrowani muszą być konstruktorzy McL, MB oraz Ferrari.

  • 53. marcinas242
    • 2010-05-13 08:20:26
    • *.pow.mil.pl

    Panowie jasna sprawa tak jak ktoś wcześniej powiedział RB jest dobry w zakrętach słabszy na prostych. Strategia na ten rok została ustalona wygrywać kwalifikacje - jak w zakrętach szybko to na prostych nas nie dorwą. Następnie w wyścigu start z PP i z drugiej pozycji dużo pola nie oddamy a wyprzedzanie teraz trudna sprawa, dobrzy kierowcy też łatwo nie oddadzą skóry więc to jest recepta na sukces.

  • 54. atomic
    • 2010-05-13 08:22:15
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    nie wiem czy dobrze sparafrazuje frazę dawno nie goszącego yu walerusa ale " dobra rura nie jest zła "

  • 55. lechart
    • 2010-05-13 08:59:56
    • *.olsztyn.mm.pl

    " ........ mechanicy Red Bulla bardzo skrzętnie ukrywali przed wścibskimi fotoreporterami tylną część swojego auta".
    To znaczy, że nic tam nie ma. Kamuflaż. Zmiany są z przodu lub pod podłoga...

  • 56. jacek1939
    • 2010-05-13 11:11:55
    • *.wolv.cable.virginmedia.com

    Zobaczycie co będzie jak Kubica wystartuje z naklejką Lotto wystrzeli jak rakieta RedBull będzie wąchal spaliny z wydechu Kubicy hehe

  • 57. command_dos
    • 2010-05-13 11:48:31
    • *.153.83.2

    Dodatkowo, moim zdaniem, oprócz tego, że spaliny wychodzą dyfuzorem, co powoduje dodatkowy docisk, to usytuowanie wydechu właśnie w tym miejscu ma jeszcze przynajmniej jeden plus. Jeżeli ciepło spalin na wyjściu jest odpowiednie, to powoduje to szybsze dogrzanie opon i utrzymanie stałej temperatury gumy. Coś mi się wydaje, że im byłoby jeszcze bardziej na rękę, gdyby w tym roku nie było kocyków grzewczych... Tak, czy inaczej, to pomysł jest genialny ;)

  • 58. Anteaus
    • 2010-05-13 12:06:36
    • *.lodz.msk.pl

    Zawsze mówiłem ,że Christian Horner podjął super decyzję zatrudniając Adriana Neweya.
    Dla mnie to po prostu geniusz.
    Jeżeli to prawda ,że został zawarty nieoficjalny pakt (Ferrari, McLaren oraz Mercedes) to jest to dla mnie przede wszystkim wyraz ich bezradności
    Swojego czasu jak RBR chciał wybrać silnik Mercedesa to głośno było o tym ,że Merc nie chce się zgodzić bojąc się o to ,ze RBR zupełnie odskoczy od stawki.

    Niesamowite jest to ,że Red Bull tak sobie świetnie radzi z silnikiem Renault który lekko mówiąc nie jest najmocniejszy w stawce

    Jednocześnie jest to dobry wyznacznik dla teamu Renault jak świetny bolid można zrobić niezależnie jaką mocą się dysponuje.
    Po raz kolejny w F1 potwierdza się fakt ,ze sam silnik to nie wszystko

  • 59. maniak300
    • 2010-05-13 14:40:22
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Zalosne. Niech od razu przyznaja, ze nie sa w stanie dogonic RBR, a nie szukaja dziury w calym. Nie nawidze takiego podejscia. Jak jest za szybki to pewnie oszukuje. Trzeba go sprawdzic, obrzucic blotem. A RBR ma to wszystko gleboko w... Na torze i tak sa najszybsi.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo