Treningi: kary za prędkość dla Pietrowa, Senny i Sutila
Po dzisiejszych treningach sędziowie zdecydowali się ukarać trzech kierowców: Witalija Pietrowa, Bruno Sennę i Adriana Sutila. Wszyscy oni przekroczyli dozwoloną prędkość na pit lane.1600 euro zapłacić będzie musiał Bruno Senna, który na tym samym treningu na pit lane jechał z prędkością 67,7 km/h.
„Piratem drogowym” w drugim treningu okazał się być Adrian Sutil, który jechał po pit lane z podobną prędkością co Senna – 67,8 km/h, i podobnie jak Brazylijczyk musi zapłacić 1600 euro.
FIA karze kierowców mandatami w wysokości 200 euro za każdy przekroczony kilometr na pit lane. Tym sposobem tylko dzisiaj kasa FIA została zasilona kwotą 10200 euro.
komentarze
1. Krokiet
jakby u nas takie mandaty były... to by dopiero było... hehe...
2. Gosu
To się Witek rozbujał :)
3. szczepi
Za Pietrova ruski zapłacą :D
4. anezobt1
przynajmniej by przepisowo jechali ;)
5. maniak300
Witalij chyba zapomnial o (durnych) zmianach w regulaminie ^^
6. atomic
kto ukarze FIA za znęcanie się nad F1? może tak jakiś pozew zbiorowy? fani F1 całego świata łączcie się
7. black knight
Zmiany w regulaminie dotyczą kwalifikacji i wyścigu, podczas treningów nic się nie zmieniło
8. cornybogus
może pijany był
9. matito
troszkę przesadził
10. eressix
może wynajmijmy Jorgusia Kilera albo innego Szakala ;p
za darmo pieniądze biorą ... i tak powiem, że połowę FIA bym zwolnił w piź..iec ... i co dalej powiem.. ja jestem bardzo wylewny, bo mnie boli. Banda złodziei, brytyjskich decydentów :)
11. lechu55
Sie rozpedzil chlopak.
12. fezuj
Witja jest jeszcze tak podekscytowany jazdą w F1 że zapomina o naciśnięciu guzika od ogranicznika prędkości.
13. pawel3012
Aż o 34,6 km/h! Co on robił że zapomniał o ograniczeniach?
14. d0lph
mgła była i nie widział prędkościomierza =P
15. modafi
FIA wprowadzając ograniczenia prędkości w pit lane zniechęca zespoły do jazdy na więcej pitstopów. Po prostu przejazd przez garaże i wymiana opon będzie się mniej opłacać. Rozumiem poprawę bezpieczeństwa ale zapowiada się kolejny wyścig na jeden pitstop.
16. Budyn_F1
Pietrow sie nie martwi w koncu wplacicil troche Renault.
17. d0lph
@15
pitlane w Melburn jest o ok.100 metrów krótszy od średniej długości innego tego typu obiektu - ograniczona została prędkość, tankowanie tylko w garażu i tylko przy wyłączonym silniku - a wszystko ze względu na powiękoszoną stawkę bolidów.
18. modafi
Wiem, dlatego napisałem, że rozumiem poprawę bezpieczeństwa, ale to w końcu do cholery są wyścigi. Jak ktoś chce się czuć bezpiecznie niech wybierze szachy a nie karierę kierowcy wyścigowego F1. Takie ograniczenia zabijają ducha F1.
19. d0lph
@18
tu masz rację, ale wiesz, ekipa zarządzająca F1 się starzeje, pitlane ciasne i krótkie - boją się wpaść pod koła =D
20. sydemon
5. maniak300, w treningach poprzednio rowniez bylo ograniczenie do 60km/h ;)
21. jfc
Ciekawe czy tata zostawił sobie jakieś zaskórniaki na mandaty swojej pociechy.Myślę że teraz Witek już na cały rok zapamięta ile jeździ się na pit lane....
22. 2063arthur
Witam :D W nawiazaniu do artykulu proponuje aby karac rownierz autorow wiadomosci , ktorzy nadgminnie zmieniaja nazwisko partnera Roberta Kubicy . Kolego " del " partner Roberta ma na nazwisko PETROW a nie PIETROW
23. riqoor
Te 7-8 km/h więcej mogę zrozumieć, ale co odwalił Petrov żeby aż tak przekroczyć prędkość? xD
24. pjc
A to już rozumiem.
To ograniczenie prędkości ma swój drugi cel.
Ściąganie dodatkowej kasy z kierowców.
25. del
22. 2063arthur, w nawiązaniu do twojego wspaniałego postu proponuję, żebyś najpierw poduczył się języków, a potem kogoś poprawiał. Gdyby miało być tam samo 'e' w nazwisku, zapis rosyjski jego nazwiska byłby inny. Spójrz na ich alfabet.
26. paw_ko
hmm
27. paw_ko
22. 2063arthur a Ty masz papiery na analfabetyzm? Anglojęzyczni piszą sobie fonetycznie "petrov" a po polsku to fonetycznie zapisuje się "pietrow", ta druga literka to "je" a nie "e", w dodatku akcent na "o" a nie na "je", czego kompletnie nikt nie przestrzega.
28. Moralez
Dowcipne w tym wszystkim jest to, że w pit line szybkość przekraczają ci, którzy na torze nie są za szybcy - frustracja?
29. czes
Ale w wyścigu nadal obowiązuje ograniczenie 100 km/h tak?
30. rodzynek12316
przekraczają żeby nadrobić
heh
31. atomic
wniosek prosty : reno jest najszybsze w pit lane
32. hotshots
31. atomic
bez takich czarnych wizji pls - raczej lepiej brzmi : "już w pit stopie Renio się rozpędza...."
33. dziadu
TVN Turbo Uwaga pirat he he
34. gucioF1
Ładna kwota te 7000 euro hehe
35. AlMastar
zapomniało mu się guzika nacisnąć :D
36. neox
7. Black Knight
No właśnie nic sie nie zmieniło, na terningach zawsze tam jest 60km/h :)
37. marcin20
Pietrowek się rozbrykał hehe.
38. fullbzikaaa
@29 czes Wyjątkowo na ten weekend rozciągnięto ten limit również na kwalifikacje i wyścig. Proponuję przeczytać tekst, który znajduje się w wiadomościach. Pietia jest szybki. Jak na debiutanta, to traci do Roberta tylko 0.8s a nie aż. Jest pewnie rozgorączkowany ale nie długo ten stan Mu minie. Może to przyszły mistrz świata? Kto to wie. Widać, że chce się ścigać a nie kalkulować i zapomina o podstawowych sprawach.
39. tomiirow
dobrze że FjA nie dowaliła sobie np. 5 miejsc do tyłu w niedziele
40. Szybszy
15. modafi i znów sami znawcy. Co ma ograniczenie w treningu do wyścigu. Inni piszą żę zabija ducha F1. To są treningi i pełno tam się kręci niepotrzebnych ludzi-. Jakieś przepisy muszą obowiązywać bo by po 200 jechali. Tu nie chodzi o zniechęcenie a po bezpieczeństwo. Co z tego czy jedzie 200 czy 60 i tak traci czas. Wszyscy tyle samo, myślisz że jak będzie szybciej to częściej będą zmieniać? Tu walka jest o ułamki sekund a nie o 20 sek które traci się przy przejeździe. Wszyscy i tak będą minimalizować pitstopy.
41. kuczek
hah ale Pietrovi dosoli
42. troopp
same leszczyki
43. V-F1
W Polsce by Pietrov dostal 500zł i 8pkt karnych:-D Witek chce sobie nadrobić to co straci na okrążeniu:-D pozdrawiam
44. mirek115301
na każdym kroku ograniczenia, jak nie zamrożenie rozwoju silników, to blokady zmian w aerodynamice i do tego jakieś chore ogramiczenia prędkości. Idea rozwoju i ścigania się w f1 zanika. Kiedyś formuła była bardziej widowiskowa. Ściganie się było bardziej widoczne na torze bo było mniej ograniczeń. Dziś wszystkie "stare" zespoły reprezentują ten sam poziom rozwoju bo zatrzymali się na tym samym etapie poprzez ograniczenia. Mam nadzieję że nastąpi jakiś przełom w przepisach i zaczniemy oglądać prawdziwe ściganie.
45. modafi
@40. Szybszy Znawcą nie jestem podobnie jak Ty, tylko wyrażam swoją opinię. Jeżeli ograniczenie tyczy się tylko treningów to ok - być może nie doczytałem. Gdyby jednak dotyczyło również wyścigu to pozwolę się z Tobą nie zgodzić, że czas przejazdu przez boksy nie ma znaczenia. Końcowa faza wyścigu, kierowca jedzie ułamki sekund za innym, ale nie jest w stanie go wyprzedzić. Może zaryzykować zmianę ogumienia np. na super miękką mieszankę. I tu chyba jest różnica czy straci 25 sekund czy 35 prawda? Pozdrawiam
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz