F1 z nową punktacją
Dziś po raz pierwszy, po podpisaniu Porozumienia Concorde 2009, zebrała się Komisja F1 w nowej strukturze. Pierwszym efektem jej pracy jest m.in. nowa punktacja.Komisja F1 podjęła decyzję, że zespól Brawn zmieni nazwę na Mercedes. Zespół będzie otrzymywał płatności na podstawie wyników z zeszłego sezonu. Zgoda była wyrażona przez wzgląd na wieloletnie zaangażowanie Mercedes-Benz w Formułę 1.
Komisja podjęła także wiele decyzji w sprawie regulaminów technicznych i sportowych, które jutro powinny zostać zatwierdzone przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA.
Wśród nich, ze względu na rozszerzenie stawki do 13 zespołów, wprowadzony zostanie nowy system punktacji:
Miejsce Punkty 1. 25 2. 20 3. 15 4. 10 5. 8 6. 6 7. 5 8. 3 9. 2 10. 1
- Sportowa Grupa Robocza, teraz będąca komitetem podległym Komisji F1, ma przedstawić propozycje powodujące poprawę show. Efekty ich pracy mogą wejść w życie już w 2010 roku.
- FIA i FOM będą współpracować by poprawić komunikację i promocję mistrzostw w mediach i wśród fanów na całym świecie.
komentarze
1. Jasiu xD
Ale wymyslili...
2. Zakrza
No taka punktacja to ja rozumiem. A nie tam jakieś systemy medalowe, czy inne wymysły.
3. kempa007
dobrze kombinowali tylko mogli pierwsza 12 premiowac :/
4. strong1
Po prostu lipa. Po pierwsze trudniej będzie przewidywać,co się stać może w klasyfikacji,to jest jakie zmiany mogą zajść przed poszczególnymi wyścigami.Po drugie słabsi kierowcy w miernych wozach będą dowozić sobie punkty,to miał być zaszczyt.Punktowało sześciu przez lata i było dpbrze.
5. jar188
Ja dla mnie za mała różnica pomiędzy 1 i 2 powinno być min 7pkt, i tu Berniego nie rozumiem.
6. Jasiu xD
3. kempa007 - no jak już tak to pierwszą 13-stkę, w końcu 13 zespołów.
7. strong1
@4 Np. w Monaco.Choć lepsze to niż medale,oczywiście.Tak naprawdę istotną sprawą to jest kwestia wyprzedzania,którą powinno się raz a dobrze rozwiązać
8. kempa007
6. Jasiu xD a co to za zasada, ze kazdemu zespolowi sie naleza punkty? jest 13 zespolow, ale wiekszosc punktow zdobedzie pewnie czolowa trojka juz 6 zawodnikow.
9. ask
ale czemu nie siódme miejsce 4? bez sensu
10. Jasiu xD
8. kempa007 - specjalnie przesadzam. Wolałbym żeby zostało tak jak było w tym sezonie, no ale cóż.
11. Dr Prozac
A to niespodzianka O_O
W sumie jeszcze nie wiem co o tym sądzić. W sumie fajnie że więcej kierowców punktuje. Różnice punktowe miedzy pierwszymi trzema miejscami (proporcjonalnie) pozostały bez zmian. Czwarte miejsce nieco mniej punktowane, tak samo piąte i szóste. Siódme mniej więcej tak samo jak wcześniej, ósme lepiej.
Dziwne , spodziewałbym się większego promowania wygranej (jak to było w planach). Ciekawe czy "osłabienie" środkowych miejsc było celowe.
Z tym że teraz są większe różnice punktowe miedzy miejscami, co może mieć znaczenie.
Statystyki punktowe znowu będą nic nie warte. Kiedyś były punkty za pierwsze 6 miejsc, co w sumie było trochę przesadą ;)
W sumie trudno coś sensownego zaproponować, myślę że źle nie jest. Choć można się zastanawiać czy taka zmiana jest celowa. Można by rozważyć bonus w postaci 1 ptk za PP lub najszybsze okrążenie ;)
Żeby tylko jakiegoś idiotyzmu nie wymyślili w celu poprawy show.
12. Budyn_F1
Beznadziejna punktacja wczesniejsza byla lepsza za duzo punktow dostaje sie z a 1 miejsce.
13. Dr Prozac
Z drugiej strony macie trochę racji, że zdobycie punktów powinno być zaszczytem. W sumie te nowe ekipy to beda miały problem żeby za 10 miejsce zdobyć ten punkcik.
Może chcą im to ułatwić (bo na 8 miejsce wskoczyć byłoby im jeszcze trudniej) ze względów marketingowych.
14. kacperboss
Bardzo dobra decyzja! BRAWO!!
15. Smola
Idealna punktacja! Właśnie o to chodzi, by pierwsze miejsce było mocno akcentowane. Ecclestone w jednej sprawie miał 100% rację - należy wprowadzić system, który mocno akcentować będzie zdobycie 1 miejsca, by uniknąć kalkulacji ze strony kierowców i zespołów. Stąd pomysł z durnym systemem medalowym, Jestem oczywiście bardzo mile zaskoczony!!! F1 potrzebuje dobrych zmian, a ta, nie może okazać się farsą, ze względu na bliźniaczy charakter z samą F1, w której przede wszystkim chodzi o bycie najlepszym - numero uno!. Brawo
16. kempa007
w kwestii pierwszego i drugiego miejsca wiele sie nie zmienia roznica wynosi tylko 3,3% liczy sie ze wiecej kieorwcow w ogonie bedzie punktowac i oni beda mogli walczyc o swoje pozycje.
17. Dr Prozac
Tylko czemu tka słabo punktują 4 miejsce? W proporcji do punktów za pierwsze miejsce to tak, jakby było za nie 4 ptk w obecnym systemie. To miejsce tuż za podium, w wielu wypadkach kierowca który kończy czwarty był blisko podium, prowadził wyścig czy nawet realnie walczył o zwycięstwo na pewnym etapie.
Powinno być tak imho:
Miejsce Punkty
1. 25
2. 20
3. 15
4. 12
5. 9
6. 7
7. 5
8. 3
9. 2
10. 1
Wprowadzenie punktu za najszybsze okrążenie byłoby kontrowersyjne. W sumie to by było tak jakby w starym systemie przyznać 0,4 ptk czyli niewiele. Zalete miałoby to taką że kierowcom mogłoby zależeć na zrobieniu tego szybkiego kółka wiec więcej by się działo. Ale mam wątpliwości czy to byłby dobry pomysł. Punkt za PP to raczej kiepski pomysł, już jest wystarczająco promowane.
No ale nie było słychać żeby rozważali takie opcje (w niektórych seriach wyścigowych takie osiągnięcia są punktowane). No ale o zmianie punktacji też się nie słyszało ostatnio.
I tak trzeba się cieszyć że nie wprowadzili jakiś idiotycznych przepisów jak dociążanie szybkich kierowców, jak w WTCC.
18. Dr Prozac
16. kempa007 : jesli chodzi o proporcje dla pierwszych trzech miejsc nic się nie zmieniło. Drugie miejsce daje 0,8 ptk pierwszego, trzecie 0,6. Natomiast czwarte zamiast dać 0,5 daje 0,4. Piąte 0,32 zamiast 0,4. Szóste 0,24 zamiast0,3. Siódme 0,2 tak jak wcześniej. Ósme 0,12 czyli o 0,02 więcej niż wcześniej.
Dziewiąte 0,08 a dziesiąte 0,04.
Oczywiście nie da się zachować dokładnych proporcji, ale nie wiem czemu dodali te dwa miejsca kosztem 4 i 5 miejsca a nie bardziej równomiernie..
W każdym razie ten system nie promuje bardziej pierwszego miejsca. Nie wiem skąd ten pomysł (@ 15. Smola). Jedyne co to rozpiętość w punktach jest większa, co może mieć znaczenie na koniec sezonu. (Teraz przegrana 1 ptk odpowiada przegranej 0,4 ptk w poprzednim systemie).
19. ForceIndia
No i teraz jestem spokojniejszy,brawo!Zawsze chciałem żeby właśnie pierwsza dziesiątka punktowała
20. Punksnotdead
lipa teraz będzie typować ;D
21. mc2000
bylo spoko, teraz bedzie zle liczyc, a na koniec sezonu beda zadorze roznice, dlamnie moglo zostac po staremu, no ale fakt ze lepsze to niz medale.
22. Koniarek
śmiech na sali po prostu:D kto to wymyślił
23. Konik_mekr
Być może duża strata czwartego do trzeciego jest podyktowana zmuszeniem zawodnika do walki o podium:).
24. jar188
Zmieniając już punktację powinni zwiększyć różnicę pomiędzy 1 i 2 i to na tyle żeby kierowcy naprawdę walczyli do końca o wygraną. a tak znowu będzie ciułanie punktów i co gorsza obawiam się że przy takiej punktacji pierwsza trójka będzie na końcu jechać już na maxa ostrożnie.
25. hot dog
No czyli Berni mowi Berni ma ...zasada "olimpijska" kto wiecej wygra jest mistrzem wchodzi tylnymi drzwiami gdyz roznica w puktacji premiuje wlasnie tych najlepszych...powinno byc ciekawie....
26. Blaz
Zwiekszająć różnicę miedzy 1 i drugim miejscem jest o tyle niebezpieczne że po 7- 8 wyścigach może być po wszystkim. Z drugiej strony chcemy większej rywalizacji. zresztą lata temu punktacja 8,6,4,3,2,1 i mówiąc szczerze tamte czasy jeżeli chodzi o rywalizację były ostre. Chyba nie ma złotego środka
27. Blaz
O tak dodam że powinni wprowadzić punkty za pole position.
28. majaf1
Zdecydowanie ukłon w stonę opcji medalowej, ale nie w tak poronionej wersji jak Staruszek proponował uprzednio. Dla mnie bardzo ciekawe rozwiązanie. Premiowanie najlepszych kierowców i jednocześnie szansa dla bezbłędnych w nienajlepszych bolidach. Przy medalach nie byłoby to możliwe.
29. grzes12
Jeśli ta nowa punktacja miała na celu wymóc więcej walki na torze , to obawiam się że wyszła kiszka ;/ Jeszcze bardziej opłacalne niż w dotychczasowej punktacji będzie dojechać do mety na pudle, niż bić się o zwycięstwo ... Szkoda również ze panowie nie zadbali o tych , co kończą wyścigi poza 10ką Punktować powinna pierwsza 15ka . Wiadomo , czym więcej kierowców by punktowało to byłoby więcej walki ....
30. Voight
No wreszcie. To jeden z najlepszych systemów punktowania jakie są
31. michael151
Z tej punktecji wynika, że już Q3 daje praktycznie punkty...
32. Dagmara_W
Moze latwiej sie bedzie zalapac na pkt.. choc dzieki tym pkt za pierwsze miejsce moze nam sie szybciej sprawa mistrzowska rozwiazac
33. artur_szy
Ciekawe.... między 6-tym a 7-ym miejscem 1 punkt różnicy, a między 7-ym a 8-ym znowu 2 punkty !!! Potem znowu 1 .... Chyba się ktoś pomylił i miejsce 7-me powinno mieć 4 zamiast 5 punktów.
34. kuba1988
Ta moze od razu pierwsza 20 niech punktuja.
Bylo 6 bylo dobrze.
Jak cos dobrze gra to mysla co by tu spieprzyc.
35. Dr Prozac
@ 26. Blaz: Przez wiele lat było 9 6 4 3 2 1. Było też tak, że nie wszystkie wyścigi było liczone. Tak jak podałeś było krótko. A w latach 50tych był punkt za najszybsze okrążenie :D Na Wikipedii jest artykuł o tym, jak kogoś to interesuje.
Ogólnie w tej nowej punktacji sensownie sa przydzielone punkty za pierwsze trzy i ostatnie trzy miejsca. Można by powiększać nieco za wygraną punkty, ale trafnie ktoś tutaj zauważył że łatwo przesadzić.
29. grzes12: zgadzam się że to nie zachęci do większej walki, ale na jakiej zasadzie twierdzisz ze jeszcze bardziej opłaca się dojechać na pudle niż walczyć o zwycięstwo? Proporcje miedzy punktami za miejsca na podium się nie zmieniły.
Wypadając z toru się wiece punktów traci, ale za to więcej można odrobić i wychodzi na to samo mniej więcej.
Z tym ciułaniem punktów to też nie do końca, bo te punkty za 9 i 10 miejsce przyszły kosztem punktów za miejsca środkowe. A kierowca zdobywający właśnie miejsca tuż za podium , co jakiś czas stający na pudle ma szanse walczyć o mistrzostwo, nie ktoś kto dojeżdża na ostatnich punktowanych miejscach.
27. Blaz: punktów za PP nie powinno raczej być. Kwalifikacje i tak są bardzo ważne a teraz nie będzie kwestii wpływu tankowania bolidów na miejsce startowe.
Za to punkt za najszybsze okrążenie to mogłoby być ciekawe rozwiązanie.
Szczerze mówiąc to mnie zastanawia bardziej celowość tej zmiany. Była ona naprawdę potrzebna?
@ 23. Konik_mekr : hmm możliwe, ale jak dla mnie rozkład punktów za środkowe punktowane pozycje jest nie przemyślany i tak.
Ogólnie tragedii nie ma. Ani rewelacji. Ani rewolucji jakiejś.
36. Dr Prozac
Swoją drogą gratuluje szybkiego opublikowania tej wiadomości ;)
37. vodafix
ale flaki
38. slscls
Oto klasyfikacja na sezon 2009 wg obliczeń pewnego statystyka Kacpra.
1. Button - 230,5
2. Vettel - 203
3. Barrichello - 183
4. Webber - 175
5. Raikkonen - 119
6. Hamilton - 118,5
7. Rosberg - 87,5
8. Trulli - 78
9. Glock - 68,5
10. Alonso - 62
11. Massa - 48
12. Kovalainen - 46
13. Kubica - 44
13. Heidfield - 44
15. Fisichella - 26
16. Buemi - 16
Punktacja zbliżona do MotoGP. Wybieram tą zamiast medalowej:)
39. piter_neo
DObra, a niech mi ktoś powie, dlaczego wszystkie miejsca nie są punktowane?
Przecież kierowcy co są poza pietnastką tracą motywacje do walki. Co im i zespołowi robi różnice czy będą na 22 pozycji czy na 15 jak i tak nie dostaną punktów.
Gdyby każde miejsce było punktowane, to walka była by przez cały wyścig na niezależnie jakich miejscach. Teraz zespoły i kierowcy z tyłu stawki nie ryzykują i nie wyprzedzają, tylko oszczędzają bolid na następny wyścig, bo po co mają się starać?
40. lechart
Według mnie, punktacja powinna zachęcać do walki na torze. Ta ma zbyt dużą "rozpiętość". W pierwszej czwórce powinny być różnica o 2 pkt, a następnie o 1pkt. Np
1. 13
2. 11
3. 9
4. 7
5. 6
6. 5
7. 4
8. 3
9. 2
10. 1
Przy okazji powalczyliby z przesądami.
41. grzes12
35 Dr Prozac
Dlaczego bardziej się opłaca dojechać do mety na pudle niż dotychczas wychodzi z matematyki? ; za jeden dotychczas zdobyty punkt na podium kierowca otrzyma w nowej punktacji 2,5 pkt. a za miejsca 4-6 tylko 2 pkt. Być może różnica nie duża ale jednak ....
42. jfc
Pomysł niezły, ale... dlaczego 5 punktów za 7 miejsce? Ktoś tego nie przemyślał najpierw jest spadek o 1 punkt (z 6 na 5) a potem o 2 (z 5 na 3). to bez sensu i nigdy tak nie było. Ktoś tego nie przemyślał i mam nadzieję że to zauważą. Jak już to:
25,20,15,10,8,6,4,3,2,1.
A jeszcze lepiej byłoby 12 stopniowo:
1. 25
2. 20
3. 15
4. 12
5. 10
6. 8
7. 6
8. 5
9. 4
10. 3
11. 2
12. 1
3 punkty dla 8. przy 25 dla 1. to prawie to samo co 1 przy 10.
43. TrueVanDal
39. Ja myślę podobnie. Niech wszystkie miejsca będą punktowane (drobniutko ale zawsze). No może poza ostatnim miejscem oraz nie dawać pkt gdy ktoś nie ukończy wyścigu. Praktycznie w każdym GP ktoś się rozwala, czasem nawet kilku kierowców. Wychodzi z tego że już samo ukończenie to "sukces". A że punkty małe to nie ma obawy, że jakiś "słabiak" będzie sobie ciułał punkty na "mistrza" jadąc z tyłu bo to nie będzie realne. Ale będzie można zmotywować słabszych kierowców w słabszych bolidach do większej walki bo nawet jedno miejsce wyżej zrobi różnicę. Z drugiej strony jestem świadom tego, że idąc tym tropem kierowcy mogą jechać zachowawczo, byle dojechać i nie ryzykować ataku. IMO nie ma idealnego systemu punktowego.
BTW: Nowy system akcentuje pierwszą trójkę co w sumie jest ok ale chyba mogli lepiej te punkty rozdzielić. Pozdro.
44. jfc
43. A jak lepiej? 25,18,13,10, 8, 6, 4,3,2,1? albo tak jak w 17. proponuje dr prozac? Może i lepiej, ale w 25,20,15,10... dużo łatwiej jest się połapać. Byle by te nieszczęsne 5 punktów za 7 miejsce zmienili na 4...
45. Dr Prozac
@ 41. grzes12 : w sumie jak spojrzeć na to od strony obniżonych punktów za miejsca nastepne to masz racje ;)
@ 44. jfc : przecież 7 miejsce jest tyle samo warte względem zwycięstwa co wcześniej. 1 nowy ptk to 0,4 starego ptk w takim przeliczeniu.
46. kmicic
Taaak, roztrząsajcie kwestię punktów za siódme miejsce... A może chodzi o klasyfikację konstruktorów?
47. FAster92
Mi się podoba tak jak niektórzy już pisali punktacja zbliżona do MotoGP!
Mam nadzieje ,że ta decyzja dobrze wpłynie na widowisko na torze w 2010r .
Pozdrawiam
48. PrymusF1
mnie się podoba :)
49. jfc
45. I co z tego że tyle samo co wtedy?
W takim przeliczeniu:
5. dawniej 4 teraz 3.2
6. dawniej 3 teraz 2,4
7. dawniej 2 teraz 2
8. dawniej 1 teraz 1,2
9. 0,8
I co? jest jakiś sens patrzenia na takie porównanie? Zresztą w nim też widać że w ten sposób twoży się ewenement dwa razy bardziej opłaca się walczyć o awans z 8 na 7 niż z 7 na 6 miejsce! Zawsze było inaczej...
50. Dr Prozac
49. jfc: Ty w ogóle czytałeś co wcześniej pisałem?
Przecież napisałem to samo wczesniej (wielokrotnie), tylko wnioski inne. Ty piszesz żeby mniej za 7 miejsce dawać, ja że za bardzo środkowe miejsca osłabili.
A Punktacja w MotoGP jest inna, tam punktuje 15 zawodników i od 5 do 15 miejsca różnice to zawsze jeden punkt co jest sensowne.
51. 14797
Dawniej punktowalo szesciu i wtedy zdobycie punktu było zaszczytem!!!
52. master123
to punktacja to lipa za duże różnice bedą
53. orinocoPL
A ja sie zgodze z wieksza iloscia punktowanych miejsc, choc przychylam sie do zdania, ze powinno byc 12 miejsc punktowanych.
54. master123
szczególnie drażniąca jest różnica w punktowaniu miejsca 1 i 4 . Za pierwsze 25 a za 4 tylko 8. Patrząc na pkt to przepasć a w rzeczywistosci to przeciez nie jest to az tak drastyczna róznica. To bedzie krzywdzące dla kierowców zaraz spoza podium. Nie wydaje mi sie zeby 4 kierowca był az o tyle gorzszy od 1 zeby dostał 30% pkt w stosunku do 1 miejsca . Normanie paranoja. W starej punktacji za 1 miejsce miało sie 10 pkt a za 4 bodajże 6 a więc 60% punktów a nie 30% jak teraz to bedzie. Moim zdaniem ta punktacja nie bedzie adekwatna do rzeczywistych umiejetnosci kierowcy i kondycji zespołu ale to oczywiscie moje skromne zdanie z którym nikt nie musi sie zgadzać . POZDRAWIAM
55. master123
sORRY ZA 4 MIEJCE JEST 10 PKT WIEC TO BEDZIE 40% PULI . SORRY ZA POMYŁKE . ale to i tak za mało jak za 4 miejsce
56. krzysiek000
Nie podoba mi się ta punktacja. a duża byłaby przewaga po zwycięstwie. Ale lepsze to niż te medale.
57. Miro66
Nic się nie zmieniło tak naprawdę, oprócz tego, że punktuje 9 i 10. Reszta jest ( procentowo) niemal bez zmian. Taka tam kosmetyka.
58. lukasz1
Niema idealnej punktacji, i nikt nikomu nie dogodzi, zawsze znajdzie sie jakieś ale. Mi tam pasuje, żeby tylko nie wymyślili jakiś głupot z poprawieniem show.
59. BekierGP
Wysokie punkty powinna dostawać cała piątka, a powinno punktować 12 kierowców:
1. 30
2. 28
3. 26
4. 23
5. 20
6. 15
7. 10
8. 5
9. 4
10. 3
11. 2
12. 1
Takie jest moje zdanie, i wydaje mi się, że taki system mógłby przynajmniej w jakiejś części zachęcić do większej walki na torze.
60. gryfon_1217
renowka sprzedal 75% udzialow poddalo bbc, no to pieknie
61. marbo1234
według mnie najciekawiej było by tak:
1. 10
2. 9
3. 8
4. 7
5. 6
6 5
7. 4
8. 3
9 2
10. 1
mniejsza roznica = bardziej zacieta walka
62. grzechu1010
Duzo lepiej niz bylo. Tylko jeden mankament - czemu jest 6-5-3, a nie 6-4-3 - tutaj chyba troszkę nie pomyśleli:/
63. fezuj
A mi to się nawet podoba - czołówka wyraźnie wyróżniona, reszta (7-u) też punkty jakieś załapie a i słabsi będą łatwiej mieli dopchać się do punktowanych pozycji
64. romero
Punktacja ok, choć wychodzi na to że bardziej będą walczyć o miejsce 7 (2 pkt zysku) niż o 6 (1 pkt zysku)
65. romero
Aha i niewiele to w sumie zmienia:
10x2,5=25, 8x2,5=20, 6x2,5=15 więc różnice jak dawniej
66. -Zarathustra-
Kto ma wygrać i tak wygra, punktacja tu nie robi różnicy. ;)
67. MARTINWTCC
fajne podoba mi sie ten pomysl
68. tyy
Ogólnie jest ok - proporcje się nie zmieniały (jak to kliku przedmówców już wyliczyło). Wyjątek to punktacja za 7 miejsce. Wyprzedzenie 7-go zawodnika daje 2 punkty więcej a wyprzedzenie 6-go daje 1 punkt więcej.
69. ygor
troszkę z innego tematu ale czy ktoś może potwierdzić pogłoski że partnerem Roberta w Renacie będzie Heikki Kovalainen ?????
70. ygor
A co do punktacji to chyba faktycznie punktowane wszystkie miejsca równomiernie dopingowałyby wszystkie zespoły i te słabsze i te mocniejsze
71. robtusiek
65. romero zmienia w stosunku do dalszych miejsc, np. zawalisz jedno GP i tracisz masę punktów.
72. kmicic
"Taka tam kosmetyka", "Reszta... też punkty jakieś załapie" i wielu im podobnych- kto to jest? W 2009 Dwaj Mierni Iluzjoniści wcisnęli światowej gawiedzi bałach w postaci Malowanego Mistrza- czas na następną GWIAZDĘ... Nawet FOTA ma nowego szefa.
73. pershinq
a może wyślijcie swoje propozycje do FIA? zamiast się tak pocić w komentarzach ("a ja proponuję....", "lepiej by było...")
74. walerus
dobra punktacja - trzeba walczyć...
75. Made in Poland
Zasadnicze pytanie: Czy komisja obniżyła cenę jaką płaci kierowca za zdobyty punkt. Jeżeli nie, to wszyscy mamy odpowiedź dlaczego poczyniono takie zmiany.
Miłej soboty. Jutro ja daje w komin w KJS w Oświęciumiu.
76. matigluszak
według mnie tak powinno być:
1.25 pkt
2.20 pkt
3.15 pkt
4.10 pkt
5. 9 pkt
6. 8 pkt
7. 7 pkt
8. 6 pkt
9. 5 pkt
10. 4 pkt
11. 3 pkt
12. 2 pkt
13. 1 pkt
Dla mnie to jest najleprze rozwiązanie
77. fezuj
75. Made in Poland- "Czy komisja obniżyła cenę jaką płaci kierowca za zdobyty punkt."
A wiesz że to całkiem ciekawe pytanie!! coś mi się zdaje że jednak kierowców to skubnie po kiszeni w przyszłym roku.
78. michalde
według mnie jest super punktacja- za dużo kierowców by punktowało, pomimo że będzie ich 26, jesli chce zdobyc punkty, musi być w dziesiątce
79. matito
trochę za duży rozstaw pkt. w 1,2,3,4 miejscu. 25/20/15/10 to nie zachęci kierowców do walki powinno być
1. 25
2. 23
3. 20
4. 18
5. 15
6. 13
7. 10
8. 6
9. 3
10.1
:) ale mogę się mylić oczywiście
80. M@teuka
ale wy juz pier.. z tymi punktami. Jest tak jak powiedzieli i wasze miałczenie tego nie zmieni.
81. fabian
Myślę, że 1 pkt za najszybsze okrążenie, 1 pkt za największą ilość okrążeń na prowadzeniu i 1 pkt. za P1 też miałoby sens. Kierowca może nie ukończyć wyścigu i zdobyć 3 punkty! Tak było w INDYCAR
82. Voight
U nas z matematyką to jest jednak problem. Ta punktacja jest IDENTYCZNA dla czołówki jak poprzednia. Nic by się nie zmieniło jeżeli tą punktacją liczyć sezony wstecz. Mało tego, Raikkonen i Hamilton wygraliby ponownie jednym punktem. A panów, którzy myślą że różnica 10% lub 8% punktów między P1 a P2 skłoni do wyprzedzania, pozdrawiam.
83. atomic
26 kierowców pierwszy dostaje 26 ostatni zero i po bólu .chyba ,że coś mi się popirniczyło
84. romero
Różnice muszą być pomiędzy kierowcami aby zachęcić ich do walki.
83. atomic -> jeden punkt do zdobycia w czołówce za minięcie niewart świeczki.
82. Voight -> pisałem o tym wcześniej (65.) że w czołówce nic to nie zmieni.
Zmiany mają tylko na celu zwiększyć ilość punktowanych miejsc w stosunku do liczby zawodników.
Bo co ma zrobić zawodnik jadący na powiedzmy 15 miejscu i walcząc co najwyżej o większe zużycie swojej jednostki napędowej.
Zatwierdzona nowa punktacja mi się nie podoba.
Za małe różnice w czołówce (5pkt między 3 i 4, 2pkt między 4 i 5 - śmieszne) i za mało miejsc punktowanych.
Ja bym zaproponawał następującą punktację (co mi szkodzi):
miejsce-punkty-różnica do niższego miejsca
1. 30 5
2. 25 5
3. 20 4
4. 16 3
5. 13 3
6. 10 2
7. 8 2
8. 6 2
9. 4 1
10. 3 1
11. 2 1
12. 1 1
85. romero
Poprawka:
1. 30 6
2. 24 4
3. 20 4
4. 16 3
5. 13 3
6. 10 2
7. 8 2
8. 6 2
9. 4 1
10. 3 1
11. 2 1
12. 1 1
86. matinho99
najlepsza punktacja była w czasach Shumiego ciągle ulepszają w tej F1 takie bzdety niech sie zajmą czyms wazniejszym albo nie ch wrócą do takich zasad jakie były kiedyś i nic nie zmieniają
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz