komentarze
  • 25. Piotr123
    • 2009-04-01 12:31:25
    • *.tosa.pl

    @pz0 - Nie bardzo się zgadzam z pełną talią asów Brawna. Obecna konstrukcja jest genialna, ale brak testów kiedyś musi im wyjść bokiem. Co do KERS , to chyba faktycznie jest to niewypał.

  • 26. masaj
    • 2009-04-01 12:33:20
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @darecky3 Jeśli się nie mylę, obecne rozwiązanie dyfuzora w bolidzie BrawnGP jest nierozłączną częścią ich pakietu aero, więc twierdzenie, że ewentualny niekorzystny werdykt co do jego legalności nie będzie miał znaczenia to jak dla mnie gra medialna.

  • 27. Niespokojny
    • 2009-04-01 12:40:04
    • *.tvgawex.pl

    Willy Rampf, koordynator techniczny BMW Sauber po wypadku RK w Melbourne, wpadł na pomysł nowego, przedniego skrzydła. Konstrukcja, mniej więcej polega na tym, że w przypadku odpadnięcia połowy skrzydła, jak to zdarzyło się KUB w Australii, z ocalałej połowy, po wciśnięciu guzika w kokpicie, wysunie się i rozłoży brakująca połowa. Nowe skrzydło ma być już zamontowane w bolidach BMW obu kierowców już na GP Bahrajnu. :-)

  • 28. pz0
    • 2009-04-01 12:46:17
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Masaj, ale Rubens jechał w Australii z rozwalonym dyfuzorem i mimo wszystko miał niezłe tempo. Zresztą jechał tam z rozwalonym niemal wszystkim. Bolidy BGP okazały się nie tylko niezawodne i szybkie ale i pancerne. masaj, brak testów z biegiem czasu będzie coraz mniej zauważalny. Może i Brawn kłamał z tym że mają gotowe trzy poprawki. Przed sezonem wszyscy twierdzili że BGP jeździ pod sponsorów na pustych bolidach. Ja twierdziłem że to ich rzeczywiste tempo. W kwalifikacjach wszystkich zdeklasowali mimo że robili je cysternami. Dlaczego więc miałby teraz kłamać?

  • 29. pz0
    • 2009-04-01 12:49:54
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    ta druga część nie do masaj lecz do Piotr123

  • 30. masaj
    • 2009-04-01 13:03:20
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @pz0 Nie wiemy oczywiście co i w jakim stopniu ucierpiało w bolidzie Rubensa, ale jak porówna się jego czasy do Buttona to różnica jest znaczna >>> (usunąć spacje) www. fia.com/ public/ f1_media/ aus09_race_analysis.pdf

  • 31. Niespokojny
    • 2009-04-01 13:06:08
    • *.tvgawex.pl

    2009-04-01 12:46:17 pz0-"Przed sezonem wszyscy twierdzili że BGP jeździ pod sponsorów na pustych bolidach" - może nie wszyscy, ale ja niestety do nich należałem, teraz mi wstyd i głupio, bardzo się myliłem, chylę czoła, szacun wielki . Jakże się myliłem. :-)

  • 32. Voight
    • 2009-04-01 13:12:29
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Ale Button miał wolne pole w przeciwieństwie do Rubensa! Stąd też różnica. Ale fakt 1s to bardzo dużo

  • 33. masaj
    • 2009-04-01 13:12:29
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Co do samego Rubensa to dochodzę do wniosku, że jest on sporym zagrożeniem na torze. Widać wiek robi swoje i nie da się nadrobić doświadczeniem wszystkiego. Dziwi mnie, że nie dostał kary żadnej w Australii. Na starcie biedak zaspał, później na końcu prostej wpakował się w Webbera (wprawdzie Kovalainen go chyba lekko stuknął, ale i bez tego do kontaktu z Webberem by raczej doszło). W dalszej części wyścigu pomógł znowu Raikkonenowi przywitać się z poboczem i odchudzić trochę bolid. Biorąc pod uwagę formę bolidów BrawnGP może sporo nabroić w czołówkach wyścigów.

  • 34. Niespokojny
    • 2009-04-01 13:21:14
    • *.tvgawex.pl

    Rubens nie może być karany. Wypracował już sobie immunitet i jak było widać, korzysta z niego. :-)

  • 35. prolim
    • 2009-04-01 13:46:39
    • *.tvk.torun.pl

    Spokojnie, BMW i RB nie są tak daleko Brawn'a. BMW dorzuci do tego ten dyfuzor, który na pewno pozwoli się jeszcze bardziej zbliżyc i rozwija KERS. Brawn nie będzie miec KERS w tym sezonie z tego co się orientuję, także w następnym sezonie, jeżeli KERS nie będzie standardowy będą w plecy.

  • 36. dick777
    • 2009-04-01 14:07:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A kto powiedział, że te trzy nowe pakiety/poprawki, które Brawn GP trzyma w rękawie, jeśli rzeczywiście je ma, okażą się trafione. Mogą być równie dobre jak pomysły BMW w ubiegłym roku po zwycięstwie w Kanadzie.

  • 37. jar188
    • 2009-04-01 14:21:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @prolim, w następnym sezonie mogą kupić gotowy i dopracowany już KERS. Biorąc pod uwagę, że i FIA i zespoły nie przewidziały iż KERS przyczyni się do większego zużywania się tylnych kół, to jeżdżenie bez tego sytemu w tym sezonie jest strzałem w dziesiątkę, a od następnego sezonu prawdopodobnie tylne koła będą szersze, więc wolniej będą się zużywać.

  • 38. Piotr123
    • 2009-04-01 15:56:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @masaj Dzięki za link. Mocna rzecz. @pz0 - nie twierdzę, że Brawn kłamie. Pewnie mają te 3 poprawki. Ale nie tylko oni.

  • 39. darecky3
    • 2009-04-01 16:31:11
    • *.range86-148.btcentralplus.com

    tego czy gotowe trzy kroki do przodu beda dzialac nie wiemy jak na razie, fakt jest taki ze BGP je posiada i maja poprawic osiagi, ktore reprezentuja teraz i na razie jak to wyglada to sa bezkonkurencyjni. Wiemy wszyscy ze inne stajnie maja jedynie punkt odniesienia tego co jest namacalne wiec chca ich dogonic lecz ta pogon teraz moze sie skomplikowac bo nie wiadomo do jakich granic ma ona znalezc odzwierciedlenie. Na pytanie czy dodatkowe pakiety byly testowane od razu powiem ze 15 miesiecy to wystarczajacy okres. Ferrari stwierdza ze dorownanie do poziomu Brawna GP moze ich kosztowac nawet do 20 mln dol i te pieniadze juz pracuja. Moje pytanie to co sie stanie kiedy faktycznie BGP znowu odskoczy nowym rozwiazaiem technicznym?. kolejne kilkadziesiat mln baksow w pogon...? Dlatego napisalem ze powoli to juz kompletne jaja jak berety. pozd

  • 40. Piotr123
    • 2009-04-01 17:04:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @darecky - A moje pytanie brzmi dlaczego tylko Brown miałby odskakiwać nowymi rozwiązaniami technicznymi ? Czy dlatego , że tak dobrze zaczeli , to tylko oni mają "patent" na nowinki?

  • 41. Simi
    • 2009-04-01 17:09:31
    • Blokada
    • *.242.93.49

    mam nadzieję że Renault będzie w tym sezonie konkurencyjne...

  • 42. Skoczek130
    • 2009-04-01 17:11:31
    • Blokada
    • *.gprs.plus.pl

    Alonso ma rację. Same zamontowanie dyfuzora nic nie da. Musi być jeszcze proporcjonalny do reszty. Oj, ciężko będą mieli dogonić Brawn GP. Jeśli niezawodność będzie podobna, mogą bez problemu zgarnąć dublet w generalce.

  • 43. david9
    • 2009-04-01 17:30:12
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Tak jak mayslałem sprawa z dyfuzorem niejest taka prosta. To wymaga sporo testów i znacznej ingerencji w cały bolid a co za tym idzie sporej ilosci testów. Sądze wieć ze raczej niepredko zobaczymy inne ekipy a tym urządzeniem.

  • 44. prolim
    • 2009-04-01 17:54:37
    • *.tvk.torun.pl

    @jar188 - wszystkiego nie da się kupic, a już na pewno doświadczenia związanego z wprowadzaniem przez cały sezon KERS. Także, byc może Brawn'owi zajmie to parę pierwszych wyścigów w następnym sezonie. Myślę, że KERS w połowie sezonu zacznie działać tak jak tego oczekują teamy i wtedy nikt nie będzie pamiętać o dyfuzorach i innych takich :). Też mam wątpliwości co do "jakości" kierowców Brawn'a, nie są zbyt dobrzy. W kwalifikacjach mieli potężną przewagę, ale tempo wyścigowe było już słabsze i to znacznie, nie będę wspominac o Barrichello, bo już chyba wszystko zostało o tym napisane, fatalny występ.

  • 45. jarko dnb 85
    • 2009-04-01 18:09:10
    • *.toya.net.pl

    Alonso jak zwykle szuka winnych słabej formy wszedzie,ale nie u siebie i w swoim zespole.czyli rownie dobrze moze powiedziec "gdyby nie rywale to z pewnoscia bym wygral".typowe podejscie Alonso.jakos Robert jechal bez dyfuzorow i gdyby nie Vettel moglby nawet wygrac!

  • 46. maciejo212
    • 2009-04-01 18:31:09
    • *.lukman.pl

    Tak jak patrzyłem na Browny to wydaje mi się że mogą uzyskiwać znakomite czasy na pojedynczym okrążeniu ale na dłuższych wyjazdach ich tempo spada. Button i Robert jechali na tym samym rodzaju opon i z podobną ilością paliwa a jednak nie uciekał mu zza bardzo. Zobaczymy jak będzie w Malezji tor jest całkiem inny więc będzie ciekawie :)

  • 47. Novy
    • 2009-04-01 18:54:07
    • *.171.137.170.static.crowley.pl

    Niech sprawe jak najszybciej rozwiaza, albo wszyscy takie wprowadza albo wszyscy bez !!! ale ciekawe co bedzie jesli uznaja je za nielegalne? odejma punkty, zostawia jak jest?

  • 48. Asturia
    • 2009-04-01 19:17:55
    • *.chello.pl

    Zgadzam się z @masajem, różniece między Buttonem a Barichello były, no i nie zapomnijmy dlaczego Rubens był drugi - przez głupotę Vettela, który nie umie przegrywać.

  • 49. Peti
    • 2009-04-01 20:37:08
    • Blokada
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    z tego co sie orientuje to dyfusor jest integralną częścią podłogi i dlatego negatywna decyzja sądu zdecyduje o być albo nie być Brawna. Moim zdaniem Mcl sie zorientował podczas testów i postanowił przeprojektowac podstawę bolidu.

  • 50. dick777
    • 2009-04-01 23:16:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Brawn GP ma ogromną rezerwę w postaci ekipy obsługującej na pitstopach, która sprawia wrażenie skrzykniętych na prędce facetów spod budki z piwem. Każda ich zmiana trwała około 10 sekund dłużej niż w innych zespołach. To około 20 sekund na wyścig. Taniej będzie dobrze przeszkolić tych facetów niż inwestować w nowe komponenty. Jak to poprawią będzie niewesoło dla innych teamów.

  • 51. dziarmol@biss
    • 2009-04-02 09:25:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wczoraj w godzinach wieczornych bardzo poważne radio "Trójka" podało że BMW oraz Ferrari bez względu na werdykt sądu arbitrażowego rozpoczynają pracę nad nowym dyfuzorem

  • 52. morek150
    • 2009-04-02 10:12:36
    • Blokada
    • *.ds15.agh.edu.pl

    a ja słyszałem gdzieć ze renault bedzie juz go miało na gp chin bo juz pracują nad tym od jakiegos czasu

  • 53. pz0
    • 2009-04-02 10:41:45
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Do tej pory nie zajmowałem stanowiska czy dyfuzory są legalne czy nie, lecz teraz zaczynam mieć wątpliwości. Same dyfuzory to może są legalne, może nie, ale Williams, Toyota i Brawn mają w podłodze dodatkowe kanały zasilające dyfuzory w powietrze, a o ile pamiętam podłoga powinna być płaska Rysunek z oficjalnej strony www. formula1.com /news /technical /2009/0/634.html Jednak coś musi być z tymi przepisami, bo na ten pomysł wpadł nie jeden zespół lecz aż trzy. To wina FIA. FIA powinna teraz doprecyzować przepisy i pozwolić na zorganizowanie dodatkowych testów dla zespołów które będą zmuszone do zmiany dyfuzorów i na dokładkę sfinansować te testy, a może nawet jakoś częściowo zrefundować część wydatków na badania i wdrożenie nowych rozwiązań.

  • 54. robtusiek
    • 2009-04-02 11:30:48
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Może i BMW zbudują nowy dyfuzor, ale boję się żeby nie było tak jak w zeszłym sezonie, że zamiast polepszyć osiągi to je jeszcze pogorszyli. A co do BMW to szczerze nie wiemy jakie mają tempo, bo Robert mógł poprostu świetnie pojechać, popatrzcie na Heidfelda, niby twierdzi że miał uszkodzony bolid ale zobaczymy w Malezji co pokaże, wtedy co kolwiek będziemy mogli powiedzieć o tempie BMW.

  • 55. dick777
    • 2009-04-02 11:34:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Heidfeld mimo stłuczki miał piąty czas okrążenia, więc z tempem wyścigowym BMW nie jest najgorzej.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo