groll
Ostatnia aktywność
avatar
groll

12.10.2017 15:50

0

Chociaż raz Bernie powiedział coś mądrego...

avatar
groll

19.03.2014 10:13

0

@ Ita700. Jeśli chcemy już być purystami językowymi, to należy używać pojęcia "ciężar silnika" lub trochę dziwniej ale jeszcze bardziej poprawnie "masa silnika". W zależności od użytego pojęcia należałoby używać właściwej jednostki kG lub kg. A "waga" to nie jest jednostka czegokolwiek tylko urządzenie.

avatar
groll

21.10.2013 13:48

0

zasłużone - znaczy najbogatsze. :-) Z biednymi - jak w życiu - nikt się nie liczy ...

avatar
groll

15.12.2012 00:06

0

A ja powiem na to, że wolałbym nie mieć Ecclestone'a. Wolałbym 15 w miarę równych zespołów i nieprzewidywalny wynik w każdym wyścigu. Jak to zrobić? Moim zdaniem jedyną drogą do tego jest ograniczenie budżetów, ograniczenie aerodynamiki i uwolnienie regulaminów w zakresie silników. Macie mniej kasy ale budujcie ciekawe konstrukcje samochodów - no właśnie samochodów a nie samolotów. Nie konstruujcie skrzydeł tylko zawieszenia, silniki, skrzynie biegów, hamulce, kersy i co tam się wam jeszcze zamarzy. A czemu ograniczenie budżetów? Bo przy obecnych budżetach i podziale kasy przez FOM ci biedniejsi nigdy nie dogonią bogatszych, Więc to się tak naprawdę obraca przeciw widowisku.

avatar
groll

27.04.2012 14:35

0

Dobrze wiecie, że oficjalne wypowiedzi są pełne niedomówień, przemilczeń, kłamstewek całkiem dużych kłamstw itd. Button mówi, że nie będzie dużych poprawek bo taką wersję ustalili w biurze prasowym zespołu. A prawda dopiero wyjdzie na jaw gdy wyjadą na tor.

avatar
groll

29.03.2012 10:45

0

To przykre, ale Vettel potwierdza, że jest małym, żałosnym człowieczkiem, który musi się dowartościowywać kosztem innych a na pewno nie umie przegrywać - wtedy poziom frustracji u niego wielokrotnie przekracza dopuszczalny poziom. Zobaczcie jak zachował się Button, który też miał kolizję. I niech Vettel się od niego uczy jak zachowuje się kulturalny człowiek.

avatar
groll

28.12.2011 10:19

0

Bez sensu iść pod prąd. Downsizing jest faktem, era turbo jest faktem .... Sorry, ale to wolnossące V8 to dinozaur. Teraz czekam na opony. Obręcze 13' to taki sam dinozaur...

avatar
groll

02.07.2010 10:02

0

F1 to prestiż - bez wątpienia prawda, ale F1 to też ogromne koszty - można je ponieść, jeśli się to przełoży na korzyści czy to technologiczne czy marketingowe. Marketingowe będą jeśli będą wyniki - na pewno nie od razu. A technologiczne? Tu niestety szef Audi Motorsport ma całkowitą rację - F1 przestała być motorem technologii motoryzacyjnej - owszem nadal technologia jest na najwyższym poziomie ale .... chyba lotniczym. Zwróćcie uwagę o co i jak się walczy - walczy się o aerodynamikę ale nie w rozumieniu samochodu - wcale nie chodzi o to aby samochód stawiał jak najmniejszy opór ale o to aby zapewniał przyczepność, aby były doskonałe skrzydła najlepiej takie, które zapewniają jednocześnie duży docisk (akurat to jest odwrotnie niż w samolocie) i mały opór na prostej. A to co interesuje branżę motoryzacyjną jest zamrożone albo zabronione. Silniki - całkowity brak rozwoju - wolnossące V8 - zupełna porażka. Opony 13'' - brak komentarza - już chyba nawet auta miejskie używają większych obręczy i niższych profili. Zakaz używania ABS, kontroli trakcji - to też zaprzeczenie dzisiejszej motoryzacji. I dlatego w F1 nie ma Audi i innych firm stricte motoryzacyjnych, nie ma niestety też już Hondy, Toyoty, BMW. Są ci którzy w F1 chcą się bawić nie będąc powiązanymi wprost z motoryzacją.

Przejdź do wpisu Audi wyklucza wejście do F1

avatar
groll

12.06.2010 00:01

0

Weźcie pod uwagę to, że Massa jest Brazylijczykiem - Fiat walczy o pozycję lidera na brazylijskim rynku więc oprócz wszystkich innych okoliczności trzeba wziąć po uwagę także tą - Massa jest potrzebny marketingowcom Fiata...

avatar
groll

28.05.2010 15:51

0

Nie chcę opowiadać się po żadnej stronie, ale powiedzcie mi co by było gdyby w okolicznościach podobnych jak te w Monaco, zawodnikowi zablokowała się skrzynka biegów na pierwszym biegu (takie rzeczy wbrew pozorom czasem się zdarzają) - jedzie więc ewidentnie wolniej niż można jechać - i co? Nie wolno go wyprzedzić?

avatar
groll

01.04.2010 23:34

0

16. MontyF!F! - zachowuj się!!! Tu są normalni ludzie - masz inne zdanie - wyraź je, ale nikogo nie obrażaj.

avatar
groll

12.03.2010 18:01

0

Już nie BMW! To po prostu Sauber.

Przejdź do wpisu BMW Sauber po treningach

avatar
groll

03.04.2009 13:41

0

Ma poprawiać chłodzenie

avatar
groll

01.04.2009 11:33

0

Prawdziwym problemem nie jest dyfuzor jako taki ale nieprecyzyjny regulamin. Gdyby nie było tam zostawionej niejasnej furtki nie byłoby problemu. A furtka musiała być całkiem duża skoro aż trzy zespoły ją wykorzystały. No chyba... że znowu zadziałało szpiegostwo - jeden wymyślił a dwóch następnych skopiowało pomysł.

avatar
groll

23.03.2009 14:49

0

Nie bardzo rozumiem... Wynika z tego, że FIA już na pewno i definitywnie wycofała się z tego chorego pomysłu w tym sezonie?

avatar
groll

31.10.2008 13:38

0

Można gdzieś w necie zobaczyć transmisję live z treningu?

avatar
groll

22.07.2008 21:39

0

KERS to trudny temat ale przyszłościowy, Zespoły są tym zainteresowane bo widzą możliwość zastosowania tego typu rozwiązań w przyszłości w seryjnych samochodach. Zresztą było tak w przeszłości z wieloma rozwiązaniami. Więc mimo trudności trzeba zagryźć zęby i działać.

avatar
groll

22.07.2008 13:48

0

Wszystko to prawda - jechał fenomenalnie, ale ma także najlepszy bolid, poza tym jest wyraźnie forowany - w ub. roku przez sędziów, w tym przez Denisa więc mało kto go lubi. Dodatkowo jest nadęty jakby już był ze trzy razy mistrzem - gdyby go nakłuć igłą to chyba by wystrzelił jak balonik....

avatar
groll

07.07.2008 07:54

0

No - z tymi pochwałami dla załogi w boksie to bym nie przesadzał. Poza tym - jeśli chodzi o strategię to nie wiem czy wybór opon pełnodeszczowych nie byłby lepszy... Wystarczy zobaczyć co robił Rubens.

avatar
groll

13.05.2008 23:03

0

Sytuacja Nicka nie jest łatwa... trzeba człowieka zrozumieć. Pamiętajmy też, że niemieckie media też oczekują sukcesu i bądźmy szczerzy - woleliby żeby autorem sukcesu był Nick a nie Robert

avatar
groll

13.05.2008 23:00

0

Sytuacja Nicka nie jest miła. Niemieckie media żądają sukcesów... a to nie jest łatwe. Robert jest mocny więc też mu nie ułatwia tego zadania. Sytuacja z poprzedniego sezonu raczej nie zjednała Nickowi sympatii nie tylko w Polsce, ale myślę że to już mu wyjaśnił dr Theissen...

avatar
groll

10.05.2008 15:15

0

Andrzej Opolski - no właśnie to jest takie coś nieuchwytne - niby nic a jednak do siebie zniechęca ... Pewnie rację ma orinocoPL. To tak jak z miłością - ale w odwrotną stronę :-)

Przejdź do wpisu Dobra postawa McLarena

avatar
groll

09.05.2008 22:08

0

Kurka?! Co Hamilton ma w sobie takiego, że prawie nikt go nie lubi? Ja zresztą też nie....

Przejdź do wpisu Dobra postawa McLarena

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu