Oficjalnie: Gabriel Bortoleto kierowcą Saubera w sezonie 2025!
Potwierdziły się doniesienia z brazylijskiego weekendu wyścigowego i szwajcarska ekipa oficjalnie ogłosiła zaangażowanie Gabriela Bortoleto na sezon 2025. Oznacza to, że z zespołem pożegnają się Valtteri Bottas oraz Zhou Guanyu.Ogłoszenie zatrudnienia obecnego lidera F2 przez Saubera było spodziewane od kilku dni. Wątpliwości dotyczyły tego, czy już w 2025 roku będzie etatowym kierowcą zespołu i warunków rozstania z McLarenem. Ta pierwsza zagadka wyjaśniła się już praktycznie w momencie potwierdzenia odejść Valtteriego Bottasa oraz Zhou Guanyu po sezonie 2024.
Ekipa z Hinwil długo nie czekała z formalnym potwierdzeniem. Zrobiła to jeszcze, zanim McLaren podał informację o opuszczeniu akademii juniorów przez Bortoleto. Aktualny mistrz F3 otrzymał wieloletni kontrakt, co oznacza, że będzie także kierowcą fabrycznego Audi. O sile tego zespołu będzie stanowił wspólnie z wcześniej ogłoszonym Nico Hulkenbergiem:
"To jeden z najbardziej ekscytujących projektów w sportach motorowych, jeżeli nie we wszystkich dyscyplinach. Przyjście do zespołu, który jest kombinacją historii motorsportu Saubera i Audi, to prawdziwy zaszczyt", powiedział zawodnik pochodzący z Sao Paulo.
"Oprócz bycia zwykłym członkiem teamu chcę się rozwijać dzięki temu ambitnemu projektowi i osiągnąć szczyt motorsportu. Jestem niesamowicie wdzięczny za szansę, jaką dostałem od zespołu i szansę pracy u boku doświadczonego kierowcy, jakim jest Nico."
Taka decyzja Saubera oznacza, że w przyszłorocznej stawce będzie aż czterech etatowych debiutantów. Do Olivera Bearmana, Jacka Doohana i Kimiego Antonelliego dołączył teraz właśnie Bortoleto. Ostatnie niewiadome w stawce dotyczą obozu Red Bulla. Byki finalne decyzje podejmą jednak dopiero po zakończeniu aktualnej kampanii.
Jeśli chodzi o odchodzących z Hinwil Bottasa i Zhou, wiele wskazuje na to, że obaj pozostaną w F1 w roli rezerwowych. Fin niemal na pewno zostanie trzecim kierowcą Mercedesa, o czym zresztą od kilku tygodni się mówi. W przypadku Chińczyka sytuacja nie jest aż tak klarowna, ale w swoim oświadczeniu podkreślił, że obecnie rozmawia nt. licznych opcji pozostania w środowisku mistrzowskiej serii.
komentarze
1. mordad
Teraz czas na strolla
2. Believer
3x tak, dziękujemy. Chociaż obawiam się o jego dyspozycję w tym zespole, na szarym końcu stawki. Jak będzie w miarę blisko Hulkenberga, to sądzę, że już będzie dobrze. Podzielam również zdanie kolegi wyżej, że Stroll powinien być kolejnym do odstrzału. Najlepiej ze skutkiem natychmiastowym.
3. alfaholik166
@1.mordad
Byłoby zabawnie gdyby został oddelegowany do WEC razem z Alonso i skład Astona uzupełniony w tej serii o Kubicę. Moim zdaniem ten projekt miałby nie tylko sens, ale i całkiem niezłe perspektywy ;-)
4. bartekk1
Nawet jeżeli Bottas będzie rezerwowym kierowcą Mercedesa, to wątpię w jego powrót jako kierowca w pierwszym składzie. Szkoda, bo lubię fina, a z jego odejściem zakończy się pewna era.
5. Jacko
@4. bartekk1
Nie przesadzaj z tą "erą". Przecież dłużej od niego jeżdżą Hulkenberg czy Perez, nie mówiąc już o Hamiltonie i Alonso.
6. Amator
W ostatnim sezonie Bottas zdobywa niesowite osiągnięcie będąc na 23 miejscu w generalce na 20 bolidów i przy okazji będąc jednym z 16 (jeśli mnie pamięć nie myli) kierowców którzy przejadą cały sezon, jeśli oczywiście nic się nie zmieni w trzech ostatnich wyścigach. Naprawdę być za Loganem i Guanyu to wybitne osiągnięcie.
7. antonelli-herta
Dobry ruch. Oznacza definitywne rozstanie z F1 Bobbasa i Zhou.
Oczywiście bez hurraoptymizmu, GP Brazylli obnażyło, że młodzi muszą dużo mleka jeszcze wychłeptać. Colapinto (którego wartość spadła zapewne z 20 mln do 3 mln) rozwalił bolid, Bearman cud, że nie rozwalił, bo okazje były. Lawson widać, że jest na krawędzi kolizji i chyba tylko złudzenia o awansie do RBR powstrzymują go od bardziej wyrazistej walki na torze.
Antonelli? Dla niego za szybki był przeskok do F2. Toto upier.... sobie do głowy, że to drugi Holender. A to bardziej drugi Norris i trzeba było odbębnić wszystkie etapy kariery step by step.
Ale całość zmian (w składach) można ocenić wyłącznie pozytywnie. RIC, BOT, ZHOU, Sierżant już out (Magnussen niestety też). Został jeszcze Perez i Stroll - ale z tym będzie trudniej. No i kolejnym, który wyleci będzie Tsunoda.
8. Rextrex
W końcu, młodzi! Podziękować Bottasowi...i sami wiecie którym jeszcze :) Dawać młodych!
9. Manik999
Nareszcie! Bardzo cieszy mnie ta wiadomość. Gabriel w pełni zasługuje na ten debiut, natomiast czas Valtteriego i Zhou minął, Liczę, że Brazylijczyk przypieczętuje tytuł w F2 i wejdzie do F1 jako jej mistrz. Wtedy pójdzie defacto drogą Oscara, Charlesa i George'a. :)
10. mordad
W końcu zaczęło się coś dziać w składach, o ogórezie nie wspominam, bo w jego przypadku już nie jest czy wyleci tylko kiedy, osobiście liczę, że na ostanie wyścigi wsadzą kogoś innego. To było żenujące, że takie osoby jak dżugandżu, bottas, Perez, stroll, gnusmassen blokują miejsce od lat, w ich przypadku wiadomo, że nagle nie nauczą się jeździć. Zresztą jeżeli chodzi o dżugandżu to tak naprawdę jakby go nie wystawiali od 3 do wyścigu i nikomu o tym nie mówili, to ludzie mogliby się nie zorientować, że kogoś brakuje. Drugiego tak bezpłciowego kierowcę ciężko będzie znaleźć.
11. lesio_17
@11 . Oglądasz f1 od wczoraj ? Botas radził sobie dobrze na tle Hamiltona i w wiliamsie tez mu fajnie szło. Perez miał kilka fajnych sezonów zwłaszcza w force India. W redbulu bolid jest ustawiony pod verstapena i nikt sobie nie potrafi z tym poradzić ( brawo dla mMxa ze on to ogarnia )
12. kiwiknick
@11 przecież Perez sobie sam ustawia bolid?
13. TomPo
To teraz jeszcze Strolla, Pereza i Zhou zastapic mlodymi zdolnymi i bedzie cacy.
14. lesio_17
@12 źle się wyraziłem. Chodziło mi o charakterystykę bolidu . Czy jest nadsterowny czy podsterowny / zachowanie w zakrętach itp. Tego nie ustawia zawodnik . Zawodnik wraz z mechanikami może zmienić balst w bolidzie ( jeżeli jakikolwiek jest) Oczywiście wysokosc i sztywność zawieszenia kąty przedniego skrzydła itp . Charakterystyki bolidu nie zmieni . Nie dziwię się bykom że budują bolid pod Maxa dziwne że nie pasuje on innym kierowcą / tak było z Riciardo mówił jasno że bolid reno i mclaren różnią się bardzo przede wszystkim punktami chamowania i nie mógł sobie z tym poradzić ...
15. Raistoppen
@14, uff, całe szczęście, że nie różnią się punktami hamowania, bo to by byla dopiero afera...
Ric to w ostatnich czasach miał problem z każdym bolidem, ale gdyby do RBR wsadzić kierowcę takiego jak Alonso, Hamilton czy Leclerc (tutaj mam wątpliwości), to myślę, że po kilku wyścigach by się przystosowali i poziom zbytnio od Maxa by nie odbiegał.
16. maca
14 pełna zgoda. Mam prośbę co do niektórych młodych użytkowników proszę pisać nazwiska kierowców normalnie.
17. Believer
@6
Pozycji w generalce w tym przypadku nie brałbym pod uwagę, chociaż faktycznie może wyglądać to trochę śmiesznie. 23 miejsce w klasyfikacji w mistrzostwach, gdzie udział bierze teoretycznie 20 kierowców. Ktoś, kto się nie zna, faktycznie może pomyśleć, że ten gościu to jakieś nieporozumienie w F1, ale na przestrzeni całego sezonu jest lepszy od Zhou. Taki casus, niestety, Kubicy z 2019.
18. antonelli-herta
Usunięty
19. antonelli-herta
Usunięty
20. antonelli-herta
Usunięty
21. antonelli-herta
Usunięty
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz