komentarze
  • 1. sliwa007
    • 2021-11-25 11:46:06
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Masi to jest największa kompromitacja tego sezonu.
    Wystarczyło dać Maxowi +3 pozycje na starcie kolejnego wyścigu i nie byłoby tej całej niepotrzebnej dyskusji. Max te 3 pozycje odrobiłby na dystansie 2-3 okrążeń i ostatecznie i tak skończyłby tam gdzie skończył. Natomiast FIA wyszłaby z tej sytuacji korzystnie i nie wyszliby na pachołków Red Bulla. Obecnie trudno nie doszukiwać się w tej decyzji stronniczości a zawodnicy widząc tak rozregulowany system sędziowania nie wiedzą na ile mogą sobie pozwolić. Brawo Masi!

  • 2. Jacko
    • 2021-11-25 11:57:36
    • *.

    Wszyscy dobrze wiedzą (no ok, nie wszyscy, tylko ci co mają jakieś pojęcie o tym sporcie), że to co zrobił Max, nie jest zgodne z przepisami (wie to nawet Max i reszta RBR). Teraz Masi nie może tego głośno powiedzieć, bo by się ośmieszyli do końca, dlatego niby nic "nie poluzowali", ale przecież decyzja sędziowska pokazała, że w tym konkretnym wypadku jednak "poluzowali".

    Stawiam dolary przeciwko orzechom, że w tych "jasnych wytycznych" zasugerowali kierowcom w zawoalowany sposób, że jednak wywozić poza tor nie można...

  • 3. Nino92
    • 2021-11-25 12:43:57
    • *.eltronik.net.pl

    Komentarz czeka na akceptację moderatora

  • 4. Krukkk
    • 2021-11-25 13:11:47
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    Masi powinien ustapic ze stanowiska i to nie podlega zadnej dyskusji. Trzeba tez zwrocic uwage, ze nie tylko On wyglupia sie-przeciez to nie miesci sie w glowie, ze ktokolwiek z ramienia FIA albo F1 mowi oficjalnie:
    "Chcemy, zeby tytuly rozstrzygnely sie podczas ostatniego wyscigu".

    @1. Wlasnie dzieki takim patologicznym zachowaniom mogles zmienic merytoreke wypowiedzi z:
    -"FIA spowolnila Mercedesa".
    na:
    -"To byl element taktyki Mercedesa na ten sezon".

    Co robi FIA widzac kosmiczna przewage osiagow ukladu napedowego Mercedesa w Brazylii?
    -Nic.
    Sa zadowoleni, ze tytuly rozegraja sie podczas ostatniego wyscigu sezonu.

  • 5. sliwa007
    • 2021-11-25 13:28:35
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    4. Krukkk
    Żadnych słów, które tutaj napisałem nie odwołuję. To, że FIA uwaliła Mercedesa przed sezonem to jest fakt, zmienili przepisy specjalnie po to by wywindować Red Bulla i osłabić Mercedesa.
    A to, że Mercedes już po tym fakcie potrafił się odbudować i opracować taktykę na dalszą część sezonu to jest drugi fakt.

    "Co robi FIA widzac kosmiczna przewage osiagow ukladu napedowego Mercedesa w Brazylii?
    -Nic."

    Chyba już całkiem straciłeś resztki obiektywizmu.
    Co robiła FIA w Brazylii? No pomyślmy przez chwilę... dyskwalifikacja Hamiltona przy równoczesnym braku dyskwalifikacji Maxa za złamanie zasad parku zamkniętego. Mało? To dołóżmy jeszcze brak kary dla Maxa w wyścigu za oczywiste złamanie zasad. Faktycznie FIA w Brazylii nie zrobiła NIC by pomóc Red Bullowi.

  • 6. bjbax
    • 2021-11-25 13:35:46
    • *.net.tauron.pl

    Komentarz czeka na akceptację moderatora

  • 7. Krzeto
    • 2021-11-25 14:00:16
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @5 to że Max dostał karę w Brazylii to był żart. Widać ile razy Vet dotykał bolidów innych zawodników podczas parku zamkniętego i nie było żadnych konsekwencji. Nagle FIA decyduje się karać za coś takiego. Taki sezon Mercedes oprotestował skrzydło RB. Zilmiana testów , a tym samym skrzydeł. RB chce złożyć protest. FIA zwiększa masę obciążeń podczas testów ale i tak jak skrzydła nie przejdą testów, to można z nimi sobie jeździć :)

  • 8. Glorafindel
    • 2021-11-25 14:23:27
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    7. Krzeto
    A dlaczego Mercedesowi w Brazylii nie pozwolili naprawić uszkodzonego skrzydła gdy Red Bull mógł to robić wyścig w wyścig? Jednym wolno, a drugim nie?

    Mercedes oprotestowal skrzydło które jak widać było niezgodne z przepisami. Są wyznaczone standardy w jakich ma się mieścić skrzydło bez względu na to jaki się test wykonuje. Jak widać skrzydło Red Bulla odbiegało od standardów skoro nie przeszło innego testu, który miał sprawdzać jego legalność. I w tym miejscu Należało by dodać że FIA pozwoliła jeździć z tym nielegalnym skrzydłem jeszcze przez 2 następne wyścigi bo maksymalnie opóźniała wprowadzenie poprawek odnośnie testu aby RB miał czas wprowadzić poprawki. Tego jakoś już zapomniałeś dodać. Albo nie pasowało Ci do argumentów? Więc skoro RB mógł jeszcze dalej jeździć z nielegalnym skrzydłem dlaczego teraz ktoś miałby nie jeździć ze swoim nielegalnym skrzydłem do końca sezonu? Równi i równiejsi?

    RB w sprawie skrzydeł zrobił dokładnie to samo co Mercedes. Tylko skrzydło Mercedesa przeszło test jaki RB chciał wymusić. No i tu jest problem. RB płaczę, zgłasza i protestuje ale sam nie wie na co i przeciwko czemu. Merc doskonale wiedział gdzie kantuje RB i doskonale wiedział jaki test FIA ma zrobić aby to wykryć.

  • 9. Krukkk
    • 2021-11-25 14:24:00
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @5. Napisalem wyraznie: "ukladu napedowego Mercedesa w Brazylii". Kolejny raz powtorze, ze dla mnie temat tylnych skrzydel, to temat odwracajacy uwage od sedna sprawy.
    Nie pien sie z bezradnosci! W Brazylii FIA do tego stopnia wspierala RBR-Honda, ze Lewis zanotowal P1 :D

    Fakt, z Twojego punktu widzenia Lewis zwyciezyl wbrew przeciwnosciom losu.

  • 10. Krzeto
    • 2021-11-25 15:37:33
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @8 A ktoś z Mercedesa o naprawę tego skrzydła się upominał? Kilka dni po wyścigu masz artykuł "Mercedes doszedł do przyczyny dyskwalifikacji Lewisa Hamiltona" tzn. że wcześniej nie wiedzieli o usterce, a skoro nie wiedzieli to jak mogli pytać, czy mogą je naprawić? Ja nie wierzę w nic co mówi Toto i Chrisian. Obaj powiedzą wszystko, by zwiększyć szansę swojego zespołu o choćby 0,5%. Tak btw, wg Toto Mercedes przestał rozwijać bolid przed końcem pierwszej połowy sezonu, a widać jakie ma teraz osiągi. A co do skrzydła RB i kilku innych zespołów. To one przeszły testy przedsezonowe. Więc skoro przeszły testy były legalne i zgodne z regulaminem. Inżynierowie pracują na limitach. Coś ma wytrzymać takie obciążenie, zaprojektowali żeby wytrzymało, a w trakcie zwiększamy obciążenie podczas testu. Najśmieszniejsze, że najbardziej wtedy płakał Fred Vasseur, ale oni się przecież nie liczą xD.

  • 11. bandyta
    • 2021-11-25 15:44:24
    • *.nat.dynamic.telkab.pl

    kibicuję Maxowi ale tez uważam ,że powinien dostac karę 5 sec ale w wyścigu a nie po albo +3 na gridzie. Co do wypychania to ,patrzac na ostatnie sezony i takie sytuacje to wyglada to tak: wypchnięcie na żwir lub trawe (Austria) =kara 5 sec,wypchnięcie na asfaltowe pobocze (Brazylia) bez kary,wypchnięcie na asfaltowe pobocze z fizycznym kontaktem (kontakt oponami,obcierka,kolizja) lub obrót,utrata panowania nad bolidem przez wypchniętego =kara 5 sec

  • 12. MarPOL_82
    • 2021-11-25 17:30:20
    • *.dynamic-3-poz-k-1-3-0.vectranet.pl

    @10
    A powiedz mi Sherlocku jak mieli ją naprawić jak usterka pojawiła się w czasie kwalifikacji, a zaraz po nich była kontrola i zarekwirowali skrzydło ? :)

  • 13. bjbax
    • 2021-11-25 19:01:46
    • *.204.0.162.dsl.dynamic.t-mobile.pl

    Komentarz czeka na akceptację moderatora

  • 14. berko
    • 2021-11-26 06:19:52
    • *.centertel.pl

    @10. Krzeto
    Przestań, kompromitujesz się w każdym kolejnym komentarzu. Ale nie powiem, ciekawie się czyta te wasze przekomarzanki.

  • 15. berko
    • 2021-11-26 06:23:08
    • *.centertel.pl

    @10. Krzeto
    "A co do skrzydła RB i kilku innych zespołów. To one przeszły testy przedsezonowe."

    Tak samo testy przechodziło skrzydło Hamiltona, przez które został zdyskwalifikowany. Te same testy przedsezonowe przeszło przednie skrzydło Mercedesa, którego legalność RB podważał. Te same testy przeszedł układ kierowniczy Hamiltona i Bottasa, ba został homologowany przed FIA, ale RB podważał jego legalność, bo coś tam zauważyli na onboardzie...

    Red Bull to konfitury jakich mało.

  • 16. Krukkk
    • 2021-11-26 09:58:06
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @15. Nie martw sie...Jak juz wielu tutaj zauwazylo-jedni drugich sa siebie warci.

  • 17. TomPo
    • 2021-11-26 10:54:08
    • *.120.217.252

    FIA-Bull

  • 18. Krzeto
    • 2021-11-26 19:31:08
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @12 nie naprawić, tak samo jak VET został zdyskwalifikowany za brak paliwa do testów. Zdarza się, bolid miał usterkę, za bardzo cisnęli lub może stało się coś jeszcze innego. Za to złamali punkt z regulaminu technicznego, który jest zero jedynkowy. Albo przechodzisz testy i nic się nie dzieje, albo dsq. Co do merca, wziąć na klatę, że mieli usterkę, nie przeszli testów i dostali dsq. Zdarza się.

    @14.
    Przestań, kompromitujesz się w każdym kolejnym komentarzu. Ale nie powiem, ciekawie się czyta te wasze przekomarzanki. (Brak argumentów więc przechodzimy do obrażania?)

    @15 Na to odpowiem oddzielnie. Więc powiedz mi o czym Ty gadasz? Porównujesz skrzydła które zostały zaprojektowane zgodnie z regulaminem i poprzez zmiany regulaminu w trakcie sezonu stały się nielegalne, do tego które nie przeszło testów, bo doszło do usterki? Podaj mi proszę źródło, gdzie niby RB składa protest na układ kierowniczy w bolidzie Ham, bo może coś przegapiłem.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2021 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo