komentarze
  • 7. Falarek
    • 2021-10-13 21:55:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Rzeczywiście F1 przejdzie na ekologiczne napędy i od razu świat stanie się lepszy i czystszy :)
    A z tym kupowaniem to jakby ludzie mieli wybór nikt by tego szitu na baterie nie kupował. Nie sądziłem że niego taki lewak najpierw propaganda części rowerowych a teraz ekologia.

  • 8. Schumi83
    • 2021-10-13 22:03:40
    • *.123.197.129.ratownikow.pirx.pl

    Ktoś chyba zapomniał o DNA Formuły 1
    Nigdy nie była eko i nigdy być nie powinna .
    F1 to show gdzie kibice chcą ryku silników i zaciętej rywalizacji .
    Obecnie co zabija F1 to durne kary za bardziej ostrą rywalizację na torze i oszczedzanie paliwa , opon i całej reszty .

  • 9. fpawel19669
    • 2021-10-13 22:07:14
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    @7 Udziela się, udziela. Publicznie deklarował, że głosował na "Zielonych" w ostatnich wyborach parlamentarnych w Niemczech.

  • 10. Michael Schumi
    • 2021-10-13 22:18:35
    • *.

    Szczerze to wolę zdecydowanie bardziej takiego Vettela niż Hamiltona, bo Seb wskazuje na problemy, które rzeczywiście są ważne dla tego sportu, niż Lewis, który afiszował się z tą swoją kampanią BLM w zeszłym roku i odstawiał cyrki z tym klękaniem - gdzie ona nie ma zupełnie związku z F1, a dostał na to oficjalne przyzwolenie, żeby się z tym bawić pod logiem F1. Ekologię trudno będzie wdrożyć do F1, ale warto pochylić się nad tym problemem.

    @7 Wyjaśnij mi skąd przekonanie, że Seb to lewak. Wskaż konkretną wypowiedź w tym tekście, bo chciałbym się temu przyjrzeć.

  • 11. Greek
    • 2021-10-13 22:21:44
    • *.

    Z płaczka w dziada. Tak, Vettel już zdziadział do reszty i gada od rzeczy.
    Na początek niech dojeżdża na wszystkie GP rowerem, bo póki co przy jego kilkudziesięciu/kilkuset przelotach samolotem rocznie to jest co najwyżej hipokrytą.

    Dobrze, że powstała Formuła E, bo gdyby nie to, to faktycznie mokry sen Sebastianka, mógłby całkiem szybko się ziścić.

  • 12. Raptor202
    • 2021-10-13 22:41:46
    • Blokada
    • *.fiberway.pl

    @10 On ci nie wyjaśni, bo tego typu ogórasy nawet nie wiedzą, co to znaczy. Dla nich "lewakiem" jest każda osoba myśląca inaczej, niż w jedyny słuszny (czyt. taki jak oni) sposób.

  • 13. iceneon
    • 2021-10-13 22:42:54
    • Blokada
    • *.cgn-gate.xinon.at

    Niech się ku*wa jeszcze zajmie hodowlą jedwabników.

  • 14. ViceCity86
    • 2021-10-13 22:45:54
    • *.

    @10 Ja wole Alonso od Vettela przynajmniej

  • 15. Vendeur
    • 2021-10-14 02:07:59
    • *.

    @10. Michael Schumi

    A na jakież to niby problemy wskazuje Vettel? Czyżbyś podobnie jak on zapomniał, że F1 nie jest od bycia eko, a właśnie do bycia eko stworzono Formułę E...? I tych sportów nie należy mieszać ze sobą.

    @7. Falarek

    Wiesz, w jaki sposób obecnie najłatwiej poznać debila (a przy okazji wyborcę PiSu)...? Po właśnie bezmyślnym stosowaniu debilnego określenia "lewak". Przy okazji po analfabetyźmie wypowiedzi, bo doskonale wiadomo, że większość wyborców PiSu, czyli rzekomych "prawaków", to przygłupy i ciemnogród, który jakimś cudem został przepchnięty przez podstawówkę bez umiejętności posługiwania się nie tyle co językiem polskim, ale mózgiem ogólnie...

    Lecisz z miejsca do ignorowanych.

  • 16. berko
    • 2021-10-14 06:11:50
    • *.centertel.pl

    @7. Falarek
    Czy jest zakaz kupowania aut spalinowych? O jakim braku wyboru mówisz? Nie chcesz elektryka, kup nowy spalinowy, proste.

  • 17. Werter
    • 2021-10-14 06:31:55
    • *.204.52.100.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Moderatorzy, my tu naprawdę mamy różne zdania i często nie zgadzamy się z wypowiedziami kierowców, przedstawicieli zespołów czy nawet ikon F1, ale jak ktoś czyjeś poglądy porównuje do lewactwa to jest to obraźliwe i niezgodne z regulaminem tego serwisu i wnoszę o reakcję na wypowiedzi użytkownika Falarek, a także Greek i iceneon.

  • 18. iceneon
    • 2021-10-14 07:25:05
    • Blokada
    • *.cgn-gate.xinon.at

    @17. Skorzystaj z opcji ignoruj, to ulży twoim cierpieniom Werterze.

  • 19. giovanni paolo
    • 2021-10-14 10:08:12
    • *.6.222.15.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To są słowa kierowcy, który stękał gdy zepsuło mu się coś w bolidzie i chciał powrotu do silników V12?
    W jeden rok kompletnie się ten człowiek zmienił. Tak się przypadkowo złożyło, że dopiero po przejściu do zespołu pana Strulovitcha zreflektował się nad rzekomym stanem planety.
    Może należy przenieść wyścigi do symulatorów?
    Pij sojlent, zagryzaj psychotropami i bądź szczęśliwy nie chcąc niczego, nie czując niczego.

  • 20. fpawel19669
    • 2021-10-14 11:30:56
    • *.web.vodafone.de

    @18 Błyskotliwe:)

  • 21. hubertusss
    • 2021-10-14 13:23:45
    • *.204.82.10.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Vettel ma dużo racji. Dobrze mówi, że to nie jest ta architektura silnikowa, którą kupisz za kilka lat w samochodzie. Więc dla wielu producentów aut f1 jest do niczego nie potrzebna. Bo silnik spalinowy powoli będzie wycofywany z osobówek. Taka jest prawda. Przez lata f1 była wylęgarnią technlogii, które z czasem trafiały do aut drogowych. WIelu producentów chciało tam być. Dzisiaj już powoli tak się nie staje. A czasami do f1 trafia technologia obecna już na drogach.

  • 22. hubertusss
    • 2021-10-14 13:24:55
    • *.204.82.10.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @1 to nie bełkot on widzi to czego wielu ludzi w tym ty nie rozumie i nie widzi. Silnik spalinowy powoli zaczyna odchodzić czy się to nam podoba czy nie.

  • 23. hubertusss
    • 2021-10-14 13:27:32
    • *.204.82.10.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @8 DNA f1 było takie, że owszem nigdy nie było tanio czy tam zawsze byo drogo i nie eko. Ale wiele pomysłów było wykorzystywane w motoryzacji. Dzsiaj wieu producentów nie chce do niej wchodzić bo nie ma po co wydawać pieniędzy. Skoro już f1 nie jest dawcą technoligii do aut drogowych.

  • 24. hubertusss
    • 2021-10-14 13:34:09
    • *.204.82.10.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @7 @11 i kilku innych. Nie ma co się denerwować na Seba za to, że widzi i rozumie coś czego nie widzą i nie rozumieją inni. F1 błądzi od lat. Dzisiaj dawcą tehcnologii jutra dla motoryzacji jest Fe czy nam się podoba elektrywfikacja czy nie. F1 jest dawcą technologii chyba już nie potrzebnej nikomu. Bo to wszystko co ma f1 już w motoryzacji w zasadzie jest. Opróćz w zasadzie mgu h, któego chcą się pozbyć. Po co koncerny mają wywalac miliony na f1 któa im się nie przyda do rozwoju aut drogowych? A jak wycofają się koncerny to po f1. Tak jak to się stało z LMP1. NIby jeździ ale to już nie to co walka motoryzacyjnych gigantów jak Audi, Porsche i Toyota.

  • 25. Krukkk
    • 2021-10-14 14:11:24
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    Widzac zdjecie Vettela nie zagladalem do tego artykulu, teraz zajrzalem i jest mi go zal.

    @5 mcjs. "4 tytuły to mało?" To pytanie powinno byc skierowane do Seba a nie do kibica, bo wychodzi na to, ze dla Vettela to malo i postanowil wyglupiac sie w barwach Ferrari i na tym nie spoczal.

  • 26. iceneon
    • 2021-10-14 15:08:45
    • Blokada
    • *.public.t-mobile.at

    @hubertusss
    Napisz jeszcze ze dwa podobne posty, co się bedziesz ograniczać. Kolega giovanni paolo doskonale podsumował Vettela.

  • 27. Malmedy19
    • 2021-10-14 15:18:50
    • *.147.34.48.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Czy ktoś mógłby podzielić się swoją wiedzą w zakresie przypadków silnik F1 --> silnik samochodu drogowego?
    Najbardziej ciekawiłyby mnie samochody drogowe, o wielkości produkcji przekraczającej 1000 sztuk.
    Nie wiem za czym mam tęsknić, a jak widzę Sebastian ma.

  • 28. Krukkk
    • 2021-10-14 16:10:30
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @27 Malmedy19. Jedyne co laczy silnik F1 z silnikiem auta drogowego, to tylko nazwa architektury V6, V8 itd.

  • 29. hubertusss
    • 2021-10-14 17:24:09
    • *.204.82.10.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @27 nie było takiego przypadku w historii. Mercedes one jeśli kiedyś wyjedzie na drogi będzie miał mniejszą serię wyprodukowanych sztuk niż 1 tys o ile pamiętam. Natomiast przez lata wiele pomysłów i rozwiązań zastosowanych ogólnie w f1 trafiało do samochodów drogowych. Zarówno jeśli chodzi o silniki jak i o inne podzespoły.

  • 30. Konradv15
    • 2021-10-15 01:53:01
    • *.252.47.19

    Mhm, ale przecież F1 już się określiła, że do 2030 będzie neutralna względem śladu węglowego. I nie chodzi raczej o silniki elektryczne, bo to pewnie napęd przejściowy (szeroko wiadomo, że to nie jest wcale takie Eko) a o alternatywne paliwo syntetyczne.

    Koeningsseg np. Jeździ na etanolu i kombinują z wodorem. I chyba tego typu drogą pójdzie F1. No i spoko, bo być może będą to ciekawe silniki.

  • 31. hubertusss
    • 2021-10-15 17:04:31
    • *.204.82.10.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @30 sęk w tym, że etanol tez nie jest eko w produkcji a bilans energetyczny produkcji i przesyłu wodoru to jakiś dramat. Połowa energii idzie na straty. O ile z etanolem można coś mysleć to wodór to ślepa uliczka.

  • 32. Jacko
    • 2021-10-15 19:30:33
    • *.

    @29. hubertusss
    Bzdura. Silniki Ferrari F50 czy BMW M5 E60 były praktycznie wprost przeniesione z F1. Podobnie silnik Porsche Carrera GT był pierwotnie zaprojektowany dla F1. McLaren F1 czy Honda NSX też garściami czerpały z F1, choć tam z silnikami było troszkę inaczej.
    Powstało też kilka prototypów czy pojazdów w 1 egzemplarzu, ale to już troszkę inna historia. Był nawet van Renault Espace z silnikiem F1...

    A gdyby sięgnąć do lat 50-tych i 60-tych, to tam bardzo często różnic między silnikami sportowych samochodów drogowych, a tymi z F1 nie było praktycznie wcale.

  • 33. TomPo
    • 2021-10-15 19:49:27
    • *.as03.waw1.pl.m247.com

    To jest wlasnie eco-terroryzm oraz eco-hipokryzja.

  • 34. kameleon77
    • 2021-10-15 20:50:57
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    jak się ropa skończy lub jak samoloty będą elektryczne - to wtedy przejdą i na elektryczny silnik. Wcześniej to bez sensu.

  • 35. Konradv15
    • 2021-10-15 22:15:02
    • *.252.47.19

    @31 tak, racja, wiem o tym. Podaje to tylko jako przykłady, że Eko nie koniecznie oznacza elektryczny napęd. Kto wie co powstanie za 10 lat jeśli weźmie się za to także świat F1.

  • 36. hubertusss
    • 2021-10-16 09:25:50
    • *.17.172.2

    @32 ja zrozumiałem, że @27 chodziło o przeniesienie wprost z f1 silnika do auta drogowego a nie tylko technologii. I takich samochodów poza mercedesem one, który jeszcze nie wszedł do sprzedaży nie ma. Koniec i kropka. Natomiast wspomniałem, że technologia trafiała do samochodów drogowych. Więc czytanie ze zrozumieniem ci się kłania.

  • 37. Greek
    • 2021-10-16 11:20:18
    • *.

    @24. hubertusss
    Widzisz, tak się składa, że pisałem prace naukowe na temat BEV i PHEV, więc twój argument o "nie rozumieniu czegoś" jest zabawny. Otóż samochody elektryczne w całym cyklu życia są co najmniej takim samym obciążeniem dla środowiska, jak te napędzane konwencjonalnymi paliwami.

    Jeszcze zabawniejsze jest pisanie o tym, że Vettel cokolwiek rozumie - otóż Vettel jest jedynie aktywistą, jego rolą nie jest rozumienie lub wiedza na temat czegokolwiek. Jego zadaniem jest bycie twarzą pewnych grup, a nie ekspertem. A to czy robi to dla pieniędzy, czy został zmanipulowany, czy też postradał zmysły - to już rzecz do ustalenia.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo