2020-10-24 GP Portugalii - Kwalifikacje 15:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:16.652 | |
2 | V.Bottas | Mercedes | 1:16.754 | |
3 | M.Verstappen | Red Bull | 1:16.904 | |
4 | C.Leclerc | Ferrari | 1:17.090 | |
5 | S.Perez | Racing Point | 1:17.223 | |
6 | A.Albon | Red Bull | 1:17.223 | |
7 | C.Sainz | McLaren | 1:17.437 | |
8 | L.Norris | McLaren | 1:17.520 | |
9 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:17.525 | |
10 | D.Ricciardo | Renault | -:--.--- | |
11 | E.Ocon | Renault | 1:17.614 | |
12 | L.Stroll | Racing Point | 1:17.626 | |
13 | D.Kwiat | AlphaTauri | 1:17.728 | |
14 | G.Russell | Williams | 1:17.788 | |
15 | S.Vettel | Ferrari | 1:17.919 | |
16 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:18.201 | |
17 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:18.323 | |
18 | R.Grosjean | Haas | 1:18.364 | |
19 | K.Magnussen | Haas | 1:18.508 | |
20 | N.Latifi | Williams | 1:18.777 |
Szach i mat Hamiltona w kwalifikacjach do GP Portugalii
Lewis Hamilton w Q3 wykonał klasyczny szach mat na rywalach, którzy do ostatniej chwili wierzyli, że udało im się go pokonać w czasówce na torze Algarve. Brytyjczyk rzutem na taśmę, na średnich oponach zdobył pole position, wyprzedzając Valtteriego Bottasa i Maksa Verstappena.Sesja kwalifikacyjna przed GP Portugalii rozpoczęła się z półgodzinnym poślizgiem. Wszystko za sprawą problemów ze studzienką odpływową, której pokrywa tuż przed zakończeniem trzeciego treningu pękła po najechaniu na nią przez bolid Sebastiana Vettela.
FIA zaleciła inspekcję wszystkich studzienek na torze, a naprawa tej z 14 zakrętu zajęła więcej czasu niż się spodziewano.
Ostatecznie tor został otwarty punktualnie o godzinie 15:30 czasu polskiego. Warunki na torze, podobnie jak w sesjach treningowych były wyśmienite. Było ciepło i słonecznie, a kierowcom co najwyżej mogła przeszkadzać niska przyczepność nowej nawierzchni toru.
Mimo kolejnego nowego toru w kalendarzu i sporych problemów w sesjach treningowych walka o pole position w Portimao po raz kolejny rozegrana została między kierowcami Mercedesa. W Q3 po pierwszym przejeździe minimalnie szybszy był Valtteri Bottas.
Lewis Hamilton stracił do Fina 0,047 sekundy. Trzeci Max Verstappen do lidera na tym etapie kwalifikacji tracił 0,121 sekundy, a czwarty Charles Leclerc blisko pół sekundy, co jak na tegoroczne możliwości bolidu Ferrari wydaje się niewielką stratą.
Decydująca o wszystkim druga tura przejazdów nie przyniosła sensacyjnych rozstrzygnięć, ale trzymała w napięciu do samego końca, tym bardziej, że kierowcy Mercedesa założyli na nią średnią mieszankę opon.
Lewis Hamilton zdołał na niej poprawić czas Bottasa z pierwszej tury, ale Bottas pojechał jeszcze szybciej, odzyskując prowizoryczne pole position. Na mecie Fin miał niespełna 0,2 sekundy przewagi nad kolegą z zespołu. Pierwsze okrążenie Hamiltona było na tyle słabe, że przed niego zdołał także wskoczyć Maks Verstappen.
Gdy wydawało się, że to Valtteri Bottas sięgnie po pole position w Portugalii, Lewis Hamilton niepostrzeżenie jechał swoje drugie okrążenie pomiarowe, którym zrobił klasyczny szach mat rywalom. Na mecie Brytyjczyk zatrzymał stoper na 1:16,652, wyprzedzając Bottasa o 0,1 sekundy a Verstappena o 0,25 sekundy.
Godna odnotowania jest forma Charlesa Leclerca, który do Q3 awansował z ósmym czasem na średnich oponach, a w finale czasówki zdołał wykręcić czwarty czas, wyprzedzając Pereza i Albona.
Siódmy był Carlos Sainz, który wyprzedził Lando Norrisa i Pierre'a Gasly'ego. Daniel Ricciardo, który w końcówce Q2 wypadł z toru, nie zdołał wyjechać ze swojego garażu w Q3, kończąc czasówkę z 10. wynikiem.
Przebieg Q1 i Q2
Pierwsza część kwalifikacji rozegrana została bez większych problemów. Po pierwszych 18 minutach najszybszym czasem mógł pochwalić się Lewis Hamilton, który wyprzedził Maksa Verstappena i dominującego we wszystkich trzech sesjach treningowych na torze Algarve Valtteriego Bottasa.
Do Q2 nie zdołali awansować: obaj kierowcy Alfa Romo i Haasa, a także zamykający stawkę Nicholas Latifi z Williamsa.
W samej końcówce, rzutem na taśmę do Q2 z 15. czasem awansował George Russell.
W drugiej części czasówki w Portugalii kierowcy Mercedesa i Ferrari podjęli wyzwanie awansu do Q3 na średnich oponach. O ile taka decyzja w wykonaniu stajni z Brackley nie dziwi, o tyle starania Charlesa Leclerca, a przede wszystkim Sebastiana Vettela, zważywszy na deficyt osiągów SF1000, od początku skazane były na porażkę.
Problemy na pierwszym przejeździe spotkały jedynak także Lewis a Hamiltona, który narzekał na ruch na torze. Po pierwszym pomiarowym kółku Brytyjczyk był dopiero 13. Ostatecznie jednak na kolejnym okrążeniu udało się mu wskoczyć na drugie miejsce ze stratą niespełna 0,4 sekundy do Bottasa.
Co ciekawe kierowcy Ferrari założyli do swoich bolidów średnie opony także na drugi przejazd.
W końcówce sesji wszyscy kierowcy mieli problemy z poprawianiem swoich czasów. Jednym z nielicznych, którym ta sztuka udała się był Max Verstappen. Holender nie zdołał jednak przeskoczyć żadnego z kierowców Mercedesa, kończąc Q2 na trzej pozycji.
W samej końcówce sesji z toru wypadł Daniel Ricciardo, a na żółtych flagach skorzystał Charles Leclerc, który na średnich oponach zdołał awansować do Q3 z ósmym czasem.
Do Q3 nie przeszli: Ocon, Stroll, Kwiat, Russell i Vettel.
Zdjęcia:
komentarze
1. Malmedy19
Nie było żadnego szacha. Tylko mat.
Swoją drogą, to ciekawy motyw z tymi pośrednimi szybszymi niż miękkie. Chociaż już coś takiego było parę sezonów temu.
2. konewko01
Meh, jakie to nudne jest.
3. Ecclestone
Brawo Vettel :)
4. Werter
Brawo Lewis i Max.
Brawo Leclerc za kolejne wyciśnięcie ze złomiastego Ferrari czegoś extra i zapewnienie sobie startu z drugiego rzędu podczas gdy Sebuś zakończył jako ostatni w Q2 :D
5. dioralop
Jednak Hamilton to zwierzę i nerwy ze stali.
6. jogi2
jakie tam zwierzę. Botas nie miał drugiego przejazdu i móglby prawdopodobnie to poprawić
7. Muni
Dlaczego Bottas nie jechał drugiego okrążenia tak jak Hamilton.
8. Vendeur
Vettel z największą stratą do partnera zespołowego, zaraz za Latifim...
9. konewko01
@7 bo jest Bottasem.
10. FanHamilton
Jutro wygra VER jeśli Hamilton dostanie kare od FIA. Wyścig nie może być nudni
11. Kruk
Max w skladaku o nazwie RB16 tylko 0.3s straty do P1. Brawo Max, Brawo Redbull Racing i Brawo Honda!
Honda Racing!!!
12. Sasilton
7. Muni
Wybrał jedno kółko.
13. sismondi
@6 Walczy się do końca :)
14. Muni
Skoro na miękkiej dało się zrobić 2 kółka to tym bardziej na średniej powinno być jeszcze lepiej więc nie mogę zrozumieć decyzji Bottasa.
15. seb_2303
Pierwsza trójka bez standard. Wysoko Leclerc, Perez kolejny raz przed Strolem, ciekawe jak mu pójdzie w wyścigu.
16. Xandi19
Ogólnie to 3 raz z rzędu usnąłem po Q1. Vettel w 3 treningu miał 0,3 lepszy czas niż w Q2. Nie idzie mu w *** ale tu coś nie gra. Bottas jak zwykle. On nie wie, że trzeba wygrać Q3 chyba. To ten typ, który w Battle Royal zabija wszystkich i na koniec zostaje z Hamiltonem, który nie ma fraga i przegrywa.
17. Kruk
@16 Xandi. Przebadaj sie pod katem cukrzycy.
18. adamo4242
Bolid vettela nie dostaje juz takiego wsparcia z wiadomego powodu a Leclerc wszystkie nowinki ma na biezaco obcykane . Wezcie to pod uwage zanim zaczniecie hejtowac Seba.
19. konewko01
@17 a ty pod względem choroby psychicznej, 3 mln Polaków ma cukrzycę, więc nie rób sobie jaj z choroby, ośle.
20. Xandi19
@Kruk
??
21. Kruk
@19 i @Xandi. Cukrzyca powoduje niekontrolowane przysypianie, o czym napisal wprost Xandi. Mamy XXI wiek, wiec odpowiednio zdiagnozowana i poddna leczeniu jest do okielznania.
22. Xandi19
@Kruk
To raczej kładzenie się spać 1-2 w nocy i wstawanie o 7.
23. Frytek
@ Xandi19
Więc pisanie że przysnołeś na kwalifikacjach ma taki sam sens jakbyś napisał że przysnołeś przy obiedzie. Rozumiem że na wyścigu też przyśniesz bo się nie wyspałeś a nie dlatego że jest nudny.
Takie rzeczy to lepiej pisać na Fejsie a nie tutaj
24. Brzoza2
Wy naprawdę sądzicie że Vet jest tak słaby? Ferrari czy Ducati = stan chorobowy .
25. Kruk
@Xandi. I co Jeszcze wymyslisz, zaczniesz udawac inwalide, zeby traktowac Cie taryfa ulgowa?
W takim razie, jezeli Jestes niewyspany, to idz pospij troche zamaist wypisywac pierdoly na publicznym forum.
26. dody
Prawdziwy szach i mat. Bottas był cały czas szybszy, wydawało się już ma pole position. Ale Hamilton ma magią i wielkość. Może sięgnąć swoje 100 pole position w tym roku.
27. Xandi19
@23
Z reguły łatwiej przysnąć w pozycji leżącej i oglądając telewizor. Jakieś tam potwierdzenia naukowe są.
Nie no dziś niedziela i spałem do 12.
@Kruk
Nie muszę Cię udawać. Nie no chamski tekst z podstawówki. Też piszesz pierdoły. Lubię czasem się pośmiać więc mi one nie przeszkadzają.
28. dody
Szach i mat także w wyścigu
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz