Oglądalność F1 w Polsce wzrosła o 256 procent w 2019 roku
Formuła 1 opublikowała dane dotyczące oglądalności w poprzednim sezonie.Publikacja Liberty Media, tak jak w przypadku tej o kibicach, którzy pojawili się na torach, przedstawia głównie pozytywne informacje. W internecie nie brakuje krytyki takiego działania. Liczby są jednak interesujące.
Łączna oglądalność sezonu 2019 była największa od sezonu 2012 i wyniosła 1,922 miliarda. Była też wyższa o 9% niż rok wcześniej.
Głównymi odbiorcami treści nadawanych przez F1 byli Brazylijczycy, Niemcy, Włosi, Brytyjczycy i Holendrzy. W każdym z tych krajów królową motorsportu śledziło ponad 100 milionów. Nie przedstawiono jednak spadku, jaki zanotowała Wielka Brytania po utracie możliwości bezpłatnego śledzenia serii.
W związku z powrotem Roberta Kubicy do rywalizacji, oglądalność w Polsce wzrosła o 256%. Liczba unikalnych widzów podniosła się o 569,7% i łącznie wyniosła 8,4 miliona.
Znaczną poprawę, dzięki porozumieniu z Middle East Broadcasting Center, zanotowano też w regionie MENA (Bliski Wschód, Afryka Północna, Afganistan, Pakistan) - było to +228% łącznej oglądalności, +239,6% unikalnych widzów, których razem było 17,6 miliona.
Liczba unikalnych widzów globalnie wyniosła 471 milionów, ale spadła o 3,9%.
W czasie 19 z 21 Grand Prix zanotowano większą łączną oglądalność niż w 2018 roku. Największy wzrost miało GP Włoch. Było to +20% i łącznie 112 milionów.
"Setkę" przekroczyły też rundy w Monako, Brazylii i Niemczech, a 14 innych wyścigów przebiło barierę 90 milionów. Średnia oglądalność wyniosła 91,5 miliona.
Formuła 1 pochwaliła się także znacznym wzrostem w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube), osiągając +32,9% w porównaniu do 2018 roku i łącznie 24,9 miliona obserwujących.
Kanały F1 są najszybciej rozwijającymi się wśród wielkich lig na świecie (porównując do Ligi Mistrzów UEFA, Premier League, PGA Tour, Moto GP, NBA, MLB, NFL i NHL). Należy jednak pamiętać, że królowa motorsportu do tego wyścigu startowała prędzej z pit lane niż z pole position i ciągle nadrabia stracony czas. Jeszcze kilka lat temu seria omijała portale lub wrzucała niewiele rzeczy. Dopiero po przejęciu jej przez Liberty Media zaczęło pojawiać się tam bardzo dużo treści.
W połowie 2018 roku Formuła 1 zaczęła produkować podcast "Beyond the Grid". W zeszłym roku śledziło go 15 milionów osób.
komentarze
1. osmose
"Głównymi odbiorcami treści nadawanych przez F1 byli Brazylijczycy, Niemcy, Włosi, Brytyjczycy i Holendrzy. W każdym z tych krajów królową motorsportu śledziło ponad 100 milionów."
Tu jest jakiś błąd.
2. gery141
Tak podali, sprawdziłem. To pewnie wynika ze sposobu liczenia, może prezentacji danych, bo zapewne jest to dodanie wszystkich wyścigów.
Przejrzę to jeszcze.
Natomiast bierzcie pod uwagę, że to ma dobrze wyglądać i ludzie, którzy w oglądalności siedzą, na pewno mają czego się czepiać.
3. Jacko
Dlaczego błąd? Podzielcie 100 milionów przez 21 wyścigów i wyjdzie, że średnio jeden wyścig oglądało około 5 milionów widzów. Dla porównania, u nas było to średnio około 400 tysięcy widzów na wyścig.
4. Mikey72
@2
Tak jest błąd w nazwie dawniejszej Holandii, jak byś nie wiedział to teraz jest Niderlandia.
5. gery141
O zmianie wiem, ale w Polsce (czy też języku polskim) nadal dopuszczalne jest używanie Holandii.
6. Artur fan
A w 2020 oglądalność w POLSCE spadnie o 256%
7. Raptor202
@6 W jaki sposób oglądalność osiągnie w Polsce ujemną wartość?
8. goralski
@7 to elementarne - T. Pratchett to wyjaśniał na podstawie ciemności - tutaj bedzie antyoglądalność czyli nie zwykły brak oglądalności lecz wręcz pochłanianie tego co się zobaczyło by osiągnąć te 256 mniej :D
Tutaj może jednak być problem - ponoć co się zobaczyło tego już się nie da odzobaczyc :D
9. iceneon
@4. Mikey72
Niderlandy, a nie jakaś Niderlandia.
10. Krys007
Kubica + wyścigi w otwartej TV, ot cała zagadka tego wzrostu
11. XandrasPL
A ile trzeba siedzieć na transmisji? Dziadki się po kanałach przełączą i poczekają z 15 sekund. I cyk widz.
12. Jacko
@7. Raptor202
Kolega to chyba na wagary chodził w czasie lekcji matematyki? Wynik zwykłego dzielenia liczby dodatniej przez inną liczbę dodatnią nie może być ujemny...
13. Artur fan
@7 skoro o 256 wzrosło to o tyle też spadnie w 10 masz odpowiedz
14. goralski
@13 chyba jednak nie...
15. Raptor202
@12 Jakiego dzielenia? On nie napisał, że oglądalność spadnie ileś tam razy, tylko że spadnie O 256%, czyli dla przykładu jeśli w 2019 oglądało 10 mln osób, to w 2020 jego zdaniem będzie oglądać mniej o 2,56*10 mln, z czego wychodzi działanie 10-25,6 -> czyli lekko licząc jakieś MINUS 15 milionów, więc proszę mi tu nie wmawiać, że nie rozumiem elementarnych zasad matematyki.
@13 Proponuję wrócić do szkoły, skoro nie znasz zasad obliczania procentów.
16. Fojur
Oglądalność wzrosła o 256% ale od 45 minuty wyścigu.
17. Artur fan
@14 przekonamy się za rok
18. MattiM
@17
Dalej nie ogarniasz, że nie może coś spaść o 256% ?
19. Artur fan
@18 przeczytaj 16 i trochę zluzuj poślady to zrozumiesz o co mi chodziło
20. Vendeur
Nie dyskutujcie z tą amebą intelektualną, jest to bezcelowe.
21. Artur fan
@20 DEBIL
22. Artur fan
Dodajcie użytkownika VANDEUR do ignorów
23. Artur fan
20. Vendeur
2020-01-24 11:16:11*.Odblokuj
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz