goralski
Ostatnia aktywność
avatar
goralski

09.03.2025 07:25

1

Raz dwa, raz dwa....próba mikrofonu...😁


Edyta:

Przydałoby się jakaś opcja skrótowa do kolejnych newsów...

avatar
goralski

04.03.2025 17:47

0

Kolejne pole do swobodnej interpretacji w zależności od potrzeby "spektaklu". Czyli możliwość reżyserowania każdego gp przez fia/liberty...

avatar
goralski

03.03.2025 18:53

0

Moja cierpliwość względem McLarena się kończy, tam wszyscy próbują być bardziej poprawni niż to warte. Zespół aspirujący do dwóch tytułów takie rzeczy, jak wspieranie nr 1 kosztem 2 kierowcy, powinien mieć rozpisany na kilka scenariuszy jeszcze przed rozpoczęciem sezonu...oni mentalnie dalej są przedszkolem F1

avatar
goralski

27.02.2025 19:10

0

"Nie jest to jednak reguła i choć złowrogie słowne potyczki mają duży rozgłos w mediach, należy pamiętać, że to właśnie rywalizacja budowana na wzajemnym szacunku przez lata tworzyła renomę F1 jako tzw. "sportu dla gentlemanów"... Ta, najlepiej o tym świadczy pojedynek Prost - Senna, choć można by dopisać kilku- Schumachera, Rosberga (o nim akurat jest w artykule), Hamiltona na Verstappenie i Norrisie kończąc. No i ogólnie dobrze, że tak jest, taki jest ten, z braku lepszego określenia, sport...

avatar
goralski

18.12.2024 18:50

0

Może być też tak, że Ferrari bierze HAM żeby został pokonany przez LEC, żeby pozwolić mu wzmocnić się psychicznie. Do tego mają mnóstwo sposobów, gdyby jednak Lewis podgryzał często Charlesa, od choćby testowanie przepływów, części, inne ustawienia, strategię itp. Z drugiej strony jest też pewna niewiadoma odnośnie bolidów na 2026 i ich dalszego rozwoju, może dwójka SAI-LEC nie dawała odpowiednich feedbacków, może akurat tutaj HAM sprawdzi się w roli mentora i wsparcia dla LEC... Ciekawe też jest to, jak będzie się rozwijał Mercedes ze świeżakiem i RUS, który rzadko coś potrafi w niedzielę pokazać...jaja będą jak go Antonelli pokona, Dżordż zostanie Vettelem#2 tylko bez jego tytułów

avatar
goralski

10.12.2024 19:12

0

@7 RBR ma więcej czasu w symulatorze, bo mają siostrzany zespół, który odwala za nich część roboty przy testach. Nie wnikam w uczciwość itp pierdoły w biznesie kręcącym grubymi milionami. Po prostu mogą sobie pozwolić na przerzucenie części czasu/środków/kosztów na Vise i tyle, ale nie robią tego, żeby zająć 3 miejsce w klasyfikacji tylko ją wygrać. Dnia nich 3 miejsce to wizerunkowa porażka, 20mln mniej do podziału dla akcjonariuszy (albo i więcej). Rozważ też odpływ kilku pracowników z ich zespołu, bo może wyjść tak, że nie odpuścili sobie rozwoju tylko realnie nie umieli obecnej konstrukcji rozwijać.

avatar
goralski

10.12.2024 16:45

0

@4 żeby go wygrać, czego nie rozumiesz? :D

avatar
goralski

10.12.2024 15:00

0

@2 czyli kiedyś byłeś w błędzie ale na szczęście nic się nie nauczyłeś... :D Średnio dla zespołu strata o jedno miejsce w klasyfikacji konstruktorów to ok 10mln$, czyli RBR lekką ręką oddał 20mln, żeby dostać 5% więcej czasu w symulatorze... Czyli Perez specjalnie jeździł źle, żeby zespół mógł zyskać, faszyzujące...

avatar
goralski

06.12.2024 07:16

0

Gdyby VER faktycznie miał to gdzieś, to by tematu nie ciągnął. Gdyby RUS nie podpadł (w pokoju sędziowskim) to by się nie tłumaczył. Obaj siebie warci...

avatar
goralski

19.11.2024 18:18

0

Idiotą nie jest ten, kto mówi kłamstwa tylko ten, kto w nie wierzy... Dla współczesnej f1, która co drugi tydzień ma zawody to i tak bez znaczenia, wyjątkiem mogą (acz nie muszą) być weekendy wyścigowe co tydzień, kiedy faktycznie jadą po niedzieli na kolejne gp bez wizyty w fabryce. Oczywiście jeśli nie trzeba wysłać np podwozia do sprawdzenia..... Oczywiście logistyka boxów jest inna niż bolidów, ale zwalanie tego na co2 jest trochę podobne do produkcji paneli pv w Chinach żeby uratować planetę, zwłaszcza dzięki europie...

avatar
goralski

14.11.2024 16:18

0

@13 oooo ,no popatrz....czyli przegapiłem ostatnie ciągnące się pasmo sukcesów, tytułów mistrza konstruktorów, kierowców, najszybszych pitstopów i czego tam jeszcze w ostatnich 10 latach?

avatar
goralski

29.10.2024 09:58

0

Wg mnie wygląda to na kreowanie widowiska za pomocą sędziowania. Massi pokazał jak można zmienić reguły w trakcie rywalizacji a LM zobaczyła wzrost popularności f1. Teraz pewnie naciskają na sędziów, żeby trochę urozmaicać wyścigi, bo ludzie mieli dość np RBR czy Verstappena. Zdaję się, że oni nie pchają jednego zespołu na majstra tylko starają się tak rozegrać wyścigi, żeby mistrzostwa kierowców rozstrzygnęły się znowu w ostatniej rundzie...

avatar
goralski

28.10.2024 21:00

0

Oho, pierwszy komentarz usunięty niczym....a zresztą, lepiej nie pisać, WB paczy, Orwell lepszy od wróżbity Macieja

avatar
goralski

22.10.2024 06:39

0

Ja tam nie wiem, czy kara dla Norrisa była słuszna czy nie. Wiem za to co na pewno, że od kilku lat sędziowanie to żart. Wypaczanie wyników czy nawet samo sprawianie wrażenia niejasności zabiera sens w oglądaniu f1.

avatar
goralski

17.10.2024 18:10

0

@3 jesteś naiwny, głupi czy niedorozwinięty? Oszukują wszyscy-merc kiedyś z silnikiem (testy), Ferrari z przepływką i zużyciem oleju, AM z kopiowaniem, mclaren z fduct, rbr ze skrzydłami i podłogą... Serio oglądasz f1 i liczysz na coś więcej niż widowisko ?na sprawiedliwość, zachętę do rozwoju i naganę za kreatywność?znaczy jesteś jeszcze głupszy niż myślałem...

avatar
goralski

01.10.2024 13:06

0

Kij z 2021, do tej pory sędziowanie jest niejasne, wybiórcze i wpływające na wyniki po to, żeby zniwelować głupie przepisy zabijające widowisko.. Akurat nie tylko f1 ma z tym problem, Dakar tak samo zaorali...

avatar
goralski

01.10.2024 09:18

0

@1 w drugą stronę też to działa-masz Citana czyli Kangoo z innymi detalami.... Mnie zastanawia inna sprawa-czy Mercedes nie będzie chciał powoli przechodzić jako dostawca silników, skoro kliencki zespół ich objeżdża, wstydem byłoby gdyby ren...alpine też było lepsze w 2026 niż Mercedes

avatar
goralski

19.09.2024 21:23

0

Słynny zestaw 6395, 6337 (system) ewentualnie 2556 (model team) w latach '90 to było coś, teraz jakoś nie przekonują mnie nowe modele, za duże dedykowane elementy, kiepskie opakowania. Za dzieciaka niezliczone godziny przesiedziałem nad budowaniem wszystkich zestawów za pomocą klocków z basica :D

avatar
goralski

10.09.2024 20:44

0

@17 jakiś mercedes ci babcie na pasach przejechał czy Toto zwinął narzeczoną? Dla kolegi pytam

avatar
goralski

16.08.2024 06:41

0

Obrazą to jest sędziowanie..

avatar
goralski

08.08.2024 20:36

0

@2 to zdaję się szło trochę inaczej: "Wierzę w plotki tylko oficjalnie zdementowane" :)

avatar
goralski

30.07.2024 21:15

0

Wg mnie ten komunikat o pozostaniu Pereza i Ricciardo to trochę zasłona dymna. Oficjalny komunikat poszedł ale zakulisowo to może zupełnie inaczej wyglądać. Ja osobiście jestem ciekaw porównania RIC w RBR vs PER w VRB na tle VER i TSU.

avatar
goralski

29.07.2024 16:48

0

Oby nie rozmienił się na drobne jak RIC, sam ALB też nie będzie łatwym przeciwnikiem...chętnie zobaczę jak sobie poradzi

avatar
goralski

25.07.2024 21:04

0

Błąd zrobił na starcie, skupiając się na blokowaniu Piastriego zamiast Verstappena

avatar
goralski

24.07.2024 20:31

0

Może Kempa pisał coś na autobloga i tak mu się tu wrzuciło...właściwie to przeciekło, bo to same flaki z olejem...

avatar
goralski

24.07.2024 17:38

0

Jeszcze Ocon powinien w crocsach jeździć ;)

avatar
goralski

22.07.2024 14:58

0

Nie trzeba by było się kłócić, gdyby nie kompletny brak zaufania do sędziów...to ich wina, że orzekają w zależności od aktualnych potrzeb. To oni doprowadzili do różnego traktowania kierowców, przez co kreują widowisko pod publikę. Nie tylko zresztą ich stosunek do kar mnie wkurza ale przede wszystkim czas potrzebny do wydania werdyktu...często dopiero po wyścigu dowalają komuś 5s bo tak im wyszło. To wypacza sens wyścigów i prowadzi do sytuacji, jak między HAM a VER od 2021

avatar
goralski

18.06.2024 20:25

0

Andretti lubi to

avatar
goralski

30.05.2024 10:11

0

@11 wtedy plotki o Sainzu i Williamsie byłyby logiczne, choć na ich powrót potrzeba by jednak czasu

avatar
goralski

29.05.2024 08:33

0

Najbardziej fascynujące w tym wszystkim jest co innego-że ktoś chce Binotto :D

avatar
goralski

23.05.2024 19:19

0

Czemu oni się go tak boją? Że nie pójdzie na układy LM? Bo w bajkę o podziale nagród nie wierzę,więcej wycisgnie pewnie z reklam niż punktów na koniec sezonu...

avatar
goralski

23.05.2024 18:18

0

Bo wypadki/czerwone flagi przy czasie transmisyjnym to niedobra jest...ciężko coś sensownego pokazać a i kto za to zapłaci? Business as usual...

avatar
goralski

23.05.2024 17:34

0

3@ Duke Ja tym jeżdżę, mnie nie martwi brak widoczności dla innych:) Mi płacą za jazdę w każdych w, prawdopodobne kierowcą f1 też...że jadą na limicie?ja nie zarabiam jednej setnej w rok tego co oni w tydzień, a muszę i tak być na czas wszędzie bo kary, spóźnienia itp. No i przy kapciu mam magiczne klucze i własne mizerne 65kg a nie tabun ludzi i inżyniera wyscigowgo, który powie ile mam delty i gdzie zakrętów nie ścinać... F1 zrobiła się rurkowa-ok, inne pokolenie ludzi, inne poglądy, inne podejście. Ale niech fia nie idzie w stronę naprawiania skutków pogody tylko zapewni widowisko-nie musi to być 1998 spa, Malezja 2009 czy Węgry 2006, ale niech chociaż jadą!

avatar
goralski

23.05.2024 15:32

0

Mogą jeszcze założyć chlapacz jak w naczepach/przyczepach ciężarówek, mgła zniknie....

avatar
goralski

25.04.2024 13:20

0

@4 proctor, ochłoń.... Sympatię do kierowców nijak się mają do ich umiejętności/ogarnięcia.

avatar
goralski

20.04.2024 20:59

0

Co do kwali-racja, ale w sprincie i tak nie miał szans, przewaga tempa Verstapena była ogromna a agresywna obrona nie opłaciła się ani Sainzowi ani Alonso

avatar
goralski

16.04.2024 21:06

0

F1 CVT...

avatar
goralski

11.04.2024 18:32

0

"O godzinie 18.00 zamieścili specjalne ogłoszenie z krótką wypowiedzią Alonso o tym, że w zespole. " No tak, generator niusów znowu zawiódł. Nie po to nic nie płacę, żeby oczy bolały od translatora! ;) Ps. Nie ma takich kontraktów, których nie można rozwiązać. Alonso może jeszcze być w Mercedesie/McLarenie, wszystko rozbija się o wyniki zespołów i kierowcy.

avatar
goralski

10.04.2024 16:23

0

Raczej Haasa. Albo Alpine

avatar
goralski

10.04.2024 07:01

0

@5 to był sarkazm...

avatar
goralski

09.04.2024 19:09

0

@3 tak tak, i jeszcze różni dostawcy opon, pułapki żwirowe i Nürburgring...ochłoń :)

avatar
goralski

09.04.2024 19:06

0

Jak dla mnie sprintów w ogóle mogłoby nie być. Powiem inaczej-oprócz Monako nie widzę szans na brak wygranej z końca stawki Verstappena przy obecnej formie jego i RBR.

avatar
goralski

08.04.2024 15:45

0

Niby już tak bywało w historii, ale jednak dość rzadki jest fakt, że dostawca silników nie potrafi tak dobrze dopasować aero. Gdyby jeszcze tylko McLaren był z przodu-ok, udało im się wstrzelić. Ale nawet AM jest wyżej, przynajmniej jeśli chodzi o początek sezonu (gdyby nie miernota Stroll). Oni w tym mercedesie kompletnie się pogubili- aero, strategie itp. I sądząc po decyzji Hamiltona raczej szybko się nie ogarną

avatar
goralski

21.03.2024 10:23

0

Fajnie, wcześniej "artykuł" był sygnowany przez Kempe, teraz randomem podpisali...

avatar
goralski

14.03.2024 10:25

0

@6 teraz wszyscy wiedzą, że niestety jesteś głupi...

avatar
goralski

14.03.2024 09:24

0

@3 ochłoń - wyraźnie napisałem, że uważam go w feedbacku jako wybitnego, natomiast jest i tak dużo przed Russelem, który będąc w tym roku liderem (nieoficjalnie oczywiście) będzie miał okazję się wykazać...wg mnie marnie to wyjdzie. Aż tak zaślepia cię nienawiść do Hamiltona, że nie potrafisz nie wbić mu szpili? Nikomu nie kibicuję, ale irytuje mnie wieczne zrzędzenie to na Hamiltona, Verstapena, Mercedesa i RBR...

avatar
goralski

13.03.2024 21:43

0

Ciekawe co będzie, jak Hamilton zleje ten sezon kompletnie. Wg mnie Russell nie będzie potrafił rozwinąć bolidu, tzn przejąć zajęcia lidera. Nie twierdzę, że Hamilton jest w feedbacku jakiś wyjątkowy, ale Russell nie da takich zwrotnych informacje do rozwoju bolidu. Pokana Hamiltona ale mercedes skończy max na 3 miejscu w tym sezonie, za Ferrari i z bliskim Astonem.

avatar
goralski

06.03.2024 19:57

0

Ładnie to wygląda, jak przyszli koledzy zespołowi mówią jednym głosem.... :D

avatar
goralski

01.03.2024 23:36

0

@6 no tak, tylko jedno "ale" - posiadając bolid typu "nie RBR" decydujesz się na ustawienia kwalifikacje albo wyścig. Wydaje mi się, że Hamilton skupia się na wyścigu a Russel na pojedynczym kółku. Stąd spore różnice w czasie kółka i późniejszej rywalizacji.

avatar
goralski

28.02.2024 17:23

0

@6 wg mnie dobrze zrobił - miał zapewne więcej informacji na temat Russela niż my. Po świetnym jednym wyścigu miał taki sobie sezon u boli Hamiltona - ok, wygrał z nim na punkty, ale zeszły rok potwierdził, że do Hamiltona niestety sporo mu brakuje. Dżordż jest szybki, na jednym kołku... Ale z tej szybkości niewiele wynika. Głowa za górąca jak na młodzika, który o nic nie walczy. Co dopiero presja związana z realnym zdobyciem mistrzostwa... No nie widzę go tam, nie teraz.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu