WYNIKI Hungaroring [ 02 sierpnia 2017 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Ferrari | 1:17.124 | 40 |
2 | L.Norris | McLaren | 1:17.385 | 91 |
3 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:17.842 | 60 |
4 | R.Kubica | Renault | 1:18.572 | 142 |
5 | C.Sainz | Toro Rosso | 1:18.850 | 68 |
6 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:19.116 | 54 |
7 | L.Auer | Force India | 1:19.242 | 49 |
8 | G.Russell | Mercedes | 1:19.391 | 90 |
9 | N.Mazepin | Force India | 1:19.692 | 48 |
10 | P.Gasly | Red Bull | 1:20.337 | 107 |
11 | L.Ghiotto | Williams | 1:20.414 | 161 |
12 | S.Ferrucci | Haas | 1:20.994 | 116 |
13 | N.Matsushita | Sauber | 1:21.998 | 121 |
Kubica zrobił wrażenie regularnością, uzyskał czwarty czas
Poranny wynik Sebastiana Vettela wystarczył, aby to Niemiec utrzymał się na koniec drugiego dnia testów F1 na szczycie tabeli wyników. Sensację oprócz Roberta Kubicy na padoku wzbudził także Lando Norris, dla którego był to pierwszy oficjalny test bolidu F1, a który w McLarenie MCL32 wykręcił drugi czas, wyprzedzając Kimiego Raikkonena i polskiego zawodnika.Samo pojawienie się Roberta Kubicy wywołało na padoku toru Hungaroring niemałe zamieszenie wśród fotoreporterów i dziennikarzy. Polak nie wykręcił najlepszego czasu, ale swoją regularnością pokonywania kolejnych okrążeń potwierdził wielki talent i klasę.
Kubica przez całą poranną sesję i większość drugiej skupiał się na dłuższych przejazdach, przez większość czasu będąc również liderem statystyki pokonanych okrążeń. Pod koniec dnia dał się jednak w tym zestawieniu prześcignąć debiutującemu za kierownicą bolidu F1 Luca Ghiotto (Williams), który ostatecznie pokonał dzisiaj imponujące 161 okrążeń.
Licznik polskiego kierowcy zatrzymał się na 142 okrążeniach, a jego wynik na 1:18.572, co pozwoliło na koniec dnia zająć czwarte miejsce w tabeli wyników drugiego dnia i 6 w ogólnym zestawieniu testów na Hungaroringu. Polski kierowca w końcówce sesji pokonał szybkie kółka na wszystkich dostępnych mieszankach opon Pirelli, czyli na miękkiej, super-miękkiej oraz ultra-miękkiej, ale na tej najszybszej miał sporo pecha. Swój pierwszy przejazd przerwał, a w późniejszych jego plany poprawy czasu pokrzyżowały czerwone flagi, które pojawiły się w samej końcówce sesji.
Oprócz Polaka sensacyjnie wypadł również Lando Norris, młodziutki wychowanek McLarena. 17-letni zawodnik, któremu brytyjskie media już wróżą świetlaną przyszłość zajął drugie miejsce, uzyskując w końcówce sesji na ultra-miękkich oponach czas 1:17.385 i tracąc niespełna 0,3 sekundy do najszybszego dzisiaj Sebastiana Vettela. Brytyjczyk wyprzedził za to drugiego kierowcę Ferrari, Kimiego Raikkonena, który po południu miał pewne problemy, aby wyjechać na tor.
Zespół McLarena podobnie jak wczoraj tuż przed przerwą obiadową przyczynił się do wywieszenia na torze czerwonych flag, po tym jak jego bolid zatrzymał się na torze. Norris z powodu awarii technicznej również stracił trochę czasu po południu. Nie zmienia to faktu, że na oponach ultra-miękkich pojechał o 0,2 szybciej niż w sobotnich kwalifikacjach uczynił to Fernando Alonso (opony super-miękkie 1:17.549).
Za czołową czwórką sesję zakończyli kierowcy Toro Rosso. Carlos Sainz, który testował rano oraz Daniił Kwiat, który w końcówce był sprawcą zamieszania na torze powodującego przerywanie sesji.
Niezłą sesję zaliczył także debiutujący za sterami bolidu F1 Lucas Auer, siostrzeniec Gerharda Bergera. Austriak stracił do Vettela co prawda przeszło 2 sekundy, ale okazał się szybszy o 0,4 sekundy od drugiego kierowcy Force India, Nikity Mazepina.
Między zawodników Force India tym razem wskoczył George Russell, lider serii GP3, który wczoraj również pełnił obowiązki testowe dla zespołu mistrzów świata.
Stawkę zamykali Pierre Gasly (Red Bull), Luca Ghiotto- najaktywniejszy zawodnik na torze, a także Santino Ferrucci (Haas) i Nobuhara Matsushita (Sauber).
Wrzuć wyższy bieg! Oglądaj wyścigi Formula 1® wyłącznie w ELEVEN SPORTS
Zdjęcia:
komentarze
1. zug
Kiepski czas - gorszy od Palmera i Hulkenberga z kwalifikacji.
Rzeczywistość okazała się brutalna, ale psychofani (Mirosławski i Kapica na czele tej listy) i tak powiedzą, że Kubica wystąpi w GP Belgii.
2. bo77as
Napracował się, na czasy nie ma co patrzeć bo tylko w Renault wiedzą jak poszło, przekonamy się w przyszłości czy ruszy to dalej czy nie. Po prostu dzięki Robert za te emocje i za to co robisz.
3. Jethro
@1 Nie kompromituj się.Jak miał mieć lepszy czas skoro oni jeżdżą tym bolidem około pół roku?
4. GTR
@1 zug
3... 2... 1... shitstorm begin.
Zabawne. Zaczynają się hejty w komentarzach pod adresem Polaka.
Podejrzewam, że musisz być strasznym malkontentem i życiową fajtłapą, że piszesz tego typu rewelacje. Co najlepsze. Na pewno nie powiedziałbyś tego w twarz Kubicy internetowy napinaczu :)
5. zug
@3 to Ty się kompromitujesz - nie można mieć swojego zdania? Nie można go skrytykować bo to Polak? Co z tego, że jeżdżą pól roku? W takim wypadku ja mogę powiedzieć, że: ok, Palmer jeździ pół roku, a Kubica jeden dzień, ale talentem Polak przewyższa Brytola o głowę.
6. Tommy1972
Dokładnie czasy są nie wiadomą bo nie znamy założeń , uważam że stabilność jazdy i równe pokonowynie kółek świadczy o tym że RK da radę , teraz wszystko zależy od włodarzy Renault
7. zug
@4 - ale czego? Że wypadł przeciętnie czy że nie wystąpi w GP Belgii?
W sumie, to ja nie muszę mu tego mówić, powiedział ktoś ważniejszy:
Jesteśmy poważnym zespołem. Nie będzie tak, że on wyskoczy z kokpitu, a my podsuniemy mu umowę do podpisania. To tak nie działa. Mamy dwóch zawodników z kontraktami do końca sezonu, a Robert ma za sobą dopiero dzień testów po ponad 6 latach przerwy. To jest dłuższy proces. Jeśli chcielibyście zobaczyć Roberta Kubicę w wyścigu F1, to na waszym miejscu biletów ani na Spa, ani na Monzę jeszcze bym nie kupował - powiedział Andy Stobart, rzecznik Renault
A Wy dalej się łudźcie...
I informacyjnie - TEŻ mu kibicuję, ale umiem spojrzeć na sprawę trzeźwo, a nie jak Wy, psychofani.
8. ciwic
@1
Aleś Ty durny. Twój wpis nie wymaga nawet komentarza.
9. zug
@8 wysoka kultura osobista, gratuluję :)
10. GTR
@7 zug
Mogę to samo napisać - że jesteś naiwny, bo wierzysz w słowa rzecznika prasowego - osoby do bólu przymuszonej do bycia poprawnym politycznie. Gdybyś tylko wiedział, co dziś renault testowało - rozmowa byłaby inna.
"Programme : Aero testing around front and rear wheels. Driver evaluation with different tyre compounds. Long and short runs. Front wing aero mapping."
11. marekko
@ Jakiś drobny zakładzik znawco?
12. marekko
@1 miało być
13. bo77as
to coś o nicku zug to zwykły troll, po co wgl odpisujecie, mieć swoje zdanie a być chamem bez wyobraźni to dwie rożne sprawy.
14. mayer2005
Zug, idąc Twoim tokiem rozumowania, Bottas ze swoim czasem z testów jest na wylocie.
15. JOLYOFF
"339. bbrbutch
Ludziska,sprawdźcie sobie tempo wyścigowe z ddługich stintów,czasy do 0,6 lepsze od czasów Hulka w wyścigu o Pal...cie nie wspomnę. "
16. Jethro
@5 Można mieć swoje zdanie ale twoje zdanie jest idiotyczne
17. GTR
@14
Dokładnie. Mercedes też - bolid do lamusa :)
18. rafcio12
Wracamy do o F1
19. ar_lodz
@zug Ty porównujesz czasy Kubicy z Qualami, a powinieneś z P3. Na logikę zastanów się dlaczego takie różnice były w sobotę między P3 a kwalifikacjami? Coś Ci mówi ustawienie napędu w tryb kwalifikacyjny? Kubica pojechał szybciej i od Hulkenberga i od Palmera, inna sprawa, że tor jest bardziej przyczepny niż piątek i tak naprawdę, tylko Renault wie co z czasów Kubicy wynika.
20. marekko
@7 Napiszę Ci jeszcze raz bo już pisałem, nie jestem idiotą, pokaż mi team który jeden z 10 dni testowych w roku odda jakiemuś facetowi z zewnątrz który mało ich obchodzi, żeby sobie pojeździł i sprawdził czy podoła poprowadzić aktualny bolid, bozia dała rozum , ale zapomniała o instrukcji obsługi?
21. ciwic
@zug
Nie miałem Cię zamiaru obrazić, ale te testy mają pokazać, że na wymagającym torze w 30C KUB może w bolidzie którego nie zna machnąć 142 kółka. Nikt chyba nie uważa, że chodziło o wykręcenie najlepszego czasu, tylko o sprawdzenie tempa kierowcy. Pisząc, że KUB ma słaby czas najszybszego kółka, świadczy chyba o niedokońca rozpoznanym założeniu tego testu.
22. GTR
Na FB Reanult Sport Formula One Team jest konferencja Live z Robertem.
23. KmK.pl
@1 Jeżeli już bagatelizujesz inne aspekty testów, to zwróć chociaż uwagę na to że KUB był o 1.8 sek. szybszy od Latifiego, a to porównanie czasów do niego pozwala obiektywnie patrzeć na tę sprawę. Oczywiście nie uważam tym samym, że KUB wystąpi w Belgii ale warto szerzej popatrzeć na wyniki Roberta a nie skupiać się na jednym okrążeniu...
24. dawidkowal
to co powie kolega na 150 ponad kółek Botassa wczoraj i czas.tylko tyle że to TESTY:)
25. tommek7
Ważne że się nie rozbił. I to jest dobra wiadomość!
26. marcelo9205
Renault na pewno już wie na ile stać tak naprawdę Kubicę. My możemy wziąć tutaj sobie tylko czysty czas Palmera z Q3 i dzisiejszy Kubicy i powiedzieć, że był wolniejszy. Może faktycznie tak było, albo i nie było. Tempo wyścigowe Kubicy były bardzo dobre i to jest fakt. A co dalej nie wiadomo.
27. mailtog
ale McLaren to mnie zaskoczył...
28. marcelo9205
I nie zapominajmy jakie temperatury dzisiaj panowały. Opony mogły sie przegrzewać, silnik. Jest zbyt duzo czynnikow o których nie wiemy, a wie zespół.
29. Vendeur
@ 1. zug - a znasz założenia z jakimi jeździł? Nie? Witamy kolejnego trolla imbecyla.
30. marcelo9205
Kubica przyznal, że nie jest zadowolony w 100 procentach.
31. kempa007
No to dla wszystkich Fanów jeszcze jeden, niestety ostatni na dzisiaj kod do ELEVEN SPORTS: KTCVDF9JND46 Wykorzystaj go zanim ktoś sprzątnie Ci go sprzed nosa!
32. JBBN
Szczerze pisząc to liczyłem na czasy poniżej 1.18 ale nie wiadomo jakie były możliwości bolidu. Także tak naprawdę to zespół wie najlepiej na ile procent jechał Robert . Myślę że następnym ruchem ze strony zespołu to wsadzic Roberta na piątkowy trening SPA.
33. Vicente
Skoro nie znamy założeń z jakimi jeździł, to i nie ma co rozpaczać po wykręconym czasie ani również nie cieszyć się nie wiadomo jak bardzo. Wszędzie te skrajności...
34. Maciar atakuje
Dwie prosby.
Zug jakbys dobrze wiedzial chodzilo glownie o wytrzymalosc Roberta. Ile bedzie i czy w ogole bedzie wstanie polonac dystans chocby wyscigu a nie mowiac o ponad 130okr.
Ty kibicujesz od dzis 18?
Slyszysz co mowi chocby Cyril albo sam Kubica? Czy ty samodzielnie myslisz? Wyzywasz ludzi ktorzy naja wiare wiare w wielki talent.
A druga do kempy...
Kempa czy ty zrobisz cos z ludzmi pozbawionymi kultury osobistej i logicznego myslenia?
35. dawidkowal
dzięki kempuś:)))
36. Agis1
Dzisiejszy dzień powinien być najradośniejszym dla kibiców motosportu w Polsce i nie tylko. I takim ten dzień był. Jedno z najdramatyczniejszych wydarzeń w historii sportu, znajduje happy end godny wielkiej powieści lub scenariusza. Robert dziś udowodnił z całą pewnością, że jest gotowy do podjęcia rywalizacji w F1. Niezależnie do wylewanego tu jadu różnych zakompleksionych "zugów" i innych trolli, te testy udowodniły niezwykle wysoką formę Kubicy. Kondycja, regularność, tempo i pracowitość Roberta, zostały potwierdzone. Czas pojedynczego okrążenia jest rzeczą wtórną, ale także i on jest znakomity. O tym jaką pracę wykonał Robert i na jakich ustawieniach jeździł, wiedzą inżynierowie, mechanicy i decydenci teamu. Po dzisiejszym dniu Robert i my, jego kibice, możemy być spokojni o Jego przyszłość w F1. A grono frustratów niech się pałuje...
37. GOJolyon
Gdyby nie Max to dzisiaj kilku młodzików miałoby superlicencje,Ale być może byłaby to powtórka z rozrywki z 2006r. Kto pamieta legendarnego Yuji Ide?Bez doświadczenia ścigający się w słabej formule narodowej miał epizod który gdyby nie Roland to Albers by zginął.Auta wjeżdzdzająw oryginalny zakręt Villeneuve z betonową ścianą.Nagle Ida wjeżdza w Albersa Holender Koziołkuje uderza w beton auto na pół i...
Więc wole już ten system co jest że zanim przejedzie się te 300km na superlicencje . to treba się przemęczyć w niższych seriach.
38. GOJolyon
Znaczy w F1 chodziło mi że zanim trafił do F1 to tam się ścigał.
39. Unf
To interesujace jak wszyscy staraja sie wybielic i znalezc wyjasnienie slabego badz co badz koncowego czasu jaki Robert uzyskal.
I jak zwykle bywa w tych sytuacjach - jedynym, ktory powszystkim nie pompuje balona jest sam Robert. Bo tylko on wie czy mogl pojechac szybciej, byc moze - to tylko gdybanie - zdal sobie sprawe, ze nie mogl i dlatego jest taki powsciagliwy w komentarzach.
40. zug
@39 - no co poradzisz hehe... ja już skończyłem dyskusję z tymi psychofanami, którzy obrażają mnie tylko dlatego, że uważam, że Kubica wypadł dziś bardzo słabo. Ci ludzie nie biorą pod uwagę tego, że też mu kibicuje, co wyraźnie zaznaczyłem. Oni po prostu powiedzą wszystko, żeby tylko stwierdzić, że KUB był dziś genialny. Typowo polskie...
41. dexter
Po pierwszym dniu testow Kubica udowodnil wiele rzeczy.
Wielu ludzi myslalo, ze bedzie mial klopot wydostac sie z cockpitu w ciagu 5 sekund (tak jak przepisy wymagaja) - zrobil to!
Wielu ludzi uwazalo, ze w aktualnych bolidach F1 sila g bedzie zbyt duza dla niego - dzis pokonal 142 okrazenia (to sa dwa dystanse wyscigowe), a czesciowo byl znacznie szybszy niz inni kierowcy podczas wyscigu w niedziele!
Wielu ludzi uwazalo, ze nie jest konkurencyjnym - dzis uzyskal 4 najlepszy czas!
A to byl dopiero pierwszy dzien testow w ktorym (jeszcze) nie wiadomo jaki program zostal przepracowany i czy w ogole symulacja kwalifikacji byla przeprowadzona aby mozna bylo porownac np. kwalifikacyjne czasy Palmera. Fakt jest taki, ze raczej nie wszyscy od razu byli przekonani, ze Kubica wykreci taki czas i teraz dalej czegos szukaja aby moc czlowieka skrytykowac.
Naprawde jest to zle, jesli ludzie zawsze w tak nagatywny sposob szukaja tylko najgorszego i maja nadzieje ze inni zawioda, bo wtedy bada sami sie cieszyc - wlasciwie jest to dosc zalosne zachowanie. Przy czym Kubica jest milym typem, nie mam pojecia dlaczego mozna go nie lubiec.
Dlaczego tak trudno niektorym po prostu tylko cieszyc sie razem z kierowca wyscigowym ktory musial poradzic sobie z poteznie trudnym losem, a mimo wszystkiego wywalczyl sobie cockpit w F1? (oczywiscie jeszcze nic nie jest 100 procent pewne - ale to jest malo wazne)
Takiego antyspolecznego zachowania nie moge zrozumiec. Ja sie zawsze zastanawiam jakie zycie niektorzy ludzie musza prowadzic aby byc tak negatywnym i zazdrosnym albo zawistnym czlowiekiem.
42. GTR
@40 zug
To chyba jakas polonofobiczna ukryta opcja niemiecka. Bedziemy miec na ciebie oko.
43. GTR
@dexter
Bardzo trafne podsumowanie. Co to sa za ludzie, ktorzy wlasnego podworka nie szanuja. Mamy jednego zawodnika, ktory powinien tam z reszta jezdzic i powinnismy dac jak najlepsze swiadectwo jako rodacy. Ktos kto pisze takie farmazony jak zug zasluguje na miano co najmniej polonofoba.
44. TomPo
Pokazcie czasy poszczegolnych kolek i sie porowna do czasow Hulka i Palmera z wyscigu. I bedziemy madrzejsi. A czas koncowy... podziekujmy Kvyatowi za popsucie planow, a pewnie w koncowce chceli porobic pare kolek kwali. Tak mi sie wydaje.
45. Unf
@41
Uzyskal 4 czas. A jakis no-name w Mclarenie 2. Wiec ani jedno ani drugie niczemu nie dowodzi ~~
Poza Vettelem i Raikkonenem dziasiaj na torze nie bylo zadnego klasowego kierowcy (na obecna chwile).
Ciezko uwierzyc zeby Renault jak i sam Kubica nie zdecydowali sie przejechac chcoby 3 kwalifikacyjnych kolek. A jak sie zdecydowali i to jest czas kwalifikacyjny to znaczy ze NARAZIE jeszcze nie jest tak rozowo jakby wszyscy chcieli.
46. xeoteam
@wszyscy.... Tempo Kubicy , kilkanaście kółek pod rząd od 1,21.0 do 1,21.6 dziękuję pozdrawiam.
A jak ktoś nie zajarzył to wyjaśnię, regularność przy obciążeniu bolidu paliwem.
I tylko malkontenci i abnegaci i nieudacznicy tutaj sie wypowiadający mają go za miernotę skoro ludzie od lat związani z F1 uważają to za wyczyn godny najlepszych...
W ogóle to nagle z dupy pojawiają sie nicki , których nigdy tu nie widziałem, a jestem tu kilka ładnych lat i wylewają swój jad, bo ich w życiu wszyscy kopią w dupę i tylko net zostaje by pokazać bezkarnie jaką dozą głupoty dysponują ...kempa zrób coś z tym...
47. leonit
Tak się zastanawiam-a co jeśli Reanault specjalnie leciutko skreciło silnik lub dalo nieco wiecej paliwa by Robert nie pojechal zbyt szybko i nie poczuł się zbyt pewny siebie przed negocjacjami podpisania ewentualanego kontraktu lub by konkurencja im go nie podkradla i nie zaoferowała wiecej..........widzac jakie czasy by zrobił.Róznie może byc.Teraz to tylko gdybanie.Wkrótce się wszystko wyjaśni.
48. GTR
@45
Zatem jakim prawem wyrażasz się negatywnie o wyniku Roberta? To co napisałeś działa w dwie strony.
Z tego co wklejałem wcześniej, czasy kółek z długich przejazdów były w każdym calu lepsze od tych HUL czy PAL z wyścigu. Na jakim poziomie paliwa? Nie wiadomo. Stwierdzam tylko fakt.
49. Arth
@45 "no-name w McLarenie"? xD nie kompromituj się
50. kombajn2
Już wiadomo czego potrzeba żeby McLaren wyprzedził Ferrari w tym roku. Po prostu za kierownicą musi usiąść (Chuck) Norris... ;)
A odnośnie występu Kubicy to zobaczymy jak się sprawy potoczą, ważne czy włodarzom Renaulta (lub innego zespołu)a nie kibicom i komentatorom podobały się dzisiejsze wyniki Kubicy.
51. slawusdominus
Robert świetnie się zaprezentował. Tempo super. Przydałby się teraz jeszcze jeden test na spokojnie.
52. PerturbatorXXX
Gdyby sugerowac sie tylko czasami, to Mercedes, ktory jest dopiero na 8 miejscu, moglby zapomniec o walce o majstra konstruktorow w tym roku.
53. Jaro75
Ku...wa, chyba wpadnę w depresję ! Robert nie wykręcił najlepszego czasu. Masakra. Co teraz będzie ? Jak żyć ?
54. zug
@42 miej sobie oko na co chcesz :)
55. Brzoza2
Renault jest 8 i ma 29pkt a Williams 5 i 41pkt. Jaka może być różnica w zapłacie za sezon miedzy 5 a 8 zespołem. Kilkanaście milionów? Więcej ? Jeżeli Renault po dzisiejszych testach stwierdzi że Kubica może przywozić punkty które mogą dać na koniec 5 miejsce w generalce a w rezultacie x milionów $ to choćby z biznesowego punku widzenia puszczą Kubicę jak najszybciej.
56. TomPo
Popatrzcie na czasy przejazdow - kolek wyscigowych.
Kubek jechal 1:21.2, 1:21.4, 1:21.3, 1:21.3, 1:21.5, 1:21.1, 1:21.5, 1:21.0, 1:21.6, 1:21.5, 1:21.3, 1:21.3.
a sprawdzcie (na stronie FIA) jakie tempo mieli Hulk czy Palmer.
Ich NAJSZYBSZE kolka w wyscigu to 1:21.6 a generalnie jechali pomiedzy 1:22 - 1:24
57. lechart
Do 41. dexter ..... bardzo mądrze opisane .... dodam tylko, że Kubica sprawdził się w 100% na przekór wszystkim "kraczącym" .
58. xeoteam
@56 właśnie to opisałem w moim komentarzu ale noname'y nie kumają, wysyp jakiś gtx czy uj wie co nagle znikąd, czyli altkonta nieudaczników i mamy dyskusję nie o sprawach merytorycznych tylko obalania teorii trolli
59. Jero
@56 zgadzam się, ale porównywanie pierwszych kółek gdzie jechali W KORKU też nie ma sensu. Tempo w takiej karawanie jest niższe i czasem lider ucieka pare sekund na kółko. Ogólnie tempo Robert na długim stincie świetne i myślę, że porównywalne z Hulkiem. Mówię tu o jeździe z czystym torem
60. dexter
48. GTR
Dokladnie. Jeszcze bardziej imponujaco niz 4 najszybszy wykrecony czas na oponie ultrasoft (ktory tylko byl szybszy o 0,15s od najszybszego okrazenia Palmera podczas kwalifikacji) wygladaly wlasnie dlugie przejazdy i ta powtarzalnosc (cecha bardzo dobrych zawodnikow) z jaka Kubica podrozowal. On w ciagu dnia pokonal kilka dlugich przejazdow. Ja nie wiem czy ktos moze sobie wyobrazic jak przy temperaturze ponad 30°C na tak kretym torze morderczo jazda moze wygladac? Kondycja - top!
61. xeoteam
@60 dexterku :) 38 stopni , Komi give me icecream :)
To co urzekło świat F1to regularność kilkunastu czy kilkudziesięciu kółek w zakresie 0,6 sekundy od 1.21,0 do 1.21,6 uzyskane po przejechaniu ponad 70 okrazen
62. TomPo
RK: "I made the bigest fuckup in F1 car in histroy" - to o wyjezdzie z garazu. Hahahaha Wszystko to mowione z rozbawieniem xD
63. Artur fan
jak by top były kwalifikacje to Robert by był na 12 miejscu miedzY Ocon a Perez ale trzeba pamietac ze to nie były kwalifkacje a Robert jezdził pierwszy raz takim bolidem cos z tego bedzie i to grubego czas pokarze n
64. FoTi
Można mówić 100 razy, że czasy pojedynczych kółek nie są tak ważne, a i tak znajdą się "znafcy" którzy uznają, że RK pojechał słabo... To nie był do końca jego prywatny test, więc niekoniecznie mieli w planie okrążenia kwalifikacyjne, a nawet jeżeli mieli i Robert wykręcił po 6 latach nieobecności czas 0,1 sek. gorszy od regularnego kierowcy Renault ( Palmera ) to czy naprawdę Waszym zdaniem jest to "słaby wynik"? Bo jeżeli tak to weźcie spory rozbieg i walnijcie głową w ścianę Panowie, serio :D Kubica dzisiaj pokazał wielką regularność w jeździe na dużym obciążeniu paliwem i przede wszystkim udowodnił, że tak wiele okrążeń na tak wymagającym torze i w tak ciężkich warunkach pogodowych nie jest dla niego problemem. Cały świat chwali Roberta za dzisiejszy dzień i nie gada bzdur o słabym występie, tylko jak zwykle Polacy są niezadowoleni, bo powinien z marszu dołożyć etatowym kierowcom Renault po pół sekundy żeby Janusz z Andrzejem byli zadowoleni ( bez urazy dla wszystkich Januszy i Andrzejów :D ). Pozdrawiam wszystkich kibiców Roberta, również tych, którzy mają sensowne(!) argumenty w kwestii tego czy Robertowi poszło dziś dobrze czy nie.
65. TomPo
@59 nie byles na stronie FIA co ? Na poczatku krecili czasy 1:26-1:27.
Czasy ktore podalem (1:22 - 1:24) sa z pozniejszego okresu wyscigu.
No i ich najlepsze czasy sa gorsze niz dzisiejsze RK.
Najszybszy czas Bottasa 1:21.2 - oczywiscie inny tor, inne warunki, moze inne paliwo, inne opony... ALE w Mercedesie.
Reasumujac - RK pokazal ze nadal jest piekielnie szybki i mysle ze te 142 kolka daly Renault wiecej informacji niz dal im Palmer przez cala swoja kariere w Reni.
66. xeoteam
@65 palmer im nie da info bo kopiuje od Hulka ;)
67. dexter
Edit:
ktory tylko o 0,15s nie byl szybszy od najszybszego okrazenia Palmera podczas kwalifikacji
68. Fanvettel
Kubica musi zastąpić Palmera !
69. dexter
61. xeoteam
Przeciez o tym samym pisze. A przewaznie tak precyzyjnie sie jezdzi gdy zespol cos testuje i ma zamiar doklanie sprawdzic czy dane na torze pokrywaja sie z symulacjami.
70. dexter
45. Unf
Czwarty czas juz jest bardzo dobry. Sek w tym, ze Norris na stincie w poszukiwaniu swojego najlepszego czasu pojechal na mieszance ultrasoft (podobnie jak Kubica) i przycmil troche wszystkich. A podczas weekendu wyscigowego mieszanka ultrasoft nie byla w ogole uzywana.
71. jack22
Brawo Robert. Zmiażdżyłeś ich wczoraj i udowodniłeś niedowiarkom co nie co. Brawo. Wierzyłem w Ciebie.
72. saint77
Ten wywiad, który Robert udzielił tuż po testach bardzo wiele wyjaśnia.
Chyba największym problemem Roberta było to, że on musiał się przestawić z konfiguracji bolidów z lat 2010 czy tych ostatnio testowanych 2012 na obecny.
Drastyczna zmiana wagi oraz rozmiarów, oczywiście również sposób ich prowadzenia.
Z tego co zrozumiałem to o wiele łatwiej jest kierowcy który nigdy wcześniej nie jeździł żadną konfiguracją wejść do kokpitu i uzyskać dobre tempo niż przestawić się (i to po tylu latach) z konfiguracji do których sie było przyzwyczajonym na nową, gdzie wcześniej pewne czynności weszły w nawyk i robiło się to automatycznie, a teraz to może przeszkadzać.
Oczywiście to tylko kwestia czasu, to co wczoraj Roberta pokazał rozwiało wszystkie moje wątpliwości które miałem, a miałem ich sporo, nie przeczę:)
Szkoda tych czerwonych flag w ostatniej godzinie. Jestem przekonany, że gdyby ich nie było to czas Roberta byłby przynajmniej sekundę lepszy, bo jest oczywiste, że tzw. kółka kwalifikacyjne zaczął testować dopiero pod koniec sesji.
Robert wrócił. Co do tego wątpliwości już nie ma chyba nikt. Czas na piątkowe treningi na jednym z pozostałych w tym sezonie GP.
73. saint77
@70. dexter
szkoda, że Robert nie miał za bardzo czasu aby na US przejechać wystarczającej liczby okrążeń aby taki czas uzyskać. Jestem pewny, że byłby o sekundę szybszy od obecnie uzyskanego. Czerwona flaga uniemożliwiła wykonanie wystarczającej liczby kółek na US.
Ale o jego szybkość można być spokojnym.
74. WDrake
Kub jeżdżąc 1 dzień bolidem uzyskał czas palmera z kwalifikacji, to mówi samo za siebie
75. R4F1
Z tego co widzę, większość tu kibicuje Robertowi i marzy o jego powrocie do stałego teamu F1, myślę, że zaliczam się do tej grupy pomimo tego, że już miałem moment zwątpienia w jakikolwiek jego powrót do F1. Są jacyś malkontenci, którzy wynajdują kolejne "dowody" na to, że mają/mieli rację i całe te testy to tylko kolejny marketingowy zabieg Renault, a do niczego większego nigdy nie dojdzie. Czytanie komentarzy "eksperckich" o marnych czasach, tempie, porównywanie do kwalifikacji w sytuacji, gdy w zasadzie nikt oprócz teamu i samego Roberta nie zna ustawień i samych założeń testów powoduje reakcje wymiotne.
Po 6 latach przerwy Kubica wsiada po raz pierwszy do bolidu i jest w stanie jeździć nim równo podczas swoich przejazdów, do tego z każdym wyjazdem z boksu jeździ coraz szybciej ostatecznie pokonując dystans dwukrotnie dłuższy niż GP. Wszystko to w bardzo wysokiej temperaturze i na bardzo krętym i ciasnym torze. Już samo to jest czymś niezwykłym.
Znowu zaczyna się Kubicomania, a to ma niestety swoją ciemną stronę, bo uwidaczniają się także ci, którzy już mówią o tym, że "musi być pierwszy" (tekst zasłyszany w jednym z wczorajszych wywiadów z polskimi kibicami na Hungaroring) lub że "kontrakt ma już w kieszeni". Sam Kubica mówił wczoraj o tym, że pytanie jak szybko wróci do F1 (właściwie wrócił wczoraj, na krótko, ale wrócił) i czy już na Spa będzie się ścigał, jest tym które go po prostu wkurza. Innymi słowy już teraz ludzie zapominają o tym jak długą drogę on pokonuje i z miejsca przeskakują do widzenia go na podium, bo jeśli podium nie będzie to znaczy, że "Kubica się skończył" - kolejny znienawidzony przeze mnie cytat.
Podsumowując przydługi wywód: cała kariera Kubicy to idealny materiał na film lub książkę. Mam nadzieję, że do ostatniego rozdziału jest jeszcze daleko, a to co zobaczymy będzie powodowało dumę z tego, że było się tego świadkami. Tak czy inaczej: BRAWO ROBERT, DOBRA ROBOTA I POWODZENIA DALEJ
76. path1337
6 lat nie jezdzil w F1, a w wyscigach tylko rajdy. I wraca z 4 czasem nieco gorszym od Palmera, ktory te 6 lat za kółkiem spędził. Zgaduje, że gdyby miał jeszcze godzinę, pojechał by o pół sekundy lub nawet sekundę szybciej. On pół dnia pracował nad ustawieniami bolidu, testował różne warianty. Ale zugi i inni "rodacy" będą się sugerowali wynikiem Palmera, który bolid prawdopodobnie zna dobrze i wie jakich ustawień używać.
@1
Psychofan, a optymista i rodak to co innego ;)
Dziękuję.
77. MikaMcLaren
Dla niedowiarków jeszcze raz najszybsze kółka niedzielnego GP:
1 Fernando Alonso 1:20.182 69 +00.000 196.697 15:42:42
2 Kimi Raikkonen 1:20.461 70 +00.279 196.015 15:42:54
3 Max Verstappen 1:20.490 44 +00.308 195.944 15:07:50
4 Sebastian Vettel 1:20.807 69 +00.625 195.176 15:41:32
5 Lewis Hamilton 1:20.818 66 +00.636 195.149 15:37:32
6 Valtteri Bottas 1:21.214 68 +01.032 194.198 15:40:22
7 Jolyon Palmer 1:21.589 68 +01.407 193.305 15:41:59
Robert wczoraj regularnie jeździł tempem czołówki klasyfikacji
Pozdrawiam
78. dexter
@ saint77
Oczywiscie ze musi sie przestawic tak jak kazdy inny nowy kierowca, poniewaz musi sie przyzwyczaic do mocy silnikow hybrydowych, do sily docisku, potrenowac procedure startu, wszystkie procesy, przecwiczyc zjazdy do boksow, prace z nowymi inzynierami, musi nauczyc sie roznych ustawien na kierownicy, procesow jak zaoszczedzic paliwo, jak zaoszczedzic ogumienie itd. itp.
Trening oraz zebrane dane w starszych modelach maja malo wspolnego z dzisiejsza generacja. I wszystko co sie kiedys nauczyl nie bedzie w stanie przeniesc 1:1 do dzisiejszej F1, poniewaz dzisiejsze bolidy i opony sie roznia. Sam management opon w F1 jest nauka sama w sobie, poniewaz nie wiadomo jak auto bedzie sie zachowywac. A w dobrej wiedzy na temat ogumienia kryje sie czas okrazenia. Dodatkowo dochodza rozne ustawienia silnika, dyferencjalu i hamulcow. A to wszystko wymaga czasu...
O sam speed osobiscie nigdy sie nie martwilem, ale zeby ostatnie soki wycisnac z auta to juz jest kunszt, a odpowiedni timig - no coz, z tym kierowca wyscigowy musi sie juz urodzic. Dla mnie najwiekszym znakiem zapytania byla jego prawa reka ktora o maly wlos po zdarzeniach z 2011 roku nie zostala amputowana (o polamanej nodze nie trzeba wspominac). Tylko dlugie i skomplikowane operacje uratowaly jego reke. Dopiero teraz widac ile stracil masy miesniowej, a mimo dlugiej rehabilitacji funkcja reki do dzis nie zostala w pelni przywrocona. On posiada tylko 40 procent swojej pierwotnej sily w tej rece i pomimo tak ogromnej niepelnosprawnosci szybkosci nie stracil.
Sam fakt, ze zespol Renault zglosil go na sesesje pokazuje tylko, ze wiara w Polaka jest duza. A Kubica pasuje idealnie do tego biznesu, poniewaz tak bezkompromisowych ludzi jak On w stosunku do siebie samego ale tez do innych jest malo.
Wszyscy chyba dobrze pamietaja jeden z najbardziej spektakularnych wypadkow w historii F1 z 2007 roku w Kanadzie, ale co pozniej sie dzialo jak chodzil caly wsciekly gdy uslyszal decyzje lekarzy, ze tydzien pozniej nie moze w Indianapolis wystartowac - nie wiem czy kazdy pamieta. Rok pozniej wygral ten wyscig w Montrealu - i tylko to zdarzenie pokazuje mi jego caly charakter. On juz jest ciosany z dobrego drzewa...
W 2013 sprobowal swoich sil w rajdach, mimo ze ta dyscyplina przyniosla mu tyle nieszczescia. Zaczelo sie wszystko dobrze tytul w WRC 2, wygral w rajdowych mistrzostwach europy i nawet prowadzil w Rallye Monte Carlo. Ale szczegolnie na waskich odcinkach ta mala mobilnosc reki sprawiala mu problemy, popelnial bledy. Przez trzy lata ambicja pchala go do przodu, na koncu czesto mial pecha, nie zawsze dysponowal perfekcyjnym materialem, ale mimo wszystkiego jazda samochodem wyscigowym zawsze sprawiala mu przyjemnosc.
I to nie jest tak, ze zespol Renault sie zlitowal, bo jakis Polak gdzies na wschodzie jest bezrobotny i zaprosil Kubice na testy. Nie, tak to na swiecie nie funkcjonuje! On caly czas mial mniejszy czy wiekszy kontakt z F1. Kubica byl juz znany z Mercedesa i jego swietnej pracy jaka tutaj w symulatorze wykonywal. W ostatnim latach regularnie wiele godzin spedzil w symulatorze Mercedesa aby wirtualnie poprowadzic bolid po torze wyscigowym, popracowac nad ustawieniami etc. etc. Az pewnego razu fabryczny zespol Renault poprosil Roberta jako kierowce referencyjnego aby wykrecil kilka okrazen w symulatorze ktory znajduje sie w Estone. Zreszta kogo sie nie zapytac Toto Wolff'a (ktory a propos perfekcyjnie rozmawia po Polsku, poniewaz sam ma korzenie polskie) czy ludzi z Renault to wszyscy chwala Roberta, a dzis Kubica jest z powrotem w rzeczywistosci. Teraz z pewnoscia trzeba poczekac na nastepne kroki, bo F1 nigdy na 100 procent nic nie jest pewne.
79. dexter
Edit:
na sesje
odpowiedni timing
80. champ21
;)
81. 6q47
Najważniejsze - prócz samego powrotu za kierownicę bolidu mod. 2017 - jest to, że przejechanie tylu okrążeń miało na celu nie tylko poznanie maszyny, ale przetestowanie nowych komponentów przygotowanych przez Renault pod kątem dalszego rozwoju bolidu w kolejnych miesiącach.
Czy taka "fucha" jest czymś powszednim w tym sporcie? ... raczej nie.
Takimi testami zajmuj się kierowcy mający wrodzone "sensory".
Robert je ma i doskonale wie jak przekazać ich odczyty inżynierom. Zestawienie zapisanej telemetrii plus uwagi kierowcy pozwolą na weryfikację i przydatność poszczególnych komponentów.
82. jaga23
Po pierwsze Robert pokazał niezwykłą regularność na długich przejazdach i pewnie miał zatankowane auto tak jak Hulkenberg i Palmer w treningach co da Renault jasną odpowiedz jak wypadł na ich tle , a druga sprawa Robert chyba jako jedyny testował opony ultrasoft , a to są opony które będą używane w GP Belgi także powiem to od siebie kibica Roberta do zobaczenia na GP Belgi gdzie historyczny powrót stanie się faktem :D :D :D :D
83. MikaMcLaren
Robert miał trzy pomiarowe stinty 11, 12 ,13 na miękkich z takim samym obciążeniem paliwa i w każdym miał lepszą medianę od Hulkenberga i Palmera.
Dane z wyścigu
HUL 1.23.324
PAL 1.22.480
wczoraj
KUB 1.21.570 , 1.21.900, 1.21.802
Robert zawsze miał dużo paliwa, porównywali go z dużym obciążeniem, dla mnie wyniki Roberta są rewelacyjne ale skoro sam mówił na konferencji ,że do końca nie był zadowolony to musi się jeszcze coś wydarzyć.
84. dexter
@6q47
Witam Cie moj przyjacielu ;) - doskonale trafiles. Tylko od dluzszego czasu zastanawia mnie pytanie jak tak naprawde nazwac dzisaj w F1 taka ?fuche? Roberta Kubicy - kierowca referencyjny?
Bo w zespole wyscigowym jest tez taka "fucha" gdzie przed monitorami komputerowymi na ktorych raz widac prosta linie, raz zakret z krotkim inerwalem, raz z dlugim interwalem siedzi dwoch Panow w takim pomieszczeniu, jest szklana szyba i po drugiej stronie na trzech (po kazdej stronie) ruchomych hydraulicznych szczudlach stoi taka atrapa bolidu wyscigowego na ktorym brakuje kol i zawieszenia. Na srodku pomieszczenia jest 6 projektorow ktore jak choinka zwisaja z sufitu i rzucaja na zaokraglona sciane elementy zawieszenia oraz kola. Z perspektywy osoby ktora siedzi w cockpicie i wykonuje taka ciekawa "fuche" elementy przyklejone beda do chassis jak w rzeczywistosci. Tak dzisiaj w F1 w pierwszej linii wyglada narzedzie do pracy nad rozwojem bolidu wyscigowego, a kierowca ktory m.in. wykonuje taka prace nazywa sie "kierowca testowy" i w zespole Renault na nazwisko ma Sirotkin.
85. dexter
Sorry, poniewaz przerwalo mi.
To jest naturalne, ze przy okazji testow cos sprawdza, ale pierwszej linii przejazdy testowe Roberta Kubicy czy to wirtualne "programy treningowe" w symulatorze albo tak jak teraz przeprowadzone testy przez Renault mialy dostarczyc odpowiedz na pytanie czy Kubica bedzie w stanie wytrzymac dystans w aktualnym bolidzie F1.
I to nie jest tak ze w Renault nikt nie jest w stanie dostarczyc uzytecznych danych. Tam jest jeszcze jeden kierowca ktory nazywa sie Hülkenberg. No i jest Palmer...
W kazdym razie obojetnie czy po wypadku Kubica wystepowal w miedzynarodowych rajdach - w rzeczywistosci jego celem byla praca nad powrotem F1. Juz pod koniec stycznia 2013 przeprowadzal w Walencji dla Mercedesa testy samochodu DTM C-Klasse. Nieoficjalnie wtedy mowilo sie, ze byl o 0,1s wolniejszy od Gary Paffett'a ktory w tamtych czsach byl czolowym kierowca Mercedesa. W rzeczywistosci jednak na testach objezdzal wszystkich uznanych kierowcow jak chcial...
86. 6q47
Cześć dexter.
Masz rację.
Mój wpis zabrzmiał tak, jakby zespoły nie zatrudniali kierowców testowych:))
Referencyjny - to właśnie miałem na myśli. Takich naprawdę jest jak na lekarstwo. Szczególnie jeżeli jest tak zmotywowany jak Robert. Zmysły pracują na maksymalnej czułości i przekazywane odczucia i sugestie są tym bardziej cenne. Doskonale o tym musieli wiedzieć.
Pamiętasz wypadek Massy i kierowcę testowego który Go zastąpił? Luca niestety nie sprostał presji i musiał przeżyć falę krytyki ze strony "fanów F1". Co nie było ani przyjemne ani po części słuszne.
Robert ma zestaw cech, które niwelują wszystkie problemy natury technicznej jak i mentalnej.
Pozdr.
87. Artur fan
chyba pierwszy raz od 6 lat spodobał mi sie bolid renault potestowac pojezdzic z X sezon a pózniej do włoch z numerem 46 Tifosi by oszaleli Fratelli d'Italia z Mazurkiem na mecie ALE to tylko marzenia pewnie za pare lat
88. radzix
Radzę poczytać i posłuchać co powiedział sam RK po testach. Pomimo, że jeździł zapewne setki godzin w symulatorach. Wsiadł rano do bolidu i powiedział: cały mój świat i wiedza na temat bolidów wywróciła się do góry nogami. To naprawdę była bardzo głęboka woda a mimo to wszyscy fachowcy chwalą go jak sobie poradził. Nie patrzcie na czasy bo to nie ma najmniejszego sensu. Oczywiście jest kierowcą wyścigowym i powinien się odnaleźć w każdym pojeździe i w każdych warunkach, ale to jak on się odnalazł potwierdza poraz kolejny, że jest to po prostu niesamowity talent...
89. JBBN
Wiem nieoficjalnie z dobrego żródła , że są prowadzone rozmowy z dużym sponsorem.
90. Vendeur
@ 87. Artur fan - a po polskiemu to pisać umiemy?
91. Artur fan
@90 NIE umiem ja tylko przewiduje przyszłość daleką ale przyszłość
92. nolte_
A może RK zacznie od udziału w jednej z sesji piątkowego treningu na Spa? Na resztę weekendu wsadzą do bolidu Joylona Cyrilpowiedziałżemnielubi.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz