2016-06-18 GP Europy - Kwalifikacje 15:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 N.Rosberg Mercedes 1:42.758
2 S.Perez Force India 1:43.515
3 D.Ricciardo Red Bull 1:43.966
4 S.Vettel Ferrari 1:43.966
5 K.Raikkonen Ferrari 1:44.269
6 F.Massa Williams 1:44.483
7 D.Kwiat Toro Rosso 1:44.717
8 V.Bottas Williams 1:45.246
9 M.Verstappen Red Bull 1:45.570
10 L.Hamilton Mercedes 2:01.954
 
11 R.Grosjean Haas 1:44.755
12 N.Hulkenberg Force India 1:44.824
13 C.Sainz Toro Rosso 1:45.000
14 F.Alonso McLaren 1:45.270
15 E.Gutierrez Haas 1:45.349
16 F.Nasr Sauber 1:46.048
 
17 R.Haryanto Manor 1:45.665
18 P.Wehrlein Manor 1:45.750
19 J.Button McLaren 1:45.804
20 M.Ericsson Sauber 1:46.231
21 K.Magnussen Renault 1:46.348
22 J.Palmer Renault 1:46.394

komentarze
  • 25. Jahar
    • 2016-06-18 17:36:47
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Ale Ferrari jest słabe. Mają najsłabszą prędkość maksymalną z czołówki. Red Bull śmigał o 2km/h szybciej od Ferrari w kwalifikacjach, 342km/h. Arrivabene taki pewny przewagi nad RBR był, że teraz powinien zapaść się pod ziemię.

  • 26. saint77
    • 2016-06-18 17:52:47
    • *.dynamic.chello.pl

    Lewisa zgubiła jego pewność siebie.
    Ale jutro na P2 dojedzie. Walka o mistrzostwo będzie w tym roku zacięta i do samego końca:)

  • 27. mientus63
    • 2016-06-18 17:57:25
    • *.centertel.pl

    24. Oni tego nie widzą, widzą tylko Biebera lub jakies kolizje Hamiltona. No i oczywiscie spisek Mercedesa dlaczego lepszy kierowca ma dwa tytuły wiecej od Rosberga ;)

  • 28. mientus63
    • 2016-06-18 17:58:47
    • *.centertel.pl

    24. proponuje nie zwracac na ich uwagi, bo innego sposobu nie ma, aby dali sobie spokój. Tylko się niepotrzebnie denerwujesz

  • 29. hedelix
    • 2016-06-18 18:15:57
    • *.246.67.115.skyware.pl

    Świetne miejsce i wynik Daniła Kwiata. Brawo. Oby tak jutro.

  • 30. dexter
    • 2016-06-18 18:20:32
    • *.6.14.68

    Fakt, Rosberg jest kierowca ktory godzinami siedzi w symulatorze i uczy sie toru. Probuje rozne warianty ustawien i rozne mozliwosci ktore ewentualnie jeszcze mozna sprawdzic.
    A w symulatorze mozna popracowac nad wlasnym stylem jazdy, nad balansem hamulcow, mozna wyprobowac wlasciwe ustawinie guzikow na kierownicy etc. Oczywiscie takim sposobem kierowca wyjezdzajac na prawdziwy tor bedzie relatywnie przygotowany. Bedzie mniej wiecej wiedzial jak dlugo trwal bedzie przejazd po dlugiej prostej, jak mocno skecic kierownica itd. itp.
    Ale, tak naprawde prawdziwe wyczucie auta kierowca poznaje dopiero na torze wyscigowym.

    Jezeli Hamilton mowi ze 5 okrazen w symulatorze mu wystarczy, to wystarczy. I nie mozna powiedziec ktore podejscie jest lepsze, poniewaz kazdy jeden czlowiek albo kierowca rozni sie od drugiego. Sa kierowcy wyscigowi ktorzy z gory nie lubia symulatorow, poniewaz jezdzac na symulatorze dostaja zawrotow glowy. Takim kierowca byl m.in. siedmiokrotny mistrz swiata Micheal Schumacher. On niechetnie korzystal z symulatora. Jego zywiolem byl zawsze tor wyscigowy.

    A blad, nawet najlepszem moze sie zdarzyc. Senna popelnil podobny blad w Monaco, takze...

    Tak na boku: Pracujac na symulatorze przede wszystkim chodzi o poznanie ustawien. Zanim zespol F1 pierwszy raz wyjedzie na nowy tor wyscigowy przeprowadzone zostaje 100.000-200.000 roznych symulacji i prawie tyle samo ustawien samochodu.

  • 31. PanPikuś
    • 2016-06-18 18:28:20
    • *.dynamic.chello.pl

    @ Jahar W drugim treningu Ferrari było najszybsze na prostych, ale traciło ponad 2s. na okrążeniu. Postawili na zdecydowanie większy docisk, przez co zmniejszyli straty stratę to Mercedesa o ponad 1.3 sekundy na okrążeniu, kosztem prędkości maksymalnej. Z resztą, nie jestem też pewny, czy przypadkiem Ferrari nie zacisnęło kagańca na silniku po wczorajszych awariach. Ewidentnie mieli problemy z brake-by-wire wczoraj, a chcąc tu walczyć trzeba to jakoś rozwiązać.
    Rosberg jest poza zasięgiem, ale walka o drugie miejsce jest sprawą otwartą. Po tym co się działo w GP2 równie dobrze Manor/Sauber mogą wpaść w punkty. No i Hamilton. Szczerze mówiąć to było żałosne. Gwiazdorzył, zamiast przekalkuwać sobie Q2 i zniszczył dwa komplety SS, gdzie na jednym z nich będzie startować do wyścigu. Jeżeli nie ostudzi głowy i nie wypuści z niej sodówki, to może być jutro kiepsko (Co przy jego klasie 'kiepsko' to zarówno banda jak i P2 ).

  • 32. Eucliwood
    • 2016-06-18 18:43:14
    • *.icpnet.pl

    Kempa, kiedy wyślesz na wakacje waleriana?

  • 33. KowalAMG
    • 2016-06-18 18:51:04
    • *.icpnet.pl

    Lewis jutro dojedzie pierwszy bo Ric zmiazdy Rosberga ktos sie rozbije i stawka zostanie przetasowana :) trzymam kciuki za rywalizacje i Hamiltona bo gdyby nie jego wieczne komplikacje to sezon bylby nudny jak za czasow Vettela w Rbr , odjechalby wszystkich na maxa .
    Poza tym gdyby nie popelnil bledu to PP mialby bez problemu ale wpadki zdarzaja sie nawet najlepszym .

  • 34. MarTum
    • 2016-06-18 18:59:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @32@ Nigdy bo jak by wysłał jego to musiał by jeszcze przynajmniej 5 innych za to samo wysłać.

  • 35. KowalAMG
    • 2016-06-18 19:01:48
    • *.icpnet.pl

    Eucliwood 32# debili regulamin nie dotyczy takze bedzie spamowal i szpecil ten portal do konca jego istnienia . Ale to dobrze bo widzimy kim naprawde jest typ i jaki zal dupy ma do Lewisa o jego zycie celebryckie . $€£ wejz sie walerian nierobie do roboty bo my podatnicy placimy za twoje dodatki z mopsu .

  • 36. masseter
    • 2016-06-18 19:35:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mili fani Formuły1, skąd w Was tyle nienawiści.

    Pozdrawiam.

  • 37. KowalAMG
    • 2016-06-18 20:01:50
    • *.icpnet.pl

    Masseter 36# to juz nie chodzi o hejtowanie któregoś z zawodnikow, w tym przypadku Lewisa . Tylko o wieczne powtarzanie tego samego nie kreujac przy tym zadnych nowych ciekawych spostrzezen w swiecie F1 , tylko rzucanie obelg w kierunku kogos kim nie mozna byc i bardzo mu sie tego zazdrosci . Ja jestem Fanem F1 , Merca i Lewisa i bronie swego , to jest tak jakbym negowal i obrazal Twoje hobby . Pozniej jest jak jest trzeba tepic prostactwo.

  • 38. stasek44
    • 2016-06-18 20:16:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @KowalAMG

    To po co oglądasz wyścigi skoro wiesz kto je wygra? Tak Riccardo zmiażdży Rosberga, ktoś się rozbije, a Hamilton dojedzie pierwszy gdyż jak wiadomo popełnił najmniej błędów ;)

    Jesteś hipokrytą - przeczytaj swój ostatni komentarz. O co chodzi? O to, że wiecznie powtarzasz to samo "Lewis jest najlepszy" przy czym nie jesteś w ogóle obiektywny... A potem się człowiek dziwi, że tyle hejtu na Hamiltona się wylewa -ale tak to jest - trzeba wziąć odpowiedzialność za swoich fanów... A tak po za tym kto tutaj obraził jakiegokolwiek z zawodników?

  • 39. snakesparer
    • 2016-06-18 20:37:15
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    To chyba najciekawszy tor jaki debiutował ostatnio w f1. Ogladajac quale i slyszac co się działo w gp2 można się spodziewać wielu scenariuszy. Jest nieprzewidywalny bo w wielu miejscach łatwo popełnić błąd a z drugiej strony jest gdzie wyprzedzać.
    Np Hamilton jak będzie się trzymał z dala od band i kłopotów to przy neutralizacjach może przecież nawet wygrać. Rosberg byl dzis mocny i nawet jeśli np Vettel powtórzy start z Kanady to i tak dzieki tej dlugiej prostej Rosberg go łyknie bo tempo merca jest imponujące.
    Generalnie któryś z Mercow jak dojadą to wydaje sie pewniakiem do zwycięstwa, ale tak jak powiedziałem tyle sie tu dzieje że naprawdę możemy być zaskoczeni i na to liczę
    Super Perez, Mclaren mimo slabych pozycji startowych też może sie złapać w pkt.
    Będą emocje i dużo tasowania w stawce, a ja kur.. jestem jutro chrzestnym i gp obejrze dopiero wieczorem albo w pon...

  • 40. orto
    • 2016-06-18 21:48:50
    • *.play-internet.pl

    Pozwolę sobie zacytować wypowiedź Hamiltona zaczerpniętą z innego portalu. To dla tych, którzy uważają, że obwinia zawsze wszystkich a nie siebie samego.
    "Wracając do Hamiltona, wicelider punktacji wziął całą winę na siebie. Moja wina, więc przeprosiłem zespół – powiedział. – Granica między sukcesem i porażką jest cienka, dzisiaj znalazłem się po tej drugiej stronie. Wczoraj miałem fantastyczny rytm, dzisiaj w ogóle. Nie mam żadnej konkretnej odpowiedzi albo wytłumaczenia. Nie trafiałem w wierzchołki zakrętów i punkty hamowania… To jedna z tych sesji, czasami tak się zdarza."

  • 41. XandrasPL
    • 2016-06-18 22:02:34
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    a czy tylko ja zauważyłem że w Q2 kiedy Hamilton jechał swoje ost okr była żółta flaga a on jechał szybko bo wiedział że ktoś go zepchnie ale oczywiście króla przepisy nie obowiązują aż chyba pobiorę ten moment z kwalifikacji i wstawie na yt jak ktoś chce

  • 42. mientus63
    • 2016-06-18 22:18:55
    • *.centertel.pl

    41. z tego co pamietam zółta flaga w drugim sektorze skonczyła sie akurat wtedy, kiedy Hamilton konczył pieerwszy sektor, a zatem nie musiał juz tam zwalniac

  • 43. KowalAMG
    • 2016-06-18 22:23:32
    • *.icpnet.pl

    38# Brawo Ty Stasek

  • 44. XandrasPL
    • 2016-06-18 22:59:05
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @mientus też to widziałem ale przez 3 sek jeszcze była gdy już był w 2 sektorze, taki erikson czy kwiat już dawno dostali by karę

  • 45. Viggen2
    • 2016-06-18 23:16:39
    • *.138.246.94.ip4.artcom.pl

    @44
    Trochę przesadzasz. :P Na pewno taki Erokson czy Kwiat kary by nie dostali, nie przesadzajmy już .

  • 46. mientus63
    • 2016-06-19 00:25:28
    • *.centertel.pl

    44. moze i była ale sektor pierwszy konczy sie zaraz przed zakretem pokonywanym z predkoscia ponizej 100km/h wiec nie miał jak przekrzoczyć tam predkosci xD

  • 47. dexter
    • 2016-06-19 10:47:08
    • *.7.55.220

    Hmm, niekiedy tak bywa faworyt na Pole-Position moze popelnic blad. Klasyczny street circuit mistake. Z tym ze najwiekszym moze sie zdarzyc i taki incydent w sporcie motorowym nie jest czyms nienormalnym.

    Kierowca musi po zewnetrznej jak najblizej sciany pojechac i jak tam nie bedzie tarki to tylko pozostaje sciana. M.in. tak kiedys byly budowane tory. Dzis na zakrecie wszedzie jest tarka. I tutaj nie ma co dyskutowac czy kierowca pojechal zbyt mocno po lewej czy zbyt mocno po prawej strone. Po prostu zbyt wczesniej skrecil kierownica. Dodatkowo slonce ktore moglo oslepic - no ale slonce maja wszyscy. Jak sie jezdzi blisko sciany to trzeba sobie zostawic taka poduszke bezpieczenstwa, tzn. troche odstepu.

    Wszystkie wypadki czy incydenty nie wygadaly jakos spektakularnie. Lekki uslizg osi, otarcie felga o sciane - ale konsekwencje sa fatalne. Apropos Rosberg na swoim okrazeniu tez otarl sie o sciane.

    Hamowanie bolidem F1 jest trudna historia, poniewaz kierowca przed prawie kazdym zakretem przestawia balans hamulcow. Samo przestawienie na kierownicy zaleznie od wyboru nie robi problemow. Problem polega na tym, ze podczas jazdy za posrednictwem hamulca trzeba tyle energii (temperature) wprowadzic do opony jak to tylko jest mozliwe.

    Z boku kwalifikacje Hamiltona wygladaly tak jakby Lewis mial jakis wiekszy problem z hamowaniem, poniewaz na tym torze tyle problemow za jednym razem Lewis z pewnoscia nie mial.
    Problem odpowiedniego balansu hamulcow nie jest tylko zalezny od ustawien na kierownicy, ale przyczyna moze takze lezec w samym generatorze MGU-K ktory podczas hamowania na tylnej osi wykonuje swoja prace. Jezeli tutaj cos nie pasuje, to balans hamulcow nie bedzie odpowiednio dzialal.

    Dopiero gdy czlowiek dokladniej spojrzy na tor w Baku to mozna zobaczyc trudnosc tego toru. Dojazd do zakretu 15 z pochyleniem w dol - to jest naprawde trudne miejsce.
    Kluczowy zakret 16 - jesli tam kierowca jedna setna sekundy wczesniej wcisnie pedal gazu do podlogi to na koncu uwzgledniajac przyspieszenie jaki i predkosc maksymalna bedzie zyskiwal. A na zakrecie 16 mozna wypasc z toru (tak jak Hulk pokazal). Kierowca bedzie troche spozniony na hamulcu i jest po ptokach. A taka sytuacja jest z pewnoscia denerwujaca, poniewaz dobry wykrecony czas nie jest nic warty. Niekiedy w takiej sytuacji trzeba zjechac do boksow po nowe opony. Najpierw kierowca znowu musi baterie zaladowac aby dysponowac cala moca energii elektrycznej (a na tym torze potrzebna jest cala moc). Okrazenie jest dlugie, takze moze niekiedy brakowac czasu. Na pokladzie kierowca ma minimalna ilosc paliwa itd. itp. - takze cala sytuacja jest zawsze upierdliwa.

    Sam prosty dlugi odcinek jest tak pofaldowany ze pewnie gdyby nie sila docisku bolidow F1 to na pelnym gazie trudno byloby ten odcinek pokonac. Ogromna sztuka jest prosto na tym odcinku pojechac. Zreszta, wielu kierowcow sie na ten temat wypowiadalo jak ciezko jest utrzmac auto na torze. W ogole ta predkosc ponad 340km/h na torze ulicznym jest imponujaca. TV nigdy nie odzwierciedli szybkosci bolidow.

  • 48. dexter
    • 2016-06-19 11:01:16
    • *.7.55.220

    Vettel za Perezem

    Przepraszam ale to jest dla zespolu Ferrari katastrofa. I nie chodzi o jazde Vettela, ale o standard zespolu Ferrari. Taki wynik patrzac na ich standardy nie mozna zaakceptowac. W porownaniu do Kanady, to oni znowu sa w innym swiecie.

    Baku jest torem ulicznym gdzie duza role odgrywa silnik. Jednostka napedowa na torze o charakterystyce stop&go jest katowana. Silniki elektryczne stale sa podczas jazdy ladowane i rozladowywane. Dodatkowo dochodzi cala tematyka opony i optymalnego okna pracy...
    A tematyka opowiedniej przyczepnosci jak i odpowiedniej temperatury jest bardzo zlozonym tematem. Raz na okrazeniu opona bedzie spisywac sie znakomicie, innym razem beznadziejnie. Wystarczy tylko ze miedzy przejazdami bedzie kilka minut roznicy i zakladajac ta sama opone co za pierwszym razem swiat na torze wyscigowym nagle moze zmienic sie o 180 stopni.

    A cala tajemnica lezy w odpowiednim przygotowaniu opony wyscigowej. To nie jest tak, ze na opone wyscigowa podczas kwalifikacji zaklada sie koc i gotowe. Taka opona zanim jeszcze zostanie zalozona na bolid wyscigowy preparowana jest godzinami. Oczywiscie opona jest w kocu ale najpierw trzeba opone przez dlugi okres czasu rozgrzac. Krotko zanim opona zostanie zalozona na auto ogumienie jest doslownie gotowane albo lepiej mowiac boostowane do maksymalnej temperatury. Tzn. powyzej wartosci ktora jest potrzebna. Nastepnie dokonywany jest pomiar cisnienia. Pozniej cisnienie jest do limitow redukowane.

    Tylna opona: 21 PSI ( 1,45bar). Przednia opna: 22 PSI (1,52 bar). Cisnienie potrzebne jest tak niskie, jak to tylko jest mozliwe, poniewaz wtedy opona F1 ma najlepsza przyczepnosc.

    Tak na boku : przyczepnosc opony drogowej porownujac do opony „slick“ w F1, bedzie wynosic okolo 35%. Wartosc 21 czy 22 PSI jest bardzo wysoka. Ja pamietam jak kilka lat temu bolidy F1 startowaly z cisnieniem duzo nizszym. Tylne opony 14 PSI (0,96 bar), przednie opony 16 PSI (1,103 bar).

    Wczoraj w Baku w danym przypadku dopiero drugie okrazenie pomiarowe bylo najszybsze. Albo dwa okrazenia rozgrzewcze i dopiero okrozenie pomiarowe.

    Gratulacje dla Rosberga, ktory w Q3 mial duzo szczescia z zolta flaga. Wyscig z pewnoscia interesujaco sie zapowiada.

  • 49. berni
    • 2016-06-19 11:13:58
    • *.162.146.194

    no i po inspekcji FIA lewis moze wymienic opony z Q2 na inne... Ile razy wczesniej splaszczenie opony uznano za niebezpieczne i pozwolono zawodnikowi uzyc innego kompletu?

  • 50. Wymoderowano
    • 2016-06-19 11:30:10
    • Blokada
    • *.trustnet.pl

    @49 nie od dziś wiadomo, że HAM ma przywileje u sędziów, na pewno uwierzę że wszystkie opony nadawały się do wymiany...
    Ostatni taki przypadek jaki pamiętam to Bahrain 2010, Kubica wymienił JEDNĄ przednią oponę bo była spłaszczona, ale jak widać geniusz kierownicy potrafi zajechać 4 opony na dwóch pomiarowych okrążaniach.

  • 51. Kryniczanin
    • 2016-06-19 11:31:58
    • *.play-internet.pl

    Pupilka trzeba ratować. Przepis powinien być sztywny a nie interpretacja dla pupilka. Nawet jakby miał kilogram gwoździ w oponach tylko na tych może startować z pola startowego. Chce inne? Z Boxu.

  • 52. głodny
    • 2016-06-19 11:36:39
    • *.play-internet.pl

    47. dexter witam.
    Po przeczytaniu twojego wpisu pomyślałem sobie, że Perez jest przed Vettelem dlatego że lepiej umie korzystać z ogumienia co właściwe wiadome jest od dawn.. Zapewne Button dojedzie przed Alonso.

  • 53. TomPo
    • 2016-06-19 11:52:47
    • *.dynamic.chello.pl

    Na tym torze.. po GP2... nic nie jest wiadome :) oprócz tego że powinno być ciekawie.
    Jeśli ROS utrzyma P1 to będzie bezpiecznie patrzył na rozpierduchę w lusterkach i wygra.
    Na innym torze to nim HAM przebiłby się do przodu to ROS miałby już minutę przewagi ale tutaj? SC i VSC nieuniknione, łącznie z tym że HAM odpada na pierwszym zakręcie w tym młynie.
    Nie lubię ulicznych torów (Monaco to największa nuda świata dla celebrytów) ale tu może być ciekawie.
    Inna sprawa, że tory które buduje Helmut to porażka goni większą porażkę.

  • 54. frog
    • 2016-06-19 13:29:21
    • *.146.136.229.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    fani formuły 1 tym różnią się od fanów innych sportów, że każdy z nich uważa się za niekwestionowanego znawcę w swojej dziedzinie, a jego zdanie jest jedno, jedyne i niepodważalnie. Jednym słowem - fani f1 są niesympatyczni. Dlatego w takich dyskusjach jak te rzadko można natrafić na wartościową i przemyślaną wypowiedź, gdyż zasmierdziałe kubico-opary zawsze wiedzą wszystko lepiej

  • 55. XandrasPL
    • 2016-06-19 14:04:46
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Chciałbym żeby w Austrii albo UK że to Rosberg wypchnął przepisowo Hamiltona jak on go w Usa czy miał pierwszeństwo jak w Kanadzie i żeby Hamilton musiał nadrabiać , w 2016 jak spadniesz już na ok 10,11 miejsce to już od ForceIndia jest ciężko się przebić, Hamilton mówi że każdy by tak wypchnął przepisowo jeżeli miałby okazje ale Rosberg by odpuścił, on woli dobre pkt tak samo w kwalifikacjach , albo wygram albo nie ryzykuje będę drugi i w wyścigu się postaram


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo