WYNIKI Bahrajn [ 19 lutego 2014 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | N.Hulkenberg | Force India | 1:36.880 | 78 |
2 | F.Alonso | Ferrari | 1:37.879 | 64 |
3 | L.Hamilton | Mercedes | 1:37.908 | 74 |
4 | K.Magnussen | McLaren | 1:38.295 | 81 |
5 | S.Vettel | Red Bull | 1:40.224 | 14 |
6 | A.Sutil | Sauber | 1:40.443 | 82 |
7 | R.Frijns | Caterham | 1:42.534 | 68 |
8 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:44.346 | 5 |
9 | R.Grosjean | Lotus | 1:44.832 | 8 |
10 | F.Massa | Williams | -:--.--- | 5 |
11 | J.Bianchi | Marussia | -:--.--- | 3 |
Bahrajn #1: Hulkenberg najszybszy
Zespoły korzystające z jednostek napędowych Renault miały w Bahrajnie rozpocząć swoją pogoń za straconym w Jerez czasem. Po pierwszym dnu testów na Bliskim Wschodzie tak się jednak nie wydaje.Najszybszy pierwszego dnia testów okazał się Nico Hulkenberg, który w drugiej części dnia znacząco poprawił swój czas, osiągając wynik 1:36,880.
Za Niemcem uplasował się Fernando Alonso z Ferrari, który wyprzedził Lewisa Hamiltona (Mercedes) i Kevina Magnussena (McLaren), który dominował na torze w pierwszej części dnia.
Gdyby nie patrzeć na ilość pokonanych okrążeń i przebieg testów w Bahrajnie, piąta lokata Sebastiana Vettela wskazywałaby na oznaki poprawy. Od mającego olbrzymie problemy w Jerez mistrzowskiego zespołu, wszyscy oczekiwali jednak zdecydowanie więcej, tym bardziej, że jutrzejszy dzień wyznaczy dokładnie półmetek przedsezonowych przygotowań ekip F1.
Niemiec wyjechał na tor dopiero w drugiej części dnia, pokonując skromne 14 okrążeń, zanim jego bolid zatrzymał się na torze. Jeszcze gorzej wypadł na tym tle zespół Toro Rosso, który walczył z wyciekiem oleju. Daniił Kwiat pokonał dzisiaj tylko 5 okrążeń, kończąc dzień z ósmym czasem.
Za czołową piątką pierwsze zmagania na torze w Bahrajnie zakończył Adrian Sutil (Sauber), który wyprzedził kierowcę testowego Caterhama, Robina Frijnsa.
Nie najlepiej dzień przebiegł także dla zespołu Lotusa, który jako jedyny opuścił przygotowania w Jerez. Romain Grosjean pokonał skromne 8 okrążeń, kończąc dzień na 9 pozycji.
Pierwsze testy w Bahrajnie rozpoczęły się od półgodzinnego opóźnienia wywołanego nieprzygotowaniem porządkowych. Po krótkim chaosie, sesja testowa została wznowiona, a zespoły postanowiły przedłużyć ją o 30 minut, aby zrekompensować sobie poranne straty.
komentarze
1. FERRARI19
Byczki, nawet jeśli dostaną poprawione silniki, to i tak nie mają danych w zakresie jazdy po torze i zachowaniu bolidu przy dłuższej jeździe... :)
2. nerwus
coś nie bardzo silniki reanult kręcą za wiele okrążeń, ale zobaczymy jaka będzie reszta dni testów
3. Hawkwind
Lotus tak samo slodko jak Red Bul aż 8 okrazen , Renault naprawde sie wykazalo w tym roku
4. Jakusa
Niesamowicie się ciesze ! :D Vettel w tym roku nie będzie dominował.
5. Polak477
A co więcej Renault ponoć (nie wiem czy to plotki, czy nie, bo gdzieś to mi się rzuciło w oczy) będzie zaczynało sezon z częściowo ograniczonym ERS, więc dosyć dotkliwe straty będą miały zespoły korzystające z tych jednostek. Dziwi mnie tylko podejście kierowców RBR do tego. Cały czas mówią, że "Nic się nie dzieje, bo jest jeszcze dużo czasu". Raczej ciężko mówić o tym, że "nic się nie dzieje" będąc 3 tygodnie przed wyścigiem z niczym. Zakładając nawet, że Newey przeprojektuje ten tył bolidu i zdąży na start to będą mieli całkowicie testowy bolid... Nie sądzę, żeby to wypaliło bez testów. Szczególnie wspominając pierwsze lata "panowania" RBR...
6. Hawkwind
z drugiej strony po 14okrazeniach czas RB lepszy niz Saubera po 82
7. belzebub
Jedynie Caterham, jeśli chodzi o silniki Renault, jest tutaj wyjątkiem, bo jak na razie kręci najwięcej kółek, jeśli chodzi o tą grupę silnikową. O Lotusie ciężko na razie coś więcej powiedzieć, to dopiero w ogóle dla nich pierwszy dzień testów, ale RBR i Toro Rosso, mogą być nieco w tyle. Jeśli do końca testów w Bahrajnie nie rozwiążą wszystkich problemów, to pozostają tylko 3 tygodnie do pierwszego wyścigu, a to może być za mało czasu, by podgonić resztę.
8. belzebub
6 Hawkwind I co z tego? Te testy to nie walka o czas, ale o niezawodność. Szybki bolid, ale zawodny jest do niczego.
9. Hawkwind
8. Marussia miala w zeszlym sezonie az 2 awarie, no i coz osiagneli?
10. tasm.dis
Caterham jeździ ale jeździ nadal bardzo powoli. Możliwe jest że będzie on wolniejszy od bolidów GP2 na początku sezonu. Co pewnie brzmi kuriozalnie jeśli porównamy nakłady finansowe na zbudowanie bolidu.
Ktoś ma jakieś informacje na temat dziwnej wypustki na tyle Lotusa ?
11. fanAlonso=pziom
9. 10 miejsce warte kupę kasy dla nich
12. sliwa007
Jest nadzieja, że trochę odpoczniemy od ciągłego oglądania palucha na głównej stronie...
Jednak nawet w tej sytuacji nie można ich skreślać, bo sezon jest długi z licznymi (jak na standardy obecnej F1) testami a jak widać na przykładzie Caterhama silnik taki tragiczny nie jest tylko trzeba go odpowiednio chłodzić...
Caterham dane zbiera i jestem bardziej niż pewien, że jeśli będą one przydatne dla Red Bulla i Lotusa to je otrzymają.
5. Polak477 W McLarenie w jednym z poprzednich sezonów męczyli się przez wiele testowych dni aż w końcu przed samym wyścigiem znacząco przebudowali bolid i takim "nowym" bolidem, testowanym jedynie na treningach od razu włączyli się do walki...
13. belzebub
9. No bez przesady nie porównujmy Marussii do reszty stawki, mówmy o poważnych zespołach.
14. rokosowski
@10 Prowizoryczne chłodzenie.
15. Polak477
12. sliwa007
No niby tak, ale to raczej więcej szczęścia, bo w zeszłym sezonie tego nie byli w stanie wyprowadzić mimo deklarowanych zmian :).
16. KowalAMG
MB na czele nie ważne które :)
17. RoyalFlesh F1
Lotus jest tez niesymetryczny tez z tyłu, ciekawe to wszystko.
18. Dexterus
Ciężko ocenić jak to jest naprawdę z tymi silnikami Reni. Caterham radzi sobie niby o wiele lepiej, ale też chyba najbardziej wygląda jak silnik odrzutowy na kółkach (zmutowany wg fantazji BDSM). Trudno więc zgadnąć, na ile jego przeciętne czasy wynikają po prostu ze słabego projektu (w końcu to Caterham), a na ile właśnie z tych ogromnych nawiewów, które musi wozić po asfalcie. Znowu Lotus wystawił niemalże dziewiczy bolid, któż to wie zatem, w jakim stopniu ich problemy to wina silnika per se, a w jakim "pech nowicjusza".
Tak czy owak, nie do końca wierzę w winę Reni. Okej, już wcześniej dowodzili, że mistrzami to oni nie są, ale nadal nie czuję się przekonany, by przeważającą część winy zwalić na dostawcę silnika.
19. Xevatiz
Chcialbym widziec Hulka na tym miejscu ale podczas wyscigow... Moze w koncu moje marzenie o wygranej FI ktore trwa od 2008 roku sie spelni ;-
20. ds1976
Czas Hulkenberga rewelacyjny, ale czy tym należy się sugerować? Wystarczy, że Force India nalali niewiele paliwa w stosunku do konkurentów i najlepszy czas gotowy. Czekajmy na kwalifikacje i sam wyścig w Australii, tam najwięcej się wyjaśni kto jest faktycznie szybki a kto kuleje. Swoją drogą polecam bardzo fajny fan page o wyścigachz częstymi aktualizacjami: www.facebook. com/ racespl (trzeba usunąć obydwie spacje).
21. Hawkwind
Rekord okrążenia 1:29.527 Mark Webber, Williams, 2005 (wersja 5,412 km)
1:53.883 Sebastian Vettel, Red Bull, 2010) (wersja 6,229 km)
22. Hawkwind
sorry wikipedia ssie pale, Sakhir
Race Date: 21 Apr 2013
Circuit Name: Bahrain International Circuit
First Grand Prix: 2004
Number of Laps: 57
Circuit Length: 5.412 km
Race Distance: 308.238 km
Lap Record: 1:31.447 - P De la Rosa (2005)
23. GTR
Muszę powiedzieć, że Red Bull powinien wysłać Newey'a jako przedstawiciela, żeby zbojkotował niezawodność jednostek Renault. Może wymiana silników po 1 GP? Kto wie? :) :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz