komentarze
  • 21. D-O-G
    • 2011-04-18 21:04:47
    • *.2city.net

    A tak z innej beczki "The World Series by Renault wspiera Roberta Kubicę" miły gest od chłopaków i kierownictwa. Co do Kers w RBR, niektórzy mają racje bolid projektowany w 2009 roku. Adrian chyba nie przewidział go w planach konstrukcyjnych(bo z jednej strony takiej potrzeby nie było) sądzę że bedą mieli z tym spory problem, przynajmniej do połowy sezonu nie bedzie działał w pełnym wymiarze (cały wyścig) mają spory orzech do zgryzienia. Choć z drugiej strony, szarża webber'a plus świetna taktyka pokazały że i bez Kersu da się wbić na podium z tak odległej pozycji. Webbi szacunek. O LRGP(problemy Slow Motion Nicka w tej samej kwestii) wypowiadać się nie bedę bo serce mnie boli na samą myśl o tym.

  • 22. RoyalFlesh F1
    • 2011-04-18 21:42:23
    • *.205.238.142

    Moim zdaniem to ich problem polega na tym że mają inaczej zbudowany bolid i KERS im nie pasuje. Nie brali go pod uwagę, że może byc taki istotny, skoro w 2009 roku go nie mieli i dobrze im szło.

    Nie zgodze sie tez że nie ma z nim doswiadczenia bo w 2009 r nie posiadali KERS. Nie posiadał go też Brown GP, TR, FI a jakoś im dobrze idzie. I jak tu ktos swietnie powiedział ci ludzie nie sa w F1 od 6 lat tylko od kilkunastu. Przykład A.N.

    Maclareny w tamtym roku były bardzo szybkie w turcji, wrecz deptały po pietach RBR aż do głupiego błedu Vettela. No ale w tym roku jest DRS i nowe opony. Będzie ciekawie.

  • 23. saint77
    • 2011-04-18 21:51:32
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Nowy KERS dostanie Sebastian V.
    A Mark W. w ramach rekompensaty otrzyma nowe przednie skrzydło po Sebastianie V. z poprzedniego sezonu:)

  • 24. fotoman
    • 2011-04-18 22:00:26
    • *.172.178.146

    liczę, że problemy z kersem nie opuszczą ich jeszcze długo //nie mogłem się powstrzymać przed tak wiele wnoszącą uwagą hehehe :)))

  • 25. tado
    • 2011-04-18 22:05:15
    • *.glw-bng-011.adsl.virginmedia.net

    :))))ht tp://www f1talks pl/?p=7598

  • 26. dexter
    • 2011-04-19 00:47:18
    • *.customers.d1-online.com

    Mysle, ze Sebastian zle wystartowal. Sam KERS wykorzystuje sie dopiero przy wrzuceniu drugiego biegu. Na pierwszym biegu istnieje duza mozliwosc obrotow kol w miejscu.

  • 27. mpkaras
    • 2011-04-19 07:42:42
    • *.zep.com.pl

    W sezonie 2009 ci co mieli KERS byli za Red Bullem i za Brownem, a jak pamiętam, oni KERSA nie stosowali. Owszem w tym sezonie ma on większe znaczenie, gdyż doszedł DRS z dość nielogicznymi zasadami zastosowania.
    Gdyby tylne skrzydło mogło być używane tak jak F-Duckt w 2010, wtedy ich problem by zniknął. Ale nie ma co gdybać. Ciekawe jak sobie poradzą.
    Swoją drogą, to co zrobił Mark jest niesamowite, ponadto pokazuje, to jaką przewagę nad konkurencją ma bolid RB.

  • 28. atomic
    • 2011-04-19 08:43:26
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja tylko tyle :3 wyścig bez kers a RB na drugim i trzecim miejscu . o co tyle płaczu? robią zcieme w żywe oczy. webber wyścig życia , vettel popieprzył coś przy starcie i tyle. kombinują bo wszyscy trąbią o nosie RB i Zastanawiają się czy jest to legal czy nie

  • 29. sliwa007
    • 2011-04-19 09:06:38
    • *.kielce.vectranet.pl

    12. atoman kolego weź lepiej pomyśl co piszesz, skąd ty mozesz wiedzieć jaki staż pracy w F1 mają poszczególni pracownicy?? Newey siedzi w F1 prawdopodobnie dłuzej niż ty żyjesz, a przykładu Williamsa lepiej nie przytaczaj bo zespół ten już niedługo będzie walczył o wejście do Q2...

  • 30. hotshots
    • 2011-04-19 09:15:13
    • *.opera-mini.net

    28. atomic
    nareście ktoś to zauważył :D
    100% dominacja na tym etapie, zupełnie nie jest im na rękę, bo dostaną "po nosie" :D
    pzdr

  • 31. Ilona
    • 2011-04-19 09:28:52
    • *.net.stream.pl

    20. Jaro75 - chciałabym żeby Twój idol też trafił kiedyś do topowego teamu i miał okazję powalczyć o mistrzostwo. Już widzę tutaj te narzekania tłumów na 'nudny' sezon, przewagę zespołu i dominację jednego kierowcy.. ;) pozdr.

  • 32. pjc
    • 2011-04-19 09:52:20
    • *.244.91.2

    @sliwa007 nawet jeśli nie wie to tego typu informacje są dostępne w sieci.
    http:// engineeringf1. free. fr/
    Co do Williamsa, to mam nadzieję że takiej katastrofy o jakiej piszesz nie będzie.
    Ale rzeczywiście mają obecnie spore problemy techniczne.
    Pozdr.

  • 33. a1alex
    • 2011-04-19 09:56:45
    • *.dynamic.chello.pl

    Ilona, szacunek dla Ciebie. Nie lubię RBR a szczególnie nie lubię SV. Ale Ciebie lubię mimo, że Ci zazdroszczę. Zazdroszczę Ci oczywiście tego, że Twój ulubieniec jest na razie poza zasięgiem innych pilotów a lubię za to, że w elegancki i dowcipny sposób odpowiadasz na zaczepki frustratów. Pod nieobecność Robcia osobiście kibicuję ALO i ostatniej nadziei białych na pokonanie VET, HAMowi. Przyznaję, wtedy kiedy HAM wygrywał w swoim debiutanckim sezonie i rok później psy na nim wieszałem. Analogia do mojego obecnego stosunku do VET jest jak najbardziej oczywista. By jednak trzymać się tematu. Jeśli RBR poprawi kers to reszta może walczyć o 3 miejsce, do czasu przebłysku geniuszu w Ferrari lub McL. MSC przez 10 lat nudził F1?

  • 34. D-O-G
    • 2011-04-19 10:07:58
    • *.2city.net

    Ilona jak zwykle poprawna politycznie:) to się ceni.

  • 35. MaMuT
    • 2011-04-19 10:12:17
    • *.adsl.inetia.pl

    Spójrzcie jednak że MCL opanował tą technologię i teraz jest poważną bronią. Owszem na torach krętych MCL bez docisku jest na straconej pozycji ale jeśli mcl weźmie się za aero (Co już widać bo w każdym wyścigu były rozmieszczone inaczej tylne sekcje wraz z zmodyfikowanym dyfuzorem). RBR może teraz cierpieć za błędy roku 2009 gdy wszyscy odpuścili i testowali KERS do następnego razu.

    Wspomnę o Ferrari Widać że brakuje im faceta z jajami Robert jest na razie całkowicie out. ale najbardziej mi brakuje Kimiego który wg mnie najlepiej czuł samochód z KERS i najlepiej go wykorzystywał pomimo awarii i błędów

  • 36. rahfa
    • 2011-04-19 10:40:03
    • *.adsl.inetia.pl

    Ja myślę że jak dołożą do kersu to co powinno w nim być to dużo stracą z balansu który był "super " i mogą mieć kłopoty z przegrzewaniem się kersu i komory silnika - a to krok do dymiącego bolidu ...

  • 37. dexter
    • 2011-04-19 11:07:10
    • *.customers.d1-online.com

    Licze ze Red Bull w koncu swoj problem z KERS rozwiaze. Sam Seb. nie mial dobrego startu , ale trzeba tez zauwazyc ze w wyscigu ten nieszczesliwy KERS raz dzialal raz nie, przez co dochodzi do problemow z rozkladem sil hamowania, co powoduje blokowanie sie kol. Strategia Red Bulla dla Sebastiana byla na 2 stopy, ale w innym czasie. Bez problemow z KERS Sebastian zostalby na torze 2-3 rundy dluzej. Do tego doszly problemy z komunikacja. Seb. slyszal box, a oni go nie.

    W bolidzie Marka tym razem KERS dzialal, Mark jechal bez problemow technicznych. Gratulacje za wspanialy wyscig.
    .Gratulacje dla Marka za bezbledny wyscig

  • 38. radosny
    • 2011-04-19 12:06:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Może się mylę ale wydaje mi się, że ten ich KERS to tylko akumlatory plus tekturowa atrapa. Nie działa bo z założenia atrapy nie działają.
    Ciekawe czy po następnym GP też powiedzą, że były problemy i zaprojektują coś nowego na kolejny wyścig. Tylko w końcu sędziowie się połapią, że naginają przepisy żeby Vettel na starcie za dużo nie tracił.

  • 39. RoyalFlesh F1
    • 2011-04-19 12:45:22
    • *.205.238.142

    35. MaMuT
    buhahahah. To o Ferrari to co to za myśl???

  • 40. atoman
    • 2011-04-19 14:19:45
    • *.internetia.net.pl

    29. sliwa007

    Ja nikogo tu nie atakuję, więc nie życzę sobie, by mnie atakowano. To po pierwsze.
    Po drugie, mam pewną wiedzę na temat zespołów i nie muszę się zastanawiać nad tym, co piszę.
    Akurat gdy się urodziłem, to Williams który został wspomniany, zdobył mistrzostwo świata, więc jest to zespół mający mistrzowski personel. Teraz po prostu mają słabszy okres. Każdy tak ma.
    Red Bull też będzie taki okres miał.
    Newey trafił tam w 2006 roku i od razu nie zbudował mistrzowskiego bolidu. Nie wszystko zależało od niego. Przypominam, że także on został "ojcem" nieudanego MP4/18.
    Nie chcę umniejszać jego umiejętności, ale nie twierdzę, że jest on mistrzem.
    Nie uważam też, żeby RBR był bardziej doświadczonym zespołem niż McLaren, Ferrari i Williams. Mają Neweya, Marko, Hornera... Jeden po przejściach, drugi nie buduje bolidów, a trzeci to jeden z najmłodszych szefów teamów. Gdzie tu porównanie z Dennisem, Whitmarshem, Lowe? Ci związani z pracą przy bolidach są od dawna.

  • 41. Blaz
    • 2011-04-19 14:32:31
    • *.117.208.196

    Całe szczęście że RBR ma te problemy z tym KERSem bo inaczej byśmy patrzyli kto zostanie vice-mistrzem. F1 z jednym dominującym zespołem jest bez sensu. Od razu mi to przypomina czasy Michaela Sch.
    A co do problemów RBR to mieli chłopaki nie za tęgie miny podczas finiszu Hamiltona na P1.
    Skłaniam się ku takiej myśli ,że bolid RBR nie miał mieć KERSu lub miał być on bardzo okrojony. A tak z drugiej strony patrząc to musieli być bardzo pewni swojego tempa i tego że bez KERSU sobie poradzą. A tu ZONK. McLaren ich zaskoczył. Tak poza tym to jak McLaren tak będzie rozwijać swój bolid to nawet Adrian nie pomoże.
    3 tygodnie przerwy ?? Bez sensu. Chyba(na pewno) sobie powtórki poprzednich GP będę zapuszczał przeplatane Gran Derbi x 3

  • 42. greg32
    • 2011-04-19 17:35:17
    • *.adsl.inetia.pl

    W Turcji RB i bez kersu wygra nawet jak przegrają start. Bardziej obawiałbym się ich wewnętrznej rywalizacji. Webbera trudno będzie nabrać znów na jakiś feler w bolidzie. Ale zaplecze będzie szersze i bardziej zdeterminowane no i po tuningach. Będzie jeszcze ciekawiej ale nie koniecznie dla LRGP, obawiam się u nich o taktykę a stała się szalenie istotna.

  • 43. elin
    • 2011-04-19 18:10:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    35. MaMuT - mnie również brakuje Kimiego. F60 z 2009 był jednym z najgorszych bolidów Ferrari. Ale dzięki KERS ( który był wówczas dość wadliwy i mało dopracowany ) udało się zespołowi bardzo długo walczyć o podium konstruktorów, tylko z jednym punktującym kierowcą ( Raikkonenem ). Fin na większości torów miał doskonałe starty dzięki KERS. Nie wspominając już o zwycięstwie na SPA, kiedy perfekcyjnie wykorzystał system odzyskiwania energii, aby na Stavelot odjeżdżać Fisichelli i w ten sposób utrzymać prowadzenie w wyścigu.
    Czyli - całkowicie zgadzam z tym co napisałeś :-).

  • 44. elin
    • 2011-04-19 18:15:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    * zgadzam się z tym

  • 45. 6q47
    • 2011-04-19 18:50:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @atomic zahaczył o teorię, która według mnie jest możliwa.

    Mianowicie Newey trzyma "mocny" KERS do odpowiedniej chwili, chwili zarządzającej odpowiednią ilością punktów zapisanych w ich karcie osiągnięć.
    W obecnej chwili nie muszą (inżynieria) intensywnie pracować nad szybkością bolidu, jest wystarczająca. Tu widzę główna rolę w osobie kierowców - oni mają grać główne skrzypce - do pewnego momentu.
    Kiedy ten moment nastapi? Zapewne są wyznaczone ramy bezpieczeństwa, czyli zapas punktowej przewagi nad najbliższym rywalem, zarazem obserwowanie kolejnych "pretendentów" do ścisłej Trójki.
    Bardzo uważnie są śledzone poczynania McLarena, co do tego nie ma wątpliwości. Niebezpiecznie zbliżyli się, co prawda na tym obiekcie, jednak została "zapalona" czerwona lampka - raczej nie powinna zgasnąć...
    W takim razie nawiązując do słów @atomic-a skłaniam się do teorii, która mówi o trzymaniu systemu działajacego na 100% do momentu zagrożenia. Być może czekają RBR zmiany w aerodynamice. Zmiany niwelujące ewentualne negatywne czynniki zaistniałe po zastosowaniu KERS-u w wersji opcjonalnej. Nie sądzę jednak, że będą przez to wolniejsi. Wyglada na to, że RB7 ma zapas dający nieco luzu podczas przeprojektowywania. Musza to zrobić, nie mają wyjścia. A że teraz stosują ściemę:), jest ona naturalną częścią rywalizacji...:)
    Pozdr.

  • 46. Mountdegrejt
    • 2011-04-19 19:16:49
    • *.cieszyn.pl

    Nie kumam.... dlaczego zyczycie RBR jak najgorzej? Ja tam zawsze myslalem, ze jak ktos jest szybki w F1 to raczej dobrze, ale widac mylilem sie.
    Moje skromne zdanie jest takie, ze ganic to nalezy takie megaekipy jak ferrari (zwlaszcza!) Czy Maclaren za to ze nie daja sobie rady z RBR! Formula1 to nieustanny wyscig i zrozumcie ze nie tylko na torze. To rownie niustanny wyscig technologiczny. RBR gra w tej chwili na nosach tytanom F1 i wiecie co? Chawala im za to. Bo to wlasnie napedza ten sport, ktos jest szybszy, reszta ich goni, tak bylo jest ibedzie. Pozdrawiam wszystkich fanow formuly1, krzykaczom - palec (Seby, srodkowy, bez roznicy ;)

  • 47. pjc
    • 2011-04-19 20:13:53
    • *.unknown.vectranet.pl

    @Mountdegrejt ja osobiście obserwuję ich drogę w F1 od początku.
    Zawsze ciekawiły mnie ekipy,które już od debiutanckiego sezonu dobrze sobie radziły.
    Z tego samego powodu kibicowałem Jordanowi w 1991:)

  • 48. AgataF1
    • 2011-04-19 20:38:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No i bardzo ciekawe jak z tego wybrną. Albo stracą, albo i nie. A właściwie bardziej skłaniam się ku temu drugiemu bo Red Bull ostatnio na wszystko znajduje sposób i z taką ekipą może im się udać ten KERS. A wtedy to chyba będą nie do zatrzymania. I tego się obawiam ; /

  • 49. cavondesign
    • 2011-04-20 18:28:10
    • *.177.23.30

    Mam pytanko.
    Czy RBR pakowałby do bolidu KERS który nie działa? Przecież to waży ładnych parę kilo. Mam wrażenie że jeździli bez. A skoro teraz wpakują to do bolidu to balans zmieni się diametralnie i różnie to z tymi osiągami może być.

  • 50. Skoczek130
    • 2011-04-22 16:12:06
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mam nadzieje, że od Turcji RBR nie będzie już borykało się z KERSem. Po tytuł!!! :))

  • 51. Skoczek130
    • 2011-04-22 16:16:36
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Oskar9 - Hamilton wygrał, gdyż miał lepszą strategie. Oglądałeś może wyścig!? Seba nawet nie stawiał oporu HAMowi, gdyż nie miało to sensu. Ważne było, żeby możliwie najwyższej dojechać do mety, ponieważ ogumienie nie było w najlepszym stanie po tych prawie 30 kółkach. pozdro! ;]


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo