WYNIKI Walencja [ 03 lutego 2011 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | R.Kubica | Renault | 1:13.144 | 97 |
2 | A.Sutil | Force India | 1:13.201 | 117 |
3 | J.Button | McLaren | 1:13.553 | 105 |
4 | M.Webber | Red Bull | 1:13.936 | 104 |
5 | F.Massa | Ferrari | 1:14.017 | 80 |
6 | T.Glock | Virgin Racing | 1:14.207 | 103 |
7 | P.Maldonado | Williams | 1:14.299 | 100 |
8 | S. Perez | Sauber | 1:14.458 | 104 |
9 | M.Schumacher | Mercedes | 1:14.537 | 110 |
10 | S.Buemi | Toro Rosso | 1:14.801 | 73 |
11 | N.Karthikeyan | HRT F1 | 1:16.535 | 63 |
12 | J.Trulli | Lotus | -:--.--- | 38 |
Kubica najszybszy ostatniego dnia testów
Mimo, że podczas pierwszych grupowych testów pod Walencją, czasy osiągane przez poszczególne zespoły powinny być ostatnią rzeczą, na którą patrzy się porównując osiągi poszczególnych ekip, polscy kibice po ostatnim dniu testów będą z pewnością zadowoleni.Rano ekipa Polaka sprawdzała R31 pod kątem aerodynamiki po to, aby po południu wykonać dłuższe przejazdy i popracować przy ustawieniach nowego auta. Nie przeszkodziło to jednak Kubicy w wykręcaniu najlepszego czasu, 1:13,144, który został odnotowany na godzinę przed zamknięciem toru.
Drugi wynik dnia zaliczył Adrian Sutil, który do Polaka stracił niespełna 0,06 sekundy. Pamiętać jednak trzeba, że Niemiec jeździł ubiegłoroczną konstrukcją VJM03, głównie koncentrując się na pracy z nowymi oponami Pirelli.
Trzeci czas dnia przypadł w udziale Jensonowi Buttonowi, który także miał do dyspozycji ubiegłoroczną wersję MP4-25. Ekipa z Woking jutro o godzinie 12:00 czasu polskiego w Berlinie odsłoni swój nowy bolid, MP4-26.
Mark Webber, jadący nowym RB7 zakończył dzień z czwartym czasem i stracił do Roberta Kubicy prawie 0,8 sekundy.
Felipe Massa, który aż dwa dni musiał czekać na swoją szansę właściwego sprawdzenia F150 nie zaliczy dnia do udanych. Brazylijczyk godzinę po rozpoczęciu sesji pod koniec swojego pierwszego przejazdu miał problemy techniczne z bolidem. Wadliwy zacisk spowodował wyciek oleju, który z kolei dostał się na wydech powodując niewielki pożar. W efekcie incydentu testy zostały przerwane na prawie pół godziny. Na szczęście dla ekip była to jedyna przerwa w dzisiejszych zajęciach. Massa ostatecznie powrócił na tor o 14:30, ostatecznie kończąc dzień z piątym czasem (1:14,017).
Po raz kolejny dobrze wypadł zespół Virgin Racing. Timo Glock za kierownicą ubiegłorocznego VR-01 kończył dzień z szóstym czasem, przed Pastorem Maldonado (Williams) oraz Sergio Perezem (Sauber).
Odległy, dziewiąty czas sesji zanotował Michael Schumacher. Niemiec przed przerwą obiadową dysponował jednak najlepszym czasem wśród zawodników korzystających z nowych konstrukcji.
Za siedmiokrotnym mistrzem świata, tabelę z wynikami zamykali: Sebastien Buemi (Toro Rosso), Narain Karthikeyan (HRT) oraz Jarno Trulli (Team Lotus). Zespół Włocha także nie zaliczy dnia do udanych. Wczorajsze problemy ze wspomaganiem kierownicy nie zostały rozwiązane. W efekcie czego Trulli bez wspomagania przejechał dzisiaj 38 okrążeń, nie ustanawiając czasu. Team Lotus jako jedyny zostanie na torze w Cheste jeszcze do jutra.
Kolejne grupowe testy F1 rozpoczną się w przyszłym tygodniu w Jerez.
komentarze
1. RentonB
Bedzie ciekawie, chociaz napewno R31 jest za RB7. Bardzo dobrze ze Robert przez te dwa dni duzo jezdzil i bedzie co analizowac.
Martwia tylko te opony
2. hosiek___kagie
Uwaga , uwaga zaraz się posypie lawina tekstów że kubica w tym roku będzie miał majstra ( życzę mu tego ale pożyjemy zobaczymy )
3. armani40
Super...czuje ze sezon bedzie bardzo ciekawy i dla nas..owocny!!! Brawo Robert!!!!
4. volevine
szkoda ze to nie wyniki kwalifikacji do gp bahrainu ale i tak pozytywnie....
5. sever
oby nie spoczęli na laurach
6. hosiek___kagie
juz sie zaczyna :D
7. Mrgaryniusz
ile Kubica przejechał kółek?
8. Kolczi
tylko nie srać ogniem, to tylko testy !!
9. pinkb
@ hosiek_kagie
;)))))
10. kibol1160
1 na jakiej podstawie mozesz poweidziec ze r31 jest slabszy od rb 7
11. Paatryk
oooo tak dziecinko!
12. F1_Fan
osobiście żałuję, że nie ma konkurencji w oponach....powinna być alternatywa....bez sęsu :) pozdrawiam
13. Piotr_the
Brawo Robert!! aby tak dalej!! i do końca sezonu :-)
14. PrzemoS1993
ludzie spokojnie, bo jak Kubica w Bahrainie będzie 9 to będa teksty typu cienias, lama, itd. więc się nie nakręcajcie. Oby tak dalej Lotusie...
15. eldo85
Lepszy 1 niż ostatni z awariami na koncie. I tyle w temacie testów ;-) oby do Bahrajnu, do usłyszenia... ;-)
16. xdomino996
Gdyby to było BMW to juz by zaczeli budować bolid na 2012:D
17. volevine
Moze mi ktos powiedzieć jakiego dokładnie rodzaju były te problemy renówki, podobno wczoraj to hamulce, a dzisiaj co? Z góry dzięki :)
18. ziyon
Pomimo, że to tylko testy to tak fajnie się człowiekowi robi na ,,duszy" ];-)
19. matidj
gdzie można obejżec w necie testy
20. xdomino996
Co to wynikow to mozna cos zasugerowac ale to tylko segerowanie:D 1 testy 8 miejsce tak jak renault w 2009 roku . 2 testy 5 miesjce w konstruktorach Renault w 2010 i 3 testy 1 miejsce jezeli pojsc ta droga dalej to wiecie co wychodzi:D. Ale raczej red Bulle i Ferrari sa duzo mocniejsze
21. Mrgaryniusz
można obejrzeć live timing lub filmik z youtube, na którym niewiele widać
22. labugabu
@17 mieli problem z hydrauliką i układem wydechowym
23. Nuhtylupik
1. Proszę o odpowiedź skąd wiesz że R31 jest za RB7? Bo na prawde trzeba chyba mieć wiedzę lepszą niż Webber Kubica i Neway razem wzięci żeby to wiedziec tak jak Ty NA PEWNO.
24. Renault R30 F1
Na razie wygląda to obiecująco by tak dalej.
25. volevine
no właśnie ten :innowacyjny układ zaczyna mnie troszke martwić. dobrze by było aly sie z tym szybko uporali choć patrząc na zaszły sezon to ważne zeby auto było szybkie a nie bezawaryjne(red bull) xD
26. full pull
Cytat z sport.pl : "W relacji live z dzisiejszych testów na stronie BBC kibice widzą Roberta Kubicę jako zwycięzcę nadchodzącego sezonu. 'Renault ma najładniejszy, najszybszy bolid i najlepszego kierowcę w osobie Kubicy. Sezon jest skończony. Kubica będzie mistrzem!' - napisał jeden z nich."
27. Robert.Kubica
to proste red bull ma umowe z renault my wam zdradzamy sekrety naszego sukcesu z 2010 a wy obiecujecie za to że zawsze bedziecie przyjezdzac za nami
28. volevine
a wiesz moze "full pull" czy te przewidywania BBC sprawdzały sie z zeszłych sezonach? xD
29. Pietrek721
ludzie to tylko testy! pozdro dla kumatych:)
30. Pietrek721
ludzie to tylko testy! pozdro dla kumatych którzy widzą po co sa te testy :)
31. Cyba23
27.Robert.Kubica
hehe ahhh ta wybujała dziecięca wyobraźnia
32. volevine
wiadomo ze testy nie odzwierciedlają prawdziwej formy ale miło popatrzeć jak nasz rodak widnieje jako namber łan na wszystkich portalach... pzdr
33. beltzaboob
Na dobrą wróżbę. Nie ukrywam, cieszę się....jakbym sam wykręcił ten czas. ale nie ma się co podniecać. testy są mniej miarodajne, niż piatkowe treningi. A tym, co uważają inaczej polecam tabelę wyników z roku 2010.
34. grzegorz0812
30. Pietrek721 `
to są testy i każdy zdaje sobie z tego sprawe ale czy w tej sytuacji nie zrobiło ci się lekko na duszy ???? :))))
35. Cyba23
ogarnijcie się to tylko testy wiadome jest że TESTUJĄ masakra wierze w Roberta ale na razie to tylko wiara wiec panowie trochę spokoju
pozdrawiam
36. kondzio81
Przez 3 dni Panowie z LRGP sprawdzali, testowali, regulowali i ustawiali bolid. Mam nadzieję, że pod koniec testów powiedzieli Robertowi by pojechał na 90% możliwości samochodu i stąd ten dobry czas. Pewnie już wiedzą ile można byłoby jeszcze urwać. Oby tak dalej.
37. MARU
23. Nuhtylupik
On wie lepiej,bo go projektował :-)
38. Mrgaryniusz
dobra to tak: może jedni przestaną się zachwycać czasami, a drudzy przestaną i opieprzać za to i będzie spokój?
39. wariat133
@19 hahaha ;) się obudziłeś
40. Polak477
To jest Polskie myślenie. Nie ważne, że testy, że nikt nie pokazuje swojego "prawdziwego" bolidu, że nikt się nie ściga. Ważne, że przecież był 1. A później masa zawodów, że przecież było tak dobrze. I nie jest niestety to tylko problem F1, a każdego sportu. Małysz skoczy w treningach na 1 miejsce to już szał narodowy, że Adam jest mistrzem i wygra 2 serie skoków i Małyszomania powraca, a jak skoczy na 4-5 miejsce to wszędzie piszą jakie to rozczarowanie i jakiego pecha miał Adam. Zero samokrytyki. I piszę to też o innych kierowcach, ja nigdy nie oceniam czasów po treningach przed wyścigiem, a dopiero w kwalifikacjach to co dopiero na ponad miesiąc przed wyścigiem. Opanujcie emocję. Parę miesięcy temu jak to były testy Pirelli to chyba Alonso miał pierwszy czas to już wszyscy mówili, że Pirelli zrobiło opony pod Ferrari - oszuści, bo Ferrari ma WCC w kieszeni. Myślcie trzeźwo i nie podniecajcie się tak, bo mnie taka atmosfera denerwuje. To samo jest zresztą w treningach przed wyścigiem. Kubica zrobi 1 czas i już masowe okrzyki, że Kubica będzie miał PP (na czele z Ziętarskim zresztą), a później płacze, że jak może on tracić sekundę w kwalifikacjach, jak przecież w treningu jechał tak dobrze - to na pewno musi być sprawa mechaników, bo na pewno zepsuli coś w bolidzie specjalnie.
41. Pietrek721
34. grzegorz0812 napewno cieszę sie z tego wyniku Roberta ale to tylko testy... wiecej dowiemy sie na treningach i kwalifikacjach do gp Bahrajnu na ktòre osobiście nie moge sie doczekac:)
42. kibol1160
23. Nuhtylupik newey tez nie maszyna i z roku na rok nie bedzie robil latajacego po torze red bulla :P
43. RoyalFlesh F1
jestem eksprtem F1 możecie zadawać pytania
44. Alonso17
oby gnoje z Red Bulla nie skopiowali wydechu Lotusa Renault bo Nogi z .... mi powyrywam a wyniki sa obiecujące mam nadzieje że Kubica w tym sezonie będzie na szczycie
45. kibol1160
44 juz skopiowali haha
46. kibol1160
43 ile masz w zwodzie hehe
47. MARU
44. Alonso17
Tak trzymać !!!
48. xdomino996
@ 43. RoyalFlesh F1 niestety jak tekst z wp...
49. Budyn_F1
Bardzo dobrze. W przyszlych testach powinno byc tak samo.
50. jenks
40-jedyny rozsądny wpis-pozdro
51. Mrgaryniusz
dobrze, że te komentarze nie są na poziomie z wp...
52. Suchar
szkoda trochę lotusa bo sobie chłopaki bez wspomagania za bardzo nie potestują
53. Alonso17
kibol1160 Mclaren i mercedes i ferrari próbuje go skopiować a Neway nie da rady go skopiować
54. grzegorz0812
52. Suchar
to podsypcie im kokainki :))))
55. Kornik
Szkoda że Renault pokazało zbyt wcześnie ten wydech. Teraz inni będą mieli wystarczająco dużo czasu żeby skopiować to rozwiązanie. Może nie na pierwszy wyścig ale zawszo miesiąc przewagi
56. xdomino996
@53. Alonso17 Jakies oficjane info czy tylko twoj wymysł?:D
57. kibol1160
53 widzialem dzisaj zdj rb i ma juz takowy wydech :(
58. Arko123
mam nadzieje, ze LR nie popadnie w samozachwyt i nie oleja sprawy ;d
A pierwsze miejsce zawsze cieszy :)
59. misiekzwrocka
wie ktoś moze gdzie zobaczyc porównania do bolidów z poprzedniego roku , w tamtym roku były takie zdjęcia nowy bolid + stary i widać było różnice
60. kibol1160
czemu newey nie da rady SRACZKĘ ma przecie newey to goru projektowania !!
61. f1cypis
bez wydechu raczej by ich nie dopuścili :)
62. Alonso17
47. MARU Na następne testy jadę do Hiszpanii z piła żeby Ludziom z red Bulla nogi wyrwać z .... Bo oni zaczynają mnie w......c.
63. f1cypis
F1 entrenamientos valencia cheste 2011 you thube
to chyba z wczoraj
64. Alonso17
56. xdomino996 oficjalne gdzieś czytałem o tym
65. skylinedrag
W zeszłym roku Ferrari F10 robiło na zrobiło na testach czas 1:11.4, pierwszego dnia robiło 1:12.5 :), więc nie pałowałbym się czasami. Cieszy jednak postawa Lotus-Renault
66. koszczak
porównując te testy z ubiegłorocznymi widać poprawę to już nie 2 sekundy straty tylko 1 jeśli utrzymają tempo rozwoju z zeszłego sezonu to Lotus Renault może sporo w stawce namieszać
67. xdomino996
@65. skylinedrag Czloweiku co ty porownujesz teraz na Pirelli jezdza ktora ma gorsze tempo...
68. dwaarf
Ten bolid LR wygląda jak jakiś mafiowóz :D Czarna mamba F1 :D
69. fanVETTELA
Zal. To tylko testy a wy sie podniecacie. Vet nie jechal to mogl wykrecic szybkie kolo
70. kedar9315
mam nadzieje że bolid odpowiada kubicy bo patrzenia na czasy które są uzyskiwane podczas testów to troche nie na miejscu zwłaszcza że to dopiero pierwsze testy od powstania całkiem nowych bolidów i wiadomo że większość zespołów ukrywa prawdziwy potencjał swoich bolidów przed pierwszym wyścigiem ;)
pozdro all xD
71. Zgred Zen
38. Mrgaryniusz nie ma co przesadzać,każdy to odbiera na swój sposób.Nikt inam forumowiczom nie powinien zabraniać okazania swoich emocji, jeżeli jest zgodne z regulaminem.Chciałbyś,zeby to forum było ustawione wg konkretnego schematu,Nudne by było jak flaki z olejem.Pozdrawiam.
72. fan od dawna
69. hahahahahahahahaahhaahhahahahaha! haha no teraz mi poprawiłęs humor na cąły wieczór hahaahahahaha
73. Mrgaryniusz
opony bridgestone były mega mocne i dało się kręcić równe czasy, bo nie opłacało im się w ostatnim sezonie już robić opon, które dawałyby dreszczyk emocji, a pirelli idzie w drugą stronę, chociaż brakuje im szybkości
74. RoyalFlesh F1
Po tych testach wiem tylko tyle że Williams ma najmniejszą skrzynie biegów. RBR i LRGP mają dziwne wydechy. Maclaren robi to samo. Mercedes dziwnie wygląda i tez się pewnie weźmie za kopiowanie. A Ferrari ani żadnej innowacji, ani nić nie bbedą kopiować. Chyba będzie klęska w tym roku
75. fan od dawna
-poprawiłes
-cały
76. radkowiak
ja myśle że skopiowanie wydedchu na to nie taka prosta sprawa i wymagająca wiele ingerencji w konstrukcję bolidu i z tego powodu renault nie ukrywa się z tym wydechem bo wie że kto go nie ma nie będzie od nowa robił nadwozia pod ten wydech... ale to tylko moje domysły
77. slowlythinker
Mówicie,że testy nie obrazują w jakiś sposób sytuacji na torze. Pamiętacie co było 2 lata temu ?? Wszyscy na tym forum wieszali psy na Brawn GP, że to niemożliwe żeby tak dobrze jeździli, że to tylko zagranie marketingowe ... a co było później każdy chyba wie.
78. Mic4as
@74 idealne podsumowanie
79. siux
ale jak by fred flinston wsiadł do HRT to by wyciągnął 1:11 albo i mniej, daję głowę- tylko trzeba by było wyciąć kawałek podłogi i użyć Flinston KERS , a co by wyczyniał struś pędziwiatr to szkoda słów , a bob budowniczy na swoim walcu zszedł by poniżej minuty
80. MARU
62. Alonso17
Mnie już w.......ą od dłuższego czasu,a w szczególności wentyl,Horner, Dietrich Mateschitz,Helmut Marko, dupowlazy bi inaczej tego nie można nazwać.
81. f1cypis
Mam pytanie nie z tej beczki
czy ktoś ma n-kę
pytam dlatego że wprowadzili kilka programów BBC
a tam wiadomo transmitują F1 i to (tak słyszałem że lepsze ujęcia niż RTL,czy POLSAT)wie ktoś coś na ten temat?
82. adamodab
Kurde nigdy się nie wypowiadam na forum choć odwiedzam tą strone juz wiele lat ale jak czytam komentarze pod niektorymi artykułami to mnie normalnie krew zalewa. Przeżywacie te testy jak mrowki okres. Publikujecie te swoje napewno jakże celne domysly i co ze niby chcecie pokazac? Jak sie znacie na F1? Jakimi jestescie znaFcami? Cholera co z tego że sam kubica studzi optymizm i mowi ze to tylko testy ale wy nieee dalej swoje... "reno najszybsze hurra kubica mistrzem". Oczywiscie każdy moze pisac co chce ale tak sie tylko zastanawiam co by sie stalo gdyby tak przypadkiem sam kubica przeczytal kilka komentarzy co do testow. Wstyd by mu sie zrobilo jacy ludzie mu kibicuja i zmienił by obywatelstwo na włoskie chyba... Zamiast sie tak podniecac zainstalujcie sobie na kompach jakąś porządną symulacje F1 i pojeździjce, poznawajcie tory bo moge sie założyc ze wieksza część z was nie zna konfiguracji toru np w bahrajnie. Z wyrazami szacunku. Adam
83. fabian
W ubiegłym roku było podobnie. Obiecujące wyniki Renault a "Redbuble" i tak wszystkim skopały tyłki... :(
84. MARU
83. fabian
Tą minke to będziesz miał na twarzy na koniec sezonu,jak wentylowi i jego załodze zajrzą głęboko do d..y !!!
85. RoyalFlesh F1
82. adamodab
No tak niektóre osoby przeżywają testy jak mrówka okres. Ty natomiast jesteś kolejną osobą która pisze taki komentarz co testy, bo przeżywasz te wszystkie komentare jak mrówka okres.
86. marcin20
I to ja rozumiem, oby tak dalej mu dobrze szło ! Czyżby nowy wydech się sprawdzał???
87. xdomino996
@ 83. fabian Nie sadze wcale ze Renault stworzylo niesamowity bolid ale rok temu nigdy nie wygrali testow wrecz przeciwnei czesto byli na koncu. Choć domyślam sie ze to na mniejszej ilosci paliwa było.
88. ygor
poprowadzenie wydechu to żaden problem ( tylko trochę z temperaturą) znaczenie ma jednak długość układu wydechowego, ale /zwracam się do fachowców/ powiedzcie mi Panowie czy możliwa jest taka konstrukcja układu napędowego, żeby ze względu na wydech właśnie, który ma robić dmuchaną podłogę odwrócony został tyłem do przodu silnik wraz ze skrzynią biegów ??????? Taką słyszałem dzisiaj teorię ale pojęcia nie mam czy to możliwe.
89. adamodab
85. RoyalFlesh F1
To samo sie tyczy Ciebie bo jednak przeczytales co napisalem. I tak w kółko
90. RoyalFlesh F1
89. adamodab
Tak masz racje.
91. Zgred Zen
55. Kornik Widzisz ,nie powiedziałbym,ze tak łatwo.po pierwsze ci co go nie mają musieliby przerabiać układ chłodzenia-bo układ LRGP generuje dodatkową temperature,,po drugie rozmieszczenie tego układu związane by było z następnymi przeróbkami w umieszczeniu Kersu czy nawet skrzyni biegu ,może wystąpić problem umieszczenia i rozmieszczenia balansu itp: ...itd.Zauważ,ze LRGP po awari układu hamulcowego ma problem z usunięciem awarii ze względu na zły dostę do tego układu.To są słowa Erica B./te z hamulcami/ .Uważam,że gdyby to było takie proste,to LPRG trzymałoby to tajemnicy nie mniejszej niż RBR w zeszłym sezonie.Pozdrowienia.
92. kobi610
Polak447
Myślę że w każdym kraju w tej chwili na forach jest podobnie jak w Polsce. Tak to już jest że jak idzie dobrze naszemu ulubieńcowi to emocje biorą górę nad rozumem i chłodną kalkulacją, to minie. A jak ktoś z dzisiejszych testów będzie miał trochę radości i poprawy humory to przecież nic złego, jutro będzie wydajniejszy w pracy.
93. Gregory980
Słyszałem, jak krasnoludki rozmawiały między sobą o bolidzie LRGP - rewolucyjny system wydechowy, to całą konstrukcja, i tylko wylot widać na zewnątrz, reszta jest bezpośrednio przy silniku oraz pod maską przednią. Wg tychże ekspertów również ten system wydechowy nie jest jedyną nowinką w stajni - bo są jeszcze 2 inne!!! Ponoć jakieś połączenie z tylnym skrzdłem - coś na kształt 2in1 płetwy rekina i kanału F. Zaś trzecia nowinka jest ściśle tajna, i nawet pytając wprost, wszyscy nabierą wody w usta - nikt nie wie co to jest, ale pewnie to coś odnośnie aero - może ta dziwnie wygięta maska przednia? Albo coś odnośnie systemu pull-rod?
94. eXN
Wiadomo, że testy, zwłaszcza te pierwsze, nie są odzwierciedleniem prawdziwych możliwości bolidów, jednak cieszy to, że Lotus Renault na tym etapie nie odstaje od innych... Nie rozumiem po co się tak spinacie na osoby, które przejawiają trochę więcej optymizmu i entuzjazmu..
95. biter1
Kilka nieprofesionalnych opinii około testowych. Świetna robota Roberta przez dwa dni i nie chodzi mi tutaj o czas dzisiejszy bo może się okazać że na starcie sezonu bolidy będą o 2 sekundy szybsze a Lotusowa Renia o jedną (oby nie) ale przejechał sporo kilometrów zebrał im dużo danych byle je teraz odpowiednio zinterpretowali wyciągnęli wnioski i poprawili to co się jeszcze da poprawić.
Co do Masy to żałuję trochę że nie widzałem tej akcji z zapaleniem się bolidu szczególnie po wczorajszym komentarzu Alonso o niezawodności. Ale usterki się zdarzają szczególnie w nowej konstrukcji a Ferrari i tak będzie w czubie znając życie.
Czy to tylko moje wrażenie czy ta czerń Lotusa ma jakiś taki Granatowy poblask, a moze to tylko kwestia odbijającego się otoczenia...
Na koniec najgłupsze pytanie. Robert jeździł cały dzień na Pirreli prawda? Na innym portalu napisali że dostał Pirelki na których będzie jeździł w sezonie dopiero popołudniu i wykręcił na nich najlepszy czas. To jakaś wizja artystyczna redaktora jak mniemam.
96. fezuj
@40, @82 - całkowicie popieram Wsze słowa, narobiło się tu tylu fahofcuf że już czasami czytać się tych mądrości odechciewa.
Miłe usłyszeć że Robert jeździ nieźle, ale dziś ważniejsze jest że jeździ raczej bez problemów niż jakie miejsce wykręca.
@81. f1cypis Te kanały do niedawna przez trzy lata były na CP i zapewniam Cię że tam na żadnym kanale nie było transmisji F1 a tak szczerze to żadnego sportu.
Transmisje są jak się nie mylę to na BBC Sport, ale tego kanału nikt w Polsce nie rozprowadza i raczej to nie grozi. Poza tym prawa transmisyjne na nasz kraj ma znów na trzy lata Polsat Sport a jeśli Ci to nie pasi to zawsze mo0żesz pooglądać na RTL-u :)
97. ygor
93. Gregory980
i nic więcej nie zdradzisz ?? napisz coś więcej
98. Zgred Zen
95. biter1 Co do czerni LRGP to fakt,sam projektant zapewnia,że będzie wyglądł świetnie szczególnie w słońcu bo do jego malowania użyto płytek szczerego złota o różnym nasyceniu. więc to tylko tonacja czerni.
99. kukus
Tak w sumie po tych trzech dniach to Kubek wykręcił najlepszy czas.
Oby tak dalej i będzie git.
Gratulacje i trzymie kciuki.
100. probolans
Kubica w Melberne w Australi bedzie szybszy niz torando
101. Polak477
92. Żeby nie było nieporozumień. Nie mam za złe ludziom, którzy się z tego cieszą. Mnie denerwuje jak ktoś już porównuje bolidy, uważa, że Kubica już jest mistrzem świata i porównuje każde kółko z innym kierowcą w teorii z lepszym bolidem i pokazuje ile to lepiej Kubica pojechał od innych. To, że ludzie się tam cieszą, ale mówią, że to tylko testy to zachowują się normalnie. Ja sam byłem wczoraj szczęśliwy, że Alonso wykręcił dobry czas, ale podchodziłem do tego chłodno. Nie porównywałem z innymi kierowcami, nie wypisywałem, że na pewno będzie już mistrzem świata. Po prostu ucieszyło mnie, że Ferrari zrobiło dobry czas, ale wiem, że Ferrari w tym sezonie może być bardzo słabe (jak na Ferrari), więc nie przywiązuje do tego większej wagi.
102. f1cypis
96. fezuj
i tak robię dzięki
pozdro
103. saint77
Najlepsze czasy zespołów w ciągu wszystkich 3-dni testów to:
1. Renault - 1.13.144 - 3 dzień
2. Force India - 1.13.201 - 3 dzień
3. Ferrari - 1.13.307 - 2 dzień
4. McLaren - 1.13.553 - 3 dzień
5. Red Bull - 1.13.614 - 2 dzień
6. Virgin Racing - 1.14.207 - 3 dzień
7. WIlliams - 1.14.299 - 3 dzień
8. Sauber - 1.14.458 - 3 dzień
9. Mercedes - 1.14.537 - 3 dzień
10. Toro Rosso - 1.14.801 - 3 dzień
11. HRT - 1.16.535 - 3 dzień
12. Team Lotus - 1.20.349 - 2 dzień
Wiecie co ta tabela oznacza?
Dokładnie - bardzo niewiele, lub nawet nic:) Podałem ją, jako ciekawostkę. Nawet nie będzie można tego porównać do kolejnych dni testów które odbędą się za kilka tygodni, bo z tego co pamiętam będą one na innym torze - jak się mylę to mnie poprawcie.
Będą nowe komponenty, FI i MCL pojawią się z nowymi bolidami a wszystkie pozostałe zespoły z nowymi rozwiązaniami i tabela się przewróci lub przetasuje:)
My nawet nie wiemy, czy każdy zespół testował coś takiego jak maksymalnie szybki przejazd. Może na to jeszcze za wcześnie.
Jak po wszystkich częściach testów, które zakończą się pod koniec lutego będziemy mogli stwierdzić, że Lotus Renault w każdym z nich był najszybszy, to będzie można mieć podstawy do śmiałego optymizmu:)
A teraz to jest wszystko jedna wielka niewiadoma:)
104. krispol
@59 maciekzwrocka - zobacz tutaj: http:// www.f1.sk/clanok39584.ht m
105. krispol
sorry - misiekzwrocka :)
106. kobi610
101.
W tej kwestii zgadzam się. Dla mnie najważniejsze jest co powie Robert o bolidzie i postępach przy ustawieniach i niezawodności.
107. piotrek74
dzisiejszy wynik Roberta to tylko REKLAMA !!!!!! dla NOWYCH WŁAŚCICIELI .
Tyle w temacie testów .
108. Zgred Zen
106. kobi610 Na razie Robert,też nie powie prawdy ,prawdy to się dowiemy po pierwszych trzech wyścigach sezonu.
109. cayman
Z testami jak to z testami - różnie to w różnych sezonach wyglądało. Całkowicie zgadzam się z jednym z przedmówców odnośnie sytuacji jaka miała miejsce 2 lata temu z Brawn GP. Po prostu czasami testy mogą pokazać jak wygląda stawka, a innym razem nie.
Dla mnie ważniejsze jest jednak coś innego. Mianowicie fakt wprowadzenia zagadkowego wydechu. Zagadkowego, dziwnego... tak opisują to różne media, fachowcy, sami kierowcy. Jeszcze pewnie nie wiadomo jaką (i czy) daje to przewagę, ale pojawiają się nawet słuchy że inne zespoły chcą to kopiować. A to oznacza że chłopaki z Renault dobrze odrobiły prace domową. Bo to wreszcie oni wymyślili coś nowego. Niczego nie kopiowali. Wykazali się inicjatywą i pomysłowością. A nie jak wcześniej kopiowali rozwiązania wymyślone przez innych. Fakt, kanał F zrobili aż w 2 wersjach, przy czym skorzystano tylko z drugiej i od razu działał wyśmienicie. Wcześniej Brawn namieszał z dyfuzorami. Ale teraz zrobili zdecydowany krok do przodu. Bo jeśli okaże się, że wydech daje przewagę inni będą musieli sporo się napocić aby to zaadoptować u siebie (i przy okazji hojnie sypnąć na to pieniążkami), a Renault będzie już wprowadzać kolejne ulepszenia.
Oczywiście nie znaczy to, że Renault będzie w ścisłej czołówce. Ale przynajmniej zapowiada się, że jest na to realna szansa. Na co oczywiście bardzo liczę. Ale Ci co oglądają F1 nie od wczoraj pewnie zgodzą się ze mną, że tak na prawdę wszystko okaże się za jakies 5 tygodni, 2 dni, 19 godzin i 8 minut.
110. kobi610
Zgred Zen
Wiem że nie powie. Ale po jego wypowiedziach można sobie coś wywnioskować. Grunt że przejechał dużo okrążeń bez większych problemów i defektów.
111. Ataru
Najlepsze w dzisiejszych testach bylo to, ze ekipy placily fotoreporterom by pstrykaly dla nich fotki konkurencyjnych bolidow, natomiast WIlliams do tego zadania wyslal... swojego inzyniera. W ogole nie przebranego, w stroju Williamsa zupelnie sie z tym nie kryjac. I ten biegal caly dzien z aparatem z tym olbrzymim obiektywem po torze i robil tym bolidom zdjecia :D
112. Jaro75
Najważniejsze że auto nie zawiodło i przejechał sporo kółek.
Bardzo dobrze.
113. witam
88. ygor 2011-02-03 18:14:56 (Host: *.star.net.pl)
Poprowadzenie wydechu to zaden problem. Masz racje ...ale...nie ma gwarancji, ze bolid bedzie szybki :D.
A teraz na serio.
To co zrobili jest oczywiscie mozliwe do skoiowania. Tylko pytanie ile to potrwa? przekonstruowanie bolidu pod taki wydech zmienia wszystko.. Nie wystarczy tylko pociagnac rur wydechwych do przodu i wygiac pod podloge, one tez cos waza a jezeli dodamy ciezar na przod to musimy bolid na nowo "wywyzyc" ( nacisk na osie, balast bolidu itp). Takze to nie takie proste, do tego dochodzi jeszcze podloga, ktora musi byc tez dostosowana do takigo "nawiewu" spalin w dodatku goracych. Pod porkywa silnika prawdopodobnie misi byc na nowo porozkladane( zaprojektowane ) prawie wszystko: silnik, uklad chlodzacy, KERS, bak paliwa no i wkoncu poprowadzony ten wydech tak aby sie wszystko nie grzalo. ( my sie tego nigdy nie dowiemy jak to wyglada :D ). Nastepnie dochodzi problem temperatury co napewno jest jednym z najwiekszych zmartwien konstruktora.
Innymi slowy trzeba przeprojektowac caly bolid biorac pod uwage narzucony rozklad masy i cala aerodynamike. To jest prawdopodobnie jeszcze wiekszy problem niz kanal F gdzie chodzilo tylko o przeprojektowanie aerodynamiki bolidu.
Pozdrawiam.
114. ygor
104. krispol
na tych porównaniach widać ewidentnie że Renia zaszła w ciążę bo jej się komora silnika znacznie powiększyła, zwłaszcza w tylnej części
115. ygor
113. witam
oby tak było jak piszesz bo jeśli nie to troche za wcześnie odkryli ( niektóre) karty
116. Savior00
Cieszy na pewno duża liczba okrążeń przejechana przez Roberta, czasy nam nic nie mówią - przykład Sauber 2010
117. ryudo
113, w większości się z tobą zgadzam, ale mimo to cieszy niezmiernie fakt, że robert wykręcił najlepszy czas z 3 dni testów, myślę że Renówki specjalnie nie pokazywały swojego potencjału w poprzednich dniach koncentrując się na testach i ustawieniach, żeby na sam koniec wszystkim pokazać na co ich stać, a na mojej facjacie widnieje banan :)
118. FAster92
111. Ataru Czego nie robi się dla zespołu. ;)
119. xdomino996
@113. witam. Zgadzam sie z toba dodam jeszcze to ze specjalnei teraz dostrajają bolid pod ten wydech a nie ukrywaja go i na bahrajn go przywoza wiec wychodzi na to ze samo zmuszenie go do odpowiedniej pracy nie jest łatwe
120. dami10
obert Kubica (Renault, P1): „Myślę, że można podzielić ten dzień na dwie części, ponieważ rano mieliśmy pewne problemy i zdołaliśmy wykonać prawdziwy przejazd dopiero o godzinie 1.30 po południu. Jednakże gdy już uporaliśmy się z kłopotami, to udało się nam trochę popracować nad ustawieniami i wypróbować opony. Mimo to ze względu na wspomniane poranne problemy nie przejechaliśmy założonej liczby okrążeń, ale lepiej mieć kłopoty z niezawodnością bolidu na testach, niż gdy udamy się na pierwszy wyścig sezonu do Bahrajnu”. tak sie wypowiedzial po testach
121. fezuj
114. ygor - niechybnie zaszła :) a że pierwszym, który się do niej dobrał- to był Witja to on będzie musiał jeszcze większe alimenty bulić :)
122. Tomo_F1
113, zgadzam się, a i pewnie oprócz trudności które świetnie omówiłeś znajdzie się jeszcze kilka innych problemów w projektowaniu takiego wydechu.
117 mnie też cieszy ten fakt ale myśle, że Renóweczki pokażą jeszcze dużo więcej.
Trzymam kciuki za Roberta, LR, no i oby PET więcej zdobywał punktów niż rozwalał bolidów
123. Kornik
91. Zgred zen
Mysle że skopiowanie wydechu nie będzie aż tak skomplikowane jak mówisz. Nie jestem inżynierem ale Brown powiedział że pracują nad podobnym rozwiązaniem a na testach jeżdzili bez tej innowacji. Więc jej wprowadzenie nie bedzie aż tak skomplikowane.
124. witam
Ludziska, tak naprawde niema co sie jeszcze cieszyc :D
Bo najwazniejsze zeby ten wydech POPRAWNIE FUNKCJONOWAL i BYL SKUTECZNY! Bo jak nie to lipa.
Takze zycze wszystkim duzo cierpliwosci do Bahrajnu :D
Pozdrawiam.
125. Zgred Zen
116. Savior00 Owszem czasy nic nam nie powią, ale do Saubera to nie masz cvałkiem racji ,to była inna sytuacja ,Sauber szukał forsy jak kania ddżu i jego bolid jeżdziił na pustym baku aby zinteresować potencjalnego sponsora..
A teraz coś o dzisiejszych testach z innej beczki przyjemnie czytać newsy jakie dają zagraniczne portale o najlepszym czasie testów Roberta,, zagraniczni fani F_1 piszący na swoich forach też doceniają Kubicę i nawet wróżą mu zdobycie tytułu i nikt tego nie gani, ani nie każe sobie dać coś na wstrzymanie,Pozdrowienia dla fanów Roberta i dla tych "piszących poprawnie."
126. jack1
Fajnie ze cos nowego wymyslili.Przynajmniej sie staraja.
127. Wierna Robert
Testy polegają na przejechaniu jak największej liczby okrążeń, ale przede wszystkim na zebraniu danych do analizy. Robert na pierwszym miejscu to taki miły dodatek ;-) Najważniejsze żeby zespół był zadowolony z tych kilku dni. Teraz czekam na start Kubicy w rajdzie :-)
128. Savior00
125.Zgred Zen Tak masz rację, głównie mi chodziło o to, żeby część ochłodziła sobie głowy, bo co niektórzy już widzą jak Robert zdobywa mistrzowską koronę, ale z drugiej strony lepiej widzieć go na czele stawki niż na końcu ^^
129. Zgred Zen
123. Kornik Ale to nie znaczy,ze osiągną sukces albo parametry LRGP.Zwróć uwagę,ze łatwiejszy F-duct z dużymi oporami było zamontować innym zespołom,nie mówiąc o samych efektach.Co sam Brawn przekonał się nał wasnej skórze.Teraz doszedł Kers i to wszystko trzeba gzieś upchać a sam wydech bez innych zmian podwozia ,to zmiana parametrów jezdnych całego pojazdu.Pozdro.
130. witam
No wlasnie na innym portalu podali, ze robili pomiary sily dociskajacej i obliczenia byly takie jak sie spodziewali, ktore pokryaja sie z obliczeniami z tunalu aero.. To znaczy, ze WYDECH DZIALA!
Hahahahah!!! Ku rwa ale sie ciesze :D
131. Zgred Zen
128. Savior00 I oto chodzi.Pozdro.
132. lechart
W samochodach F1 na ten rok wprowadzono wiele zmian. Trzeba "nauczyć" się samochodu, sprawdzić jak jeździ, jakie ma dobre, a jakie złe strony .... itp. Potem dopiero można sprawdzić max osiągi. Łatwo też zauważyć, że samochód Renault przeszedł chyba największą metamorfozę spośród testujących ekip, dlatego przyzwyczajenie się do jazdy może być trudniejsze niż może się wydawać. Jak widać po dzisiejszym wyniku, Kubica już prawie rozpoznał samochód. Trzeba jeszcze zauważyć, że niektóre ekipy używają zeszłorocznych samochodów, które są przez kierowców dobrze "objeżdżone" i chyba szybsze od tegorocznych (ze względu na regulaminowe zmiany). Stąd takie dobre wyniki np. FI. Widać jednak wyraźnie, że Renault zrobił postępy, a jakie.......... , dowiemy się po pierwszym GP. ... Trzeba jeszcze pamiętać, że to tylko testy ......... Ale optymizmem powiało ..... Oby tak dalej ...
133. ris
No to teraz czeka Roberta i zespół sporo roboty :-)
134. Kostek89
dziwi mnie postawa team lotus... wielce tacy dobrzy chcieli byc a sa nawet za hrt.... VR przynajmniej widac krok naprzod a team lotus masakra... i oni chcieli z lotus renault rywalizowac... ;]
135. Bananovvy
Brawo dla Kubicy ! Ciekawe jak pojadą w Jerez...
136. wojsku
104 - fajny link. na zdjęciach widać że tylko mercedes zrezygnował [na razie?] z pionowych "spoilerów" przy bocznych wlotach powietrza
137. kubikafan
a jutro prezentacja mclarena ... lepiej zeby niczego dobrego nie wymyslili... bo inne teamy beda kopiowac i tracic czas
138. kubikafan
Mam tez hipoteze na temat tych wlotow od kanału f ... chlodza nowy wydech
139. lucek82
@129. Zgred Zen
Na jakiej podstawie twierdzisz, że przeprojektowanie bolidu pod kątem f-ducta było łatwiejsze? Z tego, co się orientuje, tylko Maclareny miały wlot powietrza na monocoqu (zasłaniali kolanem), gdyż ten element nie mógł być zmieniony w trakcie sezonu. Dlatego kanały innych ekip działały troszkę inaczej (np. w Renault i Ferrari zasłaniane ręką wewnątrz kokpitu). Wyczytałem na jakiejś stronie (niestety nie pamiętam), że to właśnie skopiowanie F-ducta jest trudniejszym zadaniem niż "odwróconego wydechu". Niestety nie były to potwierdzone informacje, więc pytam Ciebie...
polecam stronę htt p://f1-dictionary.1 10mb.com/index.ht ml Znajduje się tam mnóstwo informacji nt. technologii w F1. Strona po angielsku.
140. frg1pl
"Sezon jest zakończony: Kubica będzie mistrzem" :)))
141. witam
139. lucek82 2011-02-03 20:40:56 (Host: *.177.36.10)
To co ty czytales ja przeczytalem tez ( problem ze zrozumieniem? )
Tam nie jest napisane,ze Kanal-F byl bardziej skomplikowany, tylko, ze monokok podlega homologacji i budowe"kopii" kanalu-F trzeba bylo pogodzic z przepisami. Ponadto kanal-F opieral sie tylko na aerodanamice tzn: " plastikowe owiewki i rura w bolidzie" a tu musisz przebudowac prawdopodobnie wszystko, zeby bolid wlasciwie funkcjonowal. Pozdro.
A odnosnie budowy wydechu przeczytaj post 113.
142. ojej
tak poza tym Force India podała datę prezentacji nowego rowóra?
143. seb_1746
no i żeby tak było przez cały sezon
144. lucek82
@141. witam
Owy tekst przeczytałem ze zrozumieniem, ale były to wieści dziennikarskie nie poparte żadnymi dowodami (tak jak i teraz Twoje wywody).. Fakt, że teraz potencjalnie jest więcej rzeczy do zmian nie oznacza, że będzie to trudniejsze. Uginane przednie skrzydło Red Bulla z 2010r. skopiowalo tylko Ferrari, a był "tylko" jeden element do modyfikacji.... Oczywiście chciałbym, żeby patent Lotus-Renault był nie do skopiowania, ale nikt z nas nie jest w stanie stwierdzić, co jest/było łatwiejsze do sklonowania. Poza tym sezon się jeszcze nie zaczął, więc nie wiemy co wymyśliły inne zespoły...
145. karlito
69. Fan Vettela-"BRAWO! BRAWO! BRAWO! BRAWO!
SEB SWIETNIE! zdeklasowal rywali pokazujac kto bedzie rzadzil w sezonie 2011!
od poczatku ruszyl do boju MOJE GRATULACJE! szkoda ze Barrichello slabo, ale i tak VET najlepszy!" - To jest twój wpis z pierwszego dnia więc nie pisz nic o podniecaniu się bo ty miałeś ejakulat wszyskimi dziurami. Zal ci poślady ścisnął że LRGP najlepszy czas? Dorośnij dzieciaku.
146. Teoster
oby mieli tych problemów teraz jak najwięcej by później nie miewac ich wcale:)
147. xdomino996
@ 130. witam Gdzie ty to wyczytałes? Szukam wszedzie ale nie idzie mi:D
148. witam
147. xdomino996 2011-02-03 21:49:17 (Host: *.182.115.156
http: //f1. pl/Artykul.82+M50277a72c26.0. html
Prosze.
149. pipiaro
xdomino996 - w ww.formula1.pl/Artykul. 82+M50277a72c26.0.ht ml chyba o to chodziło witam,choć dosłownie nie piszą tam o wydechu.Mam nadzieje że nie dostanę bana za linka.
150. pipiaro
xdomino996 - w ww.formula1.pl/Artykul. 82+M50277a72c26.0.ht ml chyba o to chodziło witam,choć dosłownie nie piszą tam o wydechu.Mam nadzieje że nie dostanę bana za linka.
151. witam
144. lucek82 2011-02-03 21:24:10 (Host: *.177.36.10)
Oczywiscie, najwazniejsze jest zeby wydech dzialal. Moze przaklad przedniego skrzydla nie jest dobry bo jezeli takie to proste do skopiowanie bylo to moze poprostu przynosilo malo korzysci?
Pozyjemy, zobaczymy :D
152. pipiaro
Kurde.Przepraszam niechcący odświeżyłem stronę.
153. Mad89
Trzy zeszłoroczne konstrukcje w pierwszej szóstce, także nic nie wiemy... miło że Kubica z przodu.
154. Zgred Zen
139. lucek82 Może to było niefortune sformułowanie .,bo to zależy przecież od innowacji konstruktorów .Po pierwsze wydech był do tyłu w końcowym odcinku bolidu i w zasadzie nie przeszkadzał w rozmieszczeniu pozostałych elementów. Teraz rury biegną wzdłuż pojazdu,ze względu na to no i zakręcają w końcowym odcinku o 180* ,czyli zajmują znzczną powierzchnie.Rury te generują wysoką temperaturę co trzeba uwzgłędnić w chłodzeniu pojazdu .W necie było zdjęcie tego układu ,na którym pokazano,że muszą być przeprowadzone w specjalnej obudowie,a to wiąze się z masą..Po drugie Kers to też masa i mimo,ze zwiększono limit wagi całkowitej pojazdu trzeba to też gdzieś zamontować.Kers nie składa się z jednego elementu tylko kilku rozmieszczonych w różnych miejscach.Co też stanowi wyzwanie dla konstrukcji.Przy okazji polecam znakomity artykuł o Kers na http: //efjeden.tumblr. com i od razu jego rozmieszczenie .Jest w jezyku polskim ,dlatego polecam /wszystkim zaineresowanym.Po trzecie zbiorniki,które są wieksze i chociaż,ze są z specjalnej gumy muszą mieć swoją objętośći zajmują dużo miejsca.Dlatego też, wszyskie zespołu co nie miały w koncepcji 'nowego wydechu" ,będą miały problem ,bo będą musiały zrobić za dużo zmuian jednocześnie,bo w tym roku przecież dochodzi zmiana cięźkości bolidu.Natomiast problem z F_d polegał najbardziej z monokokiem bo tego po homologacji nie można zmieniać w trakcie sezonu..Natomiast główny obiekt oczywiście oprócz kanałów znajdował się na zewnątrz.Czytałem też o tym,ale to była tylko pojedyncza wypowiedż,które nie znalazła wydzwięku w innych opiniach.Przy okazji dodam jeszcze,zeby LRPG zamontowało ten układ musiało zminić tylne zawieszenie,niż dotąd stosowane niż dotychczas,aby właśnie móc upchać ten "wydech'Więc zmian jest zdecydowanie więcej niż przy F-d. i nie wszystkie zespoły dadzą sobie z tymradę w trakcie sezonu No, i jjeszcze jedno , nikt nie wie czy ten innowacyjnty system spełnia oczekiwania,,bo do tej pory jest to tylko teoretyczne i robi się przy tym dużo szumu..A może LRPG ma coś do ukrycia,,coś bardziej "rewolucyjnego" a po prostu puszcza konkurentów w maliny?W załóżeniu przecież,ze tejn wydech musi spełniać przecież swoje zadanie.A doprawdy wśród konkurencji nie widzę żadnej paniki tylko każdy robi swoje.Pozdro.
155. mpkaras
Nie raz pisałem, ludzie to tylko testy, ale tak samo było, gdy RB i Browny w testach byli nieźli. Okazało się, że zdominowali również sezon.
156. figo7
113@ mądre słowa może nie potrzebne się podniecamy ale jeśli ktoś chwali się na lewo i prawo że będą wysoko mało tego pokazują swoje nowinki dla wszystkich to nie sądzę że w Lotusie Renault pracują debile są pewni że mają asy w rękawie ja też przyznaję się że jestem naiwny i podniecam się Roberta wynikiem ale Brown Gp także zrobił na wszystkich wrażenie mam nadzieję że tak będzie z Roberta team w tym sezonie a jak nie będzie to jak zawsze jestem jego wiernym fanem .
157. Zgred Zen
139. lucek82 2 Pardon za styl,ale pisałem i musiałem z kimś jeszcze rozmawiać.
158. witam
154. Zgred Zen 2011-02-03 22:22:16 (Host: *.38.95.200)
No to widze,ze mamy takie same zdanie :D Wypijmy po kielonku... Zdrowko!
159. maazael
Panowie i mam nadzieje Panie, Mówicie, że testy nic nie znaczą, a jednak dwa lata temu Bwown GP wygrywało ostatnie testy i wygrywało Sezon. Rok temu testy wybrywał Red Bull i wygrał sezon. Jakby nie patrząc to jednak jest miarodajne.
Ps. Mimo, że F1 oglądam od 12 lat kiedy jeszcze KUB jeżdził na gokartach wcentum Warszawy, albo jeszcze wcześniej, to uwarzam się za laika, czyutając artykuły miejscowych ekspertów od areodynamiki i silników.
160. witam
Tez bym sie uwazal piszac BrOwn..
161. Zgred Zen
158. witam 2 Z przyjemnością pozwolę sobie na jeszcze jeden Twoje zdrówko.!!
162. maazael
160. witam: a wniesieś coś konstruktywnego do dyskusju?
163. witam
162. Jakbys umial czytac i pisac to bys wiedzial. Piszemy Brawn ok?
:D
Nie obrazaj sie poprostu czasem lubie "wbic szpilke". Pozdro.
164. leo_
witam i Zgred Zen- no to serce pomału roście. Jeśli jeszcze LRGP będzie potwierdzało w następnych testach tę swoją dobrą formę , to już będzie bardzo prawdopodobne, że to przeniesie się na wyścigi .
165. maazael
162: sorry za off topic.
164: I wierzę, że się przeniesie. Niektórzy z już zapowiadają majstra:), ale nie chociaż jedno lub dwa GP wygra i już będzie powód do szczęścia.
Ps. Pozwole sobie zacytować"
" niech za wiele nie oczekuje, bo wtedy rozczarowania, są o wilele mniej dotkliwsze", - czy jakoś tak ;)
166. Zgred Zen
164. leo Oj rośnie ,rośnie.Na f1zone.pl jest zdjęcie Roberta ,jest uśmiechnięty jak udziela wywiadu i nie chodzi tu tylko o uśmiech.Jemu się śmieją też oczy a to oznaka,ze jest zadowolony,a to jest dobry znak.Pozdro.
167. Pewlo
Brzmienie nowego wydechu w bolidzie Roberta ... mi bardzo się podoba :D taki z lekką chrypką h ttp://w ww.you tube.co m/wa tch?v=r-Wh lh0vdW0
168. Grzesiek 12.
To tylko testy które jeszcze niewiele mówią , a prawdziwa zabawa dopiero się zacznie ....... , ale z LR jest lepiej niż myślałem przed sezonem ;))
169. woj25
Tak trzymać
170. Arko123
sory, ze nie na temat, ale wie ktos moze czy transmisja prezentacji Mclarena bedzie gdzies w necie? Najlepiej prosilbym o link.
171. mario7878
a ja myślę, że jeżeli jest czym jeździć to czy to testy, trening, kwalifikacje czy wyścig to jest się w czubie i już
172. Blaz
167. Pewlo
Jak to określił na blogu James Allen - Renault brzmi jak Axel Rose a reszta jak Freddie Mercury ale zdecydowanie dźwięk Renault podoba mu się najbardziej. Po obejrzeniu parę clipów z testów też tak stwierdzam.
173. Zgred Zen
170. Arko123 mclaren.com/home
174. Zgred Zen
170. Arko123 Wejdż na stronę wcześniej, przezemnie podaną ,bo musisz zamontować wcześniej ich player.strona /wchodzi bez problemu ,nnawet bez protokołu./
175. black_fox
dzis o 12 jest prezentacja mclarena, mozna chyba ogladac na ich stronie
176. dzdzownica
tak jak tu ze 3 osoby napisały, mi też coś świta że ten wydech to tylko jeden z nowych elementów ale najbardziej widzialny dla szczególarzy. Nie ma sensu robić tylko dziwnego wydechu jeśli nie służy to też innym celom- to jest zbyt pracochłonne rozwiązanie (i ryzykowne) jeśli "tylko" miało by napędzać dyfuzor.
Czuję że to może być wierzchołek aerodynamicznej góry lodowej lub wręcz przeciwnie: balansowo- mechanicznej.
Swietne jest to że Renault jest bardzo zadowolone że dane z tunelu aero pokrywają sie zdanymi z toru. To doskonała wiadomość dla inżynierów- ich algorytmy i modele obliczeniowe są wyjatkowo skuteczne. To pozwoli obniżyć koszty rozwoju w trakcie sezonu lub zwiększyć skutecznośc badań przy tych samych kosztach, bo można przetestować więcej rozwiązań.
Znakomity wynik na testach na pewno cieszy ale nie musi być wcale miarodajny. Robert jak to pokerzysta świetnie komunikuje to co chce pokazać. Na razie pokazuje że jest zadowolony. A jak Kubica jest zadowolony to ja też jestem :). Wracajac do początku posta, coś chyba mają jeszcze w rękawie i to chyba jest kilka asów. Może w tym roku Kubica będzie miał pokera?
177. dzdzownica
@145 Karlito; nie chcę sobie tego nawet wyobrażać :) teksty to Ty masz zaje...te
178. Arko123
Zgred Zen dziekuje za pomoc
179. radzix
tak czułem że Robert pokusi się o najlepszy NIEOFICJALNY czas bo przecież on jeszcze nic nie znaczy :) a tym bardziej byłem pewien co tu się zacznie dziać w komentarzach... najważniejsze że R31 podczas tych testów przejechało ponad 200 okrążeń i pozbierali sporo informacji na następne testy , poczekajmy z tą euforią w komentarzach na Bahrajn, już dziękuje ekipie Lotus Renault że stworzyli na ten sezon bolid odważny, innowacyjny, kto nie ryzykuje ten nie jedzie, oby oni pojechali!
180. Blaz
176. dzdzownica - Jak Robert będzie miał wysokiego strita(Asy na króle) to Ja będę bardzo zadowolony.
Co do wydechu to jeżeli okaże się ,że wydech Renault sie sprawdza ,a do tego Mclaren dziś też będzie miał takiego Asa (co utwierdzi innych w tym ,że to rozwiązanie jest dobre) uważam że skopiowanie tego zajmie innym zespołom duuużo czasu. Tak jak pisze ZgredZen to wymaga przebudowania całego układu napędowego układu chłodzenia, zbiornika paliwa,KERSu. Kwestia balansu też jest decydująca. Także miejmy nadzieję że będzie dobrze ale nie wpadam w huraoptymizm.
181. Blaz
Transmisja się zaczęła http : // mclaren. com/ livefromberlin /
182. hitme
widzicie wydech maklarena? o kuwa !
183. hitme
jest normalny! :D
184. Tomo2345
takie same wloty powietrza ja w LRGP
185. radzix
kryzys w MCL składają bolid na ulicy... cóż to się porobiło
186. Arko123
oni ten bolid dopiero skladaja? ;d
187. Blaz
Jakiegoś składaka robią ;P
188. burus123
pajace coś kombinują
189. Arko123
wg mnie troche sie nie postarali z ta prezentacja ;/
190. hitme
Niemieckie pajace lol
191. Tomo2345
jak go odpala to dopiero bedzie echo
192. burus123
jakiś dziwny ten bolid
193. hitme
na pierwszy zut oka nic zachwycajacego
194. Arko123
oni ten bolid chyba pierwszy raz widza ;d
195. radzix
ta prezentacja to jakiś wał
196. conrad
No to mamy problem. To co pokazal dzis Mc Laren to jedna z najbardziej innowacyjnych konstrukcji jake widzalem w ostatnich latach!
197. dzdzownica
@180 Blaz. No właśnie, niektórzy zapominają jak działa samochód- albo nie wiedzą. Proponuję podnieść maskę i zacząć grzebać. Taki pseudo fachowiec zaraz ją zamknie. Żeby zmienić cokolwiek w takim systemie jak bolid F1 to trzeba przebudować praktycznie cały bolid albo iść na duuuuże kompromisy w innych systemach (aero, balans, zawieszenie itp) a niektórych rzeczy sie po prostu nie da zrobić bo architektura rozwiązania nei jest aż tak tolerancyjna i odporna na zmiany. To że sie pozmienia jakiś jeden system to nie znaczy że nie wpłynie na inny- wydech NA PEWNO wpłynie. Na pewnio zmeini sie rozkład temperatur więc gigantyczny problem powstaje żeby zbilansować odprowadzanei energii cieplnej w taki sposób aby nie uszkadzać elektryki hydrauliki i innych elementów. Ludzie nei zdają sobie sprawy jak gęsto upakowany urządzeniami i kablami przewodami jest bolid F1 (ja w sumie też niewiele tego widziałem). W jednym z ostatnich wyscigów 2010 była sytuacja (taki mocno deszczowy wyścig- nie pamiętem teraz) że regulowano coś z hamulcami do czego potrzeba było zdjąć nos w bolidzie. Ilość kabli i "puszeczek" była zadziwiająca. To samo jak Buttonowi kolega rozwalił chłodnicę- dopiero w takich momentach widać jak na "milimetry" upakowany jest bolid F1 i jak ściśle zależne nie tylko od ilości miejsca ale także temperatury, rozkładu masy i odporności na zakłucenia i awaryjności.
198. karlito
dżownica :) moja kopara obija się o beton :)) gratuluję wiedzy :)
199. tomekj
to tylko testy
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz