Firma Cosworth, która w tym sezonie dostarcza jednostki napędowe czterem ekipom jest gotowa przyjąć na swoją odpowiedzialność zaopatrywanie także piątego zespołu.
Niedawno informowaliśmy, że zespoły Lotus i Williams rozważają zmianę jednostek napędowych na silniki Renault. Mark Gallagher, dyrektor Coswortha zaprzeczył jednak tym doniesieniom i skierował swoją uwagę na 13 zespół w stawce, który pojawi się w sezonie 2011.„Oczywistym rozwiązaniem jest trzynasty zespół, który przybędzie do Formuły 1” mówił Gallagher.
„Mój instynkt mówi mi, że o dostawę silnika dla tego zespołu będą rywalizować zarówno Cosworth, jak i Renault.”
Gallagher przyznał także, że jego firma ma wystarczający potencjał, aby zaopatrywać w silniki pięć ekip.
27.05.2010 09:36
0
Tyle, że póki co samochody z silnikami Cosworth okupują tyły, a Renaulty wygrywają wyścigi. Wiadomo, że silnik to nie wszystko, Sauber jeździ na silnikach Ferrari, ale myślę, że aspekt psychologiczny będzie tutaj miał znaczenie:).
27.05.2010 09:57
0
@1 Wyścigi wygrywają Red Bulle a nie silniki Renault. RB wygrałby te wyścigi i na silnikach Mercedesa i Ferrari bo mają bardzo dobry bolid. Dziwi mnie bardzo ten nagły hura optymizm po Monaco. 3 silniki Renault na podium i wszyscy się podniecają jakby to była zasługa silników - bzdura, albo raczej sprytny zabieg marketingowy ze strony Renault na który wielu ludzi się nabiera. RB jest mocny w każdym wyścigu a Monaco pasowało charakterystyce Reanult i Robertowi :) ot cała tajemnica. Cosworthy faktycznie wyglądają kiepsko ale ciężko jest ocenić je na podstawie bolidów w których są zamontowane, przydałoby się trochę wypowiedzi od zespołów na ich temat.
27.05.2010 10:05
0
1. Konik_mekr równie dobrze mógłbyś napisać by 13 zespół unikał łączenia kolorów zielonego i żółtego lub czerwonego i czarnego bo jak na razie nowe zespoły takich używają i liczą tyły. Cosworth'owi nie można wiele zarzucić. Debiutanci potrzebują zawsze 2-3 lat żeby zacząć jeździć a Williams od dawna jest cienki.
27.05.2010 10:58
0
oprócz silników , najważniejsza jest aerodynamika- a to kosztuje miliony$, bus nie pojedzie tyle samo co osobówka z tym samym silnikiem:)pozd.
27.05.2010 11:22
0
Lotus raczej na pewno będzie jeździł na silnikach Reńki. Mają zamiar robić bolid od podstaw w swojej fabryce i mogą przy tym zmienić dostawcę. A silniczki Reńki są naprawdę dobre i niezawodne, choć od przyszłego sezonu FOTA chce podobno znów zmniejszyć moc jednostek.
27.05.2010 12:07
0
Cosworth chce walczyc z Renault? Hahaha, boki zrywac. Niektorzy maja swietne poczucie humoru. Panowie z Cos sa na straconej pozycji. Ich kloce nadaja sie co najwyzej do GP2
27.05.2010 12:37
0
Zapominacie jakie mają specyfikacje te siniki - to nie odpowiedniki Reno,Merca, McL itd Wiadomo, że trwa rozwój nowych kostrukcji na 2011, a te teraz są "dożynane" jak na poligonie i zbierają dane, bo czym mają w tym sezonie napędzać się nowe bolidy ?
27.05.2010 13:00
0
Wiliams weźmie silnik Renault ;) A nowy zespol weźmie silnik od Cosswortha ;)
27.05.2010 13:57
0
Cosworth był dobry w latach 60' 70' a nie teraz. Z Renault nie mają szans.
27.05.2010 15:23
0
Z silnikami Renault nie mają szans, ponieważ są niezawodne i EKONOMICZNE i to jest ważne małe spalanie tym bardziej z paliwem na cały wyścig.Moim skromnym zdaniem silniki Renault są najlepsze w F1.
27.05.2010 15:31
0
10. Renault R30 F1 Trochę Cie poniosło, najlepszy silnik robi Mercedes. Prawdziwą różnicę zobaczysz na Spa i Monzy.
27.05.2010 17:15
0
Wiecie nie wiele o silnikach a wypisujecie bzdury o wyższości jednego silnika nad drugim. Wypisujecie brednie wyssane ze strzępów wyczytanych informacji.
27.05.2010 17:24
0
koal007-FOTA chce czy FIA bo raczej te drugie, po co zrzeszenie kierowców F1 chciałoby zmniejszenia mocy silników???????
27.05.2010 17:27
0
Pracowałem w Mecachrome, firma ta projeltuje i buduje silniki dla renaulta F1 i GP2, oraz Le mans. Ale mowa tu o F1 więc panowie , tak naprawde różnica między silnikami F1 różnych producentów są znikome, głównym obszarem w którym walczą producenci jednostek to niezawodność i utrzymanie wysokiego momentu obrotowego przy jak najszerszym przedziele obrotów, wszycy producenci w tych dwóch kwestiach i tak są praktycznie w tym samym miejscu. Apetyt na paliwo? opinie mówią ze renault mało pali, nie wiem inne zespoły nie chwalą sie ile ich silniki palą, jestem pewniem ze i te różnice są znikome w kontekście wyscigu. rozwój technologi silników jest zawieszony, producenci wszyscy dociągnęli do pewnej granicy i wszyscy są w tym samym miejscu. Mercedes najlepszy? jak niektórzy twierdzą, niby na jakiej podstawie to twierdzicie? Renault? hm. napewno niezawodność.
27.05.2010 21:12
0
14. melo pewnie masz rację - ktoś pracuje gdzieś tam.............w kosmosie ? Ja w Maranello..........tez podłogę zamiatałem...........bez takich wstępów..pls!
27.05.2010 21:43
0
można...?-można
27.05.2010 22:44
0
15. hotshots Wiesz co w sumie to nie mam nic nikomu do udowodnienia, , kiedys juz miałem taką sytuacje ze napisałem to co tutaj to mnie wyśmiali i zmieszali z bnłotem , czemu nie wiem , zazdrość czy coś, może pokomunistyczne zacofanie, mętalność polaków ze nic nie jestesmy w stanie robic tylko z łopata ganiać i murować, towar wykladać itp heheh . Słuchac a co mi tam , daj chłopie Meila to Ci fotki prześle i nawet jak cie bolidy interesują to prześle ci rysunek techniczny jednej z operacji obróbki mechanicznej części od silnika renaulta F1. Mam taką pamiątke POZDRO i więcej wiary w Polaków HOTSHOT-sie;)
28.05.2010 07:59
0
Oglądaj 1 i 2 trening na żywo w http://transmisje.net , serdecznie zapraszamy !
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się