WIADOMOŚCI

Kontrowersyjne tylne skrzydło McLarena
Kontrowersyjne tylne skrzydło McLarena
Red Bull oraz Ferrari poddały w wątpliwość tylne skrzydło McLarena, którego konstrukcja pozwala zyskać około 10 km/h na prostej, a według dwóch pierwszych zespołów stanowić może naruszenie regulaminu.
baner_rbr_v3.jpg
Christian Horner przyznał, że wokół skrzydła brytyjskiej ekipy powstało nieco zamieszania. „Mają w nim przerwę, która pozwala zyskać sporo prędkości na prostych. Myślę, że sprawa zostanie rozwiązana przed pierwszym wyścigiem”.

„Po prostu, gdy następuje przeciągnięcie skrzydła, cały opór jest niwelowany umożliwiając nabieranie większej prędkości na prostych. To coś, co było praktykowane dość często na przestrzeni lat, ale nie powinno się tego robić razem z separatorami skrzydła. Ostatecznie nasze pytanie brzmi: 'To sprytne rozwiązanie, czy naruszenie regulaminu?'” - wyjaśnił Christian Horner w wywiadzie dla The Daily Telegraph.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

115 KOMENTARZY
avatar
Vysogota

04.03.2010 01:34

0

Przydała by się jakaś sprytna focia tego sprytnego rozwiązania :)


avatar
michael151

04.03.2010 02:01

0

I fachowy komentarz... odnośnie regulaminu dot. tylnego skrzydła


avatar
dsu1

04.03.2010 02:10

0

takie samo skrzydło widziałem w Reanault w Barcelonie - poszukajcie w fotach na różnych portalach to zobaczycie


avatar
dsu1

04.03.2010 02:12

0

dokładnie na F1.com zdjęcia z testów w Barcelonie zdjęcie nr.78


avatar
dsu1

04.03.2010 02:18

0

chyba że nie o to tu chodzi ?


avatar
Aragorn

04.03.2010 02:52

0

"(...) wyjaśnił Christian Chorner w wywiadzie dla The Daily Telegraph." Chorner, Chorner... nie znam nikogo takiego... choć jego wypowiedź jest dziwnie podobna do wypowiedzi Hornera


avatar
devious

04.03.2010 04:56

0

czyli coś a'la elastyczne skrzydła? ostatnio chyba Toyota w Australii 2009 próbowała kombinować i nie przeszło... teraz pewnie też się nie uda, inaczej wszyscy skopiują rozwiązanie i nic się nie zmieni...


avatar
lechart

04.03.2010 05:54

0

Ważne jest bezpieczeństwo jazdy za takim samochodem. W przyrodzie nic nie ginie, zatem jeżeli opór powietrza zmniejsza się na skrzydle, zakłócenia muszą pojawić za samochodem. Już w tej chwili, obserwuje się utratę przyczepności samochodu jadącego za innym. Walka na torze powinna być w miarę czysta, a wg mnie takie rozwiązanie temu nie sprzyja.


avatar
fullbzikaaa

04.03.2010 05:59

0

Myślę, że sprawa jednak nie zostanie rozwiązana przed pierwszym startem. Przeczucie czy cuś?


avatar
command_dos

04.03.2010 06:27

0

@4 dsu1 - nieźle wypatrzone ;)


avatar
argas

04.03.2010 06:36

0

a tu nie chodzi o wlot powietrza nad głowa kierowcy z którego cześć leci bezposrednio do tylnego skrzydła które jest połączone z ów wlotem tunelem? :)


avatar
Marcin157

04.03.2010 07:40

0

argas - mysle że masz racje widać to na zdjęciu 114 na stronie f1.com z testów w Barcelonie. Widac na nim że wlot nad głową kierowcy jest dzielony w taki sposób jak ty to opisałeś a nie zauważyłem żeby inni tak mieli.


avatar
tReNt

04.03.2010 07:45

0

@4 dsu1 - Nie, nie o to chodzi. Chodzi o McLarena, nie Renault.


avatar
sharpi

04.03.2010 08:14

0

tu widac mclarena od tylu. chodzi o ta luke wzdluz tylnego skrzydla f1today.nl/foto/7497/


avatar
sever

04.03.2010 08:17

0

Ztego co widać to Mercedes ma takie dodatkowe "zasilanie" dyfuzorów po bokach osłony silnika poniżej dolotu.


avatar
kedar9315

04.03.2010 08:57

0

Poprostu wycwanili sie z tym skrzydlem tak jak w tamtym sezonie ross brawn xD


avatar
Koyot.

04.03.2010 08:59

0

jak tak dalej ekipy beda sie sprzeciwiac wszystkim nowinkom technicznym to w końcu w F1 wszyscy beda jezdzili takimi samymi samochodami :( szkoda


avatar
Kimi Rajdkoniem

04.03.2010 09:06

0

Najbardziej boli Hornera to, że to nie Adrian Nevey wymyślił sprytne skrzydło:P


avatar
Adypow

04.03.2010 09:14

0

Hej Nie tylko Mercedes i Maclaren kombinują coś z wlotami na głową zobaczcie na wiliamsa f1today.nl/foto/7493/ No i rzeczywiście reanult ma coś pod spodem z przodu jakby wlot powietrza do dyfuzora f1today.nl/foto/7487/


avatar
matibak

04.03.2010 09:25

0

Mnie się wydaje, że chodzi o to iż powietrze przechodzi wlotem takim kanałem aż do tylnego skrzydła i tym kanałem przechodzi przez nie. Zdjęcie 63 na f1 com


avatar
dyfuzor

04.03.2010 09:55

0

widzieliscie nowy dyfuzor reno jest na onecie


avatar
dzeku7777

04.03.2010 10:08

0

@21 - gdzie dokładnie? Bo ja nie widziałem.


avatar
mardab

04.03.2010 10:08

0

dyfuzor, daj linka bo nie mogę znaleźć


avatar
norby

04.03.2010 10:10

0

matibak masz racje. Ale Merc i Wiliams maja te wloty do tego, żeby chłodzić zbiornik paliwa


avatar
command_dos

04.03.2010 10:11

0

@21. dyfuzor - hehe, ciekawe namiary - to tak jakbym powiedział, że coś jest w internecie - zapodaj linka... chociaż jak słyszę onet, to mnie trzepie, jakbym czytał fakt...


avatar
eldo85

04.03.2010 10:16

0

Usunięty


avatar
Piotr_the

04.03.2010 10:21

0

Usunięty


avatar
jankes15

04.03.2010 10:22

0

12. Marcin157 o tym dzielonym wlocie gdzieś pisali że to nie jest wymysł MCL. Podobno i MCL i FI i Mercedes mają takie rozwiązania a jest to związane z silnikiem mercedesa.


avatar
sever

04.03.2010 10:25

0

norby i dziwnym trafem po schłodzeniu paliwa powietrze wedruje do dyfuzora :-)


avatar
norby

04.03.2010 10:31

0

sever to by miało sens


avatar
Gosu

04.03.2010 10:32

0

Takich newsów będzie jeszcze kilka przed Bahrajnem. Każda ekipa ma swoje pomysły i rozwiązania, które nie będą się podobały konkurencji i FIA będzie miała trochę roboty.


avatar
sever

04.03.2010 10:37

0

w F1 regulamin powinien ograniczyć się do pojemności silnika ilości kół paliwa rozstawu kół i osi oraz ich średnicy ilości kierowców na 1 bolid jeśli o czymś zapomniałem to podpowiedzcie - może gotowy regulamin wyślemy do FIA?


avatar
Jirayia1000

04.03.2010 10:43

0

Jak zwykle Ferrari pierwsze protestuje, bo nie ma tego rozwiązania. Chorzy ludzie. Serwer zgadzam się z tobą. Taki regulamin by wystarczył. F1 to wyścig zbrojeń, a tu mówią o ekologii, standaryzacji, nawet michelin pierniczy coś o powrocie do f1 z ekologicznymi oponami. Inżynierowie współzawodniczą niech FIA da im pole do popisu


avatar
sever

04.03.2010 10:47

0

nawet ten nieszczęsny KERS inżynierowie sami by montowali gdyby dawał choć mili promil zysku


avatar
hot dog

04.03.2010 10:48

0

kontrowersje to sie dopiero zaczna


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu