Red Bull oraz Ferrari poddały w wątpliwość tylne skrzydło McLarena, którego konstrukcja pozwala zyskać około 10 km/h na prostej, a według dwóch pierwszych zespołów stanowić może naruszenie regulaminu.
Christian Horner przyznał, że wokół skrzydła brytyjskiej ekipy powstało nieco zamieszania. „Mają w nim przerwę, która pozwala zyskać sporo prędkości na prostych. Myślę, że sprawa zostanie rozwiązana przed pierwszym wyścigiem”.„Po prostu, gdy następuje przeciągnięcie skrzydła, cały opór jest niwelowany umożliwiając nabieranie większej prędkości na prostych. To coś, co było praktykowane dość często na przestrzeni lat, ale nie powinno się tego robić razem z separatorami skrzydła. Ostatecznie nasze pytanie brzmi: 'To sprytne rozwiązanie, czy naruszenie regulaminu?'” - wyjaśnił Christian Horner w wywiadzie dla The Daily Telegraph.
04.03.2010 01:34
0
Przydała by się jakaś sprytna focia tego sprytnego rozwiązania :)
04.03.2010 02:01
0
I fachowy komentarz... odnośnie regulaminu dot. tylnego skrzydła
04.03.2010 02:10
0
takie samo skrzydło widziałem w Reanault w Barcelonie - poszukajcie w fotach na różnych portalach to zobaczycie
04.03.2010 02:12
0
dokładnie na F1.com zdjęcia z testów w Barcelonie zdjęcie nr.78
04.03.2010 02:18
0
chyba że nie o to tu chodzi ?
04.03.2010 02:52
0
"(...) wyjaśnił Christian Chorner w wywiadzie dla The Daily Telegraph." Chorner, Chorner... nie znam nikogo takiego... choć jego wypowiedź jest dziwnie podobna do wypowiedzi Hornera
04.03.2010 04:56
0
czyli coś a'la elastyczne skrzydła? ostatnio chyba Toyota w Australii 2009 próbowała kombinować i nie przeszło... teraz pewnie też się nie uda, inaczej wszyscy skopiują rozwiązanie i nic się nie zmieni...
04.03.2010 05:54
0
Ważne jest bezpieczeństwo jazdy za takim samochodem. W przyrodzie nic nie ginie, zatem jeżeli opór powietrza zmniejsza się na skrzydle, zakłócenia muszą pojawić za samochodem. Już w tej chwili, obserwuje się utratę przyczepności samochodu jadącego za innym. Walka na torze powinna być w miarę czysta, a wg mnie takie rozwiązanie temu nie sprzyja.
04.03.2010 05:59
0
Myślę, że sprawa jednak nie zostanie rozwiązana przed pierwszym startem. Przeczucie czy cuś?
04.03.2010 06:27
0
@4 dsu1 - nieźle wypatrzone ;)
04.03.2010 06:36
0
a tu nie chodzi o wlot powietrza nad głowa kierowcy z którego cześć leci bezposrednio do tylnego skrzydła które jest połączone z ów wlotem tunelem? :)
04.03.2010 07:40
0
argas - mysle że masz racje widać to na zdjęciu 114 na stronie f1.com z testów w Barcelonie. Widac na nim że wlot nad głową kierowcy jest dzielony w taki sposób jak ty to opisałeś a nie zauważyłem żeby inni tak mieli.
04.03.2010 07:45
0
@4 dsu1 - Nie, nie o to chodzi. Chodzi o McLarena, nie Renault.
04.03.2010 08:14
0
tu widac mclarena od tylu. chodzi o ta luke wzdluz tylnego skrzydla f1today.nl/foto/7497/
04.03.2010 08:17
0
Ztego co widać to Mercedes ma takie dodatkowe "zasilanie" dyfuzorów po bokach osłony silnika poniżej dolotu.
04.03.2010 08:57
0
Poprostu wycwanili sie z tym skrzydlem tak jak w tamtym sezonie ross brawn xD
04.03.2010 08:59
0
jak tak dalej ekipy beda sie sprzeciwiac wszystkim nowinkom technicznym to w końcu w F1 wszyscy beda jezdzili takimi samymi samochodami :( szkoda
04.03.2010 09:06
0
Najbardziej boli Hornera to, że to nie Adrian Nevey wymyślił sprytne skrzydło:P
04.03.2010 09:14
0
Hej Nie tylko Mercedes i Maclaren kombinują coś z wlotami na głową zobaczcie na wiliamsa f1today.nl/foto/7493/ No i rzeczywiście reanult ma coś pod spodem z przodu jakby wlot powietrza do dyfuzora f1today.nl/foto/7487/
04.03.2010 09:25
0
Mnie się wydaje, że chodzi o to iż powietrze przechodzi wlotem takim kanałem aż do tylnego skrzydła i tym kanałem przechodzi przez nie. Zdjęcie 63 na f1 com
04.03.2010 09:55
0
widzieliscie nowy dyfuzor reno jest na onecie
04.03.2010 10:08
0
@21 - gdzie dokładnie? Bo ja nie widziałem.
04.03.2010 10:08
0
dyfuzor, daj linka bo nie mogę znaleźć
04.03.2010 10:10
0
matibak masz racje. Ale Merc i Wiliams maja te wloty do tego, żeby chłodzić zbiornik paliwa
04.03.2010 10:11
0
@21. dyfuzor - hehe, ciekawe namiary - to tak jakbym powiedział, że coś jest w internecie - zapodaj linka... chociaż jak słyszę onet, to mnie trzepie, jakbym czytał fakt...
04.03.2010 10:16
0
Usunięty
04.03.2010 10:21
0
Usunięty
04.03.2010 10:22
0
12. Marcin157 o tym dzielonym wlocie gdzieś pisali że to nie jest wymysł MCL. Podobno i MCL i FI i Mercedes mają takie rozwiązania a jest to związane z silnikiem mercedesa.
04.03.2010 10:25
0
norby i dziwnym trafem po schłodzeniu paliwa powietrze wedruje do dyfuzora :-)
04.03.2010 10:31
0
sever to by miało sens
04.03.2010 10:32
0
Takich newsów będzie jeszcze kilka przed Bahrajnem. Każda ekipa ma swoje pomysły i rozwiązania, które nie będą się podobały konkurencji i FIA będzie miała trochę roboty.
04.03.2010 10:37
0
w F1 regulamin powinien ograniczyć się do pojemności silnika ilości kół paliwa rozstawu kół i osi oraz ich średnicy ilości kierowców na 1 bolid jeśli o czymś zapomniałem to podpowiedzcie - może gotowy regulamin wyślemy do FIA?
04.03.2010 10:43
0
Jak zwykle Ferrari pierwsze protestuje, bo nie ma tego rozwiązania. Chorzy ludzie. Serwer zgadzam się z tobą. Taki regulamin by wystarczył. F1 to wyścig zbrojeń, a tu mówią o ekologii, standaryzacji, nawet michelin pierniczy coś o powrocie do f1 z ekologicznymi oponami. Inżynierowie współzawodniczą niech FIA da im pole do popisu
04.03.2010 10:47
0
nawet ten nieszczęsny KERS inżynierowie sami by montowali gdyby dawał choć mili promil zysku
04.03.2010 10:48
0
kontrowersje to sie dopiero zaczna
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się