W sezonie 2010 ograniczenia dotyczące testów nadal będą obowiązywały, jednak FIA po doświadczeniach z mijającego roku postanowiła umożliwić zespołom testowanie z kierowcami, którzy w ostatnim czasie nie ścigali się w F1.
W sezonie 2009 w trudnej sytuacji debiutu bez wcześniejszej jazdy po torze (możliwe były jedynie testy aerodynamiczne na prostej) stanęli między innymi Jaime Algersuari oraz Kamui Kobayashi. Problemy z testowaniem F60 przed powrotem na tor miał również sam Michael Schumacher.Od przyszłego sezonu każdy kierowca, który nie brał udziału w wyścigu w ostatnich dwóch sezonach będzie mógł odbyć w trakcie trwania mistrzostw jeden dzień testów.
„Jeżeli zespół zadeklaruje, że jeden z jego kierowców musi zostać zastąpiony, przez kierowcę który nie brał udziału w wyścigu F1 w ostatnich dwóch latach kalendarzowych, jeden dzień testów zostanie przyznany pomiędzy początkiem tygodnia poprzedzającym drugą eliminację, a ostatnią eliminacją mistrzostw” napisano w regulaminie FIA, zaznaczając również że testy nie mogą odbywać się na torze wliczanym do mistrzostw świata.
W nowym regulaminie znalazło się także ograniczenie liczby dni testowych przeznaczonych na aerodynamikę. Dotychczasowe 8 dni zostało zastąpione 6 z możliwością zastąpienia każdego z tych dni 4 godzinami testów pełnowymiarowego bolidu w tunelu aerodynamicznym.
Ze względu na rozszerzenie stawki potwierdzono także, że po każdej z pierwszych dwóch części kwalifikacji eliminowanych będzie po 8 zawodników.
Ciekawostką w nowym regulaminie jest także zapis o przyznawaniu miejsc garażowych. Dotychczas miejsca były przyznawane zgodnie z klasyfikacją konstruktorów minionego sezonu, teraz mają być przyznawane w "ściśle sprawiedliwy sposób". Najprawdopodobniej garaże będą więc przyznawane przed każdym wyścigiem lub zespoły będą miały równą ilość miejsca dostępną dla siebie bez względu na pozycje w mistrzostwach.
Modyfikacji uległ także zapis o karze dotyczącej przekroczenia limitu silników. Po przekroczeniu limitu (8 silników) w przypadku wymiany jednostki napędowej dwa razy w trakcie jednego GP kierowca będzie karany w bieżącym i następnym wyścigu przesunięciem o 10 pozycji na stracie.
16.12.2009 13:58
0
Usunięty
16.12.2009 13:58
0
Usunięty
16.12.2009 14:20
0
Usunięty
16.12.2009 14:50
0
Usunięty
16.12.2009 15:03
0
Usunięty
16.12.2009 15:32
0
Usunięty
16.12.2009 15:34
0
Usunięty
16.12.2009 15:36
0
Usunięty
16.12.2009 15:38
0
Usunięty
16.12.2009 16:08
0
Usunięty
16.12.2009 16:13
0
Usunięty
16.12.2009 16:35
0
Usunięty
16.12.2009 17:10
0
Usunięty
16.12.2009 18:39
0
Usunięty
16.12.2009 18:51
0
Usunięty
16.12.2009 20:02
0
Usunięty
16.12.2009 20:22
0
Usunięty
16.12.2009 21:14
0
Usunięty
16.12.2009 22:38
0
Usunięty
17.12.2009 07:01
0
Usunięty
17.12.2009 08:14
0
Usunięty
17.12.2009 09:35
0
Usunięty
17.12.2009 11:20
0
Usunięty
17.12.2009 14:06
0
Usunięty
17.12.2009 21:25
0
Usunięty
17.12.2009 21:41
0
Usunięty
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się