Zespól McLaren jako trzeci potwierdził, iż w Australii użyje KERS (Kinetic Energy Recovery System). Innymi zespołami, które do tej pory potwierdziły użycie KERS w pierwszym wyścigu sezonu są teamy Renault i Ferrari.
„Podjęliśmy ostateczną decyzję jeżeli chodzi o KERS, użyjemy tego systemu w Melbourne” – powiedział Norbert Haug z McLarena.Wcześniej, jeden z kierowców tego teamu Heikki Kovalainen przyznawał, iż jeżeli uda się rozpocząć sezon z systemem KERS w bolidach, może to dać pewną przewagę nad innymi:
„Rozpocząć sezon z tym systemem, to oczywista zaleta. To daje potencjalnie duże korzyści, od startu do ostatniego zakrętu, a także oczywiście podczas wyprzedzania” powiedział Fin.
26.03.2009 00:28
0
I potencjalne narażanie się na wyprzedzanie kiedy już zabraknie tych 6.5s. Na pierwszej prostej będzie zajebiście ciekawe. Wszyscy z KERS zdobędą pozycje, potem je stracą, bo będą ciężcy, ale nie dojedziemy do końca okrążenia bo w zamieszaniu rozbije się 15 bolidów i Czarli przerwie wyścig:P
26.03.2009 01:33
0
a Bi-Em-Dablju się ciągle czai z KERS tzn nie chcą nas uświadomić czy pojadą z czy bez niego. Jeśli Ferrari, Renault, McLaren jadą z KERS to-zakładając, że to te zespoły będą głównymi rywalami w trakcie sezonu-głupotą by była jazda bez KERS. Niech nie ryzykują bo skończy się jak w Brazylii z wybraniem slick'ów na deszcz przed startem...
26.03.2009 07:04
0
W BMW z KERSem pojedzie tylko Heidfeld. Dla Kubicy nie potrafią zbalansować bolidu z tym dziadostwem.
26.03.2009 07:10
0
a tak doktorek Theiseen zachwalał kers -a teraz proszę dla Naszego Roberta nie potrafią bolidu tak ustawić żeby z kersem była ok jazda Robeta ,czyżby ten rok mistrzostw i bolid był pod quick Nicka??
26.03.2009 07:11
0
reikorp, ci z KERS wcale nie będą ciężsi. Wszyscy będą ważyli około 605kg. Jedynie ci z KERS będą mieli gorszy rozkład masu i szybciej zerżną tylne gumy. Przez pierwszych dosłownie kilka okrążeń mogą mieć przewagę, ale im dalej w las tym będą mieli gorzej. Pierwszy stint to około 15-20 kółek, ale drugi to 20-25 okrążeń i trzeci znowu 15-20. Cały wyścig rozegra się najpóźniej na drugim najdłuższym stincie. Tutaj wszystkie bolidy bez KERS powinny być mocniejsze. Nie mówię oczywiście o sytuacjach nieprzewidzianych.
26.03.2009 07:17
0
No to pięknie. Wyścigi z KERS Roberta w tym sezonie można policzyć na palcach jednej ręki... Niezły tekst. Brawo Mario!!! Jestem bardzo ciekaw czy oba bolidy będą różniły się aerodynamiką, w końcu jak się nie ma KERS to niepotrzebne są tak duże wloty powietrza. Mistrzostwo świata dla Roberta odpłynęło hen, hen. Brawo BMW!!! Teraz wiadomo skąd te pewne siebie wyznania Nicka, że będzie liderem zespołu... I jeszcze te wyznania Mario 2 tygodnie przed sezonem, że dobrze by było podnieść minimalną wagę bolidu... Śmiech na sali. Robert zmień team!
26.03.2009 07:22
0
niom, RObert z powodu swojej wagi będzie miał KERS-a tylko w kilku wyscigach ;p bo inaczej sie nie opłaca, może to spowodować zbyt szybkie ścieranie opon. Kubica bez KERS bedzie miał tak dobrze zbalansowany bolid jak heidfield, ale bedzie mu brakowało tych 6 sekund dodatkowej mocy ...
26.03.2009 07:24
0
scenariusz jest łaatwy do przewidzenia: tak jak heidfeld w roku ubiegłym miał problem z rozgrzaniem opon, tak Kubica w tym roku bedzie miał problem ze ścieraniem . Tym razem to niemiec zgromadzi wiecej punktow, albo bedą szli łeb w łeb ...
26.03.2009 07:37
0
Jeżeli faktycznie w BMW będzie zróżnicowanie KERSowe, to może po to, żeby w ogniu prawdziwej walki sprawdzić co to da lub nie da. Na jeden wyścig mogą sobie pozwolić na eksperymenty, by potem lepiej dobierać strategię.
26.03.2009 07:47
0
ale wy lamentujecie, dobrze kiedyś elin wspomniała. Niech tylko będzie tak, że Hei będzie miał KERS a Kub nie, zaraz zaczną się narzekania. A wg mnie może być tak, że to Robert w tym wypadku będzie miał przewagę
26.03.2009 08:00
0
Skoro zespół konstruował swój bolid z zamiarem użycia KERS, to jaką przewagę może mieć kierowca nie używający KERS?
26.03.2009 08:04
0
pz0 zwrócił uwagę na środkową cześc wyścigu. Do tego nikt tak naprawdę nie wie jak zachowaja się opony w bolidzie z KERZ na tak długich przejazdach ( tylko prosze bez krzyku że to trenowali ) Jeśli BMW "puści " Kubicę bez KERS to znaczy , że on tak chce i jego inżynier. Dla mnie GP Australi to za mało prostych na KERS ( ale ja nie jestem fachowcem i mam prawo do błędu ) Już za kilkanaście godzin się zacznie i to jest dobra wiadomość.
26.03.2009 08:30
0
Teżsię trochę martwie o ten KERS ale Robert sobie poradzi :). Wiecie może jak to jest z Cyfrowym Polsatem można dokupic tylko pakiet w którym jest PSE ESPN Eurosport 2 i Extreme? Strone aktualizują i nie mogę się dowiedzieć
26.03.2009 08:33
0
BMW już podjęło decyzję! Kubica bez KERS, Heidfeld z KERS. Nie wiem co myśleć, ale na początku sezonu to chyba dobra decyzja. ZOBACZYMY
26.03.2009 08:43
0
No i właśnie znalazło się kolejne pole, na którym BMW może faworyzować Heidfelda, przynajmniej w opinii wielu kibiców... Przecież to oczywiste, że jeżeli bolid będzie na tyle źle zbalansowany, że przewaga, którą daje KERS zostanie zniwelowana. W takim wypadku lepiej go nie użyć. Dlatego Robert rzadko będzie jeździł z KERS i będzie to decyzja podjęta przez niego, jego inżynierów i cały zespół. Tak aby osiągnąć optymalne wyniki, a nie żeby faworyzować Heidfelda. A to że zmiany regulaminowe na ten sezon faworyzują kurdupli to już nie wina Bi Em Dablju.
26.03.2009 08:54
0
a mnie zastanawia jedno, gdzieś kiedyś były podane wagi kierowców i co ciekawe LH ważył tyle samo co Robert. I jakoś MCL nie ma problemów z KERSEM i nie robi tyle szumu, po prostu MCL jedzie z KERS`em a w BMW siedzą, kombinują, może to kolejna zasłona dymna tak dla zasady;-)
26.03.2009 08:57
0
poza tym wydaje mi się, że ostateczna decyzja zapadnie po treningach, Robert na pewno wyjedzie na tor z i bez KERS i sam oceni jak jest lepiej. I jeśli stwierdzi że bez jest lepiej to ja mu wierze! Może być tak, że KERS da przewage na prostej ale przez źle zbalansowany bolid będzie się dużo tracić na zakrętach i przewaga się zniweluje. Inna sprawa to taka, żę na prostej Ci z KERS wyprzedzą a potem w zakrętach mimo gorszego balansu i tak będzie im się łatwiej bronić
26.03.2009 09:01
0
Ja tam nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się ze KERS będzie bardziej przydatny na długich prostych. Ale Kubica bez tego urządzenia może mieć przewagę ponieważ bolid powinien być lżejszy a co za tym idzie jego bolid powinien mniej spalać paliwa i może na pit stopach będzie miał przewagę i chyba także w prędkości. Nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie działa to urządzenie, podejrzewam że nawet niektórzy eksperci F1 też dokładnie nie wiedzą. Najważniejsze że już jutro się to wszystko zaczyna, trzymajcie kciuki za Roberta!
26.03.2009 12:09
0
Do ryby17. Żeby mieć PSE musisz wykupić pakiet sport. Wtedy masz PS,PSE,ESP,ESP2 i ESPN i extremy.
26.03.2009 12:25
0
Jednym słowem trzeba kupić pakiet RelaxMix, kosztujący coś około 20 złotych. Łącznie będziesz płacił coś koło 80zł (Familijny obowiązkowy). Wracając do tematu, mam nadzieje, że KERS nie przyniesie nikomu oczekiwanych rezultatów (Kubek będzie bez KERS).
26.03.2009 12:47
0
nie pomoże im KERS....
26.03.2009 14:36
0
@Lukasz_M85 czytaj co napisał @pz0 2009-03-26 07:11:51 a później się wypowiadaj! Ten gość się na tym zna... bez wazeliny oczywiście:)
26.03.2009 16:09
0
pz0: racja, napisałem 'ciężcy', ale chodziło mi o przenośnię do 'źle rozłożonej masy'. Oczywiście wagi będą takie same u wszystkich. To tak żeby nikogo w błąd nie wprowadzać.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się