WIADOMOŚCI

Bridgestone pracuje nad nową oponą deszczową
Bridgestone pracuje nad nową oponą deszczową
Pomimo niezadowolenia zespołów z nowej, prototypowej opony deszczowej, Bridgestone zdecydowało się dalej pracować nad pojedynczą deszczówką dla Formuły 1.
baner_rbr_v3.jpg
Oficjalny dostawca opon w F1 stworzył pojedynczą oponę deszczową na prośbę zespołów, jednak po pierwszym teście na Jerez reakcje nie były najlepsze. Kazuki Nakajima z Williamsa, który jeździł na nowych oponach najwięcej, skarżył się na brak przyczepności i przyrównał jazdę na prototypowej deszczówce do jazdy na lodowisku.

Pomimo takiego rezultatu pierwszego testu dyrektor rozwoju Bridgestone Motorsport Hirohide Hamashima powiedział, że firma będzie pracować nad nową mieszanką tak długo, aż wyprodukuje odpowiednią oponę.

"Pierwsze wrażenia były takie, że nie ma przyczepności. Będziemy musieli przemyśleć mieszankę. Teraz analizujemy dane, ale myślę, że możemy utrzymać sztywność, choć będziemy musieli znaleźć materiał, który da więcej przyczepności w mokrych warunkach."

"Dalej będziemy pracować nad oponą, nawet jeśli zajmie to dwa lata. Jeśli tak nie zrobimy, nie będziemy mogli rozwijać deszczówek. Gdy będziemy kontynuować rozwój takiej opony deszczowej, będziemy w stanie odkryć nową technologię. W obecnej sytuacji nie możemy testować niczego, ale FIA pozwoliła nam na testy pojedynczej opony deszczowej i będziemy dalej to robić."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

15 KOMENTARZY
avatar
Kowi

09.10.2008 08:29

0

A propos opon - może ktoś słyszał jak w przyszłym roku będą oznaczane opony z miękkiej mieszanki na slick'ach, które nie mają rowków? Chyba nie wrócą do tych durnych kropek z pierwszego wyścigu.


avatar
mmuz

09.10.2008 08:42

0

@Kowi - odpowiedziałem Ci przy newsie o "ekologii" - będą miały pasek z boku po zewnętrznej stronie. Ostatnio gdzieś widziałem zdjęcia.


avatar
walerus

09.10.2008 09:44

0

dobra mokra guma Bridgestone i tak będzie zła....


avatar
pz0

09.10.2008 10:06

0

Ja z kolei czytałem że kolory mają być na stałe przypisane do opon i supermiękka będzie miała zawsze np niebieski pas, miękka, np zielony itd.


avatar
Manonfire

09.10.2008 10:16

0

W ogóle cały cyrk z oponami (monopol Bridgestone), konieczność użycia dwóch rodzajów opon podczas wyścigu jest dla mnie idiotyzmem. Wiadomo, że na danym torze, w określonych warunkach dana mieszanka spisuje się lepiej. Po jakiego więc diabła zmuszać kierowców, by jeździli również na tej gorszej? Mało mają wyzwań podczas wyścigu? Niech każdy team dobiera sobie opony takie, jakie chce, na jakich bolid spisuje się lepiej. Jak Bridgestone chce sobie potestować nowe technologie, to niech to robi na własną rękę, a nie kosztem zawodników. Ileż to razy słychać, że "miękkie za szybko się ścierają", "twarde się nie dogrzewają" itp. I po co to zamieszanie i utrudnianie? Pewnie dla kasy, bo z pewnością nie dla atrakcyjności i bezpieczeństwa. Pozdrawiam


avatar
fezuj

09.10.2008 12:34

0

Manonfire - popieram każdy team powinien mieć na wyścig pełen zestaw opon a żeby się nie myliły im i nam było łatwiej- każda twardość powinna być oznaczona stałym kolorem. Niech zespół sam decyduje czy lepiej się jedzie na super twardej czy wręcz przeciwnie w danym momencie najlepszą może być super-miękka


avatar
Angulo

09.10.2008 12:55

0

Niech się Bridgestone nie kompromituje już więcej...ujednolicenie dostawcy, dostarczanie dwóch kompletów na wyścig, konieczność używania obydwu mieszanek, i jeszcze tylko jedna deszczówka...żal.pl Chyba robią to, bo wiedzą, że ich deszczówki to shit jakich mało, i chcą ich mniej produkować...


avatar
Kowi

09.10.2008 13:05

0

@mmuz - ok, jak pisałem to pytanie jeszcze nie było Twojej odpowiedzi ;-) Tak myślałem, że zrobią coś podobnego do ChampCar, ale właśnie nigdzie nie trafilem na wypowiedź B na ten temat.


avatar
pz0

09.10.2008 14:54

0

Bridgestone zmierza w ciekawym kierunku. Cztery rodzaje opon normalnych, dwa rodzaje mokrych. chcą robić już tylko jedne mokre, za rok pewnie będą chcieli robić tylko jedne normalne. Poczekajmy jeszcze 2-3 lata to dostarczą tylko jedną oponę superuniwersalną i na mokro i na sucho, ma ciepło i zimno, na szybkie i wolne tory za to z jednym rowem żeby mogli sobie go pomalować na zielono. Swego czasu na każde GP zespoły miały do dyspozycji po 5-6 rodzajów gum, ze specjalnymi odmianami tylko na kwalifikacje.


avatar
niza

09.10.2008 15:02

0

ja też jestem za tym aby każdy zespół mógł na każdym GP samodzielnie wybierać rodzaj opon, skończyły by się te wszystkie cyrki


avatar
walerus

09.10.2008 16:36

0

może slicki załatwią sprawę - ciekawe jakie zimówki wymyślą na GP Rosji..


avatar
przesio

09.10.2008 17:52

0

Czego nie wraca Michelin ?? To takie pytanie


avatar
walerus

09.10.2008 21:27

0

ale przesio wrócił...


avatar
fezuj

09.10.2008 22:39

0

16:36:42 walerus - no na GP Rosji to obowiązkowe slicki z długimi gwoździami ! :)


avatar
shad2pl

10.10.2008 18:57

0

Jezeli chodzi o deszcz i opony Bridgestone to niedawno mialem przyjemnosc przetestowac Battlaxy w moim motocyklu. To jest dopiero lodowisko!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu