WIADOMOŚCI

McLaren dalej najszybszy, ale tym razem za sprawą Piastriego
McLaren dalej najszybszy, ale tym razem za sprawą Piastriego © McLaren
Ekipa z Woking uzyskała najlepszy czas także w drugim treningu na torze pod Barceloną. Tym razem najszybszy okazał się jednak Oscar Piastri, który o blisko 0,3 sekundy wyprzedził George'a Russella i Maksa Verstappena. Lando Norris był dopiero czwarty.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Warunki pogodowe na torze pod Barceloną w drugiej sesji treningowej utrzymywały się na podobnym poziomie co rano. Tor rozgrzany był do 48 stopni Celsjusza, a powietrze oscylowało wokół 31 stopni.

Pierwszą część sesji zespoły poświeciły głownie na pracy z twardszymi mieszankami oraz zbieraniem kluczowych danych po wprowadzeniu w życie dyrektywy technicznej dotyczącej giętkości przednich skrzydeł.

W pierwszym treningu wiele ekip chętnie korzystało z farby flow vis i dużych kratownic mierzących przepływ powietrza wokół nadwozia, nie wspominając o dodatkowych kamerach skierowanych na okolice przedniego skrzydła.

W piątek pod Barceloną każdy zespół testował również nowe, stalowe wkładki pod podłogą, które mają zastąpić tytanowe, które przysporzyły tyle problemów organizatorom GP Japonii. Jeżeli testy wypadną pozytywnie, nowe elementy będą wykorzystywane na torach z "zielonym poboczem", aby ograniczyć ryzyko pożarów jakie miały miejsce na Suzuce i w zeszłym roku w Chinach.

O ile w pierwszej sesji kierowcy chętnie opuszczali swoje garaże na twardej mieszance opon, w drugiej sesji sytuacja się odwróciła i kierowcy chętniej rozpoczynali pracę ze średnią mieszanką. Na twarde postawili tylko Colapinto i Stroll, czyli kierowcy, którzy rano rozpoczynali zajęcia na średniej mieszance.

Po pierwszych przejazdach tempo w stawce dyktował Charles Leclerc, którzy wyprzedzał Kimiego Antonellego i Pierre'a Gasly'ego. Dobra forma Scuderii może nie być przypadkowa, gdyż wielu ekspertów sugeruje, że Ferrari może najbardziej skorzystać na zmianach w interpretacji przepisów technicznych.

Szybko jednak na czoło tabeli, ze zdecydowaną poprawą czasów awansowali kierowcy McLarena.

Max Verstappen po pierwszych przejazdach zdołał przedzielić zawodników ekipy z Woking, a Fernando Alonso ponownie mocno rozpoczął przygotowania, plasując się na czwartym miejscu.

Po 15 minutach na czoło tabeli wyników skoczył George Russell, a Lance Stroll przez radio narzekał mocno na swój bolid. Kanadyjczyk zjechał do boksu i opuścił kokpit. W garażu Astona Martina doszło do dość niecodziennej sytuacji, w której mechanicy zamienili przednie skrzydła w bolidach Strolla i Alonso, najwyraźniej chcąc coś przetestować.

Ollie Bearman, który na początku sesji szeroko wypadł na żwirowe pobocze, również musiał dłuższa chwilę pozostać w garażu i przyglądać się pracy swoich mechaników.

Jeszcze przed półmetkiem sesji kierowcy zaczęli przechodzić na najbardziej miękką w ten weekendu oponę i sprawdzać tempo kwalifikacyjne swoich bolidów.

Jako pierwsi czasy na takim ogumieniu wykręcili kierowcy Mercedesa. Po pierwszej próbie Russell wyprzedzał Antonellego o ćwierć sekundy i Lando Norrisa (czas na średniej oponie) o 0,6 sekundy.

Gdy Verstappen i Norris pokonali swoje szybkie okrążenia na czerwonej oponie okazało się, że obaj stracili po dokładnie 0,024 sekundy do kierowcy Mercedesa.

Kilka chwil później na tor powrócił Lance Stroll, a Oscar Piastri, który cały czas prowadzi w klasyfikacji mistrzostw świata, wziął sprawy w swoje ręce i na miękkiej oponie wykręcił najlepszy czas, wyprzedzając Russella o blisko 0,3 sekundy.

W końcówce sesji kierowcy skupili się na dłuższych przejazdach bez prób poprawy czasów. Australijczyk reprezentujący McLarena utrzymał więc swoją pozycję przed Russellem i Verstappenem.

Lando Norris ostatecznie był czwarty, wyprzedzając Leclerca, Antonellego i Alonso, a czołową dziesiątkę uzupełnili: Gasly, Hadjar oraz Lawson.

Lewis Hamilton mimo obiecujących przebłysków prędkości, ostatecznie sesję zakończył na 11. pozycji.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Lando Norris

McLaren

1:13.718 29
S
2

Max Verstappen

Red Bull

1:14.085 18
S
3

Lewis Hamilton

Ferrari

1:14.096 29
S
4

Charles Leclerc

Ferrari

1:14.238 31
S
5

Oscar Piastri

McLaren

1:14.294 28
S
6

Liam Lawson

Racing Bulls

1:14.339 28
S
7

Oliver Bearman

Haas

1:14.597 26
S
8

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:14.605 26
S
9

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:14.643 27
S
10

Pierre Gasly

Alpine

1:14.746 28
S
11

George Russell

Mercedes

1:14.751 32
M
12

Lance Stroll

Aston Martin

1:14.786 24
S
13

Fernando Alonso

Aston Martin

1:14.798 20
S
14

Nico Hulkenberg

Sauber

1:14.865 21
S
15

Carlos Sainz

Williams

1:14.935 26
M
16

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:15.155 23
S
17

Ryo Hirakawa

Haas

1:15.298 23
S
18

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:15.369 31
M
19

Victor Martins

Williams

1:15.522 26
M
20

Franco Colapinto

Alpine

1:15.530 19
S
# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Oscar Piastri

McLaren

1:12.760 28
S
2

George Russell

Mercedes

1:13.046 32
S
3

Max Verstappen

Red Bull

1:13.070 30
S
4

Lando Norris

McLaren

1:13.070 31
S
5

Charles Leclerc

Ferrari

1:13.260 33
S
6

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:13.298 31
S
7

Fernando Alonso

Aston Martin

1:13.301 28
S
8

Pierre Gasly

Alpine

1:13.385 30
S
9

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:13.400 29
S
10

Liam Lawson

Racing Bulls

1:13.494 29
S
11

Lewis Hamilton

Ferrari

1:13.533 29
S
12

Nico Hulkenberg

Sauber

1:13.592 30
S
13

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:13.683 31
S
14

Carlos Sainz

Williams

1:13.721 34
S
15

Alexander Albon

Williams

1:13.839 32
S
16

Lance Stroll

Aston Martin

1:13.839 17
S
17

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:13.959 27
S
18

Esteban Ocon

Haas

1:14.005 30
S
19

Oliver Bearman

Haas

1:14.126 20
S
20

Franco Colapinto

Alpine

1:14.303 31
S
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

5 KOMENTARZY
avatar
Danielson92

30.05.2025 19:00

0

Wygląda na to, że McLaren nie stracił nic z swojej przewagi. Powinni nadal dominować. Ciekawe co zrobi jutro Max. Może znów ustawią mu bolid typowo pod kwalifikacje i znów błyśnie jakimś magicznym okrążeniem, żeby być z przodu na starcie. Wiadomo jak się wyprzedza na tym torze i w tym mogą upatrywać jedynej szansy. 


avatar
skilder3000

30.05.2025 19:47

0

Colapinto stabilnie. 2x20


avatar
Kubssson

30.05.2025 19:57

1

0

Pomimo tego że kibicuje McL to nie sądzę aby jutro miały 0.3 sekundy przewagi. RB jest mocny w szybkich zakrętach i niewiele traci w średnio-szybkich. Jestem zdania że w kwalifikacja będzie bardzo blisko między McL, Maxem i może któryś z Mercedesow się włączy do gry. Ferrari jak już to dopiero w niedzielę odpalą. 


avatar
WinKolekcja

30.05.2025 22:47

1

0

Tego Japończyka Tsunode to chyba trzymają z uprzejmości wobec Hondy. Niesamowicie wolny, nijaki, beznadziejny kierowca który ma wygórowane ego Marco ale żeś dokonał wybory. Gratutrlszyn


avatar
boxbox

31.05.2025 00:21

1

0

@WinKolekcja

 

Niech sobie zostanie, oby nie zamienili go z Hadjarem, bo za dobrze w mu idzie w VB,  w Red Bullu jako kolejny pójdzie na odstrzał. 


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.