Dzisiejszego poranka promotorzy GP Arabii Saudyjskiej zaprezentowali pętlę ulicznego obiektu w Dżeddzie. Tor będzie mierzył aż 6,175 kilometrów i posiadał aż 27 zakrętów.
Kibice F1 z niecierpliwością czekali na zaprezentowanie pętli ulicznego toru w Arabii Saudyjskiej. Mimo że runda została już dawno została zatwierdzona w kalendarzu na sezon 2021, to organizatorzy długo nie ujawniali nitki obiektu.
Na szczęście tuż przed rozpoczęciem tegorocznych zmagań promotorzy zaprezentowali wspomniany układ. Trasa została zaprojektowana przez Hermanna Tilke i będzie to najszybszy obiekt uliczny w całej historii F1.
Tor powstanie 12 kilometrów od centrum miasta Dżedda i będzie biegł tuż obok Morza Czerwonego. Trzy strefy DRS z pewnością pomogą kierowcom w skutecznym wyprzedzaniu. Jak już wcześniej informowaliśmy, pętla ma mierzyć 6,175 kilometrów i posiadać rekordową liczbę zakrętów - 27. Według wyliczeń kierowcy będą ścigać się ze średnią prędkością aż 250 km/h.
Welcome to the fastest street circuit in #F1.
? Formula 1 (@F1) March 18, 2021
???? Average speeds of 250km/h+
?? 27 corners
???? Stunning Red Sea backdrop
This is Jeddah. This is the #SaudiArabianGP. pic.twitter.com/6jD37ZkEkp
Experience all 2??7?? of Jeddah's ultrafast corners ????#F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/eJwXsdm4Tj
? Formula 1 (@F1) March 18, 2021
"To bardzo ekscytujący moment, kiedy prezentujemy szczegóły nowego toru. Jeddah Street Circuit nie jest żadnym wyjątkiem", powiedział dyrektor zarządzający F1, Ross Brawn, cytowany przez oficjalną stronę F1.
"Współpracowaliśmy z ekipą Tilke i promotorem, aby zapewnić fanom znakomitą rywalizację. Projekt jest synonimem nowoczesnego toru ulicznego, który pozwala uzyskiwać duże prędkości i stwarza okazje do wyprzedzania. Otoczenie tego obiektu jest niesamowite, tuż obok Morza Czerwonego. Nie możemy się doczekać już grudnia, gdy odbędzie się tutaj wyścig."
Runda w Dżeddzie jest zaplanowana na 5 grudnia. Od sezonu 2023 rywalizacja w Arabii Saudyjskiej przeniesie się na budowany obiekt w Qaddiya.
18.03.2021 11:48
0
Taki drugi Singapur.
18.03.2021 12:08
0
Mało miejsca mają
18.03.2021 12:19
0
Duży fragment toru to taka krzywa prosta, zakręty flat out.
18.03.2021 12:34
0
2, może 3 miejsca do wyprzedzania. To i tak więcej niż na kilku innych torach. Niech zaskoczy...
18.03.2021 12:39
0
Mało miejsc do wyprzedzania, patrząc na tor. Prawie cały czas gaz do dechy. Oj czuję jedno, auto bezpieczeństwa będzie miało co tam robić. Kilka bolidów będzie do wyklepania.
18.03.2021 13:04
0
Ciekawy ten tor. Tylko dlatego, że wydaje się być inny niż wszystkie. Jak zeznał @5 służby SB (Samochód Bezpieczeństwa) będą miały co robić :) Jak dobrze, że teraz aż dwa będą jeździć (lol?). Poza tym ten tor może ciekawie żyłować jednostki napędowe, opony i inne części aut. Od strony wyprzedzania może szału nie będzie ale od strony strategicznej może być to bardzo ciekawy tor. Może będzie procesja, ale z innych względów może być fajnie ciekawie. F1 to nie tylko wyprzedzanie...
18.03.2021 13:13
0
To jest chyba najgorszy tor, który mamy w kalendarzu. Myślę, że trochę znam się na torach no i nie mówię tego bezpodstawnie. Widzę tu podobieństwo do Hanoi. Tam też było za ciasno. Są tu też Spoon z Suzuki i Maggots-Beckets z Silverstone. Te sekcje nie są złe na torach, w których się znajdują, ale tu, wszystko jest za ciasno. Jedyne okazje to wyprzedzania jakie widzę to zakręt 1 (nie jestem do końca przekonany, bo zakręt 2 jest w innym kierunku więc można wyprowadzić kontratak), zakręt 13 (tu też nie jestem pewien bo jest strasznie ciasno, ale uważam, że i tak ten zakręt jest lepszy od Spoon) no i zakręt 27, tylko że... Utrzymanie się za drugim samochodem w tak krętej, szybkiej sekcji nie jest zbyt łatwe więc wyprzedzanie zdarzać będzie się, moim zdaniem, tak samo często jak w Monako. Mam nadzieję, że szybko przeniesiemy się do tego Qiddiya bo tu będą pochody a nie wyścigi.
18.03.2021 13:39
0
@ktrzosek19 proszę usunąć przecinek w mimo że. Jest to błąd.
18.03.2021 13:39
0
Kolejny gówno tor. Oczywiście uliczny bo tańsze a na ciul robić dobry tor pod obecne czasy kiedy dobrze wiadomo co powinien mieć taki obiekt. Połączenie Kanady z Suzuka w otoczce innego gówna jakim był Vietnam. Na szczęście nie było tam wyścigu. Najlepsze tory jakie powstały w XXI wieku to Chiny bo uniwersalny bardzo i Bahrajn. Malezja jeszcze z 1999.
18.03.2021 13:53
0
Na moje i widzę nie tylko moje oko to tam za wiele wyprzedzania nie będzie. Słabe to dzieło, jak większość w wykonaniu "Hermana Tilkego"
18.03.2021 21:26
0
Tor świetny do jazdy, ale z pewnością nie do wyprzedzania. Mimo wszystko uważam, że nie ma gdzie wyprzedzać, bo nawet jeśli są te 2 miejsca to przed nimi nie będzie się dało jechać za autem poprzedzającym. 27 zakrętów i nie będzie sie dało wyprzedzać, po prostu paranoja. Mogli zrobić ze 3-4 90 stopniowe zakręty i by było ekstra, bo tor szybki i takie dohamowania zrobiłby robotę.
18.03.2021 22:03
0
Najgorsza to jest Francja. Tamtejsze GP ciężko się ogląda.
19.03.2021 06:09
0
A ja pozwolę sobie zareklamować grę Assetto Corsa. Mimo, że ma parę lat, to została wykorzystana w tej prezentacji. To wskazuje na jej wartość. Gram w nią od czasu do czasu z synem. Wynik? Zostałem zweryfikowany, jak to niektórzy tutaj mawiają. Nie zamierzam jednak nigdzie uciekać. ;-D
20.03.2021 07:54
0
Szybki, kręty i wąski. O błąd nie trudno, Matzepin pewnie tutaj zabłyśnie. To może być najdłuższy wyścig ze względu na czerwone flagi
21.03.2021 12:02
0
Rozbity bolid za jednym z tych 27-miu ślepych zakrętów i karambol stulecia murowany ;)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się