WIADOMOŚCI

Kolejna dyrektywa techniczna wymusza dwa czujniki przepływu paliwa w 2020
Kolejna dyrektywa techniczna wymusza dwa czujniki przepływu paliwa w 2020
Międzynarodowa Federacja Samochodowa wysłała zespołom trzecią dyrektywę techniczną w ciągu czterech tygodni.
baner_rbr_v3.jpg
W środę ekipy otrzymały dokument numer 39/19. Dotyczy on konieczności zainstalowania drugiego czujnika przepływu paliwa w samochodach już od 2020 roku.

Obecnie wykorzystuje się jeden czujnik, który sprawdza, czy limit 100 kilogramów na godzinę nie jest przekraczany.

W tej chwili nie wiadomo, czy najnowsza dyrektywa powstała po przeanalizowaniu układów Ferrari, jednego z jego klientów i innego producenta. FIA zdecydowała się na taki ruch po GP Brazylii, o czym informował Auto Motor und Sport.

Temat pracy czujnika stał się głośny w trakcie weekendu w Stanach Zjednoczonych. W sobotę, po kwalifikacjach, FIA wystosowała dyrektywę techniczną 35/19, która była odpowiedzią na pytanie Red Bulla i Hondy.

W dokumencie poinformowano, że jakiekolwiek próby obchodzenia pracy czujnika w celu dostarczania dodatkowego paliwa, są nielegalne. Pytający sprawdzali zgodność z przepisami takiego rozwiązania, co było jednoczesnym wskazaniem na próbę oszustwa u rywali.

Dyrektywa zbiegła się z gorszym tempem Ferrari w niedzielę, przez co nagonka, związana z przewagą Włochów na prostych, stała się jeszcze większa.

W Brazylii pojawiła się kolejna dyrektywa, oznaczona numerem 38/19, dotycząca wykorzystywania płynów chłodzących. Sugerowano również, że FIA będzie wysyłać kolejne, a to właśnie się wydarzyło.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

18 KOMENTARZY
avatar
Woa-VooDoo

22.11.2019 00:14

0

Ciekawe czy coś to zmieni, bo jeśli tak to Ferrari miało fajny patent na zwiększenie mocy silnika, wstrzykując paliwo między odstępami odczytów czujnika który robił ich na sekundę 2200 :)


avatar
bartexar

22.11.2019 00:46

0

@1. Niesamowite, 2200 na sekundę a i tak między to wstrzykiwać paliwo


avatar
ahaed

22.11.2019 01:05

0

Drugi czujnik paliwa? Czyli był wałek, ale nie potrafią go udowodnić. Lub nie chcą. Stara zasada: nic się nie dzieje bez przyczyny.


avatar
ahaed

22.11.2019 01:08

0

2200 odczytów na sekundę? Przepraszam, ale teraz doczytałem pierwszy komentarz. I teraz potrafią pomiędzy tymi 2200 razami na sekundę podać dodatkowe paliwo? Tak?? Jesteś idiotą i najlepiej jakbyś się nie rozmnażał.


avatar
yaiba83

22.11.2019 06:30

0

@4 - zamiast obrażać innych byś doczytał nad jakim systemem wtrysków pracowało(-uje) Ferrari - szczęka opada. Dzięki temu co piszą poprzednicy choć mało realne to jednak nie jest niemożliwe. W jednym z poprzednich odcinków echa padoku na youtubie Daniel Biały opowiadał na czym to polega. Nie zapominajcie, że F1 to wyścig zbrojeń technologicznych...


avatar
Hi5per

22.11.2019 08:10

0

2200 odczytów/s ? Mało realne z samych praw fizyki.


avatar
yaiba83

22.11.2019 08:36

0

@6 - wpisz w google: f1 fuel flow meter sentronics bodajże drugi wynik zapytania.


avatar
orto

22.11.2019 08:51

0

@4. ahaed - Nie śledziłeś wcześniejszych informacji na temat możliwości dodatkowego wtrysku paliwa między jednym a drugim pomiarem czujnika przepływu. FIA sama stwierdziła, że jest, potencjalnie, taka możliwość. By to utrudnić czy uniemożliwić, teraz po analizie, zdecydowali o konieczności montażu kolejnego czujnika. Jednym słowem - coś było na rzeczy w SF :-)


avatar
giovanni paolo

22.11.2019 10:04

0

6. 2.2 kHz jest nierealne z praw fizyki? wyniki czasówek w F1 (w wielu sportach, nie tylko motorowych) są podawane z przybliżoną dokłądnością tysiąca odczytów na sekudnę, te tzw. tysięczne sekundy ludzka mowa zawiera się w podobnych częstotliwościach, a jednak słyszymy jak ktoś mówi, czyli aparat słuchu potrafi odebrać 2200 odczytów na sekundę, mało tego, górna granica ludzkiego słuchu to okolice 20.000 odczytów na sekundę znowu procesory wykonują kilka miliardów odczytów/operacji na sekundę, niemożliwe z praw fizyki? a jednak istnieją o wiele dokładniejsze aparatury pomiaru chyba że czegoś w tej tezie nie zrozumiałem


avatar
yaiba83

22.11.2019 10:25

0

@9 Może tamten kolega myśli, że w czujniku jest jakiś trybik co się kręci razem z przepływem paliwa ;) Nie wiedząc, że w czujniku nie ma żadnych mechanicznych części a pomiar odbywa się za pomocą metody ultradźwiękowej. Wyprzedzając kolejne wątpliwości - czujnik musi przejść rygorystyczne badania na odporność od zakłóceń, emc itp. PS. już jest info, że trzeci układ do kontroli wzięto od Hondy. Ale byłyby jaja jakby im coś znaleźli :P


avatar
amol

22.11.2019 15:51

0

Czujnik mierzy przepływ paliwa raz na sekundę.


avatar
yaiba83

22.11.2019 16:03

0

@11 - czujnik mierzy 2200 razy na sekundę, natomiast co sekundę przekazuje zbiorcze dane szyną CAN.


avatar
Woa-VooDoo

23.11.2019 02:33

0

#4 Jak nie ma argumentów to się obraża :) Przyzwyczaiłem się do tego. Więc wytłumacz mi, dlaczego FIA postanowiła dołożyć 2 czujnik który będzie miał inną częstotliwość i taktowność ? #11 Ty wiesz co piszesz ? sekunda odstępu w tak rozwiniętej dziedzinie jak f1? To nawet optimus w latach 90 mógłby stworzyć takie oprogramowanie które pozwalało by ominąć taki czujnik.


avatar
Woa-VooDoo

23.11.2019 02:53

0

#11 To jest argument na twoją odpowiedz https://you tu.be/-o8pZPqv IVw?t=661 Lub wpisz Echa padoku #234 - Red Bull jak Mercedes i Ferrari jak... Ferrari oraz 11 minuta i 2 sekunda.


avatar
mich11

23.11.2019 09:59

0

Forumowicze aż miło czyta się te komentarze :) Więcej takich dyskusji mniej wycieczek osobistych. 2,2 khz jak najbardziej możliwe. Jednak technologia podawania w między czasie większej ilości mieszanki, WOW.


avatar
Hi5per

25.11.2019 07:40

0

Miało być, że mało realne że pomiędzy odczytami mogli by zrobić jakiś szwindel.


avatar
Bzik

25.11.2019 15:17

0

A w Mercu pewnie siedzieli cicho, bo czekali na odpowiedź FIA. Teraz wiedzą, będzie kontrolowany ten obszar i mają całą zimę na kombinacje :D


avatar
Bzik

25.11.2019 15:18

0

*zjadłem ''jak'' przepraszam :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu