WIADOMOŚCI

Oficjalnie: Russell i Kubica zamienili się podwoziami
Oficjalnie: Russell i Kubica zamienili się podwoziami
George wyjawił dziennikarzom, że podwozie, z którym on sam ścigał się w Azerbejdżanie, ma teraz Robert Kubica. Chwilę później informacje potwierdziła ekipa.
baner_rbr_v3.jpg
Wczoraj Claire Williams zadeklarowała, że Robert Kubica narzekał na podłogę, która w Baku była zamocowana w aucie jego kolegi w czasie uderzenia w studzienkę. Szefowa nie mówiła o podwoziu, o którym pisał m.in. Mark Hughes.

Dziś George został poproszony przez dziennikarzy o wyjaśnienie zamieszania z podwoziami i częściami.

"Mieliśmy nowe podwozie, które miał otrzymać Robert, taki był plan. Moje zostało uszkodzone w Baku, więc teraz ja mam podwozie Roberta."

Williams w swoim oświadczeniu również potwierdził, że obecnie to Polak używa podwozia FW42-03, a Brytyjczyk FW42-01. Od początku roku "jedynka" należała do Kubicy, a "dwójka" do Russella. Tylko w Baku, ale od soboty, George używał "trójki".

Wypowiedź szefowej po zestawieniu z oświadczeniami oznacza więc, że została zniszczona podłoga z bolidu Kubicy wraz z podwoziem Russella. Nie należy mylić tych elementów.

Czytając informacje o tym, co w języku angielskim nazywa się "chassis" należy pamiętać, że pewien zamęt wprowadza tutaj bariera językowa. Polacy tłumaczą to słowo jako podwozie, ale w języku angielskim ten element nie oznacza wszystkiego, co nie jest kołami.

Dla osób posługujących się językiem angielskim "chassis" to tylko monokok. Przekonać się o tym można w bardzo łatwy sposób. W materiale CNBC z udziałem Marca Priestleya (autora "Mechanika") pada wyjaśnienie, z którego wynika, że "chassis" i "monocoque" to pojęcia bliskoznaczne.

W skrócie oznacza to, że nawet przy identycznych "chassis", samochody mogą się różnić (co nie znaczy, że teraz tak jest lub nie - to tylko wyjaśnienie) i mieć inne części.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

19 KOMENTARZY
avatar
zazuk

10.05.2019 18:26

0

Na rowerze tak dobrze mu szło, może na hulajnodze będzie miał lepsze czasy?


avatar
Bleki40

10.05.2019 18:41

0

I co teraz rzekną fani talentu Kubicy? Fani którym przez ostatnie 2 lata Gutowski i Sokół wbijali do głów jaki talent ma Kubica. Fani którym porażki w testach z Renault tłumaczono jako spisek silnikowy. Fani którym wbito do głów że Wilians w 2017 zafałszował testy. A teraz Russel jedzie z minokokiem który zmienia balans o 8% przy hamowaniu ale dalej mu to nie przeszkadza spuszczać lania Kubicy. Ja myślę że czas wyrównać szanse w Wiliamsie i trzeba Russelowi dawać tylko 5 tłoków w silniku lub 3 koła na kwalifikacje.


avatar
Orlo

10.05.2019 18:52

0

@zazuk Ty za to jesteś mistrzem w stukaniu palcami po klawiaturze...


avatar
DJ SaM

10.05.2019 18:56

0

@2 Ja proponuję zmienić lekarza bo ten Cię oszukuje. Nie rozumiem po co tyle agresji, wystarczyło by napisać że chłopaki się mylili, co nie jest prawdą ale zawsze to bardziej po ludzku. Ja osobiście uważam że to tylko kwestia czasu gdy Robert będzie mógł się wykazać. Niech moc będzie z Wami i silnikami Mercedesa :)


avatar
belzebub

10.05.2019 19:27

0

Czyli dalej nie wiadomo co tak naprawdę i kto dostał nowe części czy obaj tylko po naprawie i tylko zamienili się elementami. W tłumaczeniu z angielskiego też ktoś dał ciała.


avatar
ds1976

10.05.2019 19:33

0

@4 DJ SaM, nie uważasz, że RK zaczyna brakować czasu o którym piszesz? To już 5 wyścig sezonu! Wbrew pozorom wcale nie jest zbyt wcześnie, a na razie dzieciak w co nie wsiądzie to i tak jest szybszy od RK. Bez wyników na torze (pokonanie zespołowego partnera) RK nawet z pieniędzmi Orlen nie ma czego szukać w F1 w 2020 roku. Przykre ale prawdziwe, może faktycznie już nie ta prędkość? Miało być bardziej kolorowo na torach ulicznych, jednak w Baku nie było... Trzymam kciuki btw, ale akceptuję, że konsekwencje wypadku w rajdzie były znacznie bardziej doniosłe niż sam RK to przedstawia.


avatar
DJ SaM

10.05.2019 19:55

0

@6 Nie mówię że powinien pokonywać kolegę z zespołu co oczywiście było by bardzo korzystne dla Roberta George wygląda na naprawdę bardzo szybkiego i ogarniętego chłopaka. Ale gdyby Williams się ogarnął (wiem, pobożne życzenia) i mógł walczyć z 8 lub 9 zespołem w stawce to jest szansa na jakieś pozytywne wnioski świata F1 co jak wiemy nie jest bez znaczenia. Bardzo chciałbym wierzyć że mają różne auta i że Robert powrócił w wyśmienitej formie ale brakuje mi merytorycznych argumentów. Rozbieżność informacji w mediach .... zresztą sami wiecie to element F1 i albo to akceptujemy albo nie. Pozostaje nam patrzeć i mieć nadzieję.


avatar
Mission Winnow

10.05.2019 20:19

0

Czekam na przeprosiny - miejcie trochę klasy i przyznajcie się do swojej niewiedzy i przeproście za wszystkie obelgi, Realiści od początku mieli rację, za to wylał się na nich hejt, pogarda i nienawiść.


avatar
Heytham1

10.05.2019 20:28

0

Tak dla jasności bo nie wszyscy chyba załapali o co chodzi... - Russel dostał podwozie Kubicy z którego ten korzystał przez pierwsze 4 wyścigi(pierwsza wersja podwozia) - Robert dostał to które George otrzymał w Baku (trzecia wersja podwozia) -To które Russelowi zniszczyła studzienka w Baku (druga wersja podwozia na której George jeździł od Australii) zostało poklejone i czeka w razie co jako zapasowe w Hiszpanii. Teoretycznie Robert ma w tej chwili lepsze podwozie od Russela a George ma te, które miało być powodem słabszej jazdy Kubicy. W pierwszym treningu Polak był szybszy od Russela a w drugim miał problemy z jednostką napędową i mało jeździł stąd najgorszy czas. Ten weekend jest chyba ostatecznym sprawdzianem możliwości Kubicy. Jak znów przegra to będzie słabo.


avatar
giovanni paolo

10.05.2019 21:00

0

9. chwila chwila, w pierwszych trzech wyścigach Kubica jeździł z podłogą nr 1, na treningu w Baku (czwarty wyścig sezonu) się zamienili podłogami, czyli Russell miał okazję zniszczyć podłogę nr 1 (tak, wypadek a nie celowe działanie) podczas wyścigu Russell miał podłogę nr 3 a Kubica podłogę nr 2 co wynikało z zamiany przed treningiem i co dalej? zamiana więc Kubica teraz ma podłogę nr 3 a Russell wrócił do swojej pierwotnej, czyli podłogi nr 2 tak było? pozostaje czekać do kwalifikacji i wyścigu, bo jeszcze fikniemy z przemęczenia od myślenia kto, co i dlaczego


avatar
Jacko

10.05.2019 21:18

0

Ciągle mylicie i mieszacie pojęcia. Najpierw jest monokok. Do tego mocuje się różne elementy zawieszenia itd. To jest podwozie. Na końcu do podwozia przykręca się od spodu tę słynną "deskę" i to jest podłoga, która ma za zadanie między innymi chronić podwozie. Czyli można np. naprawić podwozie wymieniając tylko niektóre zniszczone elementy na nowe i wtedy nadal jest pełnosprawne. Natomiast naprawa podłogi, to klejenie uszkodzeń, bo ona jest po prostu z kompozytu. Ale podłoga nie jest elementem nośnym, tylko trzyma się podwozia.


avatar
gery141

10.05.2019 21:19

0

Wpis trochę się schował przez inne, ale Robert nadal ma kłopot z hamulcami. Mówił o tym po wyjściu z auta. Tu chciałem przedstawić wszystko bezstronnie i żeby nikt nie miał wątpliwości co jest czym. Był straszny chaos po wyjściu newsa, nawet na torze. Póki co nie ma czego oceniać, Robert jeździł mniej. Zobaczymy jutro. George nie był niezadowolony, mimo innego podwozia, więc to daje dwie opcje, które zachowam dla siebie, bo to moje domysły i weekend trwa.


avatar
sylwek1106

10.05.2019 21:41

0

Może trochę za wcześnie na oceny, te dobre i te złe, może tak poczekać do połowy sezonu, albo na koniec...


avatar
Vendeur

10.05.2019 22:26

0

@11. Jacko Doszliśmy już do tego, że podłoga jest "deską" wiórowo-kompozytową... Natomiast jeśli to prawda, to nic w takim czym się nie naprawia, ani nie klei, bo materiały są śmiesznie tanie i wytworzenie takiego profilu zajmuje moment.


avatar
Jacko

10.05.2019 22:46

0

@14. Vendeur Z tym, że nie wiemy jak to wygląda technologicznie w F1, Jak jest wyprofilowane, czy ma jakieś wgłębienia, kanały, otwory itp. itd. Sam proces technologiczny może być długi i skomplikowany. Nie wiem. A co do naprawiania i klejenia, to po prostu taki wpis a propos wielu osób które tu od dawna twierdzą, iż Kubica ma podłogę posklejaną klejem i połataną szarą taśmą...


avatar
Madafakagaskar

11.05.2019 01:37

0

Sezon już praktycznie zaprzepaszczony a Williams zastanawia się czym różnią się obie podłogi zamiast odpuścić i projektować bolid na nowy sezon. Będą się tak zastanawiać do wyścigu na Interlagos a na końcu i tak spieprza wszystko. Orlen zamiast wyrzucać pieniądze na Kubice powinien docenić stałych klientów którzy bulą niesamowite pieniądze żeby Robert mógł sobie pojeździć. Lepiej obniżyć ceny paliwa o 20gr niż pakować w taki szajs.


avatar
DJ SaM

11.05.2019 09:37

0

@16 Orlen to spółka akcyjna która musi generować zyski a udział w tym projekcie z tego co wiem jest bardzo opłacalny. Czas w jakim pojawia się logo Orlenu w mediach jest wymierny i przeliczany na zyski więc to dobrze zainwestowane pieniądze mimo że Williams jest na końcu stawki. Co do Twojego ostatniego zdania jeżeli to szajs to co Ty robisz na tej stronie ? Zapewne w Twojej okolicy jest wiele stacji benzynowych bez loga Orlenu tam na pewno kupisz paliwo o 20gr taniej.


avatar
Inszy

11.05.2019 09:43

0

Coś tu jest nakręcone: - podłoga nr 1 jest Kubicy, - podłoga nr 2 jest Russela, - podłoga nr 3 jest nowa, która miała trafić do Roberta. W treningu nr 1 mają zamienione podłogi i studzienka niszczy Russelowi podłogę nr 1. Do wyścigu startują tak: Kubica z podłogą nr 2 od Russella, Russell z podłogą nr 3, która miała trafić do Kubicy. Natomiast w Barcelonie Kubica ma przeznaczony dla niego nr 3, a Russel zamiast wrócić do swojej (nr 2) ma od Kubicy nr 1, która niby jest zniszczona? Przecież to się kupy nie trzyma.


avatar
sebsaa

11.05.2019 11:05

0

Ludzie, czytajcie ze zrozumieniem. Co innego podłoga a co innego monokok. Robert dostał monokok nr 3, który był dla niego przeznaczony (jego miał złą sztywność) na Baku ale z powodu zdarzenia ze studzienką trafił do Georga.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu