Kierowcy Mercedesa dobrze rozpoczynają rywalizację na torze Red Bull Ring. W pierwszym piątkowym treningu ustanowili oni dwa najlepsze czasy, wyprzedzając Maksa Verstappena i Sebastiana Vettela.
Formuła 1 kontynuuje swoje trzytygodniowe tournée, odwiedzając w ten weekend Austrię. Dla polskich kibiców weekend wyścigowy w Styrii stanowi wyjątkową okazję, aby zobaczyć Roberta Kubicę na torze za kierownicą bolidu Williamsa.Dla polskiego kierowcy to już druga z trzech możliwości wystąpienia w tym roku w piątkowych treningach. Kubica testował bolid Williamsa w piątek przed GP Hiszpanii, a po raz ostatni otrzyma możliwość pokazania się na zakończenie sezonu w Abu Zabi.
Forma Williamsa w tym roku jest daleka od idealnej dlatego kibice nie mogli spodziewać się wyjątkowo dobrych czasów ze strony polskiego kierowcy tym bardziej, że ten skupiał się przede wszystkim na pracy dla zespołu.
Kubica w ciągu 90 minut treningu pięciokrotnie wyjeżdżał na tor, ostatecznie pokonując w sumie 37 okrążeń, na najszybszym pokonując okrążenie toru Red Bull Ring w czasie 1:07,424, co pozwoliło mu zająć ostatnie miejsce w tabeli wyników.
Dla porównania jego kolega z zespołu, Lance Stroll podczas pierwszego piątkowego treningu uzyskał czas 1:06.567, co dało mu 16 miejsce w tabeli wyników.
Pogoda w okolicy toru, jak to często bywa w górach jest mocno zmienna. Przez cały trening deszczowe chmury straszyły zawodników możliwością nagłego opadu deszczu, ale przez pełne 90 minut kierowcy mieli do swojej dyspozycji suchy tor i mogli korzystać z gładkich opon Pirelli.
Najszybsi w piątkowy poranek ponownie okazali się kierowcy Mercedesa. Lewis Hamilton o 0,127 sekundy wyprzedził Valtteriego Bottasa. Ekipa z Brackley w zeszłym tygodniu wdrożyła poprawioną wersję jednostki napędowej V6 turbo, a w tym tygodniu przywiozła do Austrii spory pakiet poprawek aerodynamicznych.
Za duetem Mercedesa uplasował się Max Verstappen z Red Bulla, który stracił do Hamiltona 0,2 sekundy. Sebastian Vettel tracąc do Holendra 0,1 sekundy uplasował się na czwartej pozycji wyprzedzając Daniela Ricciardo i Kimiego Raikkonena.
Australijczyk reprezentujący barwy Red Bulla swoje szybkie okrążenie pokonał jednak na oponach miękkich i stracił do lidera ponad 0,6 sekundy.
Za trójką najszybszych ekip w porannym treningu znalazł się Romain Grosjean z Haasa. Francuz i Siergiej Sirtokin z Williamsa cały czas są jedynymi kierowcami w stawce, którzy w tym roku nie zdobyli jeszcze ani jednego punktu.
Czołową dziesiątkę uzupełnili Ocon, Leclerc oraz Gasly, który wyprzedził Ericssona i Magnussena.
Tor w Austrii tradycyjnie przysparza trochę kłopotów zespołom zwłaszcza w ostatniej części. Tarki ograniczające zewnętrzną część toru powodują potężne wibracje, które skutecznie potrafią uszkodzić bolid. W pierwszym treningu przekonali się o tym Pierre Gasly oraz Stoffel Vandoorne.
Zespół McLarena tydzień temu we Francji zaliczył nagły spadek formy i wiele wskazuje także na to, że i w ten weekend nie będzie mu lekko. Fernando Alonso tracąc na krótkim torze 1,8 sekundy do Hamiltona zajął 17, a Stoffel Vandoorne 18 miejsce.
Za zawodnikami McLarena oprócz Roberta Kubicy znalazł się tylko Brendon Hartley z Toro Rosso.
29.06.2018 12:45
0
Czy to potwierdzone że Kub będzie testował opony z Pirelli? Czy tam można pracować na autem? Poprawić balans?
29.06.2018 12:47
0
Janusz nie płacz, wszystko bedzie dobrze;)
29.06.2018 12:52
0
I Kubica ostatni. Oczywiście zaraz zaczną się głosy, że nie ma co porównywać czasów.
29.06.2018 12:54
0
Tak. Kubic dzisiaj testowal hamulce stąd ten czas ;)
29.06.2018 12:55
0
4. Nadal czekamy na sprawdzenie jego tempa kwalifikacyjnego.
29.06.2018 12:59
0
Witam wszystkich, jestem tu nowy. :) Bardzo mnie martwią czasy McLarena. Początek sezonu był dla stajnii z Woking jeszcze niezły, ale od GP Monako, to już jest jakiś ponury żart. Nawet Stroll w najsłabszym w stawce Williamsie wykręcił lepszy czas. Co do czołówki - coś czuję, że to będzie weekend Mercedesa, a Ferrari powalczy z Red Bullem.
29.06.2018 13:00
0
@3 Nie zaczną ,bo każdy zorientowany to wie
29.06.2018 13:03
0
Zaślepienie psychofanów Kubicy nie zna granic ani końca. Kubica szybszy od Strolla o 1.3s w jego pierwszym treningu. "Testowali to samo. MIAZGA. KUBICA IS THE BEST". Stroll szybszy teraz od Kubicy o 0,85s. "Testowali zupełnie co innego. Nie można porównywać ich czasów" To jest bardziej żałosne niż ostatnie 10 minut meczu Polska-Japonia.....
29.06.2018 13:08
0
To teraz będzie 1000 teorii co do set-upu samochodu RK, zwłaszcza, że Stroll na tych samych oponach zdecydowanie szybszy! Jest pole by popuścić wodze fantazji!!!
29.06.2018 13:09
0
0.8 sek na najkrotszym torze no niezle.. w Spa stracilby pewnie ok. 2 sek
29.06.2018 13:15
0
Specjalnie dali Robertowi takie zadania żeby nie miał lepszego czasu a potem nie było komentarzy iż jest najszybszy z drużyny.
29.06.2018 13:19
0
Tutaj nie trzeba głosić żadnych teorii, tylko posłuchać Roberta. W wywiadzie mówił, że będzie jechał ze starym silnikiem i dodatkowo skręconym. Natomiast sam Ted Kravitz mówił, że czasów nie ma co porównywać, bo Kubica ma w ogóle inny plan do wykonania. Prawdziwe tempo każdego kierowcy to można porównywać w kwalifikacjach, a nie treningu.
29.06.2018 13:20
0
8. O to to. Po prostu większość kibiców Roberta to hipokryci. Jak pojedzie szybko to peany, jaki to on nie jest szybki. A jak pojedzie wolniej to setki wymówek
29.06.2018 13:20
0
Według Gazzetta dello Sport, Charles Leclerc podpisał 2-letni kontrakt z Ferrari. Za pierwszy sezon ma dostać 2 miliony euro, za drugi 3 miliony. Ogłoszenie kontraktu ma nastąpić pomiędzy Spa, a Monzą
29.06.2018 13:21
0
@11 tak..kazali mu wolno jechac aby sprawdzic jak auto bedzie sie spisywac w trakcie jazdy za samochodem bezpieczenstwa ;D
29.06.2018 13:21
0
Zabawnie pisze ten chudzina Sokół: "Kubica zaliczył prawie 40 okr. czasy ? niezależnie czy szybszy, czy wolniejszy od kogokolwiek ? nie mają znaczenia" Gdyby był szybszy od Strolla to byłoby trąbienie, że najszybszy kierowca Williams siedzi na ławce! I alerty spływałyby do Williams z całego wyścigowego świata. Teraz czasy są oczywiście bez znaczenia... Ech...Znów wyjdzie, że nie jestem patriotą.
29.06.2018 13:21
0
@12 ale co Ty będziesz się wypowiadał jak tutaj jest siedlisko trolli, którzy czekają na jakiekolwiek potknięcie i będą pisać "Hahahahaha i co psychofani Kubicy" albo "najgorszy!!!!!1111111" itp, przykłady masz na górze.
29.06.2018 13:28
0
nigdy czasy nie są bez znaczenia...zawsze zespol musi miec jakis punkt odniesienia tak czy nie?? nie twierdze, ze Kubica na tym treningu byl rzeczywiscie "slabszy" od Strolla bo mogli miec faktycznie inne zadania ale gdy kierowca zajmuje ostatnie miejsce i traci pol sekundy do najblizszego kierowcy w tabeli to chyba to o czyms swiadczy? czy dalej bedziecie twierdzic, ze nie ma powodow do niepokoju?:)
29.06.2018 13:44
0
Wiem ze to dopiero 1 trening ale Sauber wysoko .
29.06.2018 13:49
0
@18. tomasss - nie, o niczym to nie świadczy... Nie wierzę ilu idiotów tutaj, którzy co rusz przy każdej okazji pojawienia się Kubicy na torze, muszą pieprzyć od rzeczy. Zarówno w jedną jak i drugą stronę. Czy naprawdę się z małpami na mózgi pozamienialiście? Nie poznamy tempa Roberta, dopóki nie pojedzie w kwalifikacjach i wyścigu. Jak głupim można być, aby tego nie rozumieć?
29.06.2018 14:10
0
20. Jeśli Robertowi nie pozwolą pojechać kółka kwalifikacyjnego na treningu to chyba nigdy nie poznamy jego tempa. Wątpię, że dostanie angaż na sezon 20119, jeśli nie będzie jakiejś katastrofy.
29.06.2018 14:17
0
Muszę przyznać ze z rozbawieniem czytałem pierwsze z 10 komentarzy ogłaszających światu że zaraz się zacznie trolling fanów Kubicy. No i co panowie? Jakoś się nie zaczął za to wy wyszliście delikatnie mówiąc na oszołomów.
29.06.2018 14:18
0
Ja nie wiem czy tu są ludzie nie myślący. To czy Kubica jest szybszy od kogoś weryfikują tylko kwalifikacje i wyścig na przestrzeni całego sezonu. A jak wiadomo nie od dziś to niemożliwe. Jeżeli jest opcja żeby wrócił do stawki życzę mu miejsce w Maclarenie albo Ferrari. A nie w jakimś gniocie lepszym nie znacznie od Williamsa. W Ferrari mógłby coś wygrać, z Vettelem na pewno nie. A w Maclarenie byłby dobrze traktowany.
29.06.2018 14:26
0
Albo w Haasie za Grosjeana ewentualnie. Giovinazzi jakoś mnie nie przekonuje.
29.06.2018 14:55
0
6. Tetracampeon, a tam głupoty gadasz, przecież McL ma najlepszy bolid, tylko silnik Hondy jest okropny. A nie, to rok temu było...
29.06.2018 15:13
0
@24 Może Trump mu załatwi miejsce??? Nie ma szans Albo Groszek , albo junior Ferrari , więc nie róbcie sobie nadzieji
29.06.2018 16:33
0
Hmmm, a czy podczas treningu jest zabronione robić czasów kwalifikacyjnych? Chyba od tego też są treningi, pośród sprawdzania różnych ustawień, sprawdza się mniej więcej tempo kwalifikacyjne. Oczywiście najlepsze zespoły nie odkrywają podczas nich prawdziwych możliwości, ale zespoły z końca stawki nie muszą przecież tego robić. Bolid Williamsa jest najgorszy od kiedy pamiętam. Jest to dno dna i kilometr mułu. Dzisiejsze czasy RK tylko potwierdzają z kolei, że nie jest żadnym cudotwórcą i nawet jakby jeździł jako etatowy kierowca to i tak zaliczał by dół tabeli. Jak widać nawet psychofani RK, którzy na początku roku twierdzili że spokojnie mógłby walczyć w czołówce, ze swoimi przesadnie optymistycznymi wizjami gdzieś się pochowali.
29.06.2018 16:34
0
26. Jeśli o mnie chodzi to nawet nie chcę, żeby wracał. Już dosyć inwalidów przewinęło się przez F1. I daruj sobie te polityczne aluzje, mam lewicowe poglądy.
29.06.2018 16:49
0
@28 Mi chodziło tylko o to , że Kubice wciskają do Haasa czyli do Ferrari jr. Wiem , że to z Trumpem głupie porównanie , ale musiałem jakoś zaradzić gównoburzy :)
29.06.2018 17:12
0
29. Uffff, uspokoiłeś mnie. Ale i tak widziałbym tam bardziej Raikonnena, gdyby nie zakończył kariery. Giovinazzi mi jakoś nie zaimponował w Sauberze.
29.06.2018 17:16
0
@30 Rozbijał auta z prędkością Maldonado :)
29.06.2018 23:43
0
@27 tak, wiadomo, że tempo kwalifikacyjne sprawdza się w piątek w pierwszym treningu. Znów próbujesz prowokować i dobrze wiesz, że to co piszesz, to bzdura
30.06.2018 01:39
0
@32, a Ty z kolei pracujesz w Williamsie czy innym zespole F1 i wiesz z góry który jaki ma plan? Proszę, proszę... :)
30.06.2018 08:50
0
Porównując Kubice do Strolla i Sirotkina jest co najmniej głupie.... to jest zupełnie inna skala talentu, żadne testy czy pojedyńcze testy raz na 2-3 miesiące nie oddadzą prawdziwego tempa Roberta tak jakby to było w wyścigu, inny poziom koncentracji , motywacji..... Pewnie podobnie RK by lał swego partnera zespołowego jak ma to miejsce w Sauberze pomiędzy Leclerciem a Ericcsonem.
30.06.2018 09:02
0
Jest i belzebub... ;)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się