WIADOMOŚCI

Hamilton utrzymuje przewagę po drugim treningu
Hamilton utrzymuje przewagę po drugim treningu
Zespół Mercedesa również w drugim treningu przed GP Europy na nowym torze w Baku zdołał utrzymać się wyraźnie przed swoimi rywalami. Ponownie najszybszym kierowcą na torze był Lewis Hamilton, który wyprzedził Nico Rosberga oraz Sergio Pereza z Force India.
baner_rbr_v3.jpg
Pogoda w Baku cały czas sprzyja Formule 1. Temperatura powietrza po południu utrzymywała się w okolicy 24 stopni Celsjusza, podczas gdy za sprawą mniejszego nasłonecznienia znacząco spadała temperatura toru.

Nie przeszkodziło to jednak kierowcom Mercedesa zająć dwóch pierwszych miejsc w drugim treningu. O ile rano przewagę Hamiltona można było tłumaczyć różnicą w ogumieniu, o tyle po południu wszyscy kierowcy ustanawiali swoje najlepsze czasy na super-miękkiej mieszance opon.

Cieniem na osiągach Mercedesa położyła się jedynie awaria układu napędowego w bolidzie Nico Rosberga. Niemiec zatrzymał się na torze na 20 minut przed zakończeniem sesji informując zespół o awarii napędu w jego W07.

Kolejną prawidłowością jaką można zaobserwować po pierwszych treningach to fakt, że bardzo dobre wyniki uzyskują na tym torze wszyscy kierowcy korzystający z silników Mercedesa. Co nie powinno dziwić ze względu na długie proste odcinki toru, które wymagają jak najwięcej mocy od układu napędowego.

Za czołową trójką znalazł się reprezentujący Williamsa Valtteri Bottas a piąty czas uzyskał jeżdżący w barwach Force India Nico Hulkenberg.

Najlepszym kierowcą nie korzystającym z silników Mercedesa okazał się Carlos Sainz z Toro Rosso Hiszpan uzyskał szósty czas, wyprzedzając Maxa Verstappena i Sebastiana Vettela. W czołowej dziesiątce znaleźli się jeszcze Jenson Button i Daniel Ricciardo.

Fernando Alonso podczas drugiego treningu również miał problemy techniczne ze swoim bolidem na jednym z okrążeń ledwo dotaczając się do alei serwisowej. Po zrestartowaniu układów hybrydowych w garażu zespołu, Hiszpan zdołał powrócić do dalszych przygotowań i uniknął dotkliwej straty czasu, ostatecznie kończąc trening na 11 miejscu.

Listę pechowców drugiego treningu uzupełnili kierowcy Ferrari, którzy również mieli problemy techniczne w końcówce sesji.

Kierowcy F1 w drugim treningu także szukali granic przyczepności toru, często efektownie wypadając na liczne drogi ewakuacyjne zlokalizowane w newralgicznych miejscach toru.

Największym szczęściarzem sesji był Romain Grosjean, który w najwęższej części toru w okolicy starego miast na milimetry minął się z bandą okalającą tor zdejmując z niej w efektowny sposób baner firmy Pirelli.

Stawkę kierowców tradycyjnie zamykali przetasowani w różny sposób kierowcy Saubera, Manora i Renault.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 gb Lewis Hamilton Mercedes 1:44.223 33
2 de Nico Rosberg Mercedes 1:44.913 26
3 mx Sergio Perez Force India 1:45.336 37
4 fi Valtteri Bottas Williams 1:45.764 35
5 de Nico Hulkenberg Force India 1:45.920 37
6 es Carlos Sainz 1:46.027 35
7 nl Max Verstappen Red Bull 1:46.068 35
8 de Sebastian Vettel Ferrari 1:46.219 36
9 gb Jenson Button McLaren 1:46.234 32
10 au Daniel Ricciardo Red Bull 1:46.293 32
11 es Fernando Alonso McLaren 1:46.498 27
12 fr Romain Grosjean Haas 1:46.681 29
13 fi Kimi Raikkonen Ferrari 1:46.694 32
14 ru Daniił Kwiat 1:46.744 35
15 mx Esteban Gutierrez Haas 1:46.830 26
16 br Felipe Massa Williams 1:47.060 28
17 dk Kevin Magnussen Renault 1:47.329 38
18 Rio Haryanto Manor 1:47.487 33
19 Marcus Ericsson BMW Sauber 1:47.772 22
20 gb Jolyon Palmer Renault 1:47.794 35
21 de Pascal Wehrlein Manor 1:48.018 36
22 br Felipe Nasr BMW Sauber 1:48.081 38
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

15 KOMENTARZY
avatar
Zirdiel

17.06.2016 16:46

0

Hamilton wydaje się być nawet szybszy od Rosberga niż w Kanadzie


avatar
Kalor666

17.06.2016 16:50

0

Co się dzieje bz Ferrari?


avatar
stasek44

17.06.2016 16:51

0

To się dzieje, że to trening, a nie wyścig.


avatar
popo21

17.06.2016 17:59

0

Ferrari oszczędza silnik


avatar
elin

17.06.2016 18:26

0

Ze wstępnych informacji wynika, że oba Ferrari miały problem z układem MGU-K.


avatar
Marek1986

17.06.2016 20:13

0

Lewis pięknie zaczyna weekend...Siema Kowal popłynąłem ostatnio przez tamtych matołów...


avatar
kempa007

17.06.2016 20:18

0

i zaraz popłyniesz po raz drugi jak nie będziesz potrafił się zachować...


avatar
Marek1986

17.06.2016 20:19

0

Usunięty


avatar
???

17.06.2016 20:28

0

7. Jak już zacząłeś działać to i może zajmiesz się w końcu Blazefuryxem?


avatar
Marek1986

17.06.2016 20:33

0

Usunięty


avatar
Paweł1

17.06.2016 23:28

0

dosyć słabo wygląda to że Vettel jest za Hamiltonem aż o 2 sekundy :( chociaz wiem ze to trening to jednak sie martwie bo jestem kibicem ferrari!!!! FORZA SEB!!!! FORZA KIMI!!!!! FORZA FERRARI!!!!!


avatar
Iceman007

17.06.2016 23:35

0

@11 No właśnie to tylko trening no problemo. :)


avatar
dody

17.06.2016 23:45

0

kto jest najszybszy na nowym torze ten jest najlepszy


avatar
dexter

18.06.2016 02:06

0

Ciezko powiedziec czy to sa prawdziwe problemy czy tylko strategia ktora zostala przez Ferrari wybrana. Zespol z Maranello w tym sezonie wiele razy wykorzystal piatek aby wybadac pare limitow. Tzn. kilka razy probowali z relatywnie duza iloscia paliwa sprawdzic jak dlugo opona wytrzyma. Chodzi o to, aby nauczyc sie troche przewidywac A to byl wlasnie w Montrealu jeden z problemow zespolu Ferrari ktory doprowadzil do dodatkowego zjazdu i tym samym do utraty zwyciestwa. Chodzi o to aby dostarczyc jak najwiecej realistycznych danych dla wydzialu trategicznego. Wtedy dzial strategii ma mozliwosc wykorzstac rzeczywiste dane z toru i nakarmic swoje komputery ktore przeprowadzaja symulacje strategii. Dlatego mysle ze w Ferrari nie chodzilo o to jak szybko mozna pojechac, tylko jak dlugo i na jakiej mieszance mozna pojechac. Oczywiscie wszystkiego nie mozna w 100 % przewidziec, poniewaz trzeba uwzglednic takze rozwoj samych warunkow na torze oraz temperature. I tak jak @kempa007 napisal, drugi trening odbyl sie przy dosc niskich temperaturach. Temperatura powietrza wynosila tylko 25°C. Jutro, a wlasciwie dzis wszystko moze wygladac juz inaczej. Ale mimo wszystkiego w takich warunkach mozna sie tez troche rzeczy nauczyc. A Mercedes? Mercedes „bezproblemowo“ przeszedl przez trening ;)) Nico Rosberg przez radio oznajmil ze ma problem z silnikiem i zapytal sie co ma robic? A to juz jest dosc powazny problem bo tryb awaryjny wskoczyl. Co to oznacza? Wystarczy ze jeden parametr zwiazany gdzies z silnika niebezpiecznie wzrosnie tzn. temperatura albo cisnienie itd. itp. to silnik przeskakuje w tryb awaryjny. To jest takie zabezpieczenie aby calkowicie nie uszkodzic silnika. W momencie gdy inzynier przez radio wypowiedzial trzy razy slowo „stop“, mozna bylo wyciagnac wniosek ze jest to juz troche bardzie tresciwa sprawa. Raczej nie bedzie to blahy problem z elektronika. Inzynierowie w garazu dokladnie widza obserwujac w czasie rzeczywistym cala telemetrie co sie dzieje w cyklu zycia jednostki napedowej. Czujniki sa tak dobre ze podczas jazdy mozna juz zobaczyc co sie moze zepsuc albo co jest zepsute. Jesli chodzi o silnik to w sumie na koncu dnia dla Rosberga nic sie nie zmieni, poniewaz troche ich jeszcze ma. Kazdy kierowca ma piec jednostek napedowych. Zobaczymy jak dalej sytuacja sie podczas sezonu rozwinie. Jezeli pod koniec sezonu wczerpia sie takie podzespoly jak: tubosprezarka czy ECU, to wtedy z pewnoscia bedzie pewien problem w walce o mistrzostwo swiata. Ale teraz Rosberg jest jeszcze w zielonym zakresie. Coz, jesli silnik bedzie mial awarie, kierowca dostanie nowy - to nie jest problem. Nico bylby dopiero przy trzecim PU. Jedynie Lewis jest na kroplowce, poniewaz on jedzie juz na czwartej turbosprezarce i czwartym MGU-H. Sam tor wyglada dosc ciekawie. Zakret 1 jest juz pierwszym punktem gdzie mozna wyprzedzic. Tam tez jest wyjscie awaryjne tzn. strefa wyjazdowa. Do pierwszego zakretu kierowca na wyhamowaniu czyli na dystansie 133m musi wytracic 226 km/h. Czyli z predkosci 341km/h wyhamowuje do 115km/h. Caly manewr trwa 1,2 s. Kierowca musi z sila 128 kg nacisnac na hamulec. Na kierowce oddzialywuje sila: 4,3 g. Pozniej zakret 3 jest dosc specyficznym lewym zakretem (tam strefa wyjazdowa jest po prawej stronie). Zakret 8-11 bardzo wasko, gdy w tym miejscu auto utknie wyscig bedzie przerwany. Zakret 12 jest takim wiszacym na zewnatrz zakretem, tam kierowcy musza uwazac aby zostac po wewnetrznej stronie. No i na koncu 15, tam tez latwo bedzie o blad, ale wyjscie awaryjne w tym miejscu tez jest.


avatar
gtv

18.06.2016 12:54

0

Bez J.E. Dextera od którego można się wiele nauczyć nasze Forum nie miałoby sensu. Proponuję zrzucić się na nagrodę, ufundowaną przez nas wspólnym wysiłkiem, coś co mr. D. mógłby postawić na biurku albo powiesić na ścianie by pamiętać o naszej wdzięczności za pobrane lekcje przybliżające istotę F1


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu