Firma Pirelli przedstawiła pierwsze grafiki prezentujące wygląd prototypowych 18-calowych opon F1, które w tym tygodniu zostaną po raz pierwszy sprawdzone przez ekipę Lotusa na torze Silverstone.
Dostawca opon zaznacza, że nie chce wywierać żadnego nacisku na kwestie zmian w przepisach jednak przedstawiając prototyp 18-calowej opony F1 chce pomóc włodarzom sportu podjąć decyzję czy po sezonie 2017, kiedy wygaśnie obecny kontrakt Pirelli, Formuła 1 będzie potrzebowała zmiany w przepisach dotyczących ogumienia.Od lat spekuluje się, że do sportu chciałoby powrócić także Michelin. Francuski koncern stawiał jednak warunek przejścia właśnie na 18 calowe koła, które bardziej odzwierciedlałyby technologię stosowaną w codziennym życiu milionów użytkowników dróg na świecie.
„Już wiele lat temu mówiliśmy, że chcielibyśmy iść w kierunku większych średnic kół, ale zawsze powtarzamy także, że będziemy robić to o co poprosi nas sport- to kluczowy czynnik” mówił Paul Hembery z Pirelli.
„Pomyśleliśmy więc, że spróbujemy. Chodzi o estetykę. Czy poprawi to podobieństwo technologii F1 do samochodów drogowych i czy sport chce iść w tym kierunku?”
„Pomyśleliśmy, że warto stworzyć dla Komisji F1 i Grupy Strategicznej kilka obrazków bolidów F1 z 18-calowymi kołami.”
„18-calowe opony to jedno rozwiązanie ale idąc dalej uważam, że 19 lub 20-calowe opony powinny być dla nas kierunkiem.”
Trzeba przyznać, że zaprezentowane grafiki wyglądają bardzo estetycznie. Pytanie tylko jak będzie wyglądała estetyka bolidów, gdy przy 18-calowych oponach zaczną realnie pracować projektanci bolidów F1...

08.07.2014 14:19
0
Ciekawe jaki wpływ będą miały takie felgi na chłodzenie hamulców. I czy tarcze hamulcowe również będą większe.
08.07.2014 14:24
0
Nieeeee :( :( :( Te ćwoki nie rozumieją, że F1 nie może mieć kompromisów. Co mają odzwierciedlające technologię opony użytkowane przez miliony kierowców do F1? Widzi gdzieś ktoś koneksję? Kopanie się z koniem, które zakrawa o schizofrenię i paranoję w jednym. F1 ma być ekstremalna! Mogą i mieć opony 20 calowe, kupę elektroniki w bolidach, paliwo rakietowe i nawet te nieszczęsne silniki elektryczne ale niech to będzie pokaz osiągnięć ludzkości a nie ekologii, która nie ma tutaj w ogóle miejsca i o której nie może być mowy, tudzież interesików, za którymi stoją korporacyjne pieniądze i zyski budowane dosłownie na wszystkim. Brzydzę się tymi wymysłami i opiniami. Gdzie tu panie ekstremalność? Gdzie wyrywanie fotela na zakręcie?
08.07.2014 14:46
0
Eee tam to ma być estetyczne. To wygląda jak z jakiegoś need for speed czy innej badziewnej gierki dla dzieciaków. W F1 zawsze dobrze wyglądały gruuube gumy i tak ma zostać.
08.07.2014 14:58
0
Opony maja nizszy profil jeden ostrzejszy wjazd na tarke i po oponie Vetelowi nie bedzie to na reke gdyz korzysta z calej szerokosci toru . Estetycznie nie wyglada to tak zle cos jak Mecedes E-TRON
08.07.2014 15:09
0
ale będą mieć większą przyczepność mechaniczną na zakrętach, co się wiąże ze zwiększeniem szybkości na nich
08.07.2014 15:16
0
szybkość na zakrętach to jedno a większe hamulce (co za tym idzie wydajniejsze) to drugie - więc byłoby tylko lepiej i szybciej
08.07.2014 15:28
0
Poprawka Mercedes GRAN TURISMO.
08.07.2014 15:46
0
do bani zostawić tak jak jest niech zmiejszą tylne skrzydło coś jak sprzed 2009 r
08.07.2014 16:33
0
Nie wiem czy Hamilton sobie poradzi na takich kołach w deszczu ponieważ jak jest mokro to boi się jeździć:)
08.07.2014 17:17
0
@9 dobrze że ty nie boisz się pisać takie bzdety :)
08.07.2014 17:22
0
takie eksperymenty uważam są w porządku, jak z tymi kołami będzie pokaże czas ale i tak to lepiej niż klocki z iskrami pod spodem bolidu albo trąbka w rurze wydechowej
08.07.2014 17:28
0
Znacznie, znacznie ładniejsze od miszelinów.
08.07.2014 18:15
0
@1 DamianW Jeśli tylko przepisy pozwolą, to nie wierzę, że zespoły nie skorzystają z możliwości używania większych tarcz. Przy takiej różnicy w wielkości tarczy, różnica w efektywności hamulców będzie kolosalna. Ale jak ktoś wyżej zauważył, ciekawe jest jak takie gumy będą się zachowywać na tarkach. Myślę, że zawias będzie musiał być odpowiednio bardziej elastyczny, żeby zniwelować braki w amortyzacji, które teraz dają te balony. Mnie pomysł się podoba i wizualizacja również.
08.07.2014 18:34
0
Ale yogsona bola wygrane hamiltona jeszcze dlugo bedzie mial migrene :)))
08.07.2014 18:54
0
14@ Spoko;) ja bym bardziej martwił się o twoją paranoje;) niż o wygrane Hamiltona to poprostu przecietniak w kosmicznym bolidzie. A tytuł i tak zgarnięcia Nico;)
08.07.2014 19:08
0
Ale yogsona bola wygrane hamiltona jeszcze dlugo bedzie mial migrene :)))
08.07.2014 19:17
0
Dla mnie wazny jest TYTUŁ MB AMG takze nie wazne kolego kto wygra kibicuje obojgom :) a kierowcą N.O w stawce jest ALONSO takze upokarzasz sie swoim prostactwem. A te niswiadome przepisy FIA z czasem zaczely poprawiac widowisko I oby tak dalej a powroci rywalizacja z dawnych lat :))
08.07.2014 19:20
0
Nawet ładne "kapcie".
08.07.2014 19:58
0
Jutro Lotus ma "latać na tych kapciach" Jestem ciekaw zdjęć i aby nie wystarczyło czasu Pastorowi do zniszczenia kompletu bądź kompletów.
08.07.2014 22:14
0
Kompletnie ten pomysł z tymi 18 - calowymi kołami mi się nie podoba, jeszcze do tego ta wizualizacja... Mam nadzieję, że nie dojdzie do skutku wdrożenie tego pomysłu w realia F1. Po za tym wdrożenie takich kół wiąże się z całkowitą zmianą zawieszenia.
08.07.2014 22:56
0
Tytuł w tym roku zdobędzie W05 - jedyny i prawdziwy zwycięzca. :))
09.07.2014 00:19
0
Czyli system FRIC bedzie pomocny w ograniczeniu sztywnosci auta przeciwko drganiom albo wpadnieciom na tarke i beda mogli go zalegalizowac .
09.07.2014 12:45
0
A mnie się podoba. Na pewno musza skonstruować mocne i lekkie felgi jak i mocniejsze zawieszenie... No i inne temperatury opon będą, będzie ciekawie :)
09.07.2014 15:44
0
O nie! Gorszego pomysłu mieć nie mogli...
18.07.2014 11:31
0
Bardzo dobry pomysł, podoba mi się!
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się