WIADOMOŚCI

Ecclestone zaprosił na spotkanie mniejsze zespoły?
Ecclestone zaprosił na spotkanie mniejsze zespoły?
Według doniesień z Niemiec Bernie Ecclestone w czwartek zaprosił na spotkanie w Londynie przedstawicieli najmniejszych ekip.
baner_rbr_v3.jpg
Niemiecki Auto Motor und Sport podał, że szefowie zespołów Marussia, Caterhama, Force India, Saubera oraz Toro Rosso zostali wezwani na spotkanie z głównodowodzącym Formułą 1.

Bernie Ecclestone ostatnio aktywnie spotyka się z przedstawicielami zespołów negocjując wciąż niepodpisane warunki nowego Concorde Agreement. W swoim stylu dzieli jednak ekipy. W Maranello podczas, gdy zespół Ferrari bawił się na stokach w kurorcie Madonna di Campiglio, miało dojść do potajemnego spotkania Ecclestone’a z największymi zespołami: Ferrari, McLarenem, Red Bullem i Mercedesem.

Temat spotkania z mniejszymi zespołami nie jest znany, można się tylko domyślać, że chodzi o problemy finansowe. W ubiegłym roku zbankrutował zespół HRT.

„Sytuacja jest poważna” pisał Michael Schmidt.

Ross Brawn, dyrektor technicznym Mercedesa, nie podziela tych obaw: „Zawsze mieliśmy do czynienia z takimi fazami, a Formuła 1 zawsze z nich wychodziła.”

Schmitd pisząc o czwartkowym spotkaniu w Londynie uważa, że Ecclestone znowu chce przekonywać mniejsze zespoły do idei wprowadzenia w F1 tzw. customers cars, które w ostatnim czasie są kością niezgody w stawce F1.

„Jest wiele tematów do dyskusji” pisał Schmidt. „Jest całkiem prawdopodobne, że Ecclestone przypomni im o pomyśle, który ponownie krąży po padoku i dotyczy customers cars.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

19 KOMENTARZY
avatar
Oskar9

07.02.2013 09:43

0

Czyli że Lotus ani duży ani mały xD


avatar
Qbus81

07.02.2013 09:57

0

heh... Oskar9 od razu mi to na myśl przyszło xD Może z Lotusem będzie w ogóle osobne spotkanie :)


avatar
sly1234

07.02.2013 09:57

0

może jakieś ważne dane przekazuje aby zespoły mogły gonić tych najszybszych haha. Stary piernik tylko o kasie gada więc nie ma się co spinać


avatar
Grzesiek 12.

07.02.2013 10:08

0

customers cars to znaczy się że mniejsze zespoły miały by jeździć w starszych bolidach tych większych ...? Kolejny chory pomysł dziadka burzący ideę tego sportu .... :/ Ale zapewne w tym pomyśle jest myśl jak jeszcze bardziej wydoić zespoły . Zapewne myśl jest taka, chociaż może się mylę .... Nie projektujesz bolidów , masz mniejsze koszta , to i MNIEJ pieniędzy dostaniesz .... Ot cała polityka dziadka :P


avatar
Zirdiel

07.02.2013 10:10

0

A gdzie Lotus? On sie nie zalicza do zadnej z grup ??


avatar
Kamil-F1

07.02.2013 10:30

0

Samochody klienckie to niedorzeczny pomysł na te czasy.Jest mało zespołów a korzystanie z cudzych konstrukcji sprawi, że F1 stanie się taką ''world series by...''. Natomiast teamy w ogóle nie powinny podpisywać Concorde Agreement, skoro F1 ma wyglądać w taki sposób jak widać.


avatar
szakal_No1

07.02.2013 10:51

0

ja popieram ten pomysl "customers cars " i tak juz F1 jest podzielona na 3 poziomy - dlaczego najslabsze zespoly nie moga korzystac ze sprawdzonych konstrukcji najlepszych zespolow , do tego dochodzi plus porownania starszych modeli z nowymi


avatar
Gosu

07.02.2013 12:48

0

Lepszym rozwiązaniem dla tej serii i widzów jest wprowadzenie trzeciego bolidu. Małe zespoły nie mają racji bytu przy tak dużych kosztach w tej serii, co widać zresztą przy zatrudnianiu kierowców. Trzeci bolid gwarantuje widowisko i osiągi na przyzwoitym poziomie.


avatar
Rudolf50

07.02.2013 12:58

0

I zwycięstwo Alonso w generalce ? Żeby jeszcze jeden bolid pracował na Alonso i Vettela ?


avatar
Worecki

07.02.2013 13:20

0

Może dzięki temu mniejsze zespoły będą miały szansę do walki o lepsze pozycję :)


avatar
fanAlonso=pziom

07.02.2013 13:23

0

9 na Alonso pracuje 1 bolid na vettela 5 - 2 STR i 2 Caterhamy i MW


avatar
Wiater

07.02.2013 13:44

0

Fakt faktem bogaci mieliby rynek zbytu dla swoich wysłużonych bolidów... Osobiście uważam, że łatwiej byłoby zezwolić na tworzenie wspólnych konstrukcji aero przez kilka zespołów... Coś na zasadzie współpracy McLarena z FI, przecież to dzieki tej współpracy FI nie ściga się teraz z Caterhamem tylko z Sauberem i Williamsem ;)


avatar
szymonstepien26

07.02.2013 13:49

0

Co to jest customers cars?Dłuo dosyć byłem nie w temacie F1?


avatar
Skoczek130

07.02.2013 13:54

0

A wszystko dlatego, że małe nie stać na zbudowanie konkurencyjnych maszyn... ;] Mam nadzieje, że tym sezonem udowodnią, iż mogą być w kontakcie z ekipami z dołu stawki. ;)


avatar
Worecki

07.02.2013 14:21

0

I w końcu będzie można oglądać wyścigi z udziałem wszystkich zespołów nawet tych słabszych :]


avatar
Gzehoo92PL

07.02.2013 15:10

0

Mnie się ten pomysł z customer cars podoba. Takie Ferrari, McLaren, Mercedes czy Lotus przynajmniej się kojarzą z prawdziwymi markami pojazdów. Z chęcią zobaczyłbym w akcji 4 Ferrarki na torze, choćby te dwie "niefabryczne" miały być w kolorze białym czy też żółtym. Poza tym drugi zespół korzystający z tego samego bolidu mógłby służyć jako tester do danych nowinek danego konstruktora.


avatar
Oskar9

07.02.2013 16:56

0

Moim zdaniem powinno to wyglądać w ten sposób: Zespół X chce dołączyć do rywalizacji i kupuję jako podstawę ubiegłoroczny bolid zamiast budować własny. Następnie kupiony przez nich bolid rozwijają we własnym zakresie aby w nastębnym sezonie zbudować jego "ewolucję".W ten sposób 2 lata mamy zespół z własnym całkiem szybkim bolidem zbudowanym na solidnych podstawach zamiast męczącej się Marussi, która jest w rozwoju bolidu 10 lat za największymi zespołami.


avatar
mazur81

07.02.2013 18:20

0

@ 17 - Popieram Jeśli w ogóle coś takiego miałoby wejść w życie to uważam że, właśnie na takich warunkach o jakich piszesz.


avatar
kowal3r

07.02.2013 21:47

0

ciekawe tylko jak w nastepnym sezonie przepisy sie zmienia i co wtedy? jezeli beda mogly jezdzic ubiegloroczne konstrukcje a przpisy ogranicza predkosc to male zespoly moga byc szysze od tych duzych BZDURA te customers cars


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu