WIADOMOŚCI

#1 trening: Tokio Drift w Austin
#1 trening: Tokio Drift w Austin
Najszybszy na twardej mieszance opon Pirelli, z przewagą przeszło 1,4 sekundy, po pierwszym treningu na nowym torze w Austin okazał się Sebastian Vettel, który wyprzedził Lewisa Hamiltona oraz Fernando Alonso.
baner_rbr_v3.jpg
Punktualnie o godzinie 9:00 czasu miejscowego rozpoczął się pierwszy trening przed GP USA na nowym torze Ameryk w Austin. Od razu jasne stało się także, że kombinacja świeżej, śliskiej nawierzchni toru, niższe niż się spodziewano temperatury oraz dwie najtwardsze mieszanki opon Pirelli przysporzą w ten weekend sporo problemów kierowcom i zespołom.

Wielu zawodników przekonało się o tym jak śliska jest nawierzchnia nowego toru i jak zdradliwa jest jego charakterystyka. Jeżeli sytuacja nie poprawi się znacząco w trakcie weekendu zapowiada się bardzo interesujący wyścig.

Za czołową trójką pierwsze 90 minut treningu w Teksasie zakończył Jenson Button, który z kolei wyprzedził Marka Webbera i Felipe Massę. Brazylijczyk do lidera stracił już przeszło 2,2 sekundy.

Do czołowej dziesiątki w porannym treningu udało się jeszcze awansować Nico Hulkenbergowi, Kamui Kobayashiemu, Nico Rosbergowi i Sergio Perezowi. Meksykanin stracił do lidera przeszło 3,3 sekundy, należy jednak wziąć poprawkę na warunki panujące na torze.

Z 11 czasem 90-minutową sesję treningową zakończył Paul di Resta. Dobrze wypadli za to kierowcy Toro Rosso- Daniel Ricciardo był 12, a Jean-Erick Vergne 13.

Za kierowcami Toro Rosso po pierwszych przygotowaniach do GP USA znaleźli się zawodnicy Lotusa- Kimi Raikkonen i Romaina Grosjean. Po wygranej Raikkonena w Abu Zabi tak słabą formę Lotusów ciężko jest nawet tłumaczyć zdecydowanie niższą temperaturą panującą w Austin.

Dół tabeli wyników zamykali kierowcy najnowszych ekip, wśród których najszybsza okazała się Marussia. Charles Pic wykręcił 18 czas. W dolnej części tabeli wyników zapodział się także Bruno Senna, który „finiszował tuż” przed kierowcami HRT. Pedro de la Rosa stracił do Sebastiana Vettela blisko 9 sekund, a Ma Qing Hua, który zastąpił rano Naraina Karthikeyana miał przeszło 10 sekund starty do lidera.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 de Sebastian Vettel Red Bull 1:38.125 30
2 gb Lewis Hamilton McLaren 1:39.543 28
3 es Fernando Alonso Ferrari 1:40.337 29
4 gb Jenson Button McLaren 1:40.528 29
5 au Mark Webber Red Bull 1:40.650 30
6 br Felipe Massa Ferrari 1:40.966 26
7 de Nico Hulkenberg Force India 1:41.023 29
8 jp Kamui Kobayashi BMW Sauber 1:41.036 28
9 de Nico Rosberg Mercedes 1:41.159 32
10 mx Sergio Perez BMW Sauber 1:41.473 29
11 Paul di Resta Force India 1:41.783 29
12 au Daniel Ricciardo 1:41.825 28
14 fi Kimi Raikkonen Team Lotus 1:41.880 23
15 fr Romain Grosjean Team Lotus 1:41.998 27
16 Pastor Maldonado Williams 1:42.539 30
17 de Ralf Schumacher 1:42.588 25
18 fr Charles Pic Marussia 1:43.288 23
19 fi Heikki Kovalainen Caterham 1:43.443 28
20 ru Witalij Pietrow Caterham 1:43.522 23
21 de Timo Glock Marussia 1:44.464 24
22 br Bruno Senna Williams 1:44.548 29
23 es Pedro de la Rosa HRT F1 1:46.917 13
24 HRT F1 1:48.559 19

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

39 KOMENTARZY
avatar
nonam3k

16.11.2012 17:33

0

Z tego co zauważyłem to vettel zrobil ten czas na pośredniej oponie z zielonym paskiem a nie na twardej ?


avatar
maziboss

16.11.2012 17:33

0

W dupę z taką formułą 1. Wszystko wydrukowane.


avatar
FAster92

16.11.2012 17:35

0

Właśnie dlaczego Vettel jak i Webber jeździli na oponach Cinturato WET (zielone) ?


avatar
nonam3k

16.11.2012 17:36

0

Wydaje mi się ze autor Artykułu jak i ekipa Z Polsatu nie zauważyła ze vettel wyjechał na pośredniej mieszance i dlatego zrobił taki czas.


avatar
mcwillio

16.11.2012 17:39

0

a ja się martwiłam że mam zwidy i widziałam vettela na oponach z zielonym paskiem


avatar
Martitta

16.11.2012 17:40

0

Haha dobry tytuł! O tym samym pomyślałam:) Szybcy i Wściekli - Austin Drift :)


avatar
kempa007

16.11.2012 17:41

0

1. nonam3k w Austin kierowcy dostali dodatkowy zestaw opon twardych, zeby mogli wiecej pojezdzic, byc moze tka byla oznaczona ta dodatkowa opona.


avatar
nonam3k

16.11.2012 17:41

0

Hihihi również myślałem ze mam przywidzenia :D Fachowcy z Polsatu jak zawsze nic nie zauważyli .


avatar
poncki

16.11.2012 17:41

0

Na innych stronach piszą, że na twardych jechał.


avatar
nonam3k

16.11.2012 17:42

0

7. Całkiem mozliwe , ale wydaje mi sie ze ten czas byłby z kosmosu na twardej oponie.


avatar
RoyalFlesh F1

16.11.2012 17:42

0

Na miekiej mieszance jechał


avatar
leonardo1899

16.11.2012 17:42

0

weber na 100% mial intermediaty w pit stopie, widac bylo rowki odprowadzajace wode!!! o co kaman?


avatar
rokosowski

16.11.2012 17:44

0

Vettel miał twarde pomalowane od wewnątrz farbą fluorescencyjną.


avatar
mcwillio

16.11.2012 17:44

0

no właśnie ale chyba największym fachowcem to jest andrzej


avatar
leonardo1899

16.11.2012 17:44

0

a myslalem ze tylko ja jestem pijany!?


avatar
FAster92

16.11.2012 17:45

0

7. kempa007 Opony, które miał Webber pod koniec sesji w pit-stopie WET, mogą świadczyć, że zostały zmieniony tylko, aby przećwiczyć zmianę opon?


avatar
leonardo1899

16.11.2012 17:45

0

kto wytlumaczy intermediaty u webera?


avatar
nonam3k

16.11.2012 17:46

0

Vettel miał slica ale z zielonym paskiem . Jeżeli faktycznie mial twarda mieszankę i zrobił taki czas to Alonso nie będzie spał w nocy :P


avatar
mcwillio

16.11.2012 17:46

0

ale żeby nie było zaraz jak wjechał do pit lane to zmienili mu na twarde


avatar
rumburak

16.11.2012 17:46

0

Ja u Ventyla widziałem zielone paski!


avatar
Vysogota

16.11.2012 17:49

0

Co z tego że widzieliście zielone paski? Zielonym kolorem mnie jest oznaczana mieszanka średnia tylko Intermediate. Zielony to albo aeropaint albo dodatkowy komplet od Pirelli a ten komplet jest twardy.


avatar
rokosowski

16.11.2012 17:51

0

@17 ćwiczyli na koniec treningu pitstopy i zmienili mu na intermediaty, co tu jest do tłumaczenia


avatar
kempa007

16.11.2012 17:53

0

16. FAster92 nie wiem, bo z reguly koncowki treningow, quli i wyscigu mam wpatrzone w LT i komputer, ciezko mi jeszcze sledzic TV, bo pisze podsumowanie- niestety taka robota co poradzic :(


avatar
FAster92

16.11.2012 17:54

0

21. i 22. Wszystko wyjaśnili, możemy teraz przejść do omawiania I treningu;)


avatar
kempa007

16.11.2012 17:55

0

a co do opon desczowych to ekipy tak cwicza pit stopy to sie zgadza. ALe nie iwerze ze ktos pojechal na nich po torze i nie wierze tez, ze ktos pojechal na miekkiej mieszance w takich warunkach- to bylby czysty bezsens, ale moge sie mylic, bo nie patrzylem na przekaz ;-)


avatar
nonam3k

16.11.2012 17:56

0

Kimi 3.8sekudy straty po pierwszym treningu :o


avatar
JafunF1

16.11.2012 18:04

0

Tak Vettel na 100 procent jechał na oponie z zielonym paseczkiem .Tor musiał być bardzo śliski skoro twardsza mieszanka nie radziła sobie .


avatar
elin

16.11.2012 18:05

0

26. nonam3k - w pierwszym treningu Abu Zabi, Kimi miał stratę przeszło 2 sekund, a wyścig wygrał ... ;-). Więc, na razie bez paniki. Lotus miał sprawdzać poprawki w wydechu i przednim skrzydle.


avatar
greg32

16.11.2012 18:20

0

Jeśli Vettel miał zielone gumy to od farby jak i przednie skrzydło...


avatar
rokosowski

16.11.2012 18:21

0

nie było żadnego zielonego paseczka, opona była pomalowana farbą


avatar
Skoczek130

16.11.2012 18:21

0

W tabeli najlepszy czas Vettela został ustanowiony na twardej oponie. Ciekaw jestem, jak bardzo poprawią wszyscy czasy w drugim, bo na bank do tego dojdzie. :)


avatar
karlos69

16.11.2012 18:22

0

najważniejsze że robert prowadzi


avatar
Xellos

16.11.2012 18:36

0

VET jechał na twardej, po prostu inni jeszcze nie zatrybili toru, w drugim treningu pewnie więcej kierowców zbliży się do tego czasu, tylko wtedy VET może znowu dołożyć ;)


avatar
szoko

16.11.2012 18:36

0

Czyżby dodatkowa opona zrobiła taką różnicę,bo coś mi się wydaje że to trochę za dużo.


avatar
ArthurPL

16.11.2012 18:48

0

A mi wydaje sie,ze ALO 1 sektor jechal bardzo dobrze,a 2i3 jakby odpuszczal.VET poprostu masakra.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu