Najszybszy na twardej mieszance opon Pirelli, z przewagą przeszło 1,4 sekundy, po pierwszym treningu na nowym torze w Austin okazał się Sebastian Vettel, który wyprzedził Lewisa Hamiltona oraz Fernando Alonso.
Punktualnie o godzinie 9:00 czasu miejscowego rozpoczął się pierwszy trening przed GP USA na nowym torze Ameryk w Austin. Od razu jasne stało się także, że kombinacja świeżej, śliskiej nawierzchni toru, niższe niż się spodziewano temperatury oraz dwie najtwardsze mieszanki opon Pirelli przysporzą w ten weekend sporo problemów kierowcom i zespołom.Wielu zawodników przekonało się o tym jak śliska jest nawierzchnia nowego toru i jak zdradliwa jest jego charakterystyka. Jeżeli sytuacja nie poprawi się znacząco w trakcie weekendu zapowiada się bardzo interesujący wyścig.
Za czołową trójką pierwsze 90 minut treningu w Teksasie zakończył Jenson Button, który z kolei wyprzedził Marka Webbera i Felipe Massę. Brazylijczyk do lidera stracił już przeszło 2,2 sekundy.
Do czołowej dziesiątki w porannym treningu udało się jeszcze awansować Nico Hulkenbergowi, Kamui Kobayashiemu, Nico Rosbergowi i Sergio Perezowi. Meksykanin stracił do lidera przeszło 3,3 sekundy, należy jednak wziąć poprawkę na warunki panujące na torze.
Z 11 czasem 90-minutową sesję treningową zakończył Paul di Resta. Dobrze wypadli za to kierowcy Toro Rosso- Daniel Ricciardo był 12, a Jean-Erick Vergne 13.
Za kierowcami Toro Rosso po pierwszych przygotowaniach do GP USA znaleźli się zawodnicy Lotusa- Kimi Raikkonen i Romaina Grosjean. Po wygranej Raikkonena w Abu Zabi tak słabą formę Lotusów ciężko jest nawet tłumaczyć zdecydowanie niższą temperaturą panującą w Austin.
Dół tabeli wyników zamykali kierowcy najnowszych ekip, wśród których najszybsza okazała się Marussia. Charles Pic wykręcił 18 czas. W dolnej części tabeli wyników zapodział się także Bruno Senna, który „finiszował tuż” przed kierowcami HRT. Pedro de la Rosa stracił do Sebastiana Vettela blisko 9 sekund, a Ma Qing Hua, który zastąpił rano Naraina Karthikeyana miał przeszło 10 sekund starty do lidera.
16.11.2012 17:33
0
Z tego co zauważyłem to vettel zrobil ten czas na pośredniej oponie z zielonym paskiem a nie na twardej ?
16.11.2012 17:33
0
W dupę z taką formułą 1. Wszystko wydrukowane.
16.11.2012 17:35
0
Właśnie dlaczego Vettel jak i Webber jeździli na oponach Cinturato WET (zielone) ?
16.11.2012 17:36
0
Wydaje mi się ze autor Artykułu jak i ekipa Z Polsatu nie zauważyła ze vettel wyjechał na pośredniej mieszance i dlatego zrobił taki czas.
16.11.2012 17:39
0
a ja się martwiłam że mam zwidy i widziałam vettela na oponach z zielonym paskiem
16.11.2012 17:40
0
Haha dobry tytuł! O tym samym pomyślałam:) Szybcy i Wściekli - Austin Drift :)
16.11.2012 17:41
0
1. nonam3k w Austin kierowcy dostali dodatkowy zestaw opon twardych, zeby mogli wiecej pojezdzic, byc moze tka byla oznaczona ta dodatkowa opona.
16.11.2012 17:41
0
Hihihi również myślałem ze mam przywidzenia :D Fachowcy z Polsatu jak zawsze nic nie zauważyli .
16.11.2012 17:41
0
Na innych stronach piszą, że na twardych jechał.
16.11.2012 17:42
0
7. Całkiem mozliwe , ale wydaje mi sie ze ten czas byłby z kosmosu na twardej oponie.
16.11.2012 17:42
0
Na miekiej mieszance jechał
16.11.2012 17:42
0
weber na 100% mial intermediaty w pit stopie, widac bylo rowki odprowadzajace wode!!! o co kaman?
16.11.2012 17:44
0
Vettel miał twarde pomalowane od wewnątrz farbą fluorescencyjną.
16.11.2012 17:44
0
no właśnie ale chyba największym fachowcem to jest andrzej
16.11.2012 17:44
0
a myslalem ze tylko ja jestem pijany!?
16.11.2012 17:45
0
7. kempa007 Opony, które miał Webber pod koniec sesji w pit-stopie WET, mogą świadczyć, że zostały zmieniony tylko, aby przećwiczyć zmianę opon?
16.11.2012 17:45
0
kto wytlumaczy intermediaty u webera?
16.11.2012 17:46
0
Vettel miał slica ale z zielonym paskiem . Jeżeli faktycznie mial twarda mieszankę i zrobił taki czas to Alonso nie będzie spał w nocy :P
16.11.2012 17:46
0
ale żeby nie było zaraz jak wjechał do pit lane to zmienili mu na twarde
16.11.2012 17:46
0
Ja u Ventyla widziałem zielone paski!
16.11.2012 17:49
0
Co z tego że widzieliście zielone paski? Zielonym kolorem mnie jest oznaczana mieszanka średnia tylko Intermediate. Zielony to albo aeropaint albo dodatkowy komplet od Pirelli a ten komplet jest twardy.
16.11.2012 17:51
0
@17 ćwiczyli na koniec treningu pitstopy i zmienili mu na intermediaty, co tu jest do tłumaczenia
16.11.2012 17:53
0
16. FAster92 nie wiem, bo z reguly koncowki treningow, quli i wyscigu mam wpatrzone w LT i komputer, ciezko mi jeszcze sledzic TV, bo pisze podsumowanie- niestety taka robota co poradzic :(
16.11.2012 17:54
0
21. i 22. Wszystko wyjaśnili, możemy teraz przejść do omawiania I treningu;)
16.11.2012 17:55
0
a co do opon desczowych to ekipy tak cwicza pit stopy to sie zgadza. ALe nie iwerze ze ktos pojechal na nich po torze i nie wierze tez, ze ktos pojechal na miekkiej mieszance w takich warunkach- to bylby czysty bezsens, ale moge sie mylic, bo nie patrzylem na przekaz ;-)
16.11.2012 17:56
0
Kimi 3.8sekudy straty po pierwszym treningu :o
16.11.2012 18:04
0
Tak Vettel na 100 procent jechał na oponie z zielonym paseczkiem .Tor musiał być bardzo śliski skoro twardsza mieszanka nie radziła sobie .
16.11.2012 18:05
0
26. nonam3k - w pierwszym treningu Abu Zabi, Kimi miał stratę przeszło 2 sekund, a wyścig wygrał ... ;-). Więc, na razie bez paniki. Lotus miał sprawdzać poprawki w wydechu i przednim skrzydle.
16.11.2012 18:20
0
Jeśli Vettel miał zielone gumy to od farby jak i przednie skrzydło...
16.11.2012 18:21
0
nie było żadnego zielonego paseczka, opona była pomalowana farbą
16.11.2012 18:21
0
W tabeli najlepszy czas Vettela został ustanowiony na twardej oponie. Ciekaw jestem, jak bardzo poprawią wszyscy czasy w drugim, bo na bank do tego dojdzie. :)
16.11.2012 18:22
0
najważniejsze że robert prowadzi
16.11.2012 18:36
0
VET jechał na twardej, po prostu inni jeszcze nie zatrybili toru, w drugim treningu pewnie więcej kierowców zbliży się do tego czasu, tylko wtedy VET może znowu dołożyć ;)
16.11.2012 18:36
0
Czyżby dodatkowa opona zrobiła taką różnicę,bo coś mi się wydaje że to trochę za dużo.
16.11.2012 18:48
0
A mi wydaje sie,ze ALO 1 sektor jechal bardzo dobrze,a 2i3 jakby odpuszczal.VET poprostu masakra.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się