WIADOMOŚCI

Red Bull znowu dominuje
Red Bull znowu dominuje
W drugim treningu przed Grand Prix Korei na szczyt tabeli wyników powrócili kierowcy Red Bulla. Sebastian Vettel i Mark Webber byli zdecydowanie szybsi od Fernando Alonso, jako jedyni schodząc z czasem poniżej 1 minuty i 39 sekund.
baner_rbr_v3.jpg
Pogoda w Yeongam cały czas dopisywała kierowcom. Powietrze osiągnęło temperaturę 21 stopni Celsjusza a tor nagrzał się do 30 stopni. Żeby nie mocno zakurzony tor, warunki testowe na torze byłby ideale.

Firma Pirelli dostarczyła zespołom F1 na weekend w Korei te same typy mieszanek co w zeszłym roku. Kierowcy mają do dyspozycji dwie najbardziej miękkie opony, czyli miękką (żółta) oraz super-miękką (czerwona).

Zgodnie z oczekiwaniami zespoły w drugiej części popołudniowego treningu rozpoczęły sprawdzanie, szybszej mieszanki opon, w większości jednak przy pełnych zbiornikach paliwa.

Za czołową trójką piątkowe przygotowania zakończył Jenson Button, który z kolei wyprzedził Michaela Schumachera, Felipe Massę i Nico Rosberga.

Czołową dziesiątkę uzupełnili Lewis Hamilton, Nico Hulkenberg oraz Kimi Raikkonen, który wraz zespołem sprawdza nową koncepcję układu wydechowego wykorzystującego efekt Coandy. Tym razem Fin był nieznacznie szybszy od Romaina Grosjeana, który popołudniową sesję zakończył z 11 wynikiem.

Bruno Senna po południu był 12, kończąc piątkowe przygotowania przed Paulem di Restą oraz zawodnikami Saubera- Kobayashim i Perezem. Meksykanin w połowie sesji miał problemy ze swoim bolidem, zatrzymując się na torze. Przez radio poinformował swoją ekipę, że stracił moc.

Dół tabeli wyników, tak jak rano okupowali kierowcy najnowszych zespołów, z których najszybsi byli Kovalainen i Glock.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 de Sebastian Vettel Red Bull 1:38.832 33
2 au Mark Webber Red Bull 1:38.864 33
3 es Fernando Alonso Ferrari 1:39.160 28
4 gb Jenson Button McLaren 1:39.219 29
6 br Felipe Massa Ferrari 1:39.422 30
7 de Nico Rosberg Mercedes 1:39.584 36
8 gb Lewis Hamilton McLaren 1:39.717 25
9 de Nico Hulkenberg Force India 1:39.739 33
10 fi Kimi Raikkonen Team Lotus 1:39.839 26
11 fr Romain Grosjean Team Lotus 1:39.957 28
12 br Bruno Senna Williams 1:40.089 32
13 Paul di Resta Force India 1:40.112 34
14 jp Kamui Kobayashi BMW Sauber 1:40.445 28
15 mx Sergio Perez BMW Sauber 1:40.745 11
16 de Ralf Schumacher Mercedes 1:40.789 31
17 au Daniel Ricciardo 1:40.997 32
18 Pastor Maldonado Williams 1:41.200 33
19 fi Heikki Kovalainen Caterham 1:41.602 23
20 de Timo Glock Marussia 1:42.596 28
21 fr Charles Pic Marussia 1:43.066 21
22 ru Witalij Pietrow Caterham 1:43.067 22
23 in Narain Karthikeyan HRT F1 1:43.869 36
24 es Pedro de la Rosa HRT F1 1:44.533 24

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

30 KOMENTARZY
avatar
maximudc

12.10.2012 08:36

0

z bolidami pelnymi paliwa czasy byly bardzo podobne,nawet dla Masy z zolta mieszanka


avatar
Zirdiel

12.10.2012 08:39

0

buuuuuuu! :d


avatar
Nietoperz3

12.10.2012 08:54

0

Nieźle idzie Massie


avatar
asia3842

12.10.2012 09:09

0

Mam nadzieję że Massa zostanie w Ferrari


avatar
maximudc

12.10.2012 09:22

0

na Sky tv pokazali nowa podloge zamontowana a bolidzie Buttona.U Hamiltona jej nie bylo.


avatar
Kalor666

12.10.2012 09:30

0

"zdecydowanie szybsi od Alonso"??? Tylko niecałe 0.3 sek. To nie jest dużo ;-)


avatar
Mariusz30

12.10.2012 09:53

0

Idzi do szkoły jeśli dla ciebie 0,328 to nie całe 0,3


avatar
radzix

12.10.2012 10:14

0

Bez jaj że Red Bull zgarnie wszystko rzutem na taśmę w końcówce sezonu... :(


avatar
rajdowiec75

12.10.2012 10:20

0

@radzix żal tyłek ściska? A poza tym Red Bulle zawsze czuły się znakomicie w Azji z wiadomego powodu więc żadnego zdziwka nie ma. Vamos Vettel!


avatar
majkeljot

12.10.2012 10:21

0

No to pozamiatane. Jesli Mark jest tak wysoko, znaczy, że Red Bull jest bardzo mocny.


avatar
Kafarekk

12.10.2012 10:59

0

Trzymam kciuki za Kimiego, za romka żeby miał dobry dzień i nikogo nie rozwalił. pozdr


avatar
madeo123

12.10.2012 11:13

0

Serio widac że lotus dostał zadyszki.


avatar
radzix

12.10.2012 12:03

0

9@ nie widzę nic porywającego w zdobywaniu tytułu mistrza świata przez jednego kierowcę 3 rok z rzędu, jakby to powiedział Borowczyk " Adrian Newey znów wymyślił coś genialnego" bla bla bla... Poza tym po wypchnięciu Alonso na Monzy i zachowaniu jak gówniarz w Singapurze podczas neutralizacji Vettel stracił już praktycznie wszystko w moich oczach :)


avatar
Kalor666

12.10.2012 12:04

0

Posłuchaj Mariusz30. Nie wiem co oznacza cyfra przy Twoim imieniu ale mam nadzieję ze to nie IQ. Różnica o której mówimy to 0.296 sek. Poza tym masz poważne problemy z pisownia jak widze. Tobie wiec zalecam powtórkę ze szkoły.


avatar
seb_1746

12.10.2012 12:18

0

no to zapowiada się hu..nia i sezon pozamiatany


avatar
pjc

12.10.2012 12:37

0

@Kalor666 on odniósł się do czasu Vettela.


avatar
Xevatiz

12.10.2012 13:38

0

Go go Seb po 3 tytuł xD


avatar
Skoczek130

12.10.2012 14:23

0

RB8 nareszcie jest szybkie na prostych i nie ma tak nerwowego tyłu, jak na początku sezonu. Perturbacje związane z zakazaniem słynnego dyfuzora mocno ich spowolniły, szczególnie w kwalifikacjach, ale teraz udało się to w miarę ogarnąć. Strzałem w dziesiątkę był rozwój DDRS i wprowadzenie. Kto wie, jak Lotus by się prezentował, gdyby wdrożyli swój system. Najwyraźniej jednak mają swoje powody, aby go nie użyć. Cóż, przed Ferdkiem stoi trudne zadanie, ale jego bolid wcale nie jest słaby. Mają świetne tempo w wyścigu i wcale nie są na straconej pozycji. Walka będzie zacięta. :))


avatar
Kalor666

12.10.2012 14:30

0

Najwazniejsze ze do końca sezonu wciąż mistrzem moze byc kilku kierowców. Mam nawet przeczucie, ze losy tegorocznego tytułu rozstrzygną sie w ostatnim wyścigu. Ale beda emocje!


avatar
pyrson

12.10.2012 14:46

0

Usunięty


avatar
Nietoperz3

12.10.2012 14:46

0

4. Też mam taką nadzieje


avatar
mateomufc

12.10.2012 15:41

0

licze na dobry weekend red bula , zwyciesce upatruje w 3 kierowcachc : vettel hamilton alonso


avatar
ForzaFerrari

12.10.2012 17:59

0

O Kaspersky do wygrania xd


avatar
spin

12.10.2012 18:26

0

Czy Pirelli dobiera mieszanki na podstawie makrotekstury nwierzchni?


avatar
Vettel fan

12.10.2012 19:58

0

BRAWO RED BULLE!!! Bardzo się ciesze z tak dobrego treningu. Z tego co czytam wyniki nie zadowalają kierowców, ale mnie tak. Jutro będzie lepiej, dwa pierwsze pola startowe dla RBR. Odnosząc się do waszych wcześniejszych opinii to sami musicie przyznać że Sebastian umie jeździć. Może nie wszystkim podoba się jego osoba ale są gusta i guściki o których się nie dyskutuje. Końcówka sezonu bardzo emocjonująca i o to w tym sporcie chodzi. Red Bull od zawsze na zawsze. Pozdrowienia dla fanów RBR:***


avatar
hamiltonmistrz

12.10.2012 22:58

0

wierze w Hamiltona...


avatar
radzix

12.10.2012 23:23

0

20@ gdybym położył się na ziemi i tak nie osiągnął bym poziomu twojej wypowiedzi jest tak niski :O) nie rozumiem kompletnie co miałeś na myśli pisząc to i czemu czepiasz się Alonso, który dwóch wyścigów nie ukończył...? Nie ja się zachowuje jak gówniarz tylko Vettel... poza tym po to są komentarze, żeby wyrazić własną opinie, mam do niej prawo jak każdy tutaj. Niemniej zdumiony jestem, że takie komentarze jak twój w ogóle się tutaj ukazują, ale to świadczy tylko o poziomie tego portalu.


avatar
waldi1

12.10.2012 23:29

0

Vettel jak zwykle jak ma super samochód to jest najlepszy a jak go nie ma to kicha. Zaden z niego mistrz. Zdobyc mistrzostwo nie zawsze najlepszym bolidem to czyni mistrza a Vettel to przecietniak w stawce , majac bolid taki jak dostaje Seba wielu zostawiło by go daleko z tyłu.


avatar
SvenVicky

13.10.2012 00:03

0

Oczywiście, Alonso wygrał - świetny kierowca, Hamilton wygra umiejętności, Raikkonen, nie zapomniał jak się jeździ, Button wiadomo klasa ktoś powie a Vettel - BOLID. Zapomniałem, że Ferrari czy MCL to bolidy, w których tylko herosi kierownicy mogą wygrywać a Red Bull to kosmos, w którym nawet Kubica by wygrał. Mało tego oczywiście, wygrałby wszystkie wyścigi bo od początku sezonu RBR jest ultra szybki, nawet w tym wyścigu gdy wygrał Rosberg z 30 sekundową przewagą... Wtedy także sądzisz @29 waldi że RBR było najszybsze i powinien mieć już tysiąc pkt przewagi? Widać, że niektórym ciężko jest docenić dwukrotnego (być może już trzykrotnego) mistrza świata? To czemu Webber nie wygrywa? Przecież też ma kosmiczny RBR, jest bardziej doświadczony, czemu on nie pokazuje tej formy co Seba? Przecież już był z tym zespołem wcześniej, a jednak to Vettel po przyjściu został V-ice mistrzem. Uważam, że Vettel a także Alonso to obecnie dwóch najlepszych kierowców. Mam także nadzieję, że jak w 2014 w Ferrari zasiądzie Vettel to co niektórzy zmienią do niego nastawienie.


avatar
dexter

13.10.2012 02:49

0

Ten tor nie jest wcale taki latwy, ostatni pasaz jest dosc wymagajacy. No i ten prawy zakret przed zjazdem do boxow jest dosc krytycznym punktem, pokonuje sie go na pelnym gazie. Tam kierowca musi liczyc sie z tym , ze poprzedzajacy bolid moze nagle skrecic do boxow. Dzisiaj duzo kierowcow mialo problemy z zakretem nr. 1. Ciezko jest tam trafic w odpowiedni punkt hamowania. Widac bylo, ze tor na poczatku 2 treningu byl dosc brudny (slaby Grip), a kierowcy popelniali dosc duzo bledow. (jesli opona nie ma odpowiedniej temperatury, a kierowca sie troche pomyli, kolo przez moment sie zablokuje, wtedy taka opona natychmiast traci Grip, kierowca z latwoscia przestrzela Apex. Natomiast jesli opona posiada dobry Grip i sie zablokuje, to zawsze mozna jeszcze w miare dobrze pokonac zakret). Miekkie (zolte) opony przez ok. 7, 8 okrazen dosc stabilnie sie zachowywaly, choc jak wspomnialem - problemy z rozgrzaniem. (uzyskanie odpowiedniego okna temp.) Super - miekkie powinny byc z doswiadczenia zaleznie od bolidu 0,3-0,7 szybsze na rundzie. Interesujace zjawisko mozna bylo zauwazyc, ze super-miekka mieszanka potrzebuje wiele okrazen aby na niej optymalny czas wykrecic (tzn. w normalnym przypadku, ze gubi sie niepotrzebnie duzo czasu, wtedy byloby dobrze zoptymalizowac przygotowanie opony, setup, temperature opony, nawet wczesniej zalozyc koce rozgrzewajace, aby wczesniej uzyskac jej maksymalny punkt pracy). Bardzo waznym aspektem jest takze, kiedy taka opona uzyska opymalna temp. pracy. Jak dlugo wytrzymie, a przede wszystkim jak sie ona szybko zuzywa. Trzeba dokladnie przeanalizowac dwie mieszanki, jak beda sie takie opony w symulacji Quali i w symulacji wyscigu zachowywac? Interesujace jest takze, jak zachowuje sie zatankowany bolid w porownaniu do jednego okrazenia? Jaki kompromis wybrac bardziej pod Quali, czy bardziej pod wyscig? Jak beda sie opony zachowywac? Wszystko zalezy od bolidu, jeden dobrze spisuje sie z tymi samymi ustawieniami na Quali i na wyscig. Inny bolid nie. To jest pytanie, jaki Setup wybrac na Quali? Jaka strategie, znajac wytrzymalosc opon. Przewaznie tylnie opony zuzywaja sie szybciej, auto staje sie nadsterowne, tyl bolidu zaczyna sie slizgac, jesli teraz wybiore auto ustawione bardziej pod Quali, to mam ryzyko, ze opony zaczna sie szybciej zuzywac, wieksza nadsterownosc, w wyscigu bolid jest wolniejszy i zwieksza sie prawdopodobienstwo dodatkowego stopu. Dlatego tak wazne sa info. zbierane na temat poszczegolnych mieszanek opon. Zasadniczo ciezko jest na takim torze gdzie sa dlugie proste, szybkie i wolne zakrety dobrze wybrac wlasciwy setup. Zawsze to jest jakis kompromis W dzisiejszych czasach roznica miedzy pustym a zatankowanym bolidem wynosi 7 sek. Pare lat temu, kiedy jezdzilo sie nie tak mocno zatankowanym bolidem, oraz na oponach ktore wiecej wytrzymywaly, jazda bolidem F1 byla bardziej wymagajaca, ciezejsza. Choc Ferrari dostarczylo pare Updates na GP Korei, to w wiekszosci wieksze pakiety udoskonalen zespoly dopiero przygotowuja na GP Indii. Red Bull wyglada dosc dobrze. Przednie skrzydlo, wydech, podwojny DRS... funkcjonuja. McLaren jak zwykle, jesli chodzi o sam Pace prezentuje sie dobrze. Walka o tytul mistrza swiata zaczela sie na dobre. Zobaczymy, ktory z kierowcow (Vettel czy Alonso) bedzie mial na koncu przyslowiowy nos z przodu. Ja osobiscie, w tej walce widze mala przewage Sebastiana i trzymam za niego kciuki.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu