WIADOMOŚCI

Webber zwycięża na Silverstone
Webber zwycięża na Silverstone
Mark Webber po starcie z drugiego pola zwyciężył w dzisiejszym Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone, zostawiając za sobą Fernando Alonso i Sebastiana Vettela.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Po wczorajszej ulewie, tor Silverstone przywitał kierowców słoneczną pogodą i suchą nawierzchnią. Już przed startem okazało się, że Pietrow opuści dzisiejszy wyścig - przed wyjazdem na tor doszło do awarii silnika w jego samochodzie, przez co nie przystąpił do startu. Jeśli zaś chodzi o dobór ogumienia, z czołowej dziesiątki jedynie Alonso i Hamilton zdecydowali się na twardszą mieszankę, pozostali kierowcy ruszli na miękkich oponach.

Ze startu dobrze wyszedł Fernando Alonso, Webber utrzymał pozycję, podobnie jak Schumacher. Vettel walczył z Felipe Massą i ostatecznie ukończył okrążenie za Brazylijczykiem. Dalej uplasowali się Maldonado, Raikkonen, Senna, Hamilton i Hulkenberg, walczący z Perezem.

Pechowcem pierwszego kółka był Paul di Resta, który złapał gumę i musiał zjechać po nowe opony. Kilka okrążeń później Szkot wycofał się. Na powtórce widać było, że zaliczył kontakt z jednym z Lotusów - być może z Grosjeanem, który chwilę później sam odwiedził boksy.

Fernadno Alonso zaczął się oddalać od Webbera, za nimi znalazła się grupka za Michaelem Schumacherem - z Massą, Vettelem, Raikkonenem i Maldonado, a następnie para Hamiltn-Perez. Dziesiątkę pod koniec dziewiątego okrążenia zamykał Bruno Senna.

Jako pierwszy do boksów zjechał Sebastian Vettel (10 okr). Massa wyprzedził Michaela Schumachera i ruszył za Markiem Webberem. Jednocześnie do boksów zjechali Maldonado i Perez (11 okr), zmieniając opony na twardsze. Jako, że walka w boksach między pochodzącymi z Ameryki Południowej kierowcami nie przyniosła żadnych rezultatów, panowie zdecydowali się rozstrzygnąć sprawę na torze - doszło do kontaktu, wskutek którego Sergio zakończył udział w wyścigu, a Pastor musiał zjechać po nowe opony i spadł na koniec stawki.

Po pierwszej fazie postojów na czele znalazł się Lewis Hamilton, który jako jedyny do boksów nie zjechał, przed Alonso, Webberem, Vettelem, Massą, Schumacherem, Raikkonenem, Grosjeanem, Kobayashim i Hulkenbergiem. Po chwili po pięknej walce Alonso wyprzedził Brytyjczyka, by mocniej odrywać się od rywali i kontrolować wyścig.

Hamilton zjechał na 22 kółku, spadając na 7 miejsce, za Raikkonena. Dwa okrążenia później Fin poradził sobie z Schumacherem, a chwilę później - korzystając z dekoncentracji Niemca, Hamilton awansował na P6.

Jak zwykle ostatnia część wyścigu miała przynieść najwięcej atrakcji. Kolejne wyprzedzania (Grosjean - Hamiltona, na 35 okrążeniu) czy pojedynki Kobayashiego i Schumachera zaostrzyły apetyt na więcej. Tymczasem po ostatniej fali postojów Fernando Alonso utrzymał prowadzenie, przed parą Red Bulla i Felipe Massą. Za nimi plasowali się Raikkonen, Grosjean, Hamilton, Schumacher, Hulkenberg, Senna i - 11 - Jenson Button.

Na szczęście na ostatnich pięciu okrążeniach opony Pirelli doszły do głosu i końcówkę oglądaliśmy jak na szpilkach. Mark Webber odrobił straty do lidera, by wyprzedzić go zaledwie cztery okrążenia przed metą.

Z tyłu Michael Schumacher poradził sobie z Lewisem Hamiltonem, awansując na siódmą pozycję, a zaledwie okrążenie przed końcem, mogliśmy oglądać pasjonującą walkę pomiędzy Hulkenbergiem, Senną i Buttonem, z której zwycięsko wyszedł Brazylijczyk, a skorzystali także awansujący do dziesiątki Button i 12 wcześniej Kobayashi.

Ostatecznie Webber zwyciężył przed Alonso, Vettelem, Massą i Raikkonenem. Za nimi uplasowali się Grosjean, Schumacher, Hamilton, Senna i zamykający dziesiątkę - Jenson Button.

Wyniki

# Kierowca Czas Punkty
1

Mark Webber

Red Bull

1:25:11,288 25
2

Fernando Alonso

Ferrari

+ 3,0 s. 18
3

Sebastian Vettel

Red Bull

+ 4,8 s. 15
4

Felipe Massa

Ferrari

+ 9,5 s. 12
5

Kimi Raikkonen

Team Lotus

+ 10,3 s. 10
6

Romain Grosjean

Team Lotus

+ 17,1 s. 8
7

Ralf Schumacher

+ 29,1 s. 6
8

Lewis Hamilton

McLaren

+ 36,4 s. 4
9

Bruno Senna

Williams

+ 43,3 s. 2
10

Jenson Button

McLaren

+ 44,4 s. 1
11

Kamui Kobayashi

BMW Sauber

+ 45,3 s.
12

Nico Hulkenberg

Force India

+ 47,8 s.
13

Daniel Ricciardo

+ 51,2 s.
15

Nico Rosberg

Mercedes

+ 57,3 s.
16

Pastor Maldonado

Williams

+ 1 okr.
17

Heikki Kovalainen

Caterham

+ 1 okr.
18

Timo Glock

Marussia

+ 1 okr.
19

Charles Pic

Marussia

+ 1 okr.
20

Pedro de la Rosa

HRT F1

+ 2 okr.
21

Narain Karthikeyan

HRT F1

+ 2 okr.
22

Sergio Perez

BMW Sauber

+ 41 okr.
23

Paul di Resta

Force India

+ 50 okr.
24

Witalij Pietrow

Caterham

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

117 KOMENTARZY
avatar
Phenom

08.07.2012 15:31

0

Podium dla tej trójki w pełni zasłużone.....ciekawe czemu bolid Alonso się tak słabo prowadził na softach....no ale nic...Alonso dalej trzyma przewagę....Massa odrodzenie...jak tak zostanie do końca sezonu to widzimy Ferrari na 2 miejscu w klasyfikacji...


avatar
M.Schumacher

08.07.2012 15:32

0

Szkoda Schumiego, końcówka piękna. Jeżeli chodzi o Webbera to zaczyna mieć realne szanse na mistrza 2012.


avatar
luca motorsport

08.07.2012 15:33

0

Szkoda Fernando, ale 2 pozycja to tez dobry wynik, zastanawia natomiast forma Red Bulla.


avatar
luca motorsport

08.07.2012 15:34

0

*chodzilo mi o Mclarena.


avatar
mk37

08.07.2012 15:35

0

szkoda że Vettel nie podgonił Alonso, mogła być ciekawa końcowka :/


avatar
M.Schumacher

08.07.2012 15:35

0

Świetny wystrój podium, te wysuwające się flagi :D Strasznie awangardowe.


avatar
M.Schumacher

08.07.2012 15:40

0

Fantastyczna atmosfera, byłem rok temu i potwierdzam. Cieszy mnie że pojawił sie Sir Jackie Stewart i jeszcze wywiad z Webberem na podium. Coś niezwykłego. Taka atmosfera tylko na Silverstone ;)


avatar
selstei

08.07.2012 15:41

0

Brawo Web. Jeszcze kilka okrazen i Mistrz Vet by cyknal Buconzo


avatar
belzebub

08.07.2012 15:41

0

Aj! A było tak blisko, dziwna sytuacja w przypadku Alonso, żeby aż tak tracił na miękkiej mieszance. Choć można się domyślać, dlaczego jako chyba jedyny z pierwszej dziesiątki wystartował na twardych oponach. Zwycięstwo Webbera w sumie zasłużone, i co ciekawe kolejny wyścig lepiej pojechał od Vettela. Niemniej nie spodziewałem się, że oba RBR znajdą się na podium. Bardzo dobrze pojechał Massa, szczególnie początek wyścigu miał bardzo dobry i najlepszy jak na razie jego wynik w tym sezonie. Lotusy też dobrze, Grosjean tutaj zasługuje na wyrazy uznania, pojechał solidnie. Schumi na miarę możliwości bolidu, gdyby spadł deszcz albo byłoby chłodniej pewnie mogłoby być lepiej, Natomiast całkowicie rozczarowanie Maclarenem, Hamilton nie miał szans nawiązania walki z czołówką, Button kontynuuje swoją słabą passę, tegoroczny bolid ewidentnie mu nie leży, szkoda. I na koniec kolejna słowna wpadka Borowczyka: "...Charles Pic z HRT" ;-)


avatar
LubięSutila

08.07.2012 15:42

0

Brawo Felippe, fantastyczny wyścig :)


avatar
kanapka

08.07.2012 15:43

0

6. racja 2 miejsce Fernando.... chciałem 1, no ale cóż 4 Felipe, nie jest źle Gratulacje dla Marka. Niech wkońcu pokaże paluchowi gdzie jego miejsce


avatar
LubięSutila

08.07.2012 15:43

0

Mial ktos swoje zdjecie na ktoryms z RB ? : >


avatar
Antorek

08.07.2012 15:43

0

14 był Vergne a nie Senna


avatar
ygor

08.07.2012 15:47

0

Brawo Mark - utarłeś nosa temu pyszałkowi ALO co mówił że to będzie nudny wyścig bo on ( Fernando) startuje z PP


avatar
RoyalFlesh F1

08.07.2012 15:47

0

Wystarczy oficjalny protest i Vettel dostanie kare. Taką samą jaką mogł dostać Hamilton w Hiszpani. Nie wiedziałem że Pic jezdzi w HRT, i to ze mają trzy bolidy bo jechał jeszcze w HRT według Borowczyka DLR i Karthikeyan. No ale Borowczyk wie lepiej. Kochanski tez nie jest lepszy robiąc podsumowanie wyscigu 12 ok przed koncem.


avatar
MichalROID

08.07.2012 15:48

0

Szkoda Alonso ,chyba webber bedzie mistrz 2012


avatar
Polak477

08.07.2012 15:48

0

Szkoda Alonso w całym weekendzie zasłużył na zwycięstwo. No, ale trudno. Natomiast ktoś w Ferrari powinien dostać po łapach za te strategię, bo nie tylko Alonso miał zepsutą strategię - Massa był w stanie przyjechać na podium na co ogromnie liczyłem. Niestety wymyślili, żeby ścigać się z Schumim w momencie kiedy Vettel na spokojnie nadganiał na zmienionych oponach. Myślenie tych strategów wyjątkowo włoskie. W przypadku Alonso jestem pewien, że liczyli na deszcz - tylko jak można liczyć na coś co może nigdy nie nadejść? Pewnie nie wiedzieli dokładnie ile będą tracili na miękkich, ale myślę, że znacznie lepiej było puścić Alonso na miękkich, wtedy straciłby pozycję, może dwie, ale być może byłby w stanie utrzymać niewielką stratę koło 5 sekund, które później odrobiłby na oponach twardych. Ale to gdybanie tylko.


avatar
Phenom

08.07.2012 15:48

0

8. Mistrz Vettel ? Dobre sobie...nigdy nie był mistrzem w równej walce....dlatego dla mnie nigdy nim nie był....


avatar
kanapka

08.07.2012 15:48

0

Dziwna ta sytuacja z softami u Alonso... Felipe dobre miał czasy na miękkiej mieszance, więc nie wiem o co chodzi


avatar
ygor

08.07.2012 15:49

0

@11 widziałeś jak Mark zignorował Vetela na podium ;P hehehe dobre


avatar
rodman86

08.07.2012 15:50

0

Przedewszystkim gratulacje dla premiera tuska za to ze uczynil z polski zielona wyspe


avatar
selstei

08.07.2012 15:50

0

12. Dwa zdjecia mialem


avatar
selstei

08.07.2012 15:50

0

18. ale ze co, rozplakales sie? Do Zycia na Goraco napisz


avatar
kanapka

08.07.2012 15:52

0

15. a za co miałby dostać karę, bo nie rozumiem o co Ci chodzi?


avatar
Phenom

08.07.2012 15:52

0

23. ajjjj z dziećmi...rok szkolny się skończył i myśli że mu wszystko wolno....a mama ci już książki do 6 klasy kupiła ?


avatar
basik81

08.07.2012 15:52

0

A nie mowilam,Alonso nie wygral-a szkoda.


avatar
kanapka

08.07.2012 15:53

0

20. XD


avatar
belzebub

08.07.2012 15:53

0

18. Phenom, Selstei, jako jeden z Paluchomaniaków nie pierwszy raz w ten sposób prowokuje. Liczy w ten sposób na to, że wywoła reakcję i kolejną debatę między zwolennikami i przeciwnikami miszczunia.


avatar
Filip[][]

08.07.2012 15:54

0

Webber w przyszłym wyścigu będzie miał problemy z pamięcią - nie będzie pamiętał jak się startuje. @17 jakby Alonso wystartował na miękkich, to nie stracił by 2 pozycji tylko z 10 i wlókłby się za wolniejszymi od niego, strategia Ferrari była ok gorzej było z ustawieniami ale dzięki temu na twardych jechał szybciej niż webber na miękkich.


avatar
Phenom

08.07.2012 15:54

0

28 ok w sumie masz rację....nie ruszam gówna bo śmierdzi ;)


avatar
MichalROID

08.07.2012 15:55

0

29. Oczywiscie...


avatar
agnesia96

08.07.2012 15:55

0

Masakryczna forma McLarena. Button,chociaż trudno to przyznać,tradycyjnie już słabo,Lewis nie mógł powalczyć,nie miał czym,chociaż jego chwilowa walka z Alonso była naprawdę dobra dla oka. Webber świetnie,już drugie zwycięstwo,to taki niewidoczny zbieracz punktów,trochę tu,trochę tam,a na koniec sezonu może się okazać,że to jeden z pretendentów do mistrza. Dziwne rzeczy się działy z Alonso po założeniu miękkich opon,ale i tak bardzo dobry rezultat. Vettel nie wyglądał na zbyt szczęśliwego,co mnie dziwi,bo dojechał przecież na 3 miejscu. Jeśli dalej tak pójdzie to McLaren będzie regularnie wyprzedzany przez Lotusy i Ferrari,bo i samochód już nie ten,a patrząc na wyniki kierowców tych teamów Lewis nie da sobie rady z resztą takim bolidem i z taką "pomocą" partnera.


avatar
belzebub

08.07.2012 15:56

0

30. Bo najczęściej tacy nie mają jeszcze nic konkretnego do powiedzenia ;-)


avatar
Xellos

08.07.2012 15:57

0

A mnie nie szkoda Alonso. Webber jechał fantastycznie, co widać po tym, że Vettel odstawał od niego i zasłużył na to zwycięstwo właśnie on. A nie Alonso, który zapowiedział, że wyścig będzie nudny hahahaha Brawo Mark, mimo wieku pokazuje klasę, i Paluch w tyle :D Tak trzymać, oby go wsparli w tym teamie w walce o mistrzostwo. Co do McLarena, powoli tracą kontakt z najlepszymi obecnie a sami byli najlepsi na początku...


avatar
M.Schumacher

08.07.2012 15:57

0

@23 czemu się go czepiasz. Vettel przez całą swoją karierę miał wyjątkowo dogodne warunki (Red Bull). Ciężko jest stwierdzić czy jest mistrzem. Ok, ma dwa tytuły, ale ciężko jest kwestionować czy jest prawdziwym mistrzem, gdyż jak pisałem wcześniej był numerem jeden i jego kariera przebiegała pod kontrolą. Nie wykazał się swoim talentem w bezpośredniej walce z innymi kierowcami wysokiej klasy. Fakt jest kierowcą bardzo dobrym, ale nie najlepszym. P.S. Najlepszym jest Michael Schumacher ;)


avatar
RoyalFlesh F1

08.07.2012 15:58

0

24. kanapka Podczas okrążenia formującego Vettel jechał przed MSC, a tego nie wolno robić. Jego pozycja startowa była P4, a on wyprzedził MSC. Tylko po co? Ciekawe jakby to wygladało jakby przed kazdy dojezdzał sobie na strat jak sobie chce. HRT wyprzedziłoby kazdego i staneło na ostatnich polach. Dlatego powinna być kara. Hamilton jej nie dostał 2 tygodnie temu bo wyscigu nie skonczył. A FIA potwierdziła że kara by była, tylko nie było protestu z jakiejkolwiekk stajni.


avatar
ForzaFerrari

08.07.2012 15:58

0

Jako fan Ferrari jestem trochę zawiedziony,bo po 2.pit stopie byłem wręcz przekonany,że wygra Alonso. Nie wiem czemu był wolniejszy od Webbera,muszę poczekać na to co powie Alonso. Natomiast ogólnie świetny wyścig Ferrari.Massa znakomicie,a pamiętajmy,że on był przed Vettelem na początku wyścigu tylko potem lepsza strategia Red Bulla dala mu awans na trzecią pozycję. I pamiętajmy,że Ferrari awansowało na 2.pozycje w klasyfikacji konstruktorów,co jest dla nich wielkim sukcesem. I jeszcze jedna rzecz.Gdyby ktoś powiedział mi po weekendzie w Australii,że Ferrari będzie przed McLarenem praktycznie w połowie sezonu to go wyśmiał i absolutnie nie uwierzył a po 9.wyścigach właśnie mamy taką sytuację. Ewidentnie McLaren nie zrobił postępu.Hamilton to jeździ raz znakomicie i potrafi wygrać a drugi raz walczyć o małe punkciki,co i tak jest świetnym wynikiem w porównaniu do tego co robi Button. O mistrzostwie to on już może zapomnieć.Nie wiem co się z nim dzieję. I też ewidentnie ten wyścig pokazał nam jaki jest realny układ sił w F1.Red Bulle są najszybsze,tuż za nimi Ferrari i Lotus.Mercedes nie jest już tak mocny jak na początku sezonu i wydaje się,że traci do czołówki.Potem takie zespoły jak Sauber,Force India i Williams w dowolnej kolejności. Najsłabsze zespoły w kolejności to Toro Rosso,Caterham,Marussia i HRT. Nie wiem tylko gdzie umieścić McLarena.


avatar
nucreativ

08.07.2012 15:58

0

Uwaga, uwaga. Mr Borowczyk dopatrzył się Charlesa Pica w HRT. Jeszcze twierdził, że NA PEWNO Webber wyprzedził Alonso wyjeżdżającego z PIT, ale nieeee.... :D beczka śmiechu.


avatar
Polak477

08.07.2012 15:59

0

29. Niekoniecznie, bo Webber nie prezentował na miękkich też jakiegoś genialnego tempa - co więcej, zazwyczaj się miękkich pozbywano, więc raczej wszyscy mieli z nimi problemy, Alonso miałby większe, ale nie na 10 miejsc, mógłby stracić koło 3-4. Później szybko zmienić i byłby w tej samej sytuacji, ale być może lepszą końcówką.


avatar
Phenom

08.07.2012 16:00

0

Hmmm...no ale chcąc nie chcąc mimo że jestem fanem Alonso przyznaję że na zwycięstwo go dzisiaj nie było stać...Webber jak najbardziej zasłużenie wygrał....gdyby prosta start-meta była dłuższa to Mark miałby do końca spokój na 1 miejscu...no ale cóż...jeszcze Alonso ma 13pkt. przewagi...oby w Niemczech nie było powtórki w Ferrari z 2010...oczywiście wynik może być ale styl w jakim się go osiąga musi być inny ;)


avatar
M.Schumacher

08.07.2012 16:00

0

@36 Tak racja, zwróciłem uwagę na to że Michael jakoś późno wyruszył, więc być może to nie było celowe


avatar
RoyalFlesh F1

08.07.2012 16:01

0

29. Filip[][] Kolego Massa był szybszy od RBR na miekkich. Strategia dla Alonso była zła.


avatar
Filip[][]

08.07.2012 16:01

0

@39 Nie ma co gdybać bo po wyjeździe z pit lane mogłoby się wydarzyć wszystko (np. nieodpowiedzialne zachowanie Maldonado) i mogłoby to popsuć wyścig.


avatar
damian188

08.07.2012 16:02

0

Czy Sebastian vetteel wygra wyścig o gp Niemiec Hockenheimring i czy będzie dominacja Sebastiana vetteela


avatar
Filip[][]

08.07.2012 16:02

0

@42 Kolego czytaj ze zrozumieniem, nic nie mówiłem o Massie tylko o Alonso.


avatar
RoyalFlesh F1

08.07.2012 16:06

0

45. Filip[][] Massa siedzi w tym samym bolidzie i jakoś po starcie nie stracił 2 czy 10 pozycji.


avatar
seb_1746

08.07.2012 16:07

0

Webber przypomniał się sobie jak należy startować, ciekawe jak długo będzie o tym pamiętał. Alonso - cóż dobrze że go w odpowiednim momencie ściągnęli na pit stop, uratowali w ten sposób 2 miejsce. Szkoda że Schumacher spadł, ale cóż taki bolid. Bardzo dobra postawa Massy.


avatar
seb_1746

08.07.2012 16:09

0

no i McLaren - słabizna


avatar
Filip[][]

08.07.2012 16:09

0

A teraz Bernie niech sobie porówna klasyczny europejski wyścig, w którym nawet pogoda jest doskonała (nawet jak przerywa wyścig bo to zawsze jest coś ciekawego) do blisko wschodnich g*wien Hermana Tilke'a i powie czy warto przenosić tam F1 i zanudzać i tak dość nudne wyścigi? To dobra rada dla niego żeby usunął DRS wprowadził dni testowe, opone kwalifikacyjną (może nie bezpośrednio Berni ale poniekąd on ma wpływ na te decyzje) i przenosił F1 na historyczne tory w Europie.


avatar
Filip[][]

08.07.2012 16:11

0

@46 Massa jest drugim kierowcą co oznacza że jego bolid może się różnić od samochodu Alonso. Nawet jeśli by tak nie było to każdy ma inny setup i ma inny styl jazdy.


avatar
Phenom

08.07.2012 16:13

0

49 Może to moja dziwna teoria ale ja bym chciał żeby też wróciły silniki V10 bo wydaje się że te bolidy troszkę za szybko osiągają prędkość maksymalną..to temu na Monzie wyprzedzanie jest momentami ciężkie bo auta już w połowie prostej na maxem...ale to tylko moje gdybanie...


avatar
selstei

08.07.2012 16:13

0

phenom. dzieciak to ty jestes. Ale nie martw sie. Jak trzeci z rzedu tytul Seb wywalczy to wtedy zamkniesz sie na dobre.


avatar
Phenom

08.07.2012 16:13

0

jadą maxem *


avatar
kanapka

08.07.2012 16:14

0

36. Webber też to samo zrobił. Nie będzie za to kary.


avatar
RoyalFlesh F1

08.07.2012 16:15

0

50. Filip[][] Tak co nie zmienia faktu że Ferrari popełniło błąd taktyczny. Mogli wyjechać na miekkich oponach. W tych samych warunkach przez pierwsze 14 okrążen nie byłby napewno gorszy niż M.W. A takto zmieniły sie warunki na ostatni okrążenia i to M.W dysponował szybszym ogumieniem na te kilka okrążen. Taktyka Ferrari był zła. Zresztą z Massą tak samo bo stracił pozycje na zecz Vettela.


avatar
damian188

08.07.2012 16:15

0

Kto Wygra Następny Wyścig


avatar
Filip[][]

08.07.2012 16:16

0

@55 Może i masz rację ale teraz to bez znaczenia, chciałbym usłyszeć komentarz Alonso po wyścigu.


avatar
Ilona

08.07.2012 16:18

0

35. M.Schumacher, dwa razy z rzędu zdobył mistrzostwo świata i przykro mi ale ani Twoje ani niczyje osobiste animozje tego faktu nie zmienią.


avatar
MichalROID

08.07.2012 16:18

0

56. chyba jeszcze alonso


avatar
luca motorsport

08.07.2012 16:19

0

Ciekawa taktyke stosuje Ferrari z Alonsem, po prostu rozmawiaja po wlosku i utrudniaja prace rywali.


avatar
FAster92

08.07.2012 16:19

0

Wyścig ciekawy, jednak czuje niedosyt odnośnie pozycji Fernando; ( Dziwna sytuacja, Ferrari i problemy z miękką mieszanką a na twardej jazda Alonso jak nigdy? P2 dla Fernando może rozczarowuje, ale pamiętając postawę od kilku wyścigów Scuderia robi postępy i to bardzo duże- zła strategia to jedyne wytłumaczenie. Massa pojechał świetnie szkoda, ze nie było go na podium, ale cieszy to, ze SF jest na 2 miejscu w klasyfikacji konstruktorów! Nie chcę zbytnio chwalić Felipe, ale wróży to dobre wyniki w kolejnych wyścigach.


avatar
RoyalFlesh F1

08.07.2012 16:20

0

52. selstei Mysle ze Vettel ma najszybszy bolid w stawce na ten sezon. A jak narazie jak tu ktoś napisał nie potrafi odnaleźć sie w tłoku. Jego 3 miejsce dziś to swietna taktyka zespołu i tyle. Zresztą to nie jego pierwszy wyscig gdzie Horner mysli za niego. A można było sie na ten sezon spodziewac czegoś wiecej po taki dominatorze. Jak sobie myśle gdzie jest Alonso i od jakiego złomu zaczynał , potem o Vettelu a na koncu zobacze obie tabele, to naprawde dziwi. RBR w mistrzostwach konstruktorów niszczy reszte ekip. A velle nie daje rady Alonso.


avatar
gtv

08.07.2012 16:22

0

Poza szczęśliwym powrotem Massy do modelu jaki znaliśmy -najnudniejszy wyścig GP jaki widziałem w życiu. Deszcz miał to naprawić, ale zawiódł. Polsat kompromitacja. Tym razem pletli w trójkę trzy po trzy i komentowali coś czego nie było.


avatar
FAster92

08.07.2012 16:22

0

34. Xellos chyba druga osoba, która nie zrozumiała wczorajszej wypowiedzi Fernando po tym jak powiedział, że wyścig będzie nudny.


avatar
damian188

08.07.2012 16:24

0

Czy Sebastian Vetteel będzie Dominował,Czy wygra Następny Wyścig o gp Niemiec.


avatar
Filip[][]

08.07.2012 16:26

0

Dla pana Borówy i Kochańskiego proponuję codziennie przełączać o h. 14:00 na eurosport i uczyć się komentatorskiego fachu od najlepszych (co prawda to Tour de France, ale komentarz genialny) Zawsze myślałem że komentator radiowy opisuje to co dzieje się na ekranie, a komentator telewizyjny to czego nie widzi zwykły widz, ale panowie z Polsatu nawet tego nie potrafią...


avatar
saint77

08.07.2012 16:31

0

RedBull ma zdecydowanie najbardziej konkurencyjną konstrukcję. Na jednych torach ustępuje innym na innych ma zdecydowaną przewagę. Stawiałem na Alonso ale bardzo mnie cieszy wygrana Webbera. może w RB skuszą się go popierać na równi z Vettelem w walce o tytuł. Na razie Poza ALO i WEB może tylko HAM i RAI mogą konkurować z VET bo Button i Rosberg chyba już oklapli.....


avatar
liza89

08.07.2012 16:31

0

Czy znajdzie się miła osoba, która napisałaby mi o której i na jakim kanale będzie powtórka tego wyścigu?


avatar
RoyalFlesh F1

08.07.2012 16:34

0

68. liza89 Nie bedzie powtórki


avatar
Filip[][]

08.07.2012 16:35

0

A właśnie że będzie na Polsat sport extra o 18 http://w ww.teleman .pl/program-tv/ stacje/Polsat-Sport-Extra


avatar
liza89

08.07.2012 16:36

0

70. Filip[][] Dziękuje bardzo.


avatar
liza89

08.07.2012 16:37

0

A i jeszcze jedno. Czy wie ktoś co Webber powiedział przez mikrofon będąc na podium. Na jakieś stronie zobaczyłam zdjęcie i jestem bardzo ciekawa...


avatar
konjoch

08.07.2012 16:39

0

Brawo dla Scuderii. Mimo przegranej Alonso, bardzo cieszy postawa Massy. Oby tak dalej :D


avatar
Ataru

08.07.2012 16:43

0

72. liza89, mowil cos o Alonso, ze byl szybki, ze dziekuje fanom, ze sie cieszy i takie tam. Nic co byloby warte uwagi.


avatar
devious

08.07.2012 16:44

0

ehhh od odejścia Rossa Browna z Ferrari mają tam fatalne taktyki, co kilka wyścigów zawalają któremuś kierowcy wyścig i tak jest od kilku lat! w 2010 przez głupotę ludzi na pitwall Alonso przegrał tytuł i wniosków póki co nie wyciągnięto bo w 2011 i 2012 znowu z taktyką jest raz lepiej raz gorzej ale niestety częściej gorzej... i o ile decyzja startu na twardych gumach była wg. mnie dobra o tyle przedwczesny zjazd był niezrozumiały - nie dość, ze Alo musiał przez to dłużej "męczyć się" na miękkiej oponie pod koniec, do tego stracił sporo czasu bo wyjechał za Lewisem - i właśnie tych kilku sekund zabrakło w ostatecznym rozrachunku... i naprawdę nie wiem czemu zjechali już podczas 16 okrążenia kiedy przewaga nad Markiem była bezpieczna a tempo nadal dobre - przecież mogli sobie wyliczyć, ze jeszcze 2-3 kółka na tych twardych gumach i Alonso wyjechałby przed Lewisem a potem miał komfortową sytuację do mety - i przedłużając także drugi stint na miękkich musiałby jechac zaledwie 10-12 kółek a nie 16... i pewnie dowiózłby do mety wygraną... strasznie się zdziwiłem widząc Alonso tak wcześnie w boksie i niestety pod koniec wyścigu się to zemściło - tak samo jak w Kanadzie... znowu Ferrari się nie popisało... poza tym super wyścig Marka i Romana G - brawa dla nich, McLareny porażka totalna, karny ku...s dla Maldonado za głupotę - ten człowiek powinien dostać w końcu potężną karę bo co wyścig wyrzuca kogoś z toru - psychopata... ogólnie dość dobry wyścig - było sporo walki a nie zapowiadało się na to na tym torze (choć gdyby spadł deszcz to by był dopiero wyścig!) no i mamy znowu mistrzostwa jak w 2010 roku - znowu co najmniej 4 pretendentów do tytułu, ekstra :)


avatar
devious

08.07.2012 16:45

0

aha no i brawa dla Massy - w końcu bardzo mocny wynik, dawno Felipe nie byl tak blisko podium i zwycięzcy - w końcu zaczyna chłopak jeździć na miarę swojego talentu :)


avatar
kanapka

08.07.2012 16:47

0

64. też mnie denerwuje, że nie potrafią zrozumieć o co mu chodziło....


avatar
Skoczek130

08.07.2012 16:47

0

Mark pokazał klasę! Ewidentnie strategia była tu kluczowa. Prawdopodobnie przez setup softy nie działały, jak powinny. Gdyby Alonso startował na miękkiej, mógłby to wygrac. Podium w pełni zasłużone! Fantastyczna postawa Filipka! Oby tak dalej! Nadal wierzę, że utrzyma posadę w Ferrari, gdyż nie ukrywam, iż to mój ulubiony driver. :)) Bardzo szybkie Lotusy dziś były. Szkoda tej kolizji Romka z Paulem - mógłby powalczyc o coś więcej. Hocke i Hungaro może należc do nich! :)) McL - byc może ustawienia, ale na pewno mają ogromne problemy. Poprawki, jakie wprowadzili, doprowadziły do tego, że Jenson nie może jechac tego, co na początku. Teraz i Hamilton zaczyna jeździc bez błysku. Ewidentnie mają kłopoty. Nie mogli sprawdzic poprawek, ale nie zmienia to faktu, że muszą nadgonic, jeżeli coś chcą ugrac. Oczywiście mnie to nie martwi... ;] Kolizja Pastora z Sergio uznaje za incydent wyścigowy. Kary raczej nie będzie. Pastor ewidentnie stracił doznał uślizgu przodu (niedogrzana guma??) i zamiast przyblokowac Pereza, uderzył. O ile w Walencji zasługuje na cierpkie słowa za niecieprliwośc, o tyle tutaj nie można wieszac na nim padliny. Wyścig na szczęście w normalnej pogodzie, dzięki czemu nie było przypadkowości. Zawodnicy musieli przystosowac się do ustawień, które na sucho na pewno nie były. ;) Całkiem ciekawy wyścig, ale który w tym roku nie był. :)


avatar
Skoczek130

08.07.2012 16:52

0

@saint77 - zapomniałeś o Romku, czy specjalnie go pominąłeś?? Co do RBR - w tym roku nie ma mowy o stawianiu na jednego. Przypomina się 2010 rok, z tym że więcej kierowców walczy w czołówce oraz RBR nie ma tak błyskotliwego tempa w qualu. W tej sytuacji równy Mark może powalczyc. Oby tylko awarie go nie zatrzymywały, a będzie git! Nie ukrywam, że wolałbym, aby to on zdobył tytuł. Nowy mistrz świata to zawsze nowy. :))


avatar
saint77

08.07.2012 16:59

0

@79. Skoczek13 Romek jest obiecującym kierowcą, ale widać że jeszcze popełnia sporo prostych błędów. Bardzo bym był mile zaskoczony, gdyby walczył o mistrza w tym sezonie, ale jakoś tego nie widzę. Ma też trochę pecha, ostatni wyścig był naprawdę świetny dopóki mu auto nie zdechło. Co do RB to wg mnie mają najszybsze auto, również w Q ale nie na każdym torze. Jednak gdyby tak średnią wyciągnąć to jednak RB jest z przodu. Czekam niecierpliwie jak się spiszą na Spa i Monzy oraz oczywiście na Suzuce.


avatar
Filip[][]

08.07.2012 17:02

0

Mam pytanie: Wie ktoś czy jakaś inna polska stacja telewizyjna transmituje F1? Albo czy ktoś zna jakieś strony internetowe gdzie można oglądać transmisje z wyścigów (j.polski; j.angielski)?


avatar
fan massy

08.07.2012 17:05

0

Fantastyczny wyścig. Brawo dla Webbera. Piękny wyścig dla Massy. W pewnym momencie była szansa na podium ale nie udało się.


avatar
saint77

08.07.2012 17:07

0

@81. Filip - niestety tylko Polsat ma ten zaszczyt z polskich stacji. Z zagranicznych stacji całe mnóstwo transmituje. W języku angielskim chyba Sky Sport


avatar
Kamil-F1

08.07.2012 17:10

0

Mówiłem, że na sucho wygra Webber.Wreszcie ktoś pokazał Hiszpanowi gdzie jego miejsce.


avatar
FAster92

08.07.2012 17:12

0

@ 77 Ja zrozumiałam, o co chodziło w wypowiedzi Fernando, ty chyba nie bardzo, pozdrawiam. Co do wyścigu McLaren a w szczególności Button kompletnie sobie nie radził w tym wyścigu, oby to się zmieniło na lepsze w kolejnych wyścigach.


avatar
damian188

08.07.2012 17:21

0

Czy Sebastian Vetteel Wygra Kolejny Wyścig i czy Zdominuje resztę wyścigów


avatar
saint77

08.07.2012 17:22

0

@86. daruj sobie.


avatar
Phenom

08.07.2012 17:33

0

saint77 zostaw go...to tak jak ja miałem wcześniej z selsteiem....nie ma sensu go ruszać bo chce aby się o nim i Vettelu mówiło...."Paluchomaniacy" tak mają....


avatar
wojtekf1-1984

08.07.2012 17:34

0

Drodzy fani F1, proszę o pomoc, mąż prosił mnie o nagranie wyścigu, ponieważ nie miał możliwości obejrzenia. Jest wiernym fanem F1 i nie opuścił ani jednego od ponad 20 lat, więc zdajecie sobie sprawę jak dla niego to ważne. Niestety wyleciało mi to z głowy, czy wiecie może czy będzie jakaś powtórka, żebym mogła naprawić swój straszny błąd. Lub istnieje może jakaś strona na której można obejrzeć wyścig?


avatar
Phenom

08.07.2012 17:39

0

89. czytaj wyżej...


avatar
redlum

08.07.2012 17:48

0

89. Jutro na Polsat sport extra o 10.40 powtórka


avatar
damian188

08.07.2012 17:50

0

kto wygra następny wyścig i kfalifikacie


avatar
MichalROID

08.07.2012 18:05

0

92. nie wiem chyba vettel z PP ,alonso lub vettel wygra...


avatar
wojtekf1-1984

08.07.2012 18:08

0

Dzięki Redlum :)


avatar
xeoteam

08.07.2012 18:11

0

@damian188 - czy wiesz jaki jesteś kretyn?


avatar
Skoczek130

08.07.2012 18:14

0

@saint77 - sądzę, że w tym roku to jednak Romek jest mocniejszym punktem od Kimiego. Zobaczymy... Kilka błędów porobił, ale więcej stracił przez pech.


avatar
bebinx

08.07.2012 18:25

0

damian188 to chyba jakis bot tak ze darujcie sobie komentarze do niego


avatar
Greek

08.07.2012 18:28

0

@damian188 mogliby Cię wziąć do polsatu za Zientarskiego , z tymi Twoimi pytającymi sloganami zrobiłbyś karierę :)


avatar
ForzaFerrari

08.07.2012 18:33

0

Ten damian został zbanowany na konkurencyjnej stronie i teraz wbił tutaj.


avatar
Filip[][]

08.07.2012 18:35

0

@98 Znając Polsat biorą byle gówno żeby było taniej więc damian nadawał by się idealnie


avatar
saint77

08.07.2012 18:43

0

96. Skoczek130 Kimi też miał pecha trochę. Ogólnie Lotus naprawdę zrobił postęp godny pochwały. Mi aż żal du..ę ściska, że Robert nie może tam siedzieć za Kimiego, ale nie będę pompował przegranego tematu...:(


avatar
ULTR93

08.07.2012 19:15

0

Nice race. Congratulations Mark and Fernando.


avatar
FAster92

08.07.2012 19:24

0

Wszyscy mają manie pisania o pechu lub fuksie niektórych zawodników, najczęściej obwiniacie Fernando, czy to kwalifikacje czy wyścig Alonso ma zawsze szczęście. To, co można powiedzieć o dzisiejszej wygranej Webbera? Wychodzi na to, że Mark miał dzisiaj dużo szczęścia, Ferrari zawaliło ze strategią i tylko dzięki temu Mark zwyciężył-taka jest filozofia niektórych użytkowników. Nie mam zamiaru pisać tak o kierowcy czy zespole, bo to są wyścigi i nie zawsze PP daje zwycięstwo to postawa kierowcy, całego zespołu podczas weekendu, strategia i inne detale, które pozwalają na odniesienie sukcesu.Pozdrawiam.


avatar
damian188

08.07.2012 19:34

0

Ja stawiam zwycięstwo Sebastiana Vettella o GP Niemiec Hockenheim Kfalifikaci i wyścigu.


avatar
hans2004

08.07.2012 20:16

0

Powtórka wyścigu przez ok. dwa dni na okrągło na BBC-i na satelicie Astra 2. ( w lewo od astry 1)


avatar
pjc

08.07.2012 20:24

0

Perfekcyjna taktyka RB zaoowocowala zwyciestwem Australijczyka. Alonso nic nie mogl zrobic pomimo swietnej postawy. Widac, ze zarowno RB jak i Ferrari utrzymuja forme. Co do reszty, dobra postawa obu kierowcow Lotusa, chociaz widac golym okiem, ze do walki o zwyciestwo czegos brakuje. Pozytywnie zaskoczyl mnie Massa. W koncu mozna bylo zobaczyc jak walczyl z innymi o dobra pozycje. Niesamowity pech Pereza, ktoremu Maldonado zepsul dobrze zapowiadajacy sie dla Meksykanina wyscig. Kara w pelni zasluzona. Dobrze ze w tej sytuacji chociaz B.Senna dowiozl male punkty dla Williamsa. Minusem jest za to postawa ekipy Mclarena i Mercedesa. Dzis poza zrywami Hamiltona i Schumachera, oba zespoly pojechaly bez polotu.


avatar
Uuk

08.07.2012 21:41

0

czemu senna jest jednoczesnie 9 i 14?


avatar
Cwirs

08.07.2012 21:57

0

Ladniejszy taki jasniejszy RedBull


avatar
Jaro124

08.07.2012 23:22

0

YES YES YES!!!! MARK WEBBER TO MÓJ IDOL!!!! owszem ładniejszy bolid! choć przyzwyczaiłem się do "ciemnego" niebieskiego... Mark pokazał klasę!!! oby tak dalej!!!! + szkoda mi Pereza... Schumiego też chciałbym widywać na podium... Pozdro chłopaki!!!! :)


avatar
fanka1103

09.07.2012 10:51

0

Brawo Mark fantastyczny wyścig :-)))


avatar
FASTERthanU

09.07.2012 11:07

0

Znowu wspaniały i nieprzewidywalny wyścig :)) Nawet nie było trzeba deszczu, żeby przeżyć emocje. Nie był nudny, czego oczekiwał ALO! Widać było, że miękka mieszanka zupełnie nie odpowiadała SF. Wielkie brawa dla Marka, że to wykorzystał! Na szczęście nie ma podmiany nosów, numerów z oponami i TO, co daje WEB szanse na walkę nawet o mistrzostwo. To nie jest może mistrz jednego okrążenia, ale świetny wyścigowy fighter, który wykorzystuje najlepszy bolid. Nie ma wątpliwości, że RBR zdecydowanie prowadzi w mistrzostwach. Są równi lub wygrywają na wszystkich torach. Ferrari jest na mocnej fali wznoszącej i mam nadzieję, że walka będzie trwała do samego końca! Bardzo bym chciał żeby do tej walki włączył się Lotus. Popełniają jednak za dużo błędów. Groszek prawie w każdym wyścigu łapie kontakt. Tak się nie da wygrywać wyścigów! Weekend musi być bezbłędny. Gdyby nie stracił nosa, mógłby powalczyć z RAI i pewnie MAS. Przeskoczył w tabeli Buttona! Kimiemu znów nie ułożył się start. Potem goniąc Massę zwiedzał pobocze. Może za długo został na żółtych. Czy on wczoraj miał FL? Niestety nie pokazali jak wyprzedził MAL. ALO, VET - tak jeżdżą mistrzowie. Jeśli tylko bolid daje radę - jest podium!. MAS również świetnie. Nie daj się zdominować "numero uno" chłopie! Mark sobie radzi. Na Silverstone najlepiej przygotowały się 3 zespoły. Pomiędzy GRO i MSC była największa przerwa. Pozostałe różnice pomiędzy kierowcami to małe kilka sek.! Bardzo równa stawka, co niezwykle cieszy w tym sezonie. Jeśli tylko McLaren wróci do formy, a Lotus przestanie robić błędy, lub przyjdzie więcej szczęścia, to o mistrzostwo może walczyć 8 driverów! Co za sezon! Lubię to :)) Z drugiej strony smutne, że wyłoniły się już 4 najsłabsze zespoły, które zdecydowanie odstają od reszty stawki. STR dołączyło do niechlubnego ogona. Red Bull chyba przegiął z tym poligonem doświadczalnym dla młodych gniewnych i nie ma kto zadbać o rozwój bolidu. Pozdrawiam!


avatar
Skoczek130

09.07.2012 12:54

0

@saint77 - dla mnie są faworytami sezonu 2013. Życzę im jak najlepiej. :))


avatar
frutek05941

11.07.2012 19:36

0

Gdzie mogę znaleźć najszybsze czasy okrążeń w tym wyścigu? Moim zdaniem powinny być dodawane pod klasyfikacją generalną.


avatar
Skoczek130

15.07.2012 21:43

0

Usunięty


avatar
Skoczek130

17.07.2012 18:56

0

Spodziewałem się, że mój koment zostanie usunięty. Przepraszam @kempa007 - więcej nie będę. :)


avatar
Michael Schumi

18.07.2012 16:18

0

Sam wyścig niezły. Szkoda mi Alonso i jego straconej szansy na zwycięstwo - naprawdę mógł wygrać. Gratulacje dla Felipe Massy - czwarte miejsce miał ostatnio w GP Belgii 2010 r. Całkiem przyzwoity wyścig dla Lotusa - jako że jestem ich fanem cieszy mnie, że obaj kierowcy nieźle punktują :). Szkoda tylko ostatniego błędu Raikonnena. Kobayashi - no cóż, liczyłem na punkty, zwłaszcza że miał dobre kwalifikacje. McLaren słabo - chciałbym, aby Hamilton był trochę wyżej. Cieszy mnie za to postawa Senny - dwa pukty to zawsze coś :). Nie wiem, czy zauważyliście, że na mecie Button tracił do zwycięzcy 44.444 s. Sory że piszę o tym tak późno, ale dopiero wczoraj oglądałem wyścig - nie mogłem wcześniej :D.


avatar
Michael Schumi

18.07.2012 16:19

0

A propo - czy da się poczytać wcześniejsze artykuły, tzn. z tego samego dnia po wyścigu?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu