WIADOMOŚCI

Williams cały czas myśli o mechanicznym KERS
Williams cały czas myśli o mechanicznym KERS
Zespół Williams, który jako jedyny w stawce, w sezonie 2009 rozwijał system KERS, magazynujący energię kinetyczną w kole zamachowym, nie wyklucza zastosowania innowacji w swoim bolidzie F1.
baner_rbr_v3.jpg
Ekipa Sir Franka Williamsa ostatecznie zdecydowała się na zastosowanie w FW33 standardowego rozwiązania opartego na akumulatorach, które było zdecydowanie łatwiej umieścić w podwoziu robiąc konstrukcję bardziej zwartą, kosztem wagi systemu.

Podczas prezentacji nowych barw FW33, Sam Michael przyznał, że ekipa nie zrzuciła swoich planów co do KERS opartego na kole zamachowym w F1.

„Mamy system z akumulatorami w bolidzie. Wszystko co wiąże się z KERS jest pod podwoziem i zrobiliśmy tak głównie z powodów aerodynamicznych” mówił Michael podczas prezentacji.

„Rozważaliśmy system oparty na kole zamachowym dla tego bolidu. Było blisko, ale niestety zwartość konstrukcji powstrzymała nas przed zastosowaniem go teraz.”

„Niemniej nie przekreśliliśmy wdrożenia tego w bolidzie w pewnym momencie. Mało prawdopodobne, że zrobimy to w sezonie 2011, ale na sezon 2012 z pewnością myślimy nad tym.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

39 KOMENTARZY
avatar
Kojag

24.02.2011 14:48

0

Konstrukcja Williamsa jest dość nietypowa, naprawdę jestem ciekaw, co pokażą w tym sezonie.


avatar
BARE

24.02.2011 14:56

0

DO REDAKCJI !!!!!!!!!!!! Moglbym prosic by w SKLADY 2011 , zmienic Bahrein odwolany , i w SKALDY 2011 co do KUBICY..i w PREZENTACJE WILLIAMS hmm , z gory dziekuje i pozdrawiam


avatar
Dumel

24.02.2011 15:11

0

2@ w składach wszystko jest ok, nie zmieniać kubicy bo to jego miejsce ! HEI można na rezerwowego wpisać


avatar
figo7

24.02.2011 16:06

0

Bardzo się widzę upierają przy swoim kersie a odnośnie kontraktu Nicka kiedyś pisałem już o tym iż kontrakt jest przedłużany na kolejne Gp nie ma on kontraktu na rok Renault Lotus wierzy że Robert bardzo szybko wskoczy do bolidu teraz to chyba niektórzy inaczej będą się wypowiadać na temat powrotu Roberta na tor


avatar
bartek1515

24.02.2011 16:37

0

W LR chyba wiedzą że robert szybko wróci :-) po samym kontrakcie można pokusić się o małe spekulacje :-)


avatar
bartek1515

24.02.2011 16:39

0

* Kontrakcie z HEI oczywiście.


avatar
narya

24.02.2011 16:46

0

4. i 5. - Boullier powiedział dokładnie : " Niestety nie wiemy, kiedy wróci do nas Robert. Nick podpisał umowę na czas nieokreślony ".


avatar
dyfuzor

24.02.2011 17:35

0

sasiada zona pracuje w tej klinice nie widziala kubicy ale z tego co ona wie to kubica chce wrocic w lipcu mam nadzieje ze to prawda


avatar
dyfuzor

24.02.2011 17:36

0

wrocic na tor oczywiscie


avatar
jenks

24.02.2011 18:12

0

8-9-w lipcu 2012 to możliwe.


avatar
bartek1515

24.02.2011 18:30

0

10. Co Wy wszyscy tacy jacyś bez optymizmu? :))


avatar
Zgred Zen

24.02.2011 18:56

0

11. bartek1515 To jest jeden z tych co mają syndrom wielepa,więc nie dziw się ich postawie.


avatar
cali

24.02.2011 19:32

0

ale żeś Zen z tym wielepm wypalił ,mmmm niech już wielep lepiej przy kaczce zostanie


avatar
pz0

24.02.2011 20:48

0

Który z Was czytał kontrakt Nicka? No i co Nick ma wspólnego z KERSem Williamsa?


avatar
van_daal

24.02.2011 21:13

0

@14. pz0 Informacja z konkurencyjnego forum: ''Nieprawdziwe okazały się natomiast informacje o terminie obowiązywania kontraktu zastępującego Roberta w Lotusie Renault Nicka Heidfelda. – Słyszałem pogłoski, jakoby Nick podpisał kontrakt na rok. Z moich informacji wynika, że jego umowa z zespołem będzie odnawiana z wyścigu na wyścig. Co oznacza, że będzie on nie tylko musiał ustąpić miejsca Robertowi Kubicy, kiedy ten uzyska gotowość do jazdy, ale w każdej chwili może zostać zastąpiony innym kierowcą, jeśli zespół uzna, że spisuje się poniżej oczekiwań.''


avatar
van_daal

24.02.2011 21:17

0

Do redakcji: Skład Lotusa Renault na 2011 - jako kierowcy rajdowi powinni być wymienieni wszyscy trzej: Robert, Witalij i Nick. Tak bowiem jest napisane na oficjalnej stronie teamu! A poza tym brak imienia Roberta wygląda jakoś tak... ZŁOWIESZCZO (tfu, tfu!..) :/ pozdrawiam


avatar
pz0

24.02.2011 21:41

0

No dobra. Plotki to i ja znam, ale kto czytał kontrakt Nicka. I przede wszystkim jak się to ma do KERS Williamsa.


avatar
dryndol

24.02.2011 22:32

0

O w mordeczkę... to F1 teraz to rajdy...? Ale się pozmieniało ostatnio...:D


avatar
van_daal

24.02.2011 22:41

0

miało być 'kierowcy wyścigowi' mój błąd.


avatar
Jaahquubel

24.02.2011 22:41

0

@16. van_daal Wyścigowi, nie rajdowi. :) W rajdach to tylko Robert. A co do KERSu. to nie rozumiem tych zapowiedzi. 2 lata temu nie było miejsca, teraz nie ma miejsca, a za rok ma być? Zamiast zbiornika LPG, czy na przyczepce?


avatar
Lanckorona

24.02.2011 23:11

0

Ludzie, tak się umów nie pisze. Umowę ma na czas nieokreślony, ale jest tam pewnie klauzula, która pozwala Bulionowi zerwać umowę po dowolnym GP bez konsekwencji finansowych. Jakoś nie widzę sensu w podpisywaniu kolejnej umowy po każdym GP!


avatar
Grzesiek 12.

25.02.2011 07:00

0

@ pz0 - wyluzuj ! Bo sam zbaczasz z tematu ...... Ale odpowiadając na pytania , to tak się składa że większość na tym forum jest bardziej przejęta losem Kubicy i ewentualnym jego powrotem po ciężkiej kontuzji , niż KERS-em Williamsa , zwłaszcza że od trzech lat zespół chwali się swoim mechanicznym systemem , ale gówno .... im z tego wychodzi ;)


avatar
mario7878

25.02.2011 10:27

0

Wili też coś kombinuje. No mi się podoba to osobiście. Niby te wozy takie same na pierwszy rzut oka a jednak nie. Tu kersik tam wydech gdzie indziej jeszcze wlocik itp. różnice. Jestem ciekaw tego kersu i tylko żeby nie było to czcze gadanie a potem jakiś wykręt. Niech rozwijają technologię.


avatar
porhe

25.02.2011 12:14

0

Nie dziwię się, że chcą zastosować system oparty na kole zamachowym w końcu Porsch już to przetestowało z pozytywnym skutkiem.


avatar
Wiland

25.02.2011 14:34

0

porhe A niby od kogo Porshe ma tę technologię?


avatar
porhe

25.02.2011 16:02

0

25. Wiland Wiesz technologie trzeba gdzieś przetestować, rozwijac i udoskonalać a najlepszym w tym przypadku jest tor/wyścigi w/g mnie najlepiej długodystansowe oraz sukces odniesiony przy zbudowaniu pojazdu w którym wszystko odpowiednio działa, o tym pisałem.


avatar
mariusz-f1

25.02.2011 18:42

0

22.Grzesiek 12 - Dokładnie ;-)) A co do Roberta. To w/g ostatnich informacji, "pełna" rehabilitacja ma trwać 6-8 miesięcy ;-) Oby z tą prawą ręką było wszystko ok. Właściwie co ja pier....ole ! Musi być ok, nie ma innej możliwości :-) Pozdrawiam :-)


avatar
Grzesiek 12.

25.02.2011 19:57

0

27 mariusz-f1 ;)) Również nie biorę innej możliwości pod uwagę ;) A skoro szef oddziału na którym obecnie znajduje się Kubica twierdzi że rehabilitacja potrwa 6-8 miesięcy to bądźmy dobrej myśli , zwłaszcza że wszystko idzie w odpowiednim kierunku i jest lepiej niż początkowe rokowania które mówiły o minimum roku .... ;) Pozdrówki ;)


avatar
koal007

26.02.2011 22:18

0

Mechaniczny KERS jest dużo bardziej wydajny od tego na akumulatorkach. Ale trudno go upchnąć w bolidzie F1. Wyłapuje więcej energii i ma zdecydowanie mniejszą wagę. Jeśli ktoś pokroju Neweya będzie w stanie upchnąć go do wózka, by nie zakłócić aero, to zdobędzie przewagę technologiczą. Dziś w F1 wygrywa technologia, a nie ludzie. Kempa banuj tych oszołomów, którzy każdy normalny temat F1 potrafią sprowadzić do jednego słowa na K. Pozdr


avatar
Grzesiek 12.

27.02.2011 08:31

0

"Dziś w F1 wygrywa technologia , a nie ludzie " Buhaha znaczy się że całą technologię w F1 Amba stworzyła ;)))) Naprawdę @koal007 trochę logicznego myślenia by się u ciebie przydało .... Bo właśnie tym zdaniem zaprzeczyłeś temu co napisałeś wcześniej ..... A jak chcesz banować innych .... to załóż swój portal - tak będzie prościej


avatar
dziarmol@biss

27.02.2011 09:14

0

22. Grzesiek 12 Z tym KERS-em Williamsa jest tak że ponoć podpisali umowę z Porsche na dostawę owego mechanicznego ustrojstwa które notabene (owe wirujące koło) jest już od dość dawna stosowane np. w metrze londyńskim ;-)) Widocznie takie rozwiązanie nie jest zbyt "szczęśliwe" w bolidzie skoro od trzech lat wciąż się zastanawiają ;-)) Natomiast user pz0 zawsze słynął z ciętego języka w stosunku do Kubicy co nie przeszkadza mu jednocześnie gloryfikować np. Heidfelda ;-)) Ot takie oryginalne spojrzenie ;-))) pozd.


avatar
porhe

27.02.2011 11:29

0

Systemy odzyskiwania energii poprzez hamowanie są znane od dawna, jeśli chodzi o magazynowanie samej energii, akumulatory można zbudować wedle uznania i łatwiej rozłożyć ich masę w pojeździe a oparte na kole jest konstrukcją zwartą, można zobaczyć jak wygląda w wyżej wymienianym samochodzie, gdzie siedzi sobie obok kierowcy.


avatar
Grzesiek 12.

27.02.2011 13:57

0

31. dziarmol No właśnie , coś jest na rzeczy skoro Williams nie zdecydował się na użycie " swojego " systemu nad którym pracuje niemalże od początku . Więc wnioskuje że jednak" tradycyjny system " jest jednak bardziej efektywny w bolidzie F1, zwłaszcza że inżynierom udało się znacznie zmniejszyć jego wagę ..... No cóż, poczekajmy może w przyszłości uda się dla zespołu Williams wdrożyć swój system do bolidu tak aby plusy przewyższyły minusy .... A co do do usera @ pz0 - Mimo że często mieliśmy odmienne zdanie odnośnie stosunków panujących w BMW , to zdecydowanie wolałem tamte często ostre wymiany zdań ..... od tej amatorki i trollowania która teraz zalewa to forum , od czasu przybycia pewnych osób ..... pozdrawiam


avatar
pz0

27.02.2011 13:59

0

31. dziarmol@biss - no to co? zaczynamy :-) Zauważ że to nie ja pierwszy zacząłem wycieczkę w Twoim kierunku. Natomiast user dziarmol zawsze słynął z tego że był bezgranicznie ślepy i nie docierały do niego nawet oczywiste fakty. Ot taka ciekawa ułomność ;-))) pzdr.


avatar
koal007

27.02.2011 14:01

0

@32 Są tory na których KERS-ik sprawdza się znakomicie i takie jak Monaco, gdzie jest zwykłym balastem. Wyścig zbrojeń na technologię trwa. Szkoda, że nie ma już żadnych 'japońców' w stawce. Oni potrafią upychać i robić całkiem dobre miniaturki. Dla mnie wyścigi były ciut ciekawsze z KERS-em. Czerwony guzik, dodatkowych parę koni ... . Inteligentny kierowca potrafi zrobić z tego dobry użytek. Pozdr.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu