Zespół Marussia Virgin Racing opublikował zdjęcia bolidu, który Timo Glock i Jerome d'Ambrosio poprowadzą podczas tegorocznych mistrzostw. MVR-02, bo takie oznaczenie nosi samochód, został zaprezentowany w Londynie w budynku stacji telewizyjnej BBC.
W minionym sezonie ekipa należąca do Richarda Bransona została sklasyfikowana na ostatniej pozycji wśród konstruktorów – tym razem ambicje zespołu sięgają jednak znacznie wyżej.Jednym z wyrazów rewolucyjnych zmian są znaczne roszady w kadrze zarządzającej związane z dołączeniem do zespołu Timo Glocka i Jerome d'Ambrosio tytularnego sponsora z Rosji – firmy Marussia.
Nick Wirth odpowiedzialny za nową konstrukcję zespołu pozostał przy systemie obliczeniowej mechaniki płynów (CFD) – MVR-02 będzie więc drugą maszyną zaprojektowaną w pełni przy użyciu komputera.
Dziś oficjalne potwierdzenie znalazła informacja o zmianie licencji na rosyjską, co oznacza, że jeśli spełni się mało prawdopodobny scenariusz w którym zwycięstwo odnosi jeden z kierowców MVR, podczas dekoracji czołowej trójki przyjdzie nam usłyszeć rosyjski hymn.
„To niezwykły dzień dla każdego w zespole. Moment na który wszyscy ciężko pracowaliśmy” - mówił Timo Glock. „To, że mogę tu być podczas drugiej prezentacji nowego samochodu jest czymś wyjątkowym. Wszyscy z niecierpliwością czekają na rozpoczęcie naszego drugiego sezonu w Formule 1. Konieczność tak długiego oczekiwania na MVR-02 sprawia, że nie mogę doczekać się poprowadzenia go podczas testów w Jerez. Ciekawym wyzwaniem będzie kontynuowanie poszukiwań przyczepności z nowymi oponami Pirelli. Naprawdę nie mogę doczekać się pokonania pierwszych kilometrów i przygotowań do pozytywnego sezonu”.
„Nie mógłbym być bardziej podekscytowany” - pierwszy dzień z nowym bolidem komentował Jerome D’Ambrosio. „W końcu zobaczyłem ten fantastyczny bolid Formuły 1, którym będę się ścigał. To naprawdę wyjątkowy dzień, a ja nie mogę doczekać się pierwszych jazd, które odbędą się już w tym tygodniu. Zespół spisał się naprawdę świetnie – teraz musimy mocno naciskać aby zrozumieć jak pracuje nowy samochód. Osobiście zrobiłem naprawdę wiele aby przygotować się pod względem fizycznym oraz psychicznym i jestem przygotowany na rozpoczęcie ścigania. Naprawdę nie mogę doczekać się pierwszych przejazdów MVR-02”.

07.02.2011 12:29
0
Usunięty
07.02.2011 12:34
0
Chyba hymnu nie usłyszymy rosyjskiego ;)
07.02.2011 12:34
0
jakis taki nijaki ten bolid
07.02.2011 12:46
0
Trzeba poczekać na dokładniejsze zdjęcia. Ale rzeczywiście nie prezentuje się jakoś fajnie, taki szarak, przeciętniak
07.02.2011 12:47
0
Też mi się wydaję, że długo się nie dowiemy jak brzmi rosyjski hymn. No chyba, że Petrov coś wymyśli :D
07.02.2011 12:47
0
zeszłoroczny wizualnie prezętował się dużo lepiej
07.02.2011 12:47
0
czyżby jedyny niski nos??
07.02.2011 12:55
0
Mam pytanie odnośnie opon. Otóż opony starczają na bardzo krótko więc jeśli ktoś w kwalifikacjach wykręci super czas to bardzo zużyje opony więc będzie musiał wcześniej zjechać a ten który w kwalifikacjach oszczędził opony będzie miał je w lepszym stanie na początku wyścigu jak myślicie co bardziej się opłaca??
07.02.2011 12:56
0
Przód bardzo wysoko umieszczony
07.02.2011 13:02
0
A mi się podoba wizualnie "coś ma w sobie".
07.02.2011 13:11
0
uparli się na CFD, może za kilka sezonów to coś przyniesie ale bez tunelu dzisiaj ani rusz. Nie wróżę im sukcesów.
07.02.2011 13:13
0
Co ma? Marusie
07.02.2011 13:26
0
12 czy wszytskim musi sie pobobac LRGP ?
07.02.2011 14:34
0
mi też się nie podoba i moim skromnym zdaniem wygląda "przestarzale"
07.02.2011 14:45
0
Wizualnie wygląda podobnie do VR01. To co od razu rzuca się w oczy to inny nos.
07.02.2011 15:07
0
@Oskar9 - a to dobre pytanie, moze FIA sie ogarnie i zdejmie ten przepis
07.02.2011 15:08
0
Wyeksponowana podłoga, coś ala Mclaren i Toro Rosso
07.02.2011 15:27
0
Na kolana nie rzuca moim zdaniem och głowny rywal czyli Team Lotus zbudował dużo łądniejszy boli i prawdopodobnie również szybszy no ale nie ma narazie co przesadzać. Powodzenia Marussia
07.02.2011 18:11
0
Pamiętacie jak w zeszłym sezonie wszyscy trąbili, jakiż to piękny jest VR_01? Pamiętacie? Ależ się zachwycali. Jest dzisiaj. I powiedzcie mi, co zostało z tej zeszłorocznej piękności? Nic! Mimo iż to prawie to samo, bolid już nie przypomina tego ładnego z zeszłej prezentacji. Nie wiem,
07.02.2011 20:42
0
zgodzę się z moim przedmówcą, że bolid nie jest już taki ładny jak w poprzednim sezonie, ale nie chcialbym poruszac tego tematu - przeczytalem wypowiedzi Timo Glocka i Jerome D'Ambrosio i trochę im zazdroszcze że oni sobie pojeżdżą i będą mieli przyjemnosc jazdy na testach i w GP Bahrajnu (otwarciu sezonu) a nasz biedny Robert chyba raczej nie :(
08.02.2011 13:50
0
Ciekawy pomysł na wydech. Na oficjalnej stronie jest zblizenie. Rury są bardzo długi i kończą się tuż przy dyfuzorze. Spaliny uderzają bezpośrednio na górną powierzchnię dyfuzora. Ciekawy jestem czy to zgodne z przepisami i czy daje duże korzyści
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się