WIADOMOŚCI

  • 03.01.2011
  • 6662
Verstappen - trzeci bolid szasną dla młodych
Verstappen - trzeci bolid szasną dla młodych
Jos Verstappen, były kierowca Formuły 1 uważa, że pomysł wykorzystywania trzech bolidów przez zespoły pozwoliłby przy niskich nakładach dać szansę zaistnienia młodym kierowcom.
baner_rbr_v3.jpg
Holender uważa, że dodatkowy bolid nie stanowi wielkich kosztów:

„Dla zespołów nie byłoby to zbyt kosztowne, ponieważ i tak mają części na miejscu. Trzeci bolid może być niezwykłą okazją dla młodych kierowców, aby dostać się do Formuły 1” – powiedział dla gazety „De Telegraaf”.

„Jeżeli to zależałoby ode mnie, określiłbym maksymalny wiek trzeciego kierowcy na poziomie 23 lat. Byłby to pewien rodzaj bolidu przeznaczonego na rozwój utalentowanych kierowców”.

„Postawmy sprawę jasno, aktualnie tak zwani ‘trzeci kierowcy’ mają bardzo mało możliwości do jazdy. Rozwiązanie z 3 bolidem to dobry pomysł, który FIA powinna rozważyć”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

31 KOMENTARZY
avatar
gregn

03.01.2011 12:41

0

Taki młody kierowca w 3cim bolidzie mógłby od czasu do czasu sporo namieszać. Jestem zdecydowanie za takim rozwiązaniem, lepsze to niż balast w postaci HRT czy Virgin. Do tego dodałbym ograniczenie do 20 bolidów w samym wyścigu, żeby nie było za prosto.


avatar
Zgred Zen

03.01.2011 12:41

0

Moim zdaniem,przy tej liczbie teamów jest to nierealne.Czesto w kwalifikacjach a szczególnie w Q1 są problemy na niektórych torach z blokowaniem się zawodników,co widać szczególnie w GP Monako,gdzie przy obecnej ilości zespołów rozważano przecież przeprowadzenioe kwalifiikacji na dwie tury. A terqaz prośba do Admina,dzisiaj są 42 urodziny Schumachera i z tej okazji warto by przypomnieć Jego dokonania w F_1,bo to przecież najbardziej utytułowany zawodnik Formuły. Sto lat Michael !!!!


avatar
atomic

03.01.2011 12:51

0

2@zapewne zaraz nam przypomną użytkownicy o "dokonaniach" msch . ja życzę mu nawiązania walki z czołówką w 2011 i żeby nie odpuszczał - jak zawsze


avatar
theadzik

03.01.2011 13:25

0

@2 - Dać każdemu tylko 1 okrążenie na zdobycie jak najlepszego czasu i po sprawie ;)


avatar
Zjarany

03.01.2011 13:26

0

To jest nierealne przy tej liczbie teamów po za tym w takim układzie starczyły by 2 teamy które by odstawały od reszty stawki konstrukcją bolidu aby inni nie mieli żadnych szans na zdobycie podium. Co do dania szansy młodym to przecież mają szansę się wykazać w Formule 2 natomiast Formula 1 zawsze była czołówką najlepszych kierowców świata. Jestem bezdyskusyjnie na NIE a pomysł pana Jos Verstappen jest adekwatny do jego wyników kiedy to jeszcze jeździł.


avatar
marcinos

03.01.2011 13:27

0

Zamiast trzeciego bolidu powinny wrócić testy. A dla dziadka wszystkiego dobrego,choć nie lubię gbura.


avatar
Zjarany

03.01.2011 13:27

0

PS. Sto lat Michael !


avatar
Siffredi

03.01.2011 13:43

0

„Prasłowiańska grusza chroni w swych konarach plebejskiego uciekiniera. Zróbcie mi przebitkę zająca na gruszy... Nie, nie! Zamieńcie go na psa! Zamieńcie go na psa. Niech on się odszczekuje swoim prześladowcom z pańskiego dworu. Niech on nie miauczy... "


avatar
beltzaboob

03.01.2011 14:00

0

@8Siffred. I nieprawdą jest, jakoby dach nad łóżkami przeciekał, tym bardziej, że prawie w ogóle nie padało.. Prawda czasów , prawda ekranu... Nic dodać. Pozdr!


avatar
Jaro75

03.01.2011 14:50

0

Tak to wygląda jak by sami emeryci wchodzili do F1 :) No Heloooooooooooo !!! Bez jaj z tym wiekiem !! Zrobią trzeciego to ten czwarty będzie też chciał... Lepiej niech myślą o klarownych przepisach a nie o głupotach.


avatar
mariusz199734

03.01.2011 15:03

0

Jakby już sie uchwalono to można by było zrobić ,że najpierw na pokonanie Q1 maja pierwsi kierowcy potem drudzy i trzeci ale wedlug mnie pomysl z 3 bolidami -niee


avatar
pjc

03.01.2011 15:06

0

Widać stare pomysły wracają. Tak zerknąłem sobie w stare statystyki sezonu 1978r. Np. w Gp Argentyny widnieją tam po trzy bolidy zespołów Lotus,McLaren. Ekip biorących udział w sezonie było 19 ! Tam dopiero był tłok.


avatar
Grzesiek 12.

03.01.2011 15:09

0

Durnowaty pomysł z trzecim bolidem .... Na szczęście .... mało realny ;)


avatar
saint77

03.01.2011 15:22

0

12 zespołów - 36 bolidów. Wyobraźcie sobie wyścig w Monako. Albo Singapurze.... Nie mówiąc już o kwalifikacjach. Poza tym nie wszystkie zespoły będzie na to stać więc pogłębi się różnica pomiędzy czołówką a resztą "świata". Jak będzie liczona punktacja dla zespołów, skoro jedni będą mieli 3 bolidy a inni 2 w stawce? I nie zgadzam się z tym, że będzie niewiele więcej kosztów.


avatar
MARTINWTCC

03.01.2011 16:25

0

dobry pomysl ale kwalifikacje trzeba by jakos ustalic co jest mozliwe a liczbe kierowcow okreslic do 25-26 nie jest to za duzo a zawsze 1-2 mlodych kierowcow na pewno by sie dostalo przy 24 podstawowych bolidach


avatar
Piotre_k

03.01.2011 17:32

0

Mnóstwo młodych dostaje właśnie szansę w F1: Hulkenberg, Pietrow, Alguersuari, Vettel, Maldonado, Kobayashi, di Grassi, d'Ambrosio, Perez, Buemi, wcześniej Hamilton, Rosberg, Kubica. Komuś jeszcze mało!? W F1 jest taka obsesja na punkcie wieku, że wielu oczekuje od Webbera, który ma ledwo 34 lata, żeby kończył już karierę! Jeśli zespół chce dać pojeździć żółtodziobowi ma na to piątek. A 3 bolidy trzech najlepszych zespołów oznaczałoby, że pierwsza dziewiątka będzie przeważnie zaklepana, a wszyscy pozostali będą walczyć o punkt za 10 miejsce. Doprawdy fascynująca perspektywa...


avatar
seb_1746

03.01.2011 18:49

0

więcej takich pomysłów to oglądalność spadnie, no chyba że zrobią trzeci bolid do lat 17 i zatrudnią Justina Biebera- on zapewni oglądalność fanek z podstawówki i gimnazjum


avatar
Kostek89

03.01.2011 19:42

0

trzeci kierowca do lat 20 to byloby wmiare rozsadne ale kierowcow na torze jest juz dosc wiec mowy o trzecim nawet nie ma, darujcie to sobie, skupcie sie na sezonie ktory sie zbliza a nie piszcie bzdur i 3 kierowcy bo nie ma takiej opcji by to weszlo w zycie


avatar
Kojag

03.01.2011 20:12

0

17. W F1 potrzebny jest właśnie taki Bieber, który sprowadzi i wychowa nam nowe pokolenie Pit Babes! Trzeci bolid to bardzo dobry pomysł, więcej kierowców dostanie szanse, będzie większa konkurencja, zespoły będą szybciej się rozwijać. Ograniczenie wiekowe nie jest jednak dobre. Przy trzeciech bolidach potrzebne byłyby jedynie zmiany w zasadach kwalifikacji. Jakieś ograniczenie do na przykład 25 bolidów na starcie. A kwalifikacje mogłyby wyglądać tak, że kierowcy są puszczani co 45 sekund, jadą jedno kółko, według odwróconej kolejności z trzeciej sesji treningowej, a potem druga seria. Każdy miałby przejechane dwa kółka w kwalifikacjach, czyli tyle i ile najczęściej jeżdżą w Q3. Wszystko jest przecież do ustalenia.


avatar
Piotre_k

03.01.2011 20:59

0

Kojag: więcej kierowców dostanie szanse na co? Na przejeżdżenie jednego sezonu i ustąpienie miejsca kolejnemu młodemu, któremu trzeba "dać szansę"? Jak w Williamsie w tym roku? Takie coś uniemożliwiłoby właściwie zagrzanie na dłużej miejsca w F1 żadnemu z młodych kierowców, bo przecież w kolejce po swoją "szansę" już stoją następni.


avatar
alert119

04.01.2011 00:03

0

19. Kierowcy puszczani co 45s? Też kiedyś tak myślałem, ale jak wiadomo wszystko ma wady, a co w tym przypadku? A mianowicie to, że jak zacznie lać podczas kwalifikacji, to np. połowa kierowców, która jeszcze nie przejechała swoje okrążenia, nie zniosła by tego, że poprzednicy przejechali okrążenia na czysto a oni muszą na mokro. I tak samo działa to odwrotnie. Zaczną na mokrą, a w międzyczasie tor się wysuszy i jest lepiej, a wtedy ci co zaczęli, będą narzekać. A teraz to co napisze będzie trochę absurdalne, ale możliwe, a mam na myśli to, że jak pogoda zrobi coś takiego: 5 minut deszczu, 3 min bez opadów i znowu 3 min deszczu i tak dalej... to chyba nie muszę mówić co by się stało ;P


avatar
modafi

04.01.2011 07:42

0

Moim zdaniem tacy trzy bolidy jeździłyby aż do kwalifikacji (oczywiście trzeba by to jakoś rozwiązać by nie było tłoku), a w wyścigu nie jechałby ten bolid z najgorszym czasem w kwalifikacjach.


avatar
modafi

04.01.2011 07:43

0

*takie trzy


avatar
seb_1746

04.01.2011 11:37

0

a może powinni wprowadzić parytet i trzeci bolid wyłącznie dla kobiet?!


avatar
Pawekn

04.01.2011 11:58

0

Według mnie tę sprawę można rozwiązać w następujący sposób: Stworzyć serię wyścigową dla młodych i każdy team wystawiałby tam dwa bolidy i ścigali by się oni na 50% dystansu wyścigowego właściwej F1. Koszty w tym wypadku nie były by za duże. A dodatkowo można dać szanse kobietom w tej serii.


avatar
koal007

04.01.2011 13:44

0

Czemu Bule wygrały w tym roku? Jednym z powodów jest umiejętność obejścia przepisów. Mają swój zespół testowy. Toro Roso. Jeżdżą w nim młode chłopaki, po testują sobie dla Bula i mają radochę bo są w F1. A Bule wkładają do wózka przetestowane rozwiązania i są z przodu. Można? Można! Zresztą w tym roku podobnie pewnie zrobi Ferrari i też będzie miało 2 wózki testowe pod porządnym amerykańskim szyldem.


avatar
athelas

04.01.2011 18:11

0

26. Tylko plan wysypał, bo bolidy nie mogą być z jednej fabryki. A poza tym, to ja nie widzę nic złego w tym układzie teamów. Lotus mam nadzieje zrobi coś podobnego...


avatar
Pawekn

04.01.2011 19:54

0

@27 Team Lotus i Lotus Renault GP Team to dwie rożne bajki tyle co je łączy to człon "Lotus" w nazwie.


avatar
pz0

04.01.2011 22:56

0

Trzeci bolid dla juniorów, czwarty dla kobiet, piąty dla juniorek. Co za brednie z tym trzecim bolidem? Ferrari w końcu niestety przepcha ten swój pomysł.Będzie parodia wyścigów. Np. Trzy RedBulle na przedzie, dwaj odjeżdżają, a junior blokuje stawkę i w parę kółek robi im minutę przewagi. Po byku emocje. Chcą juniorów to niech jeżdżą po trzy bolidy ale w piątek, albo jeden z piątkowych treningów przeznaczyć wyłącznie dla testerów.


avatar
Kojag

04.01.2011 22:59

0

20. Więcej kierowców dostanie szanse na starty, żeby właśnie nie było takiej sytuacji jak z Hulkenbergiem, który prawdopodobnie przezimuje sezon na ławie... Napisałem wszak, że nie powinno być limitu wieku. Chyba niezbyt to zrozumiałeś...


avatar
Maximiliana

06.01.2011 00:08

0

Pan Jos chce, żeby jego synek wszedł do F1 :) Jeszcze 2-3 lata i bedzie drugi Verstappen w formule


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu