komentarze
  • 5. arekssj4
    • 2010-07-05 15:10:05
    • *.68.66.29.kutno66.tnp.pl

    F-duct już na silverstone? Dają czadu chłopaki :)

  • 6. Bartik
    • 2010-07-05 15:13:32
    • *.mysmart.ie

    Podobno Renault nie uzyje kanału F do konca sezonu i nawet przestali nad nim pracowac.

  • 7. bhc
    • 2010-07-05 15:13:55
    • *.makronet.pl

    Wyobraź sobie ile osób korzysta z internetu. Podejrzewam że wszystkie tematy jakie tylko mogły zostać poruszone są w sieci. Sądzę że około 300 tyś osób. na 2 tyś. forów zadało identyczne pytanie jak Ty generując niepotrzebny ruch zatykający sieć. http://www. soccer-live .pl i pamiętaj na przyszłość - google zna odpowiedź na każde Twoje pytanie.

  • 8. pesymista
    • 2010-07-05 15:21:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A jeszcze dodam, że tutaj są wszystkie powtórki BBC: http:// f1.f-e-n. net/
    ta strona to miód na moje wytęsknione serce za f1 kiedy są przerwy między wyścigami.
    hehe pozdro B-)

  • 9. bhc
    • 2010-07-05 15:30:04
    • *.makronet.pl

    Szto eta ziom :D ni panimaju pa ruski

  • 10. koniarek1996
    • 2010-07-05 15:34:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kotoski www.live-sport-tv.com i sporty motorowe.Tam masz wszystkie linki. więcej nie pytaj. Powiedzcie mi jak to jest że renault miało najlepszą prędkośc w kanadzie a nie mają f-duct.
    Silverstone jest szybkim torem,więc powinni być konkurencyjni

  • 11. pawelvod
    • 2010-07-05 15:48:19
    • *.146.56.53.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    mieli duze predkasci bo nie mieli dmuchanego dyfuzora. Teraz kiedy jada z pelna przepustnica generowana jest maksymalna sila dociskajaca. To jest git w szybkim zakrecie ale na prostych niestety juz przeszkadza. Zobacz sobie maksymalne pretkosci w ostatnim wyscigu. Przez caly weekand aniKubica ani Witia nie mieli maksow w zadnym sektorze. Dlatego wlasnie przy dmuchancu dobrym niwelatorem nadmiernego docisku na prostej wydaje sie srw czy tam f-kaczka.

  • 12. 6q47
    • 2010-07-05 16:09:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @8
    pesymista
    wybacz "pes", że pociagnę Ciebie za język - na jakiej prędkości dostępu do neta masz płynny odbiór? Ja wiekowy jestem i nie wiem do ilu Mbit/s podnieść mojego starucha:) - stronka bardzo przyjemna, szczególnie archiwum od Potopu do Współczesności.
    @9
    bhc
    to jest Bułgaria, nie Rosja;)
    Pozdr.

  • 13. 6q47
    • 2010-07-05 16:24:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    -"Musimy znaleźć odpowiedni balans środków i taką właśnie decyzję musimy podjąć w ciągu zbliżających się tygodni”-
    Czy to oznacza "namierzenie" kolejnego sponsora, czy poproszenie Pana Lopeza o znalezienie nowego źródła finansowania?
    Tak czy siak, juz sa pochłonieci kompletowaniem nowego bolidu i śąrodkó na kolejny sezon. Ksiegowy zapewne dostał wszystkie koszta zwiazane ze startami i zatrudnieniem załogi, w tym pilotów. Jednego znamy, a co z drugim? Jakieś przecieki co do persony?
    Nastawienie przed wyścigiem jest niezłe, dadzą się Mercedesowi? Uważam, że jeszcze nie w tym GP, Mercedes nie zdoła znacząco poprawić trakcji, wymaga to wiekszej pracy niz się wydaje. Oczywiście przyjmę ewentualną porażkę w swoim osądzie, jednak nie spodziewam sie takowej w tym GP.
    Pozdr.

  • 14. modafi
    • 2010-07-05 17:06:53
    • *.153.158.115

    3. kempa007
    to był jego bodaj jedyny błąd w deszczu jaki pamiętam... ;)

  • 15. dziarmol@biss
    • 2010-07-05 17:53:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    14. modafi- nie no bez jaj ;-)) W 06 kręcił bączki na Węgrzech w swoim debiucie :-)) w 07 w GP Chin też fruwał po torze ;-))

  • 16. fotoman
    • 2010-07-05 17:59:16
    • *.172.178.146

    na Silverstone raz wypadł i miał pecha, bo akurat zagrzebał się w żwirku, a inni bezkarnie zwiedzali pobocza po kilka razy(Massa np.)

  • 17. RoyalFlesh F1
    • 2010-07-05 18:39:33
    • *.205.76.50

    chyba maja ten kanał, ale wolałbym zeby wymyslili cos innego. „Z niecierpliwością czekam na możliwość obejrzenia samochodów na torze z nowym układem, który – miejmy nadzieję – zwiększy możliwości wyprzedzania i poprawi widowisko"

  • 18. URAN
    • 2010-07-05 19:21:44
    • *.chello.pl

    F-duct skonstruowany przez Renault nie wykazuje zysku w tunelu aerodynamicznym. To wiadomość od Alana Permane. Aby F-duct działał efektywnie powinien być zaprojektowany i wkomponowany w konstrukcje bolidu od samego początku. Tak jak w McLarenie. Niektórym bolidom rozwiązanie McLarena pasuje bardziej, innym mniej a jeszcze innym - wcale. Ten ostatni przypadek, niestety, dotyczy Renault. Wygląda na to, że w tym sezonie Renault nie będzie miało F-duct, a w przyszłym będzie zakazany. Tak więc prędkości na prostej muszą szukać w inny sposób. Oby znaleźli!

  • 19. zelik76
    • 2010-07-05 20:07:17
    • *.gorzow.mm.pl

    No i jak zwykle z przepisami odnośnie bolidów na przyszły rok nic nie wiadomo. Coś planują odnośnie wagi, balansu, ale nikt nic nie wie. Budowanie bolidu bez jakichkolwiek wytycznych na przyszły sezon będzie dosyć ryzykowne, ale pewno ktoś znowu wyskoczy z rewelacyjną nowinką i znajdzie jakąś lukę w przepisach. I pewno będzie to zespół z wielkim budżetem z czołówki, bo u maruderów taki F-duct napewno by nie przeszedł. Znowu będzie totolotek.

  • 20. karlito
    • 2010-07-05 20:42:35
    • *.adsl.inetia.pl

    aquaplaning rzecz zwyczajna, każdemu się może zdarzyć :)

  • 21. Jaro75
    • 2010-07-05 20:45:39
    • *.kalisz.mm.pl

    "20" Dokładnie :)

  • 22. karlito
    • 2010-07-05 20:50:33
    • *.adsl.inetia.pl

    21, dziękować :))

  • 23. PrzemekF1
    • 2010-07-05 21:07:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    lol Witalij nie ukończył 9 wyścigów...

  • 24. rafekf1
    • 2010-07-05 21:39:06
    • *.INTELINK.pl

    18. @URAN ... Dokładnie tak jak piszesz. Może to być zwykły blef ze strony Renault ale ja w to nie wierzę. Tylko jak mają szukać tej prędkości na prostych?? Ustawienie mniejszego docisku nie zawsze się opłaca czego przykład mieliśmy w Kanadzie. "Grzebanie" przy silnikach jest zakazane, więc nie zwiększą już mocy a w sprawie zmniejszenia spalania a co za tym idzie mniejszej masy bolidu zrobili już wszystko co się dało w tym sezonie. Jedyne co mogą nadrobić, to prędkość w zakrętach ale co z tego gdy są szybcy w wolnych partiach toru skoro rywale odchodzą na prostych ;( Będzie ciężko na torach wyposażonych w długie proste.

  • 25. Lipton
    • 2010-07-05 22:15:25
    • *.torun.mm.pl

    No pesymista pierwszy raz Twój post do czegoś się przydał :D
    Dziękuje za tą stronkę. Miałem już ją od dawna w zakładkach, ale po formacie poszła... Pisałem nawet do kempy, ale dzięki Tobie mogę z powrotem oglądać archiwalne wyścigi F1.

  • 26. sssebooo
    • 2010-07-06 07:47:16
    • *.lukman.pl

    11. pawelvod mi się wydaje że dyfuzor dociska do nawierzchni bez żadnych strat w oporze powietrza więc bez strat w prędkości, pomyśl trochę jak pracuje dyfuzor...

  • 27. pawelvod
    • 2010-07-06 10:02:46
    • *.182.179.62.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Nie do konca. Opor czolowy to jedno, a opor toczenia to dtuga sprawa. Czym mocniej opony dociskane do podloza tym wiekszy opor ich toczenia. Wszystko to rosnie bodajze z szescianem predkasci wiec na maksymalnych predkasciach jest szczegulnieuwydatniane. Dyfuzor dociska tym mocniej im wiecej powietrza przez niego sie spreza. To z kolei zalezy od predkosci a w przypadku dmuchanca od otwarcia przepustnicy. Na prostych przepustnica jest max otwarta co powoduje wiekszy docisk kol do podloza a to zwieksza opor toczenia. W zakrecie pozwala to na mniejsze dohamowanie przed i jazde na wiekszej predkasci. Na prostych niestety zwalnia choc nie studzi opon z drogiej strony. Pozwala tez na wiekszej predkasci wyjsc z zakretu. Czy dyfuzor czy skrzydla to jeden kij. W sumie skrzydla stawiaja wiekszy opor wraz ze wzrostem predkasci i generuja wiekszy docisk. Dyfuzor pewnie w mniejszym stopniu stawia opor sam w sobie (choc moze wcale nie byc tak rozowo) ale opor toczenia jest zwiekszany w zwiazku z wiekszym dociskiem

  • 28. rafam
    • 2010-07-06 10:17:46
    • *.static.xcore.pl

    26. sssebooo nie osmieszaj sie

  • 29. MaMuT
    • 2010-07-06 10:20:40
    • *.adsl.inetia.pl

    Ale to jest bardzo dziwne Bo Nielsen (Szef Aerodynamików) powiedział że zarzucają ten projekt, a Boullier powiedział że użyją tego systemu.... Sezon mają udany ale muszą go pociągnąć do końca. Mnie cieszy inna sprawa a jest nią Gerard Lopez: Człowiek który wykiwał Bransona. Branson wiedział że mozna kupić Renatę a nie zrobił tego w efekcie Lopez sprzątnął team mu sprzed nosa. W Efekcie czego Branson ma Virgina (Ach wszystko musi nazywać tak) a Renata rozmawia (Dzięki Lopezowi i Robertowi) z MasterCard. Jeśli Renacie się to uda to z całym szacunkiem dla "komentowania" Laudy Renówka będzie Latać. Widać wszyscy jednak cichaczem (Mercedes to już po pełnej bandzie) zerkają na Renatę ale Renata osiągnie sukces wtedy jeśli wymyślą coś rewolucyjnego i pionierskiego lub skopiują i poprawią coś co inny Team wymyśli

  • 30. zbkie1
    • 2010-07-06 10:49:05
    • *.vlan186.corcoran.lubman.net.pl

    "Musimy znaleźć odpowiedni balans środków i taką właśnie decyzję musimy podjąć w ciągu zbliżających się tygodni” czyli środków na równoległą pracę nad R30 i R31 brakuje? Boje się że rozwój R30 zostanie nie jak w BMW zamrożony, ale znacznie ograniczony. A przyszły sezon to jak zwykle jedna wielka niewiadoma. Odnośnie WP to czas najwyższy na regularną dobrą jazdę albo pożegnać się z F1.

  • 31. jar188
    • 2010-07-06 13:55:07
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @15. dziarmol@biss , nie no tego się nie spodziewałem;)

    Raczej powinni zacząć się skupiać już na przyszłym sezonie, może jeszcze jeden max dwa wyścigi z poprawkami a później cała naprzód z nowym projektem (chyba,że wciąż walczą o sponsorów) i nie ma co się oglądać na czołówkę. Trzeba wykorzystać pozostałe weekendy na testy już pod kątem przyszłego sezonu, trochę zmian będzie ale pewne rozwiązania można i na tym bolidzie testować.
    Stawanie nawet regularne na podium i tak nie ma większego sensu bo nie sądze żeby dogonili czołówkę (RB,McL), liczą się tylko zwycięzcy!

  • 32. jar188
    • 2010-07-06 13:58:16
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Dodam tylko, że wspominany F-Duct powinni sobie tym bardziej darować skoro ma i tak być zakazany.

  • 33. fezuj
    • 2010-07-06 14:20:48
    • *.pub.krusz-lan.pl

    Swoja drogą jak by trochę pokropiło to złe by nie było, po kilku pierwszych wyścigach zrobiło się bardzo sucho a jak pokropi na Silverstone to znów może być niezłe widowisko.

  • 34. leo_
    • 2010-07-06 21:40:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Szkoda, że nie można regulować siły docisku dmuchaniem pod podwozie, bo pewnie nie. Wtedy uzyskiwałoby się ten sam efekt , co z użycia Kanału F. Ale myślę, że pewien potencjał po dotychczasowych zmianach (dmuchana podłoga, zawieszenie, skrzydło) jeszcze jest, a to znaczy, że po nauczeniu się nowego zachowania się bolidu (po wprowadzonych zmianach) powinno być jeszcze lepiej niż jest. Tak więc zapewne większa część wysiłków będzie skierowana na przyszłoroczny bolid Renault, ale być może i inne zespoły postąpią tak samo. Czy na to liczą?

  • 35. kempa007
    • 2010-07-07 10:12:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    14. modafi a debiut tez mial fajny ;-)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo